Tak na szybko porównując, T5 Heathrow ma automatyczny bag store na 4000 sztuk. (dla obsługi 30 mln pasażerów rocznie)
W necie są fajne zdjęcia i filmiki T3 -4500 sztuk
Oslo 1500 sztuk.
Przy obecnym ruchu w WAW - 15mln, strzelam, że powinien wystarczyć na dziś magazyn na 1000 sztuk (bo część pasażerów to W6 itp). Największe obciążenie powodują chyba pasażerowie transferowi, którzy mają długie czasy przesiadki.
Bagaże na dzień jutrzejszy ( w tym transfery ) stoją sobie grzecznie w rządku obok akwarium na terenie sortowni. Do BHS trafiają rzeczywiście głównie transfery i to transfery np.: na wieczór. Przy pojemności jaką podałem magazyn w praktyce może być opróżniany do śmietników nawet kilka razy dziennie. Biorąc pod uwagę wielkość EBS i brak możliwości jego rozbudowy oznacza to tylko jedno, że trzeba Okęcie zburzyć i zastąpić CPL
Ale o tym to mowa jest w innym wątku albo na moim blogu, na który zapraszam
No to się chłopaki zdecydujcie , jeżeli alternatywą dla "wysadzenia" Okęcia i budowy megalotniska za 30-40 mld PLN jest zatrudnienie kilkudziesięciu osób więcej to może warto byłoby się zastanowić .
A tak na serio, to jest to kolejny sygnał dla mnie osobiście, że mityczne na razie CPK będzie nękane dokładnie tymi samymi bolączkami, co Okęcie. Problem o którym pisze lelek7 powinien być rozwiązany na Okęciu - inaczej po prostu przeniesie się na CPK. Chyba, że ktoś liczy, że atmosfera "narodowa" naszej "patriotycznej" inwestycji sprawi, iż handler porzuci chęć nadmiernych zarobków i część pracy wykona "pro publico bono" .
Obawiam się niestety, że teraz nastanie era "budujemy CPK, to już nie warto nic zmieniać, jakoś się przemęczymy" - problemy pozostaną i się przeniosą. Dotyczy to bardzo wielu aspektów, jak pisałem w innym wątku.
Taka jest zresztą "łatwiejsza" droga preferowana przez większość zarządzających (w tym rządy wszelakie) - zamiast skupić się na skutecznym rozwiązaniu pojedynczych, konkretnych problemów burzymy wszystko i stawiamy od nowa. Dotyczy to niestety praktycznie wszystkich "reform" przeprowadzanych w ostatnich latach, ale to już inna sprawa. Oby nie było tak w przypadku Okęcia / CPK.
Adam
To najpierw wyniki punktualności LOTu:
LOT z trzema gwiazdkami za punktualnoĹÄ - Pasazer.com
Nie myl proszę dwóch rzeczy - brak personelu może też istnieć w CPK chyba, że zastosuje się rozwiązania, które eliminują czynnik ludzki.
Wyeliminowanie braku pracowników na Okęciu ( a na taki sam cierpią wszystkie firmy ) nie spowoduje rozwiązania problem z infra.
I to właśnie ograniczenia infry powodują, że Okęcie trzeba zaorać bo nie ma sensu inwestować już więcej.
OK. Oczywiście masz rację co do "ogólności". Tu nie będę dyskutował, bo nie mam wglądu w wasze warunki pracy - oparłem się na wypowiedzi, która sugeruje, że zwiększenie ilości personelu "zaradzi" problemowi (w tym przypadku punktualności). Większą ilością ludzi można nadrobić problemy infrastrukturalne.
To, czego się "obawiam", to to, że podejście "zatrudniamy tylu, bo tak się nam opłaca" (słuszne skądinąd i jak najbardziej dozwolone w gospodarce rynkowej) nie obwarowane odpowiednimi warunkami spowoduje, że pomimo ultranowoczesnej "infry" na CPK (co do której też zresztą mam pewne wątpliwości) loty będą nadal opóźnione. "Bo nie mamy ludzi, a musimy zarabiać"
Jak już gdzieś pisałem - ja patrzę "pesymistycznie" - na potencjalne problemy i zagrożenia. Staram się przewidzieć zawsze "najczarniejszy" scenariusz, tak by się do niego przygotować. Ty patrzysz mega optymistycznie - zakładasz, że wszystko będzie zbudowane super i przemyślane oraz zrealizowane OK.
Cóż, i tacy i tacy są potrzebni
Adam
Ja widzę możliwości rozbudowy Okęcia i jestem osobiście zwolennikiem tej drogi. Przy decyzji o rozbudowie Okęcia przechodzimy od razu "do działania" i rozwiązujemy problemy je "na bieżąco".
Porównując "zagrożenia" rozbudowy Chopina i budowy CPK "wychodzi" mi, że znacznie efektywniejsze będzie to pierwsze (choć prawdopodobnie niewiele prostsze). Tylko proszę teraz nie rozpoczynać tu dyskusji (tysięcznej już chyba) na ten temat .
Mam na szczęście ten komfort, że nie muszę podejmować tych decyzji i mogę sobie je komentować "z boku"
Adam
macx, jak będziesz tak budował CPK, jak zacytowałeś moją wypowiedź i namieszałeś w niej swoimi wypowiedziami, to boję się jeszcze bardziej
Żeby nie było, śmieję się - bez urazy
Adam
dzisiejsza Astana... 10 godzin opóźnienia... ( a w zasadzie wczorajsza... )
Opóźnienie z powodu warunków pogodowych
fajnie to dziś wygląda - prawie wszystkie loty odleciały o czasie. Aż miło to wygląda.
Takie jest moje doświadczenie ostatnich lotów LOTem:
starają się i est coraz lepiej.
Oczeywiście mam świadomość, że jest sporo faktorów: może pogoda, silnik RR,
itp. Ale w moim odczuciu idzie w dobrą stronę.
pozdrawiam
jtf2
Zakładki