Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 114
Like Tree102Likes

Wątek: (Nie)Punktualność LOT

  1. #61
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Oczywiście można wszystkiemu zaradzić posiadając odpowiednio dużo ludzi z odpowiednim sprzętem ale stoi to oczywiście w konflikcie z kosztami handlera który nie jest instytucją charytatywną tylko musi zarabiać pieniążki a więc ograniczać koszty.
    Biznes państwowy jest taki prosty.

    Piotr
    AdamT likes this.

  2. #62

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Biznes państwowy jest taki prosty.

    Piotr
    No co ty?

  3. #63

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Tak na szybko porównując, T5 Heathrow ma automatyczny bag store na 4000 sztuk. (dla obsługi 30 mln pasażerów rocznie)
    W necie są fajne zdjęcia i filmiki T3 -4500 sztuk
    Oslo 1500 sztuk.

    Przy obecnym ruchu w WAW - 15mln, strzelam, że powinien wystarczyć na dziś magazyn na 1000 sztuk (bo część pasażerów to W6 itp). Największe obciążenie powodują chyba pasażerowie transferowi, którzy mają długie czasy przesiadki.

  4. #64

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    Tak na szybko porównując, T5 Heathrow ma automatyczny bag store na 4000 sztuk. (dla obsługi 30 mln pasażerów rocznie)
    W necie są fajne zdjęcia i filmiki T3 -4500 sztuk
    Oslo 1500 sztuk.

    Przy obecnym ruchu w WAW - 15mln, strzelam, że powinien wystarczyć na dziś magazyn na 1000 sztuk (bo część pasażerów to W6 itp). Największe obciążenie powodują chyba pasażerowie transferowi, którzy mają długie czasy przesiadki.
    Bagaże na dzień jutrzejszy ( w tym transfery ) stoją sobie grzecznie w rządku obok akwarium na terenie sortowni. Do BHS trafiają rzeczywiście głównie transfery i to transfery np.: na wieczór. Przy pojemności jaką podałem magazyn w praktyce może być opróżniany do śmietników nawet kilka razy dziennie. Biorąc pod uwagę wielkość EBS i brak możliwości jego rozbudowy oznacza to tylko jedno, że trzeba Okęcie zburzyć i zastąpić CPL
    Ale o tym to mowa jest w innym wątku albo na moim blogu, na który zapraszam

  5. #65

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lelek7 Zobacz posta
    Oczywiście można wszystkiemu zaradzić posiadając odpowiednio dużo ludzi z odpowiednim sprzętem ale stoi to oczywiście w konflikcie z kosztami handlera który nie jest instytucją charytatywną tylko musi zarabiać pieniążki a więc ograniczać koszty.
    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Biorąc pod uwagę wielkość EBS i brak możliwości jego rozbudowy oznacza to tylko jedno, że trzeba Okęcie zburzyć i zastąpić CPL
    No to się chłopaki zdecydujcie , jeżeli alternatywą dla "wysadzenia" Okęcia i budowy megalotniska za 30-40 mld PLN jest zatrudnienie kilkudziesięciu osób więcej to może warto byłoby się zastanowić .

    A tak na serio, to jest to kolejny sygnał dla mnie osobiście, że mityczne na razie CPK będzie nękane dokładnie tymi samymi bolączkami, co Okęcie. Problem o którym pisze lelek7 powinien być rozwiązany na Okęciu - inaczej po prostu przeniesie się na CPK. Chyba, że ktoś liczy, że atmosfera "narodowa" naszej "patriotycznej" inwestycji sprawi, iż handler porzuci chęć nadmiernych zarobków i część pracy wykona "pro publico bono" .

    Obawiam się niestety, że teraz nastanie era "budujemy CPK, to już nie warto nic zmieniać, jakoś się przemęczymy" - problemy pozostaną i się przeniosą. Dotyczy to bardzo wielu aspektów, jak pisałem w innym wątku.

    Taka jest zresztą "łatwiejsza" droga preferowana przez większość zarządzających (w tym rządy wszelakie) - zamiast skupić się na skutecznym rozwiązaniu pojedynczych, konkretnych problemów burzymy wszystko i stawiamy od nowa. Dotyczy to niestety praktycznie wszystkich "reform" przeprowadzanych w ostatnich latach, ale to już inna sprawa. Oby nie było tak w przypadku Okęcia / CPK.

    Adam
    Ztof likes this.

  6. #66

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To najpierw wyniki punktualności LOTu:


    LOT z trzema gwiazdkami za punktualność - Pasazer.com

  7. #67

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    No to się chłopaki zdecydujcie , jeżeli alternatywą dla "wysadzenia" Okęcia i budowy megalotniska za 30-40 mld PLN jest zatrudnienie kilkudziesięciu osób więcej to może warto byłoby się zastanowić .

    A tak na serio, to jest to kolejny sygnał dla mnie osobiście, że mityczne na razie CPK będzie nękane dokładnie tymi samymi bolączkami, co Okęcie. Problem o którym pisze lelek7 powinien być rozwiązany na Okęciu - inaczej po prostu przeniesie się na CPK. Chyba, że ktoś liczy, że atmosfera "narodowa" naszej "patriotycznej" inwestycji sprawi, iż handler porzuci chęć nadmiernych zarobków i część pracy wykona "pro publico bono" .

    Obawiam się niestety, że teraz nastanie era "budujemy CPK, to już nie warto nic zmieniać, jakoś się przemęczymy" - problemy pozostaną i się przeniosą. Dotyczy to bardzo wielu aspektów, jak pisałem w innym wątku.

    Taka jest zresztą "łatwiejsza" droga preferowana przez większość zarządzających (w tym rządy wszelakie) - zamiast skupić się na skutecznym rozwiązaniu pojedynczych, konkretnych problemów burzymy wszystko i stawiamy od nowa. Dotyczy to niestety praktycznie wszystkich "reform" przeprowadzanych w ostatnich latach, ale to już inna sprawa. Oby nie było tak w przypadku Okęcia / CPK.

    Adam
    Nie myl proszę dwóch rzeczy - brak personelu może też istnieć w CPK chyba, że zastosuje się rozwiązania, które eliminują czynnik ludzki.
    Wyeliminowanie braku pracowników na Okęciu ( a na taki sam cierpią wszystkie firmy ) nie spowoduje rozwiązania problem z infra.
    I to właśnie ograniczenia infry powodują, że Okęcie trzeba zaorać bo nie ma sensu inwestować już więcej.

  8. #68

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Nie myl proszę dwóch rzeczy
    Jeżeli już, to chyba nie ja mylę ...
    Przytoczyłem dwie wypowiedzi wasze - zdaje się pracujecie obydwaj na Okęciu - z dość różnymi "diagnozami" rozwiązania problemu .

    Adam

  9. #69

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Jeżeli już, to chyba nie ja mylę ...
    Przytoczyłem dwie wypowiedzi wasze - zdaje się pracujecie obydwaj na Okęciu - z dość różnymi "diagnozami" rozwiązania problemu .

    Adam
    Personel to temat na zwiększenie punktualności teraz. Niezależnie od tego jest infra, której nie można poprawić od ręki i w ten sposób nie można poprawić punktualności.

  10. #70

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Personel to temat na zwiększenie punktualności teraz. Niezależnie od tego jest infra, której nie można poprawić od ręki i w ten sposób nie można poprawić punktualności.
    OK. Oczywiście masz rację co do "ogólności". Tu nie będę dyskutował, bo nie mam wglądu w wasze warunki pracy - oparłem się na wypowiedzi, która sugeruje, że zwiększenie ilości personelu "zaradzi" problemowi (w tym przypadku punktualności). Większą ilością ludzi można nadrobić problemy infrastrukturalne.

    To, czego się "obawiam", to to, że podejście "zatrudniamy tylu, bo tak się nam opłaca" (słuszne skądinąd i jak najbardziej dozwolone w gospodarce rynkowej) nie obwarowane odpowiednimi warunkami spowoduje, że pomimo ultranowoczesnej "infry" na CPK (co do której też zresztą mam pewne wątpliwości) loty będą nadal opóźnione. "Bo nie mamy ludzi, a musimy zarabiać"

    Jak już gdzieś pisałem - ja patrzę "pesymistycznie" - na potencjalne problemy i zagrożenia. Staram się przewidzieć zawsze "najczarniejszy" scenariusz, tak by się do niego przygotować. Ty patrzysz mega optymistycznie - zakładasz, że wszystko będzie zbudowane super i przemyślane oraz zrealizowane OK.
    Cóż, i tacy i tacy są potrzebni

    Adam

  11. #71

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Jak już gdzieś pisałem - ja patrzę "pesymistycznie" - na potencjalne problemy i zagrożenia.
    Jak widzisz WAW za 10-15 lat w takim razie?

  12. #72

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jak widzisz WAW za 10-15 lat w takim razie?
    Ja widzę możliwości rozbudowy Okęcia i jestem osobiście zwolennikiem tej drogi. Przy decyzji o rozbudowie Okęcia przechodzimy od razu "do działania" i rozwiązujemy problemy je "na bieżąco".
    Porównując "zagrożenia" rozbudowy Chopina i budowy CPK "wychodzi" mi, że znacznie efektywniejsze będzie to pierwsze (choć prawdopodobnie niewiele prostsze). Tylko proszę teraz nie rozpoczynać tu dyskusji (tysięcznej już chyba) na ten temat .
    Mam na szczęście ten komfort, że nie muszę podejmować tych decyzji i mogę sobie je komentować "z boku"

    Adam
    Ztof likes this.

  13. #73

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    OK. Oczywiście masz rację co do "ogólności". Tu nie będę dyskutował, bo nie mam wglądu w wasze warunki pracy - oparłem się na wypowiedzi, która sugeruje, że zwiększenie ilości personelu "zaradzi" problemowi (w tym przypadku punktualności). Większą ilością ludzi można nadrobić problemy infrastrukturalne.

    Zwiększy punktualność bo ludzi jest za mało ale nie zaradzi innym problemom. Jeżeli masz EBS na 320 sztuk, który otwiera się co kilka godzin to musisz postawić przy zrzutni-śmietniku dodatkowego pracownika, a w momencie otwarcia magazynu nawet kilku aby rozwozili ręcznie bagaż pod zrzutnie gdzie będą odprawy. Przyjmować dodatkowych pracowników tylko po to jest bez sensu. Zwłaszcza, że podobnych przykładów jest wiele i sumarycznie musisz zatrudnić kilkadziesiąt osób bo infra nie daje rady. A tych ludzi na rynku pracy nie ma a więc kółko się zamyka.

    To, czego się "obawiam", to to, że podejście "zatrudniamy tylu, bo tak się nam opłaca" (słuszne skądinąd i jak najbardziej dozwolone w gospodarce rynkowej) nie obwarowane odpowiednimi warunkami spowoduje, że pomimo ultranowoczesnej "infry" na CPK (co do której też zresztą mam pewne wątpliwości) loty będą nadal opóźnione. "Bo nie mamy ludzi, a musimy zarabiać"

    A to już temat handlowy dotykający kosztów pracy, stawek za obsługę i tego ile trzeba wpłacić do PPLu. Aczkolwiek jest na to rozwiązanie....

    Jak już gdzieś pisałem - ja patrzę "pesymistycznie" - na potencjalne problemy i zagrożenia. Staram się przewidzieć zawsze "najczarniejszy" scenariusz, tak by się do niego przygotować. Ty patrzysz mega optymistycznie - zakładasz, że wszystko będzie zbudowane super i przemyślane oraz zrealizowane OK.

    Bo sam chcę to budować

    Cóż, i tacy i tacy są potrzebni

    Adam
    .

  14. #74

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    macx, jak będziesz tak budował CPK, jak zacytowałeś moją wypowiedź i namieszałeś w niej swoimi wypowiedziami, to boję się jeszcze bardziej
    Żeby nie było, śmieję się - bez urazy

    Adam
    macx likes this.

  15. #75

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    macx, jak będziesz tak budował CPK, jak zacytowałeś moją wypowiedź i namieszałeś w niej swoimi wypowiedziami, to boję się jeszcze bardziej
    Żeby nie było, śmieję się - bez urazy

    Adam
    Żeby nie było wrzucam like i mam ubaw z siebie

  16. #76

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AdamT Zobacz posta
    Ja widzę możliwości rozbudowy Okęcia i jestem osobiście zwolennikiem tej drogi. Przy decyzji o rozbudowie Okęcia przechodzimy od razu "do działania" i rozwiązujemy problemy je "na bieżąco".
    Jakie optymistyczne podejście!
    Marek., frik and AdamT like this.

  17. #77

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Jakie optymistyczne podejście!
    Powiedzmy, że mój pesymizm w tym wariancie przyjmuje niższe wartości .

    Adam

  18. #78

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    dzisiejsza Astana... 10 godzin opóźnienia... ( a w zasadzie wczorajsza... )

  19. #79

    Dołączył
    Dec 2019

    Domyślnie

    Opóźnienie z powodu warunków pogodowych
    tartal likes this.

  20. #80
    Awatar jtf2

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    DUS

    Domyślnie


    Polecamy

    fajnie to dziś wygląda - prawie wszystkie loty odleciały o czasie. Aż miło to wygląda.
    Takie jest moje doświadczenie ostatnich lotów LOTem:
    starają się i est coraz lepiej.
    Oczeywiście mam świadomość, że jest sporo faktorów: może pogoda, silnik RR,
    itp. Ale w moim odczuciu idzie w dobrą stronę.
    Not Real likes this.
    pozdrawiam

    jtf2



Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •