Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 92
Like Tree79Likes

Wątek: LOT Baltic Airlines

  1. #1
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie LOT Baltic Airlines


    Polecamy

    Takie tam ploteczki

    LOT może kupić AirBaltic

    LOT może kupić AirBaltic - Logistyka

    Przy sprzedaży akcji łotewskiej spółki lotniczej airBaltic potencjalnemu inwestorowi strategicznemu, łotewski rząd będzie musiał uzyskać zgodę rządu litewskiego. Informację taką przekazała litewska gazeta "Verslo žinios". Czy tym potencjalnym inwestorem będzie PLL LOT? Zapytaliśmy u źródła.

    Według gazety, rząd łotewski będzie wymagać zgody komitetu wierzycieli upadłego banku Snoras. W nim największe udziały miała państwowa, litewska spółka Indeliu ir investiciju draudimas (depozytów i ubezpieczeń inwestycji).

    "Verslo žinios" przypomina, że airBaltic zaciągnął kredyt 20 mln euro w Snoras, dla ratowania swojej sytuacji finansowej.

    W sprawozdaniu rocznym za rok 2016 spółka airBaltic poinformowała, że na koniec tego okresu jej należności wobec banku Snoras wynosiły 20,03 mln euro. Ich spłata rozłożona była na 10 lat, począwszy od 2019 r.

    Z innych informacji wynika, że rząd łotewski rozważa teraz „konkretne” propozycje przyciągnięcia inwestora dla linii airBaltic. Nie jest wykluczona pełna prywatyzacja spółki, tj. sprzedaż większościowego pakietu.

    Skarb państwa Łotwy ma ok. 80 proc. udziałów w airBaltic, a pozostałe – spółka Aircraft Leasing 1. W kwietniu tego roku mniejszościowym udziałowcem airBaltic stał się duński przedsiębiorca Lars Toussaint, który przejął Aircraft Leasing 1.

    Przypomnijmy, że równo dwa lata temu airBaltic podpisał z PLL LOT umowę o współpracy code-share, zaczął także latać na trasie z Rygi do Warszawy.

    Po zakupie przez LOT 49 proc. udziałów spółki Regional Jet, należącej do estońskiego narodowego przewoźnika Nordica – prawdopodobnie to on może występować w roli potencjalnego inwestora branżowego.

    Z takim pytanie zwróciliśmy się też do biura prasowego LOT. Jak nam odpowiedziano, spółka istotnie rozwija działalność w krajach bałtyckich i „jest zadowolona z dotychczasowych efektów strategicznego partnerstwa z linią Nordica”.

    "Jako linia lotnicza jesteśmy zainteresowani rolą integratora w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Nie komentujemy jednak spekulacji na temat ewentualności przejęcia airBaltic” - dodali w LOT.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Tytuł wątku chyba jeszcze mocno na wyrost póki co. Mniej więcej tak samo wyglądały spekulacje jak TK miał kupić LO...

  3. #3
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Tytuł wątku chyba jeszcze mocno na wyrost póki co. Mniej więcej tak samo wyglądały spekulacje jak TK miał kupić LO...
    O TK było chociaż wiadomo, że mieli za co.

    Piotr
    tartal and karol_epwa like this.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    O TK było chociaż wiadomo, że mieli za co.

    Piotr
    I tu jest w zasadzie odpowiedź na ile to plotki, a na ile to jest rzeczywiście możliwe.. Nordica wg. niektórych źródeł została sprzedana za bezcen, bo potrzebowała AOC i sieci dystrybucji biletów, więc nawet PLL LOT miał potrzebną ilość gotówki.
    W przypadki airBaltic oczekiwania wg potencjalnego inwestora są pewnie takie, że ileś gotówki "na dzień dobry" trzeba będzie wyłożyć. LOT poprawił swoje wyniki, ale chyba aż tyle wolnej gotówki nie ma, żeby myśleć o przejęciach, więc na razie traktował bym te informacje z dużym dystansem

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez a_fan Zobacz posta
    chyba aż tyle wolnej gotówki nie ma, żeby myśleć o przejęciach
    Nie ważne, nie LOT będzie o tym decydował.
    mammecyje likes this.
    Co tu napisać....

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2015

    Domyślnie

    tak czysto hipotetycznie, jakie by były z tego mariażu plusy dodatnie?
    dostęp do rynku LOT z Nordicą chyba sobie sami wygenerować mogą ... największym chyba plusem był by dostęp do nowej floty CS tylko że kolejny typ samolotu w nazwijmy to "grupie" kosztów nie ogranicza, na dzisiaj to ponad 100 samolotów
    787 -9
    787- 8
    737 M
    737-8
    737-5 -2020
    734-4
    737-3 -2020
    E95
    E75
    E70
    Q400
    CS300
    CRJ9
    CRJ7

    gdy zsumujemy flotę robi sie pokaźna ale przy takiej różnorodności za bardzo szaleć z nią nie można w sensie puszczania raz tu raz tam

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Przede wszystkim przejęcie pasażerów Air Balic, praktyczne opanowanie rynku EST LV LT (poza LCC), zabezpieczenie się przed wejściem tam innego konkurenta (SAS, AY). Flotę można stopniowo ujednolicić, zresztą jeżeli będzie latać z odrębnych baz to nawet nie trzeba. CS Air Baltic są zapewne w leasingu, trzeba by wiedzieć ile za nie płacą, może okazać się, że starsze EMB bardziej się opłacają.
    Stoarn likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Czy jest gdzieś w necie jakaś wiarygodna informacja że LOT złożył ofertę? Wyglada to troche jak medialne bicie piany.

    Ciężko jest mi przyjać że "prywatyzacja" BT odbywa się przez spółkę państwowa drugiego kraju. Nieco zaprzecza idei prywatyzacji.


    Po drugie, LOT nie jest udziałowcem Nordyki. Więc, dlaczego od razu wiazać los BT z LOT?


    Po trzecie w 2015 r. niemiecki inwestor "zapłacił"(dokapitalizował) 52 mln EUR za 20% udziałów w BT. Plan biznesowy BT zakłada dokapitalizowanie spółki do 2021 r. o kolejne 50 mln EUR. Czy LOT na to stać?

    kaspric, PeK and Stoarn like this.

  9. #9
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Ciężko jest mi przyjać że "prywatyzacja" BT odbywa się przez spółkę państwowa drugiego kraju. Nieco zaprzecza idei prywatyzacji.
    Masz odruchy ukształtowane przez normalne otoczenie, w którym żyjesz. Tutaj nowomowa jest powszechna. "Inwestor strategiczny" może znaczyć wszystko, no może prawie wszystko. Jakby inwestorem strategicznym dla LOTu miała być firma istotnie zależna od Bundesrepubliki, to ani chybi byłoby o Hakacie, Wandzie i reparacjach. A tu tematem jest Air Baltic i LOT, a tekst zajmuje się... konieczną zgodą rządu litewskiego. Takie tam niuanse "integracji w Europie środkowo-wschodniej".

    Piotr

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    TP SA ''sprywatyzowana'' przez panstwowego molocha France Telecom

    mowi ci to cos?
    Rafciooo77, Stoarn and user4 like this.

  11. #11
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    TP SA ''sprywatyzowana'' przez panstwowego molocha France Telecom

    mowi ci to cos?
    Jasne. Dzięki za potwierdzenie, że mam rację.

    Choć tu jest drobny niuansik - FT/Orange że jest publiczna, a nie tylko państwowa.

    Piotr

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ważna jest odpowiedź na pytanie czy LO jest w stanie zaangażować się w BT i czy nie pociąga to za sobą ryzyka, obie spółki jeszcze niedawno miały problemy finansowe. LO poprawił wyniki, ale otoczenie zewnętrzne jest obecnie bardzo sprzyjające. Jeżeli koszty paliwa wzrosną i dodatkowo dojdą raty za 7M8 oraz 789 wynik może wyglądać zupełnie inaczej. Co więcej nowe połączenia często nie są rentowne od momentu ich uruchomienia.
    Tworzyć grupę można mając stabilne fundamenty jak LH. Potrzebny jest też hub, który można intensywnie zasilać pasażerami. LO nie ma obecnie ani jednego ani drugiego. Wcześniejsze nawiązanie współpracy z Nordicą to zupełnie co innego niż wejście w prywatyzację BT. Inna skala, inne wyzwania.
    Tymczasem jednak warto podkreślić, że opieramy się na spekulacjach i plotkach, artykuł wrzucony przez skorzewskiego nie zawiera praktycznie żadnych szczegółów. Duże znaczenie mają także wątpliwości podniesione przez alacherbauera.

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    TP SA ''sprywatyzowana'' przez panstwowego molocha France Telecom

    mowi ci to cos?
    To akurat przykład dość ułomnej transakcji...

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Takie tam ploteczki

    LOT może kupić AirBaltic

    LOT może kupić AirBaltic - Logistyka

    Przy sprzedaży akcji łotewskiej spółki lotniczej airBaltic potencjalnemu inwestorowi strategicznemu, łotewski rząd będzie musiał uzyskać zgodę rządu litewskiego. Informację taką przekazała litewska gazeta "Verslo žinios". Czy tym potencjalnym inwestorem będzie PLL LOT? Zapytaliśmy u źródła.

    Według gazety, rząd łotewski będzie wymagać zgody komitetu wierzycieli upadłego banku Snoras. W nim największe udziały miała państwowa, litewska spółka Indeliu ir investiciju draudimas (depozytów i ubezpieczeń inwestycji).
    Sekretarz stanu w łotewskim ministerstwie transportu zaprzeczył temu że potrzebna jest zgoda Litwinów do sprzedaży BT.

    Latvia does not need to accept Lithuanian national airline airBaltic shares, state secretary of the Ministry of Transport (SM) Kaspars Ozolins said on Tuesday.


    He said that yesterday, October 23, media spoke with airBaltic representatives. "We received information that the Lithuanian state is neither a shareholder in airBaltic nor a creditor of airBaltic, therefore, no claims from the Lithuanian state of Lithuania are necessary and foreseeable," said Ozoliņš. (tłu. Google)


    'airBaltic' daļu pārdošanā Lietuvas valsts akcepts nav nepieciešams, paziņo SM - DELFI

  14. #14
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    W sumie przezabawne, że dość wysoki urzędnik dementował teksty z polskiego internetu. Sam widzisz Alex - "taka gmina".

    Piotr
    alacherbauer likes this.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    W sumie przezabawne, że dość wysoki urzędnik dementował teksty z polskiego internetu.
    Pewnie nie przypadkowo...

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Flyer Zobacz posta
    Tworzyć grupę można mając stabilne fundamenty jak LH. Potrzebny jest też hub, który można intensywnie zasilać pasażerami. LO nie ma obecnie ani jednego ani drugiego. Wcześniejsze nawiązanie współpracy z Nordicą to zupełnie co innego niż wejście w prywatyzację BT. Inna skala, inne wyzwania.

    Z Nordica też były obawy, ale okazuje się, że póki co wychodzi obojgu na dobre. Jeśli z BT byłoby to mariaż zrobiony z głową to czemu nie! Bez ambicji i ryzyka nie ma rozwoju.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Jasne. Dzięki za potwierdzenie, że ...
    masz kupe racji w tym ustepie
    niewatpliwie, FT kilka lat wczesniej ''sprywatyzowana'' przez gielde (20% akcji) przy silnym oporze CGT to rekin prywatnej finasjery lol

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    LOT nie kupił Nordiki, tylko 49% w Regional Jet.

    Regional Jet nie lata na własny rachunek, więc ryzyka wielkiego nie było.

    Co innego airBaltic...

    BT to potężna konkurencja dla LO na rynkach krajów bałtyckich, w zasadzie główna. No ale żeby LOT na kupowaniu BT nie ryzykowal to trzebaby bardzo nakombinować i nie wiem czy z sukcesem.



    Wysłane z mojego HTC Desire 620 przy użyciu Tapatalka
    Embraer Flyer and kaspric like this.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Z Nordica też były obawy, ale okazuje się, że póki co wychodzi obojgu na dobre. Jeśli z BT byłoby to mariaż zrobiony z głową to czemu nie! Bez ambicji i ryzyka nie ma rozwoju.
    Tak jak napisał Stoarn - Nordica to zupełnie inny przypadek. LO nie kupił udziałów w Nordice tylko w Regional Jet. Kwestia ryzyka wyglądała zupełnie inaczej. Niestety zakupu BT nie można potraktować analogicznie.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    yhy... ale żeby była jasność, ja to pisałem w kontekście tego jakie wtedy komentarze się pojawiały. Dużo było krytyki "po co to", "to niebezpieczne" itd itp. a w sumie to wyszło na dobre. Jeśli plotki o BT są prawdziwe, to pozostaje trzymać kciuki za to aby również się udało.

  20. #20
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    W sumie przezabawne, że dość wysoki urzędnik dementował teksty z polskiego internetu. Sam widzisz Alex - "taka gmina".
    ^^
    "Informację taką przekazała litewska gazeta "Verslo žinios""

    A co do całej potencjalnej operacji, to w zasadzie nie wynika z przecieków, o co dokładnie chodzi, kto faktycznie byłby właścicielem, jak związany z tym byłby LOT i jakie byłoby ryzyko, więc narazie nie komentuję.
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

Strona 1 z 5 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •