Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 65
Like Tree120Likes

Wątek: Pasażer - widmo z Gdańska do Krakowa - jak to możliwe?

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez a_fan Zobacz posta
    Pasażer racjonalnie założył, że w LO "prawa ręka wie co robi lewa" i skoro na infolinii dostał informację, że nie poleci to taką samą informację dostanie na lotnisku.
    A to akurat nie jest takie oczywiste

    Znam przykład zresztą z Gdańska, gdzie agenci LS z uporem twierdzili że mam ważny bilet i mogę lecieć mimo że sam robiłem zwrot i w biurze LO parę metrów obok Pani potwierdziła mi że rezerwacja jest skasowana i zwrot będzie.

    Gdybym poleciał to ciekaw jestem co by dalej było, oskarżenia o wyłudzenie usługi może?



    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  2. #42
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Pan kupi nowy bilet i potem złoży reklamację. Kiedyś odwołano mi lot. Poszedłem do kasjera i dostałem informację, że mogę ten lot wykorzystać w ciągu roku, wystarczy zadzwonić na CC. Później złożyłem wiosek o 250. W dniu kiedy chciałem wykorzystać, dowiedziałem się, że przecież bilet zwrócono tylko u mnie przypadek był inny, zwrot był konsekwencją złożenia reklamacji (na złość). A ja dobrotliwie wycofałem skargę z ULCu (nie wiedząc o kasacji). Ale zrobiłem podobnie jak bohater z Gdańska. Pojechałem pociągiem

    Sent from my SM-G903F using Tapatalk
    GoldenDave likes this.
    Pitterek

  3. #43

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Nauka wyniesiona z wielu różnych "pól ekspolatacji": nic nie odwoływać/wycofywać do momentu ostatecznego rozwiązania sprawy. Dobroć klienta też musi mieć swoje granice

  4. #44
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Dla mnie ta sytuacja jest o tyle ciekawa, że owego 7 lutego 2018 siedziałem na lotnisku w Gdańsku przy tym gejcie czekając na późniejszy lot Ryanairem do Krakowa i obserwowałem boarding na LO3501. Było rzeczywiście ostatnie wezwanie do stawienia się przy bramce dla pewnego pasażera ( na pewno płci męskiej ale nie zapamiętałem ani imienia ani nazwiska) i z mojej obserwacji na 99% ten pasażer się nie zgłosił i samolot odleciał bez niego
    Not Real likes this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  5. #45
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez emircoo Zobacz posta
    Czytaliście w ogóle ten tekst? Ten Pan nawet nie dojechał na Balice. Został zbyty na infolinii i uznał, że nie będzie ryzykować i pojedzie pociągiem. Jakby dojechał na lotnisko to sama jego obecność byłaby dowodem, że jakoś do Krakowa dojechał.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
    Zdarzyło mi się ze 2 razy być no-show na pierwszym odcinku, ale w życiu by mi nie przyszło do głowy zostać w domu przed pierwszym lotem, a potem spróbować się odprawić na drugi odcinek, dzwonić na infolinię tylko po to, żeby znów być no-show (bo siedzę w domu, a nie w mieście wylotu lotu powrotnego!).
    Jak to mówi mój wujek: różne ludzie mają zboczenia. Jedni zbierają znaczki, inni no-show.

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rafciooo77 Zobacz posta
    Dla mnie ta sytuacja jest o tyle ciekawa, że owego 7 lutego 2018 siedziałem na lotnisku w Gdańsku przy tym gejcie czekając na późniejszy lot Ryanairem do Krakowa i obserwowałem boarding na LO3501. Było rzeczywiście ostatnie wezwanie do stawienia się przy bramce dla pewnego pasażera ( na pewno płci męskiej ale nie zapamiętałem ani imienia ani nazwiska) i z mojej obserwacji na 99% ten pasażer się nie zgłosił i samolot odleciał bez niego
    Być może wszedł nieodnotowany jako jeden z pierwszych.

    Obsługa gate'u tegoż właśnie na 99% musiała wywoływać skoro był odprawiony, przeszedł przez security a w systemie miał no show

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  7. #47
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Idąc dalej można mieć trip np. WAW-PEK-WAW i dowiedzieć się na lotnisku w Pekinie. "Przepraszam, ale Pan tu przecież nie przyleciał"
    Tak, taka sytuacja może mieć miejsce.

  8. #48
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Obsługa gate'u tegoż właśnie na 99% musiała wywoływać skoro był odprawiony, przeszedł przez security a w systemie miał no show
    Czasem spotykam się ze zjawiskiem że załoga pokładowa prosi żeby osoba o jakimś nazwisku się zgłosiła jeśli jest na pokładzie. Jak rozumiem to jest sposób na ostateczne zweryfikowanie czy danego pasażera faktycznie brakuje i tego elementu układanki zabrakło w tym przypadku.
    GoldenDave likes this.

  9. #49

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Być może wszedł nieodnotowany jako jeden z pierwszych.

    Obsługa gate'u tegoż właśnie na 99% musiała wywoływać skoro był odprawiony, przeszedł przez security a w systemie miał no show
    A jesteś pewny, że obsługa przy bramce widzi, kto przeszedł security? Słyszałem kiedyś, że na wielu lotniskach nie ma do tego podglądu.
    Tutaj też moje pytanie do agentów (pewnie są tacy tutaj) widać to czy nie na bramce?

  10. #50
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Zależy od lotniska.

    Wyczytywanie pasażera plus sprawdzenie miejsca nie musi być zawsze wykonane. I LOT nie jest jedyną linią, która tak postępuje

  11. #51
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    I LOT nie jest jedyną linią, która tak postępuje
    ok; co ma sprawić powtarzanie tego?
    - że jednak nic się nie stało?
    - że nie ma co mówić np. o zrewidowaniu / poprawieniu swoich procedur?
    - że LO wcale nie najgorszy?
    - że pax sam sobie winien?
    Pedroo likes this.

  12. #52
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez GoldenDave Zobacz posta
    - że jednak nic się nie stało?
    - że nie ma co mówić np. o zrewidowaniu / poprawieniu swoich procedur?
    - że LO wcale nie najgorszy?
    - że pax sam sobie winien?
    - nie
    - zawsze warto rozmawiać o ulepszaniu procedur, ale tutaj o tym mowy nie było
    - tak
    - nie


    Pominę fakt, że źle odbierasz moje odpowiedzi. Ja pisałem w tym konkretnym poście (który cytujesz) o sprawdzaniu pokładu, a Ty piszesz o sytuacji z początku, o lecącym wycofanym pasażerze.

  13. #53
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    @tinek6

    - fajnie, że odpowiadasz bez popadania w forumową pół-personalną pyskówkę - mi tez nie o to chodzi

    - liczenie pokładu mogło nie dopuścić do takiego rozwoju wypadków, o jakim tu rozmawiamy, rozumiem, że LO tego nie robi, bo nie musi i nie jest w tym jedyny, a to podnosisz i tak odbieram Twoje wypowiedzi, bez złej woli.
    - nie jestem tylko przekonany, czy wyczerpująco tłumaczy to fakt, że do opisywanej sytuacji w ogóle doszło i na ile musi to obchodzić tego, czy kolejnych paxów w analogicznej, czy trudniejszej (nie krajówka) sytuacji, ani czy "LO wcale nie najgorszy" to maksymalny poziom profesjonalnych ambicji okazywania swojej jakości w trudnych sytuacjach, czy ich zapobieganiu w przyszłości.
    alacherbauer likes this.

  14. #54
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Liczenie mogłoby wykazać niezgodność i ewentualnie lekko opóźnić wylot (z powodu niezgodności). Nie wiem jak wygląda to w GDN jeżeli chodzi o liczenie pokładu. Przyznaję, liczenie ułatwia wykrycie tego typu niezgodności. Jakiś czas temu zaczęto liczyć i w LO, ale nie wszędzie.
    Jeżeli pasażer nadał bagaż, to raczej na 100% jest na lotnisku, więc jeśli się nie zboardował w systemie, a nie przychodzi, to może jest na pokładzie - sprawdza się. Jeśli bagażu nie nadawał i nie ma trackera na lotnisku, to nie wiadomo. Sprawdzanie może opóźnić odlot. Przyjmując wysoką niezawodność systemu boardowania można założyć, że go nie ma na pokładzie (co jak widać nie zawsze jest trafne).

    Mi się osoboście ten 'system' nie podoba, ale nie musi no. Takie zdarzenie się musiało wcześniej czy później zdarzyć, i tak się dziwię, że tak późno zdarzenie tego typu trafiło do prasy. Pod tym względem FR czy W6 są lepsze od 'tradycyjnych' przewoźników, nieobecność na pierwszym odcinku nie kasuje pozostałych. Ale rozumiem dlaczego ta zasada funkcjonuje.

  15. #55

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    W FR jawnie nie liczą, ale spotkałem się z tym, że w samolocie wywoływali kogoś z prośbą o potwierdzenie swojej obecności.

  16. #56
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Musiał mieć bagaż nadany i nie zboardować się na czytniku w bramce.

  17. #57
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Musiał mieć bagaż nadany i nie zboardować się na czytniku w bramce.
    100%;
    ten pax, którego dotyczy wątek, rejestrowanego - myslę - na pewno nie miał, gdyby miał, to by pomogło

  18. #58
    Awatar GoldenDave

    Dołączył
    Aug 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta

    Liczenie mogłoby wykazać niezgodność i ewentualnie lekko opóźnić wylot (z powodu niezgodności).
    wierzaj mi - "lekkie opóźnienie" na krajówce z GDN - żadna sprawa

  19. #59
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Marek. Zobacz posta
    W FR jawnie nie liczą, ale spotkałem się z tym, że w samolocie wywoływali kogoś z prośbą o potwierdzenie swojej obecności.
    W FR w GDA to się zdarza że się przy wsiadaniu pomieszają pasażerowie lecący w różne miejsca różnymi samolotami .


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  20. #60

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez GoldenDave Zobacz posta
    @tinek6


    - liczenie pokładu mogło nie dopuścić do takiego rozwoju wypadków, o jakim tu rozmawiamy, rozumiem, że LO tego nie robi, bo nie musi i nie jest w tym jedyny
    W zeszłym roku miałem incydent w WAW na locie do POZ, z którego wynika że liczą, przynajmniej niektóre załogi. Najpierw stewardesa podała drugiej liczbę pax, ta poprosiła ja aby policzyła ponownie, po czym sama też policzyła, po czym zgłosiły do flight coordinatora że mają 1 osobę ponad plan. Po kilku minutach flight coordinator dostał info przez radio aby sprawdził pasażera na konkretnym miejscu, który jak się okazało miał lecieć do Krakowa (siedziałem na 1B więc słyszałem korespondencję).
    GoldenDave likes this.

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •