Pokaż wyniki od 1 do 14 z 14
Like Tree5Likes
  • 1 Post By emircoo
  • 1 Post By olekorlo
  • 1 Post By striepo
  • 2 Post By Optymista

Wątek: Wspólpraca LOT i Jetstar

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie Wspólpraca LOT i Jetstar


    Polecamy

    Na stronie internetowej LOT-u pojawiła się możliwość rezerwacji lotu do Penang (PEN) w Malezji z przesiadką w SIN. Lot SIN-PEN odbywa się na pokładzie Jetstar Asia (3K). Przesiadka 2h15-2h50 w drodze do PEN (w zależności od rozkładowego czasu przylotu do SIN który z jakichś powodów (sloty?) się różni) lub ~17 godzin z nocką w SIN, 10h45 w drodze powrotnej w środy i piątki, w niedziele 4h20. Cena w 2-strony na za tydzień: 3150PLN.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    Dodatkowo, znalazłem też połączenia z 3K do KUL, Dżakarty (CGK), Denpasar (DPS), Surabaji (SUB), obok już wcześniejszych połączeń z SQ, a także nowe, do Phnom Penh (PNH), Medanu (KNO), Pekanbaru (PKU) czy Phuket (PHT). Pewnie jest tego więcej, ale przegapiłem.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez terefere Zobacz posta
    Na stronie internetowej LOT-u pojawiła się możliwość rezerwacji lotu do Penang (PEN) w Malezji z przesiadką w SIN. Lot SIN-PEN odbywa się na pokładzie Jetstar Asia (3K). Przesiadka 2h15-2h50 w drodze do PEN (w zależności od rozkładowego czasu przylotu do SIN który z jakichś powodów (sloty?) się różni) lub ~17 godzin z nocką w SIN, 10h45 w drodze powrotnej w środy i piątki, w niedziele 4h20. Cena w 2-strony na za tydzień: 3150PLN.
    Jaka współpraca?


    To jest już drugi wątek założony przez Ciebie pod tytułem "Współpraca LOT i ..." w którym brak jest jakiejkolwiek wiadomości o głębszej współpracy LOT z danym przewoźnikiem niż podstawowy interline, których LOT ma 50+ z niemal każdą większą starszą linią.


    Najwyraźniej, w ostatnim czasie, LOT postanowił wzbogacić swoją stronę o miasta "offline" które sam obsługuje. Skuteczność tego działania jest raczej dyskusyjna skoro tylko kilkanaście procent całej sprzedaży LOT odbywa się przez stronę lot.com. A bilety łączone od zawsze były i są dostępne przez agentów i OTA. Ale może jakiś młody pracownik w ten o to sposób udowadnia swoją "merytokrację" w LOT. Lepiej byłoby gdyby spożytkowano ten czas w rozwiązywaniu podstawowych problemów obecnych w procesach zakupu lub odprawy przez lot.com.


    Łączone bilety LOT i nie-LOT naprawdę nie jest żadną nowością ani nie świadczą o jakiejś szczególnej współpracy

  4. #4
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Terefere - ceny! Singapur-Penang to max 450-600 zł RT z bagażem.

    Piotr

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jaka współpraca?


    To jest już drugi wątek założony przez Ciebie pod tytułem "Współpraca LOT i ..." w którym brak jest jakiejkolwiek wiadomości o głębszej współpracy LOT z danym przewoźnikiem niż podstawowy interline, których LOT ma 50+ z niemal każdą większą starszą linią.


    Najwyraźniej, w ostatnim czasie, LOT postanowił wzbogacić swoją stronę o miasta "offline" które sam obsługuje. Skuteczność tego działania jest raczej dyskusyjna skoro tylko kilkanaście procent całej sprzedaży LOT odbywa się przez stronę lot.com. A bilety łączone od zawsze były i są dostępne przez agentów i OTA.


    Łączone bilety LOT i nie-LOT naprawdę nie jest żadną nowością ani nie świadczą o jakiejś szczególnej współpracy
    Fakt, że sprzedaż przez stronę lot.com to tylko kilkanaście procent nie zwalnia przewoźnika z prac nad swoim system sprzedaży. Przeciwnie wręcz - to sprzedaż z najwyższą marżą i należy dbać o to, aby jej udział malał jak najwolniej.

    Wysłane z mojego SM-A310F przy użyciu Tapatalka
    striepo likes this.

  6. #6
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Może i obecnie udział strony www w sprzedaży nie jest satyskacjonujący ale bardziej to chyba wynika z ułomności strony www.
    Prościej i szybciej kupić bilet w innych kanałach sprzedaży, niestety marża zamiast trafić na konto LOTu ląduje u pośrednika ... DEAL DZIESIĘCIOLECI

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Chyba nie do końca jednak zroumieliscie kolege - on nie pisał o tym ze sprzedaż przez www jest zla a jedynie o tym ze to nie sa specjalne nowe umowy a cos co istnieje od bardzo dawna. A przez to ze to tylko interline to warunki cenowe sa zazwyczaj slabe - po prostu ktoś to dodał na www co wcześniej było możliwe do kupna np. u agentow, ale z uwagi na warunki sprzedaje się rzadko. Tyle wywnioskowałem z wypowiedzi kolegi
    alacherbauer likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Chyba nie do końca jednak zroumieliscie kolege - on nie pisał o tym ze sprzedaż przez www jest zla a jedynie o tym ze to nie sa specjalne nowe umowy a cos co istnieje od bardzo dawna. A przez to ze to tylko interline to warunki cenowe sa zazwyczaj slabe - po prostu ktoś to dodał na www co wcześniej było możliwe do kupna np. u agentow, ale z uwagi na warunki sprzedaje się rzadko. Tyle wywnioskowałem z wypowiedzi kolegi
    dokładnie, dziękuję za wyjaśnienie.

  9. #9
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ nie jestem przekonany, cze masz faktycznie rację odnośnie istnienia takich umów i możliwości kupna tych biletów u pośredników. Teraz tego już nie sprawdzę, ale nie widziałem wcześniej możliwości łączenia lotów LO z Jetstarem czy Qantas (zresztą tutaj oficjalnie podpisano nową umowę). Często też może być podpisana umowa interline, ale być martwa przez zapisy w dostępnych taryfach (typowe wykluczenie na trasach, gdzie Lufa ma JV).
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ nie jestem przekonany, cze masz faktycznie rację odnośnie istnienia takich umów i możliwości kupna tych biletów u pośredników. Teraz tego już nie sprawdzę, ale nie widziałem wcześniej możliwości łączenia lotów LO z Jetstarem czy Qantas (zresztą tutaj oficjalnie podpisano nową umowę).
    Gdzie LOT wcześniej latał że loty łączone z QF czy 3K wchodziły w grę? LOT ma umowę interline z QF od co najmniej lat 80-tych.

    Przykładowo, od lat dostępne są bilety łączone LO+AA, pomimo SA i c/s z UA, LO nawet sporo ma ruchu z AA. Jak za tydzień na stronie lot.com pojawi się BNA czy MIA via ORD na LO+AA też nazwiemy to "nową współpracą"?

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Często też może być podpisana umowa interline, ale być martwa przez zapisy w dostępnych taryfach (typowe wykluczenie na trasach, gdzie Lufa ma JV).
    Możesz podać taki przykład że interline jest wykluczony przez JV?

  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Apr 2018

    Domyślnie

    Samoloty używane też mogą byc nowe w jakimś sensie.
    Ile osób o tym wiedzialo?

    Na.stronie LOTu powinno pokazywać wszystkie sensowne polaczeinia pod warunkiem że strona bedzie chodzila jak zyleta i miala wbudowaną inteligencje. Obecnie w wielu przypadkach habilitacja nie zawsze pozwala na wyszukanie tego czego sie chce.

    Wysłane z mojego LG-M200 przy użyciu Tapatalka
    Ztof likes this.

  12. #12
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Gdzie LOT wcześniej latał że loty łączone z QF czy 3K wchodziły w grę? LOT ma umowę interline z QF od co najmniej lat 80-tych.
    Sorry, ale mylisz się. LOT NIE sprzedaje byle lotów łączonych na swojej stronie, tylko sprzedaje tylko loty łączone w całości na swojej taryfie, do czego byle interline dla przerzutu bagażu nie jest wystarczające. I tak wycinek taryfy WAW do SGN wygląda tak:

    THE FARE COMPONENT MUST BE ON
    ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
    ANY LO FLIGHT OPERATED BY LO
    ANY SQ FLIGHT
    ANY 3K FLIGHT.Jest to taryfa lotowska i na stronie LOT znajdziesz tylko loty oparte na tych 3 przewoźnikach. Nie znajdziesz lotów łączonych LO + VN, chociaż wychodzą one często korzystniej, ale są oparte na taryfie WAW-SIN LO i SIN-SGN VN, które to pozwalają na taką kombinację taryf.

    Podobnie jest do Australii, np WAW-SYD to jedna taryfa LO z zapisem:


    THE FARE COMPONENT MUST BE ON
    ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
    ANY LO FLIGHT OPERATED BY LO
    ANY QF FLIGHT
    ANY SQ FLIGHT
    ANY JQ FLIGHT.Poza QF oraz SQ powinny być również dostępne loty Jetstar Australia. I jeszcze raz - to są nowe taryfy wynikające z nowych umów, swoją drogą np. do Australii często bardzo korzystne.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Przykładowo, od lat dostępne są bilety łączone LO+AA, pomimo SA i c/s z UA, LO nawet sporo ma ruchu z AA. Jak za tydzień na stronie lot.com pojawi się BNA czy MIA via ORD na LO+AA też nazwiemy to "nową współpracą"?
    Jeśli zrobią nową umowę na lepsze taryfy, to jak najbardziej (chociaż nie robiłbym dla niej osobnego wątku). A pojawić się może, bo to jest jedna taryfa LO.

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Możesz podać taki przykład że interline jest wykluczony przez JV?
    nie napisałem, że interline jest wykluczony przez JV, tylko, że są zapisy wykluczające w taryfach, podobne jak te wyżej (w domyśle wykluczające możliwość połączenia z lotami LO).
    Nie latam z Pyrzowic.
    Dobra, czasem latam, ale za wkurzający brak kiss&fly unikam jak ognia.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Sorry, ale mylisz się. LOT NIE sprzedaje byle lotów łączonych na swojej stronie, tylko sprzedaje tylko loty łączone w całości na swojej taryfie, do czego byle interline dla przerzutu bagażu nie jest wystarczające. I tak wycinek taryfy WAW do SGN wygląda tak:

    THE FARE COMPONENT MUST BE ON
    ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
    ANY LO FLIGHT OPERATED BY LO
    ANY SQ FLIGHT
    ANY 3K FLIGHT.Jest to taryfa lotowska i na stronie LOT znajdziesz tylko loty oparte na tych 3 przewoźnikach. Nie znajdziesz lotów łączonych LO + VN, chociaż wychodzą one często korzystniej, ale są oparte na taryfie WAW-SIN LO i SIN-SGN VN, które to pozwalają na taką kombinację taryf.

    Podobnie jest do Australii, np WAW-SYD to jedna taryfa LO z zapisem:


    THE FARE COMPONENT MUST BE ON
    ONE OR MORE OF THE FOLLOWING
    ANY LO FLIGHT OPERATED BY LO
    ANY QF FLIGHT
    ANY SQ FLIGHT
    ANY JQ FLIGHT.Poza QF oraz SQ powinny być również dostępne loty Jetstar Australia. I jeszcze raz - to są nowe taryfy wynikające z nowych umów, swoją drogą np. do Australii często bardzo korzystne.

    Jeśli zrobią nową umowę na lepsze taryfy, to jak najbardziej (chociaż nie robiłbym dla niej osobnego wątku). A pojawić się może, bo to jest jedna taryfa LO.

    nie napisałem, że interline jest wykluczony przez JV, tylko, że są zapisy wykluczające w taryfach, podobne jak te wyżej (w domyśle wykluczające możliwość połączenia z lotami LO).
    @kaspric Nie wiem gdzie zaszło nieporozumienie, ale w zasadzie zgadzam się że wszystkim co napisłeś w ostatnim wpisie.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    LOT NIE sprzedaje byle lotów łączonych na swojej stronie, tylko sprzedaje tylko loty łączone w całości na swojej taryfie, do czego byle interline dla przerzutu bagażu nie jest wystarczające.
    dodam tylko

    LOT Polish Airlines signs Special Prorate Agreement with Qantas

    LOT Polish Airlines has signed a Special Prorate Agreement (SPA) with Qantas Airways. It offer much greater benefits to both passengers and carriers than a standard interline agreement.

    The Special Prorate Agreement is a special example of an interline agreement in which the distribution of fees and the settlement of ticket costs between carriers are precisely defined. While a regular interline agreement is a broadly understood agreement between two (or more) airlines that allow for a trip on one ticket, the SPA specifies the terms of financing, distribution and invoicing of the fees paid by the passenger (or the buyer) and paying the money for the ticket to only one of the carriers involved.

    Passengers flying from Warsaw to Singapore will travel with the LO code and then to Australia with the Qantas QF code.

    https://newsroom.aviator.aero/lot-po...t-with-qantas/

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2015
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Wcześniej tych miast nie było w wyszukiwarce na stronie LOT-u, teraz są. Nie ulega wątpliwości, że prowadzone są działania, mające na celu poprawienie rentowności połączeń długodystansowych LOT. Jeśli choć jeden pasażer kupi taki bilet, to znaczy że warto było.
    ItsMeOnly and aTko like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •