Strona 16 z 16 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16
Pokaż wyniki od 301 do 309 z 309
Like Tree371Likes

Wątek: London City (LCY) by LOT

  1. #301

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Po przylocie na Heathrow "wychodzenie" z Lotniska trwa okolo 50min wraz z odbiorem bagazu. "Wyjscie" z City to okolo 20min. Lubie to lotnisko i cieszy mnie taka cena
    Z bagażem podręcznym 60 minut od wyjścia z samolotu do biura przy Oxford Circus (wylądowaliśmy przy głównym budynku, minimalny czas oczekiwania na HEx).
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AS AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  2. #302

    Dołączył
    Aug 2015

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    Nie porównuj nieporównywalnego
    Dolicz czas / koszt dojazdu do samego Lądka to ci wyjdą plusy dodatnie i ujemne
    Londyn (City of London i Greater London) to 1.5tys km kw, więc zależy gdzie się jedzie.:-) Na szczęście jest 6 lotnisk i każdy sobie może wybrać co mu tam najlepiej pasuje pod względem cena/czas/możliwości/dalsza podróż.

  3. #303

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    LOT wrócił do London City, na razie tylko z Wilna. LMA w drodze.

  4. #304

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Słychać coś w sprawie powrotu WAW-LCY-WAW?
    Wilno cały czas lata, pewnie z litewskim dofinansowaniem.

  5. #305

    Dołączył
    Apr 2019

    Domyślnie

    LOT obecnie realizuje 8 lotów w tygodniu na Heathrow, przy 21 przed pandemią. British Airways wraca od grudnia z lotami z Pragi na City.

  6. #306

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vinc1234 Zobacz posta
    LOT obecnie realizuje 8 lotów w tygodniu na Heathrow, przy 21 przed pandemią. British Airways wraca od grudnia z lotami z Pragi na City.
    Nie wiedziałem, że jest tak kiepsko na LHR. Myślałem, że przynajmniej 14/7 jest. Jeśli 8 to rzeczywiście jesteśmy w dołku.

  7. #307

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Nie wiedziałem, że jest tak kiepsko na LHR. Myślałem, że przynajmniej 14/7 jest. Jeśli 8 to rzeczywiście jesteśmy w dołku.
    W lecie prawie były 3 połączenia dziennie ale im bliżej zimy tym rejsów było coraz mniej. W grudniu rejsów jest chyba 9 albo 10 w tygodniu. Wilno lata bo kroplówka ale też tylko raz dziennie chyba.
    konrad777 likes this.

  8. #308

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Embraer E295 (E195 E2) po raz pierwszy wylądował na LCY i do końca roku ma być na to lotnisko certfykowany. Do tej pory największym samolotem, który mógł tam latać był A221, a Airbus nie ma planów certyfikowania tam A223. E295 będzie zatem największym możliwym statkiem powietrznym, który będzie mógł tam operować. KLM ma być pierwszym przewoźnikiem na LCY z E295.

    22/07/2022E195-E2 makes debut touchdown at London City Airport
    The largest aircraft to land at London City
    E195-E2 to be certified for London City operations end of 2022

    After departing the Farnborough Airshow, Embraer’s latest aircraft, the E195-E2, made its debut landing at London’s iconic City Airport (LCY); demonstrating the aircraft’s steep approach capability. The visit, in anticipation of the aircraft’s certification for steep approach into London City at the end of this year, included ground handling tests and other preparations for the aircraft’s first scheduled flight into LCY, expected shortly after certification.

    The visit demonstrates the importance Embraer places on being able to offer LCY capability to airlines with the E195-E2 - the E190-E2 began operations into LCY with in September 2021. The airport is a vital component of London’s wider connectivity, and Embraer aircraft are uniquely able to manage the challenges of LCY operations; Embraer aircraft account for 85% of all LCY operations on routes as diverse as Edinburgh and Mykonos.

    The aircraft, the largest in the E2 family, seating up to 146 passengers, was flown into LCY on a 39% blend of Sustainable Aviation Fuel. Embraer’s test aircraft, featuring the eye-catching black and gold TechLion livery, was welcomed with the traditional water salute from London City Airport’s fire service.

    Alison FitzGerald, Chief Operation Officer at London City Airport, said, “The arrival of the E195-E2 signals that we are on the cusp of welcoming more new generation aircraft that provide world class environmental performance, carry more passengers, and have the potential to connect this airport with more global markets.

    This moment also represents the strength of the partnership we have with Embraer, and together, we are pushing the envelope of what’s possible at this airport, as at 146 seats and a wingspan of 35 metres, it will be comfortably the largest aircraft to operate from LCY.

    While the immediate focus is certification, we are hopeful that we will see the first E195-E2 in operation next year with KLM which will be real cause of celebration.”

    Arjan Meijer, President and CEO Embraer Commercial Aviation, said, “London City feels like home for Embraer. It’s a great airport, not just because it’s fast and efficient for passengers to travel through, but because its unique challenges as an airfield demonstrate the excellent performance of our E-Jets. We are immensely proud to be the dominant aircraft brand at LCY, and look forward to seeing scheduled services begin with the E195-E2.”

    The E2 is the most efficient single aisle aircraft flying today, saving up to 25% carbon dioxide emissions compared to previous generation aircraft. Over 30% lower CO2 emission per seat versus jets of current generation operating at the airport

    In early July, Embraer and Pratt & Whitney successfully tested a E195-E2 aircraft on 100% sustainable aviation fuel (SAF). With 100% SAF, the 25% reduction in emissions can be increased up to an impressive 85%.

    In terms of noise reduction, the E195-E2 offers an over 65% reduction in noise footprint area compared to jets of current generation operating at the airport.

    In Sept 2021, the E190-E2 began its commercial flights into London City Airport with operators such as Helvetic Airways. This follows its Steep Approach certification in June 2021, a requirement to operate at London City Airport.

    LCY’s runway length measures just 1,508 metres and descent angles are up to 5.5 degrees. Currently, 85% of all flights landing or departing LCY are E-Jets or the E190-E2 operated by carriers such as BA Cityflyer, KLM Cityhopper, and Helvetic Airways.
    Nie wiem czy pamiętacie z relacji ale podczas inauguracyjnego LOTu na LCY, dzięki uprzejmości uwczesnego rzecznika, Pana Ambasadora Adriana Kubickiego, udało nam się z @elza030 wejść na konferencję prasową. Na koniec zadałem pytanie do przedstawiciela lotniska i Embraera czy planują certyfikować E295 na LCY. Odpowiedzią była konsternacja i cisza po czym od razu konferencję zakończono. Jak widać miałem nosa. E290 w Europie, w większości przestaje mieć właśnie sens.
    elza030 and frik like this.

  9. #309
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Fajne malowanie tego E195- E2 na LCY

    od 59 minuty:
    myszygon and sven like this.

Strona 16 z 16 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •