Strona 13 z 37 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 726
Like Tree1282Likes

Wątek: Co z tymi odwołaniami i opóźnieniami ?

  1. #241

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No widzisz, jednak uznano, że wady ukryte są okolicznościami nadzwyczajnymi.
    To nie ma znaczenia, ponieważ konsument na zawsze rację = jeśli poczuje się oszukany, jego skłonność do zapłacenia takiej samej ceny za bilet następnym razem obniży się.

  2. #242

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o imprezę taneczną, LOT powinien zabulić za odwołanie rotacji, które LSC i LVD mogłyby wykonać a się nie odbyły, rozumiem, że chodzi o loty 045/6 i 225/6.

    Jeśli chodzi o pozostałe komplikacje z Dreamkami, to w zakresie, w którym dotyczą maszyn wyłączonych z użytku w związku z wadą silników RR, w zasadzie nie ma na odszkodowanie szans.

    14 dni to okres zawiadomienia, który zwalnia od wypłaty odszkodowania ale tylko wtedy ma to zastosowanie gdy okoliczności nadzwyczajnych brak. Gdy są, odszkodowania płacić nie trzeba i nie ma znaczenia termin ich wystąpienia.

    Jeśli skutki wady, która się ujawniła, trwają kilka miesięcy, to tak długo skutki nadzwyczajnego zdarzenia będą miały miejsce - moce przerobowe RR nie dadzą rady wymienić wszystkich silników od razu, jak wiemy. A dodatkowo nieoczekiwanie zwiększył się wymagany interwał między przeglądami.

    Jeśli LOT uruchomiłby sprzedaż nowych połączeń później, to nie ma mowy o nieprzewidywalności, ale sprzedaż wszystkich nowych longhauli została uruchomiona dużo wcześniej, i to że trasy te faktycznie wystartowały później, nie jest podstawą do oczekiwania od LOTu że skasuje te akurat rejsy.

    Aby uwolnić się od odpowiedzialności, LOT musi udowodnić nie tylko że istniały okoliczności nadzwyczajne, ale także że podjął wszelkie rozsądne środki aby zapobiec ich skutkom, albo że ich podjęcie było niemożliwe - utrudnione. Wynajem maszyn, przebukowania na loty alternatywne, etc etc. Jeśli informuje paxa o odwołaniu mniej niż 14 dni przed odlotem, będzie musiał dowodzić także to. Ale jeśli w sezonie większość konkurencyjnych lotów jest pełna a o maszyny zastępcze ciężko, łatwe zadanie będzie miał LOT.

    Przypomnijcie sobie uziemienie Dreamków w 2013. Wiele miesięcy nie latały i wiele miesięcy trwały komplikacje z tym związane.

    Czy to moralne że LOT chce odszkodowania od RR mimo że pasażerom go nie wypłaci? Tak, bo LOT ponosi i tak koszmarne koszty wynikające z tego co się stało - najem maszyny od Neosa, przebukowania na konkurencję, hotele, posiłki, taksówki, dodatkowe przeglądy i mnóstwo innych kosztów o których pewnie nie mam i ja pojęcia.

    Nikt nie broni pasażerom pozywać RR

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  3. #243

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    To nie ma znaczenia, ponieważ konsument na zawsze rację = jeśli poczuje się oszukany, jego skłonność do zapłacenia takiej samej ceny za bilet następnym razem obniży się.
    Lotnictwo to taki biznes, że najwięksi gracze na naszym rynku mają mnóstwo takich konsumentów w swym portfolio

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  4. #244
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Lotnictwo to taki biznes, że najwięksi gracze na naszym rynku mają mnóstwo takich konsumentów w swym portfolio
    Poważnie ktoś poza LOTem robi gale na tle sprawnych maszyn w szczycie nieregularności?

    A od strony prawno-finansowej powodzenie LOTu zależy od determinacji paxów zwanej skłonnością do pieniactwa.

    Piotr
    @Kaspric - nie pisz że to nudne, bo to kabaret jest.

  5. #245
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    LOT musi chyba mieć świadomość że ta akcja będzie symbolem hańby dla świadomych pasażerów na wiele miesięcy.
    Nie sądzę, żeby męczenie tutaj ich uświadomiło.

    @Pek: kabarety oparte na jednym gagu powtarzanym milion razy do mnie nie trafiają

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    https://video.wp.pl/i,stewardessa-zw...?ticaid=11ba06
    "Stewardessy są przymuszane do sprzątania toalet"

  6. #246
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Nie sądzę, żeby męczenie tutaj ich uświadomiło.
    Misję tu pełnimy czy tylko trzeźwo oceniamy jak jest?

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    @Pek: kabarety oparte na jednym gagu powtarzanym milion razy do mnie nie trafiają
    Patrz, a dzień pieszego pasażera bawi kilka pokoleń od 38 lat, a po świeżym remake'u będzie bawił jeszcze bardziej. Założysz się?

    Nieregularności generują straty marketingowe zazwyczaj ograniczone do grupy zaafektowanej klienteli. Jak media o nich piszą pole rażenia proporcjonalnie wzrasta. A gala wzmocniła negatywny efekt o dodatkowy rząd wielkości. Oj tam, oj tam.

    Piotr
    przemo-19 and Stoarn like this.

  7. #247

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli chodzi o pozostałe komplikacje z Dreamkami, to w zakresie, w którym dotyczą maszyn wyłączonych z użytku w związku z wadą silników RR, w zasadzie nie ma na odszkodowanie szans.
    Aby wyłączyć odpowiedzialność przewoźnika konieczne jest spełnienie dwóch warunków: odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.
    Czy była to nadzwyczajna okoliczności: moim zdaniem tak
    Czy nie można było jej uniknąć podejmując racjonalne środki: moim zdaniem można było – wynająć samolot zastępczy (inne linie wynajęły samoloty, także była taka możliwość), zmienić wcześniej rozkład lotów, wcześniej przebukować na inne loty – kiedy jest większa dostępność miejsc, na pewno nie jest racjonalnym środkiem czekanie do ostatniej chwili i przekazywanie pasażerom po gatem informacji ze samolot nie poleci. Niestety LOT nie podjął żadnych środków poza wysłaniem zapytań o samoloty.

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Redukcja siatki i/lub nieotwarcie połączeń to utrudnianie życia innym pasażerom przecież.
    ??? Przecież te loty i tak się nie odbyły.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Przypomnijcie sobie uziemienie Dreamków w 2013. Wiele miesięcy nie latały i wiele miesięcy trwały komplikacje z tym związane.
    Miałem w tamtym okresie bilet LOT na trasie Warszawa – USA – Warszawa i został z dużym wyprzedzeniem przebudowany na inne połączenie.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nikt nie broni pasażerom pozywać RR
    Pasażer ma umowę z przewoźnikiem i to on jest odpowiedzialny za zrealizowanie przelotu, dobiera w tym zakresie sprzęt, pasażera i RR nie łączy żadna umowa.
    Ztof and terefere like this.

  8. #248

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Czy nie można było jej uniknąć podejmując racjonalne środki: moim zdaniem można było – wynająć samolot zastępczy (inne linie wynajęły samoloty, także była taka możliwość),
    Np ANA odwołując z wyprzedzeniem kilkudniowym 113 lotów... LOT pozyskał 1 789 od Neos. Pamiętaj że to szczyt sezonu, i nie jest łatwe pozyskanie maszyny zastępczej na longhaula. Jeśli pasażer będzie w stanie wskazać odpowiednią maszynę zastępczą, która była sprawna do lotu, spełniała wszelkie wymogi umów bilateralnych (blacha na której się leci nie może być byle jaka, zarówno Rozporządzenie (WE) 1008/2008 jak i szereg innych aktów prawnych i umów określa, od kogo można / nie można wynajmować samoloty w ramach przyznanych praw przewozowych), to może wtedy jest szansa grać dalej. LOT wówczas wykaże zapewne zapytania ofertowe które wysyłał w celu pozyskania takich maszyn

    zmienić wcześniej rozkład lotów,
    LOT kasuje ze znacznym wyprzedzeniem dosyć dużo lotów, wbrew pozorom, co wiadomo dopiero śledząc na bieżąco operacje i porównując je z tablicami odlotów oraz z tym, co załadowano do systemu kiedyś, a takze z tym, co jest dostępne w sekcji status lotu w apce mobilnej.

    Nie ma jednak czarno-białej rzeczywistości - jeśli na skutek okoliczności nadzwyczajnej trzeba robić częstsze przeglądy + boroskopię, która nieoczekiwanie prowadzi do uziemienia maszyny, a ma to związek z usterką obecną w całej serii silników, to wtedy lot będzie odwołany na ostatnią chwilę. Trudno żeby LOT poodwoływał loty na kilka miesięcy naprzód z góry zakładając, że maszyn nie da się naprawić, albo, że wykryte zostaną usterki.

    wcześniej przebukować na inne loty – kiedy jest większa dostępność miejsc, na pewno nie jest racjonalnym środkiem czekanie do ostatniej chwili i przekazywanie pasażerom po gatem informacji ze samolot nie poleci.
    Tak, to jest ten element działalności LOTu, który szwankuje, i niestety szwankuje u wielu przewoźników, i tu jest pole do działania UOKiK, RPO, czy kogo tam jeszcze.

    Sprawia to wrażenie, jakby LOT grał na zwłokę, mając nadzieję, że skoro miejsca się wyczerpią, odwołanie na ostatnią chwilę doprowadzi do wyboru przez pasażerów opcji upragnionej przez przewoźnika: zwrotu biletu. Wówczas LOT nie płaci już za nic więcej, ani za noclegi, ani za transport alternatywny.

    Warto o tym pisać, i może tym warto RPO / UOKiK zainteresować. Także w kontekście działalności Ryanaira, Wizz Aira, Lufthansy, Vuelinga i wielu innych, którzy stają na głowie by w razie zakłóceń pasażer przede wszystkim wybrał zwrot biletu.

    Ale jest to także element gry i prawdopodobieństwa: jeśli mamy sprawnych 20 maszyn, a do wykonania za tydzień mamy 22 loty, możemy wybrać: kasujemy najsłabsze np. Połągę i Norymbergę. Możemy też liczyć na łut szczęścia - ATC we Francji może zastrajkują, a w Hamburgu zaszaleje burza. Wówczas CDG i HAM odwołujemy bo i tak by się nie odbyły, a Połąga i Norymberga lecą normalnie Wariant ryzyka i gry jest korzystny dla pasażerów, bo jeśli odwołane byłyby z wyprzedzeniem loty do PLQ i NUE, nie odbyłyby się aż 4 loty.

    W zasadzie nie funkcjonuje coś takiego jak przywrócenie raz odwołanego lotu do siatki.

    Pasażer ma umowę z przewoźnikiem i to on jest odpowiedzialny za zrealizowanie przelotu, dobiera w tym zakresie sprzęt, pasażera i RR nie łączy żadna umowa.
    Jest odpowiedzialność kontraktowa i odpowiedzialność za szkodę. Rodziny pasażerów lotu SR111 z producentem IFE też nie mieli żadnych umów.

  9. #249

    Dołączył
    Jul 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Sprawia to wrażenie, jakby LOT grał na zwłokę, mając nadzieję, że skoro miejsca się wyczerpią, odwołanie na ostatnią chwilę doprowadzi do wyboru przez pasażerów opcji upragnionej przez przewoźnika: zwrotu biletu. Wówczas LOT nie płaci już za nic więcej, ani za noclegi, ani za transport alternatywny.
    Warto o tym pisać, i może tym warto RPO / UOKiK zainteresować. Także w kontekście działalności Ryanaira, Wizz Aira, Lufthansy, Vuelinga i wielu innych, którzy stają na głowie by w razie zakłóceń pasażer przede wszystkim wybrał zwrot biletu.
    Tyle, że przy odwołaniu lotu w ostatniej chwili, przysługuje również kompensacja finansowa na podstawie EU261.
    Są ciekawe narzędzia do monitoringu działalności floty itp.np. tu: https://www.lhsystems.com/solutions-...s/netlinesched

  10. #250

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Np ANA odwołując z wyprzedzeniem kilkudniowym 113 lotów...
    Czyli można to zrobić z wyprzedzeniem, w przyszłym tygodniu ANA ogłosi również jakie loty skasuje do końca lipca i w sierpniu. A LOT nadal będzie kasował loty w ostatniej chwili.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Trudno żeby LOT poodwoływał loty na kilka miesięcy naprzód z góry zakładając, że maszyn nie da się naprawić, albo, że wykryte zostaną usterki.
    Mówimy o wyprzedzeniu kilku tygodni – jeżeli nie są w stanie zaplanować takiego okresu to już świadczy tylko o LOT.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli pasażer będzie w stanie wskazać odpowiednią maszynę zastępczą
    To linia musi udowodnić, że podjęła wszystkie racjonalne środki – a samo wysłanie zapytań moim zdaniem nie spełnia tego wymogu

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Tak, to jest ten element działalności LOTu, który szwankuje, i niestety szwankuje u wielu przewoźników, i tu jest pole do działania UOKiK, RPO, czy kogo tam jeszcze.
    To jest moim zdaniem potwierdzenie, że nie podjęto wszelkich środków i to zarówno w przypadku LOT-u jak i innych linii.

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jest odpowiedzialność kontraktowa i odpowiedzialność za szkodę. Rodziny pasażerów lotu SR111 z producentem IFE też nie mieli żadnych umów.
    W przypadku odpowiedzialności za szkodę należy po pierwsze udowodnić winę sprawcy (w tym przypadku odpowiedzialność na zasadzie ryzyka raczej nie ma zastosowania) i udowodnić wysokość szkody – przynajmniej zgodnie z polskim prawem. W katastrofach lotniczych domyślam się, że działa odpowiedzialność na zasadzie słuszności – stosowana gdy wymagają tego zasady współżycia społecznego.

  11. #251
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Nie mieszajmy dwóch siatek - lh i sh. Historia RR i wynikające z niej opcje prawne dotyczą tylko lh. Nieregularności w sieci europejskiej i krajowej to inna bajka.

    Przed galą szło zakładać, że strategia małych rezerw na siatce jest wyliczona i sensowna. Po gali doszedł czynnik PRowy trudny do oszacowania ale potencjalnie niebezpieczny dla przychodów w skali, której nie można bagatelizować. Moim zdaniem shaking jest nieunikniony.

    Piotr

  12. #252

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pedroo Zobacz posta
    To linia musi udowodnić, że podjęła wszystkie racjonalne środki – a samo wysłanie zapytań moim zdaniem nie spełnia tego wymogu
    Kto Ci naopowiadał o tych zapytaniach? Bo niezależnie ila razy przewałkujesz tę mantrę nie zmieni ona faktu że na rynku nie było dostępnych maszyn które LOT mógłby wynająć na zastępstwo.
    Stoarn likes this.

  13. #253
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Misję tu pełnimy czy tylko trzeźwo oceniamy jak jest?
    Słowo klucz: trzeźwo.
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Patrz, a dzień pieszego pasażera bawi kilka pokoleń od 38 lat, a po świeżym remake'u będzie bawił jeszcze bardziej. Założysz się?
    Codziennie?
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Nieregularności generują straty marketingowe zazwyczaj ograniczone do grupy zaafektowanej klienteli. Jak media o nich piszą pole rażenia proporcjonalnie wzrasta. A gala wzmocniła negatywny efekt o dodatkowy rząd wielkości. Oj tam, oj tam
    PeK, ale my się tutaj zgadzamy, zresztą nie widziałem ani jednego głosu tutaj broniącego LOT odnośnie gali.

    Odnośnie odmowy LOT - ktoś tutaj wspomniał, że LO powinien płacić odszkodowania, skoro i tak będzie występował o odszkodowanie od RR. To nie jest takie proste - odszkodowania trzeba płacić dzisiaj, ewentualne odszkodowanie od RR to kwestia negocjacji i nie tego, a pewnie i nie następnego roku. To nie jest tak proste, że teraz wszystkie rachunki LO przesyła do RR i ci z chęcią płacą. Zapewne wszystko będzie dogłębnie zbadane i rozdawnictwo na zasadzie "i tak RR zapłaci" nie byłoby dobrą kartą w talii. Dość oczywiste jest, że przy tej skali odwołań LO woli odsunąć odszkodowania w czasie - tym bardziej, że argumenty ma i nie jest jednoznaczne opowiedzenie się po stronie pasażera przez ULC.

  14. #254

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Kto Ci naopowiadał o tych zapytaniach?
    Nikt mi nie naopowiadał, LOT podał w odmowie wypłaty odszkodowania wysłanie zapytań do leasingodawców jako jedyne podjęte działanie.
    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Przewoźnik podejmował również próby leasingu samolotu, wystosował kilkadziesiąt zapytań, niestety nie udało się pozyskać zastępczej maszyny.
    Uważam, że mógł podjąć więcej racjonalnych środków i dlatego moim zdaniem odszkodowanie się należy. Sprawa oprze się pewnie o ULC i może dowiemy się czyj pogląd podzielają urzędnicy.

  15. #255
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Jak widzicie w tytule wątku dyskutujemy tutaj o opóźnieniach i odwołaniach, nie o kiblu, molestowaniu itp. Uprzejmie prosze trzymać sie tematu w tym i innych wątkach. Dziękuję.
    Rafciooo77 likes this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  16. #256

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Lotnictwo to taki biznes, że najwięksi gracze na naszym rynku mają mnóstwo takich konsumentów w swym portfolio
    To ciekawe, robiłeś jakieś badania na ten temat?

  17. #257

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    na rynku nie było dostępnych maszyn które LOT mógłby wynająć na zastępstwo
    To byłoby możliwe tylko jeśli w Ziemię uderzyłby meteoryt i skasował na niej całe życie.
    Maszyny dostępne są zawsze, wszystko jest kwestią ceny, jaką chce się za nie zapłacić i arbitrażu pomiędzy większym kosztem natychmiastowym, ale potencjalnie mniejszym całkowitym, a mniejszym kosztem natychmiastowym i potencjalnie większym całkowitym. LOT wybrał, jak się wydaje, to drugie rozwiązanie.
    W konsekwencji krótkofalowo średnie doświadczenie klienta zanurkowało, do czego dochodzi jeszcze zamknięcie połowy usług B2C na Okęciu, które nawet wyjściowo nie były powalające, co nie poprawia sytuacji.

  18. #258

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Frufru Zobacz posta
    Tyle, że przy odwołaniu lotu w ostatniej chwili, przysługuje również kompensacja finansowa na podstawie EU261.
    Są ciekawe narzędzia do monitoringu działalności floty itp.np. tu: https://www.lhsystems.com/solutions-...s/netlinesched
    Rekompensata mimo tego nie przysługuje, jeśli przyczyną były (...)

    Nie chce mi się w to wierzyć, ale tak jakby LOT tych narzędzi nie wykorzystywał w pełni 🤣

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  19. #259

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Rekompensata mimo tego nie przysługuje, jeśli przyczyną były (...)


    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    Kolega się "wady ukrytej" czepił, ale linia po uzyskaniu wiedzy nt tej wady jest w stanie zaplanować loty tak, żeby nie było konieczności płacenia odszkodowań.

    I o to się rozchodzi sprawa, że Lot sobie wybrał opcje: zepsuło się i to nie nasza wina.

    A jednak odwołany lot Lot-u to wina przewoźnika, bo można zarówno skasować samolot z siatki jak zrobić większy margines bezpieczeństwa etc.

    Tyle że to teoria, bo rozmowa jest o wyjęciu z siatki dwóch sprawbych maszyn na tło dla tancerzy.

    Czyli świadome i celowe odwołanie lotu dla celów propagandy.

  20. #260

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    Tyle że to teoria, bo rozmowa jest o wyjęciu z siatki dwóch sprawbych maszyn na tło dla tancerzy.
    Chyba nie do końca. Bo autor negatywnie rozpatrzonej reklamacji miał lecieć zdaje się na początku czerwca, a nie wtedy gdy była impreza.

    A odnośnie imprezy tanecznej to chyba zdecydowana większość się zgadza, że
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli chodzi o imprezę taneczną, LOT powinien zabulić za odwołanie rotacji, które LSC i LVD mogłyby wykonać a się nie odbyły, rozumiem, że chodzi o loty 045/6 i 225/6.
    Dyskusja jest o pozostałych lotach. I tu zdania są odmienne.
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli chodzi o pozostałe komplikacje z Dreamkami, to w zakresie, w którym dotyczą maszyn wyłączonych z użytku w związku z wadą silników RR, w zasadzie nie ma na odszkodowanie szans.
    Prawdopodobnie także odmienne byłby zdania prawników LOTu i przedstawicieli pasażerów jakby doszło do rozstrzygnięcia sprawy w sądzie. Bo okoliczności nadzwyczajne są, ale czy LOT podjął wszelkie racjonalne działania by odwołaniom zapobiec, to już jest bardziej dyskusyjne.
    Stoarn likes this.

Strona 13 z 37 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •