Strona 12 z 41 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 815
Like Tree1357Likes

Wątek: Co z tymi odwołaniami i opóźnieniami ?

  1. #221
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jeśli chodzi o Dreamlinera i RR, jest to ta wąska kategoria usterek technicznych które są okolicznością nadzwyczajną, bo stanowią ukrytą wadę której pojawienie się doprowadziło do hurtowego uziemienia samolotów bądź zmniejszenia odstępów między przeglądami.

    To, że problemy są od kwietnia, niewiele pomaga w sytuacji, gdy moce przerobowe producenta nie są w stanie naprawić sytuacji przez wiele miesięcy, a pamiętajcie że możliwości najmu w szczycie sezonu odpowiedniego samolotu są ograniczone.

    Dlatego nie robiłbym sobie nadziei.
    Jeżeli to byłoby kilka dni po zaleceniu to tak. Ale 1,5 miesiąca po już raczej nie, bo spokojnie można podnieść że mogli bezodszkodowaniowo odwołać. A już znając sytuację nawet zwiększono wykorzystanie floty (rejsy do SIN) więc musieli się już liczyć z dodatkowymi komplikacjami technicznymi. I tu de facto lot sam ukręcił na siebie bat tym kolejnym połączeniem otworzonym już po nowym zaleceniu.

  2. #222

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Tymczasem RPO włączył się w g.burzę wkoło występów Mazowsza.

    I chodź z jednej strony mam ochotę zapytać gdzie się podziewał RPO jak upadały OLT Express
    Adam Bodnar został RPO w 2015. OLT upadło w 2012. Teraz pytanie: który rok był wcześniej?
    jtf2, maciass, sornat and 13 others like this.

  3. #223

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Adam Bodnar został RPO w 2015. OLT upadło w 2012. Teraz pytanie: który rok był wcześniej?
    RPO funkcjonuje dużo dłużej niż jest nim Adam Bodnar.

    Cieszy mnie niezmiernie że rzecznik Bodnar dostrzegł istnienie nowej kategorii praw człowieka w postaci prawa do sprawnego, regularnego i niezakłóconego przewozu, chętnie napiszemy do niego w sprawie organizacji przewozów na linii otwockiej przez zielone województwo i niebieskie miasto.

    No i zamiast skarg do niesprawnych zagranicznych ULCów, skargi z 261 będzie można pisać do niego, ciekawe czy z równą werwą będzie nadawał sprawom bieg

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    Rafciooo77 likes this.

  4. #224
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Ruch Bodnara wskazuje, że temat upolitycznia się. Nie przesadzajmy - to nie jest zakres praw obywatelskich, a konsumenckich (napisał do UOKiKu i ULCu), nie dotyczy szerszego zjawiska, a tylko jednej firmy i jednej jej operacji (pisze o Toronto, a o Wiedniu już nie). No to o co chodzi?

    Piotr
    Stoarn and thewho like this.

  5. #225

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ruch Bodnara wskazuje, że temat upolitycznia się. Nie przesadzajmy - to nie jest zakres praw obywatelskich, a konsumenckich (napisał do UOKiKu i ULCu), nie dotyczy szerszego zjawiska, a tylko jednej firmy i jednej jej operacji (pisze o Toronto, a o Wiedniu już nie). No to o co chodzi?

    Piotr
    To chodzi o wprost o działanie na szkode pasażera.
    marcoos likes this.

  6. #226
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mcxmcx Zobacz posta
    To chodzi o wprost o działanie na szkode pasażera.
    A ja sądziłem, że wątek jest o topieniu sporych pieniędzy w tracenie klienteli przez LOT.

    Piotr

  7. #227

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Jeżeli to byłoby kilka dni po zaleceniu to tak. Ale 1,5 miesiąca po już raczej nie, bo spokojnie można podnieść że mogli bezodszkodowaniowo odwołać. A już znając sytuację nawet zwiększono wykorzystanie floty (rejsy do SIN) więc musieli się już liczyć z dodatkowymi komplikacjami technicznymi. I tu de facto lot sam ukręcił na siebie bat tym kolejnym połączeniem otworzonym już po nowym zaleceniu.
    Dodatkowo, wada ukryta silnika jest podstawa do dochodzenia odszkodowania przez LOT, zatem co najmniej bezczelne byloby, gdyby z jednej strony LOT dostalby, a nawet tylko ubiegalby sie o odszkodowanie od RR, a z drugiej odmowilby go pasażerom. Nawalil dostawca LOTu. Dostawcę na konkurencyjnym rynku wybral LOT. LOT nie dostarczył sprzedanej uslugi. Pasazer ma slusznie roszczenie do LOTu.

  8. #228

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Oczywiście że RPO prowadzi wyłącznie działania polityczne w tym zakresie i prawdziwą ochronę praw pasażera ma w poważaniu, zarówno pasażerów lotniczych, jak i kolejowych.

    Od dzisiaj oczekuję, że RPO będzie interweniował w każdej sprawie zakłóconego lotu i z chęcią do RPO będę składał skargi, a co, niech coś zrobią skoro są tacy mądrzy

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Dodatkowo, wada ukryta silnika jest podstawa do dochodzenia odszkodowania przez LOT, zatem co najmniej bezczelne byloby, gdyby z jednej strony LOT dostalby, a nawet tylko ubiegalby sie o odszkodowanie od RR, a z drugiej odmowilby go pasażerom. Nawalil dostawca LOTu. Dostawcę na konkurencyjnym rynku wybral LOT. LOT nie dostarczył sprzedanej uslugi. Pasazer ma slusznie roszczenie do LOTu.
    No widzisz, jednak uznano, że wady ukryte są okolicznościami nadzwyczajnymi.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka

  9. #229
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Oczywiście że RPO prowadzi wyłącznie działania polityczne w tym zakresie i prawdziwą ochronę praw pasażera ma w poważaniu, zarówno pasażerów lotniczych, jak i kolejowych.

    Od dzisiaj oczekuję, że RPO będzie interweniował w każdej sprawie zakłóconego lotu i z chęcią do RPO będę składał skargi, a co, niech coś zrobią skoro są tacy mądrzy
    Zlituj się Stoarn i nie wpadaj w drugą skrajność. To tylko upolitycznienie czyli możliwość ugrania czegoś więcej niż tylko efekt domina z ruchu urzędniczego.

    Piotr

  10. #230
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No widzisz, jednak uznano, że wady ukryte są okolicznościami nadzwyczajnymi.
    Jakoś uparcie nie chcesz się odnieść do tego co napisałem na ten temat. Są okolicznościami nadzwyczajnymi - ale wstrzymują odszkodowania na 2 tygodnie. Jeśli po tym czasie LOT nie zredukował siatki a jeszcze ją powiększył to musieli sie liczyć z ryzykiem i je kalkulować. A skoro tak to nie są okoliczności nadzwyczajne.

    Z rozporządzenia:
    (14) Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika.
    (15) Za nadzwyczajne okoliczności powinno się uważać sytuację, gdy decyzja kierownictwa lotów w stosunku do danego samolotu spowodowała danego dnia powstanie dużego opóźnienia, przełożenie lotu na następny dzień albo odwołanie jednego lub więcej lotów tego samolotu pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków przez zainteresowanego przewoźnika, by uniknąć tych opóźnień lub odwołań lotów.
    (...)
    3. Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków.
    Czy LOT mógł podjąć racjonalne środki? tak, mógł nie otwierać nowych połączeń bądź zredukować siatkę, wiedząc o zmianie zaleceń w sprawie silników RR od prawie 1,5 miesiaca.
    Ztof likes this.

  11. #231

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Oczywiście że RPO prowadzi wyłącznie działania polityczne w tym zakresie i prawdziwą ochronę praw pasażera ma w poważaniu, zarówno pasażerów lotniczych, jak i kolejowych.

    Od dzisiaj oczekuję, że RPO będzie interweniował w każdej sprawie zakłóconego lotu i z chęcią do RPO będę składał skargi, a co, niech coś zrobią skoro są tacy mądrzy

    No widzisz, jednak uznano, że wady ukryte są okolicznościami nadzwyczajnymi.

    Wysłane z mojego TA-1033 przy użyciu Tapatalka
    Kolego Stoarn,

    Tak, wiem że optyka się zmienia pod wpływem Partii, ale czy logika też?

    Co można uznać za wadę ukryta?

    Wadę której nie widać.

    A jak można nazwać wadę o której się wie od miesięcy?

    Dalej jest to wada ukryta?

    Linia miała czas na skasowanie lotu lub dokonanie napraw.

    Niech kolega powie jak ta "wada ukryta" odnosi się do wycofania samolotu z ruchu "bo Mazowsze tańczy"?

    Śmiało, kolega się zmieści.
    olekorlo, przemo-19, MatSi and 8 others like this.

  12. #232

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez potwo-or Zobacz posta
    Jakoś uparcie nie chcesz się odnieść do tego co napisałem na ten temat. Są okolicznościami nadzwyczajnymi - ale wstrzymują odszkodowania na 2 tygodnie. Jeśli po tym czasie LOT nie zredukował siatki a jeszcze ją powiększył to musieli sie liczyć z ryzykiem i je kalkulować. A skoro tak to nie są okoliczności nadzwyczajne.

    Z rozporządzenia:


    Czy LOT mógł podjąć racjonalne środki? tak, mógł nie otwierać nowych połączeń bądź zredukować siatkę, wiedząc o zmianie zaleceń w sprawie silników RR od prawie 1,5 miesiaca.
    Redukcja siatki i/lub nieotwarcie połączeń to utrudnianie życia innym pasażerom przecież.
    To nie tak, że wzięli Nyse TowOs z działu dostaw.
    Stoarn likes this.
    Trevligt att träffas!

  13. #233
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gime Zobacz posta
    Redukcja siatki i/lub nieotwarcie połączeń to utrudnianie życia innym pasażerom przecież.
    To nie tak, że wzięli Nyse TowOs z działu dostaw.
    Lepiej wg komisji europejskiej mieć problem 2 tygodnie przed lotem (wtedy nie ma odszkodowania jest tylko obowiązek przebookowania na inne linie) niż w dniu wylotu.
    I z takiego założenia należało wyjść.

  14. #234
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    LOT odwołał przecież wcześniej część lotów m.in. drugi do Toronto, a dodatkowe uziemienia to nie powód konieczności przeprowadzenia dodatkowych kontroli, a ich wyniku.
    Marek. and jtf2 like this.

  15. #235

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Ale przyjmijmy dla ułatwienia, że tylko przez dwa tygodnie po wyniku kontroli.

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    LOT odwołał przecież wcześniej część lotów m.in. drugi do Toronto, a dodatkowe uziemienia to nie powód konieczności przeprowadzenia dodatkowych kontroli, a ich wyniku.
    A mając sprawny samolot i odwołując lot bo potańczyć trzeba, to cały plan argumentacji leci na p..
    marcoos, olekorlo and myszygon like this.

  16. #236
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ ta płyta jest już nudna.

    O co Ci chodzi z tymi 2-ma tygodniami?

    PS oczywiście w ostatniej wypowiedzi zamiast słowa "powód" powinno być "rezultat".
    Stoarn likes this.

  17. #237

    Dołączył
    Jan 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ ta płyta jest już nudna.

    O co Ci chodzi z tymi 2-ma tygodniami?

    PS oczywiście w ostatniej wypowiedzi zamiast słowa "powód" powinno być "rezultat".
    Bo dwa tyg to okres płacenia odszkodowań, jak wcześniej to tylko zwracasz za bilet. Si?

    Czyli wszystko od chwili "uziemiamy" +14 dni to wynik niekompetencji.

  18. #238
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Przecież stawiają je na nogi, obecnie jedna maszyna nie lata.

  19. #239
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    dostalem ponad 30 odszkodowan, raz skorzystalem z uslug takiej firmy. Oni nie robia nic poza standardowym kopiuj wklej ktore teraz moze zrobic kazde z nas. Wysylasz reklamacje do przewoznika, czekasz 30 dni na odp negatywna/brak odpowiedzi (rzadko pozytywna), wysylasz pismo do ULC i czekasz na pieniadze. Zdenerwowalem sie raz jak zobaczylem co zrobila taka firma (dokladnie to co ja w krokach powyzej)
    Szczerze mnie ten model biznesowy mocno zastanawia, akurat się u nas przecież jedni z tych 'łowców ambulansów' osadzili w GDN.
    Zupełnie prywatna teoria, nie poparta żadnymi dowodami ani nawet bardziej wnikliwą analizą, że robią dodatkowo z klienta towar.


  20. #240

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ ta płyta jest już nudna.
    LOT musi chyba mieć świadomość że ta akcja będzie symbolem hańby dla świadomych pasażerów na wiele miesięcy.

Strona 12 z 41 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 22 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •