C’mon...
Z Czechami to jest trochę tak, że niby potencjał jakiś tam w Ostrawie jest, ale oni kroplówek nie dają, a LOT nie ma samolotów na 40 pasażerów, choć generalnie to może kierunek by się bardziej rozwinął. Działa Kluż, Koszyce, Billund więc może i Ostrawa dawałaby plus.
Jeszcze jedna sprawa. Po odejściu CSA faktycznie w Ostrawie będzie luka. Będzie to raczej największe zagraniczne miasto (i region przemysłowy) w miarę blisko Polski, do którego LOT nie lata. Tak jak kiedyś pisałem o Zaporożu czy Koszycach, tak teraz uważam, że czas coś otworzyć w Czechach (Brno lub Ostrawa) i podebrać trochę biznesu i ruchu z miasta o większym potencjale, gdzie praktycznie nie ma tradycyjnych i low cost linii. Ostrawa wydaje się być teraz coraz ciekawszym kąskiem w okolicy....
Z drugiej strony nie ma pewnie maszyn i czy sens w takim przypadku aby LOT zastosowałby model WIZZ AIR z Katowic do Krakowa tj., że np. mamy jedną rotację do Ostrawy samolotem, ale jakaś poranna czy wieczorna rotacja do WAW jest uzupełniana busem A1 do Pyrzowic? To jakieś 1,5 godziny drogi więc wobec braku możliwości rozwoju dwóch połączeń dziennie do Ostrawy może BUS z KTW do centrum Ostrawy to jakieś wyjście zastępcze i klienci by się znaleźli? Bus mógłby też obsługiwać połączenie z Ostrawy do Katowic - stworzyć coś w rodzaju lotu do KTW/OSR(bus) oraz OSR/KTW(bus).
Ewentualnie rotacje do OSR w innych godzinach w różnych dniach tygodnia tak aby można polecieć w jednym dniu do Azji lub za "wielką wodę" z a w drugim wrócić by LOT.
Może coś jeszcze jednak LOT dorzuci w Czechach w tym roku...
Z końcem marca zwalnia się samolot po IEG, nawet odległość podobna
Tylko czy tamtejsze władze również wenflon przygotowały jak Województwo Lubuskie?
Na Czechów to raczej trzeba patrzeć bez wspomagania. Ale kierunek przy dobrym rozkładzie (może w jeden dzień przyloty na falę, w drugi wyloty po fali) ma szansę zabrać trochę ruchu z okolic Ostrawy ale i kilku polskich miast. Ostrawa to trzecie co do wielkości miasto w Czechach, region liczy jeszcze więcej, no i oczywiście jak będzie sukces to można spróbować jakiegoś promo nawet bez początkowego dodawania rotacji do Ostrawy na zasadzie łączonej z Katowicami (bus Katowice-Ostrawa lub w drugą stronę). W każdym razie wejście do pustej Ostrawy teraz wydaje się rozsądnym kierunkiem.
Wygląda na to, że jest bardzo blisko połączenia Ostrawy by LOT z Warszawą (a może nawet i większej obecności LOT w Ostrawie). Czyli po odejściu CSA są dużo bardziej skłonni do kroplówek i różnych ulg. Czy to nie ułożyło się idealnie dla LOTu aby wejść dużo poważniej do Czech?
Urzędnik Kraju Morawsko-Śląskiego do którego należy Ostrawa, mówił w wywiadzie w skrócie:
1. CSA ze względu na zmianę modelu biznesowego nie jest zainteresowane Ostrawą mimo że mieli wysokie dopłaty i ulgi.
2. Czechów interesuje współpraca stała długoterminowa - na początek wylot rano i powrót wieczorem (samolot z Zielonej Góry?)
3. Wyraźnie kilkukrotnie mówią o rozmowach i negocjacjach z LOT
4. Docelowo chcieliby zbazowania samolotu (tutaj LOT być może im coś dorzuci w rotacji nocnej) i połączeń bezpośrednich z centrami biznesowymi
5. Mówią o obecnym w Ostrawie biznesie z firm Siemens, ABB, Tieto, Porsche
6. Chcą połączenia z centrami biznesowymi w Europie
7. Mogą zaoferować linii, która wejdzie do portu bycie numerem 1 w Ostrawie oraz zaplecze techniczne.
8. Wspomina, że LOT jest linią, która będzie miała dużo samolotów do zagospodarowania, a w WAW ma powstać CPK.
link macie tutaj:https://zdopravy.cz/rozhovor-lide-ma...-unucka-22623/
Mluví se o nové lince polské společnosti LOT z Varšavy do Ostravy. Jak daleko jsou jednání?
Jedná se. Neřešíme provozní model na rok, chceme se dívat do budoucna. Polská vláda chce do varšavského letiště investovat v přepočtu 210 miliard korun, hodlá z Varšavy vybudovat jedno z největších letišť v Evropě. Druhá věc je, že LOT není hloupý a ví, že když nabídne spojení Ostrava – Varšava, tak tím přebere Českým aeroliniím řadu klientů, kteří jinak létají z Prahy. To jsou zásadní východiska pro jednání.
oprócz wspomnianych przez Ciebie polskich miejscowości mamy po polskiej stronie np. JSW i dwa najludniejsze powiaty w śląskim: cieszyński i wodzisławski, ale ten tort jest jeszcze większy o Kraj żyliński na Słowacji - 690 000 ludzi. Razem do kupy to będzie grubo ponad 2 miliony ludzi w zasięgu Ostrawy.
We wspomnianym wyżej wywiadzie wyraźnie mowa o połączeniach pod biznes. W wywiadzie wspomina się też Brukselę pewnie z uwagi na to, że europarlamentarzyści z Kraju morawsko-śląskiego chcieliby latać z Ostrawy. Zobaczymy jak to się potoczy.
https://www.ceskatelevize.cz/porady/...h/video/672435
Film o problemach lotniska w Ostrawie i prawdopodobnej likwidacji Bergamo i przeniesienia tej trasy do Katowic, pod sam koniec mowa o możliwym połączeniu PLL LOT (wymagana znajomość czeskiego).
"Ważne jest, aby Ostrawa łączyła się z dużymi lotniskami, węzłami lotniczymi. Wierzę, że ogłosimy podpisanie nowej umowy z Warszawą w maju. Jesteśmy związani umową z partnerem, który ogłosi to jako pierwszy, poinformujemy również media" - powiedział Jaromír Radkovský, dyrektor generalny lotniska w Ostrawie, dodając, że lotnisko wraz z regionem Morawsko-Śląskim przygotowuje kontrakt publiczny na dwie kolejne linie hubowe, które poleciałyby do Ostrawy.
Istnieją tylko dwa sposoby, w jakie region może inwestować w linie lotnicze. „Pierwszym z nich jest zasada prywatnego inwestora, gdy mówimy, że jeśli region inwestuje pieniądze, to w ciągu pięciu lat pieniądze powinny zostać zwrócone z pewnym zyskiem. Tak jest w przypadku Warszawy, która jest obliczana, ponieważ kiedyś ekonomicznie się opłaci i przyniesie lotnisku zysk finansowy, gdy linia będzie latać ”- powiedział Unuck. Drugi model jest obowiązkiem świadczenia usługi publicznej, który działa na tej samej zasadzie, co usługa kolejowa lub autobusowa.
Loty mialyby zaczac sie od wrzesnia.
âLinka Ostrava-Bergamo uĹž nelĂŠtĂĄ. MoĹĄnov ale chystĂĄ tĹi novĂŠ linky do Evropy | Patriot MagazĂ_n z 14.03.2019
Mamy połowę maja, czy coś w Warszawie słychać o tym połączeniu? Z moich informacji sprzed paru miesięcy wynikało, że miała być inauguracja na Dni Nato 2019 połączenia WAW-OSR. Tymczasem nadal cisza. O ile od Czechów cokolwiek można wyczytać o tyle ze strony Warszawy nic naprawdę w temacie nie słychać?
Zakładki