Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 143
Like Tree79Likes

Wątek: OSR by LO

  1. #41

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie


    Polecamy

    Wczoraj z Balic poszliśmy w ostro do góry po 800m. W Norwegii krótkie Dashe latają z pasów o takiej długości.


  2. #42
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Wg wikipedii Q400 potrzebuje ~1500m, ale może jak mu się powie że krajówka to i mniej mu styknie
    Na wiki zawze podają z pełną masą startową, a tu chodzi o bardzo krótkie odcinki. Przyda się taka wiedza przy wszystkich dyskusjach o potencjalnych portach .

  3. #43

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    C’mon...

  4. #44

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ bliżej do tego w tej chwili chyba Gliwicom. Swoją drogą jakiej długości drogi startowej po wymagają E-Jety czy Q400 dla krajówek?
    To ile miejsca jest teraz w Gliwicach, 1500 metrów?

  5. #45
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Budują 900 z możliwością rozbudowy do 1300 oidp.
    konrad777 likes this.

  6. #46

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Z Czechami to jest trochę tak, że niby potencjał jakiś tam w Ostrawie jest, ale oni kroplówek nie dają, a LOT nie ma samolotów na 40 pasażerów, choć generalnie to może kierunek by się bardziej rozwinął. Działa Kluż, Koszyce, Billund więc może i Ostrawa dawałaby plus.

  7. #47

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Jeszcze jedna sprawa. Po odejściu CSA faktycznie w Ostrawie będzie luka. Będzie to raczej największe zagraniczne miasto (i region przemysłowy) w miarę blisko Polski, do którego LOT nie lata. Tak jak kiedyś pisałem o Zaporożu czy Koszycach, tak teraz uważam, że czas coś otworzyć w Czechach (Brno lub Ostrawa) i podebrać trochę biznesu i ruchu z miasta o większym potencjale, gdzie praktycznie nie ma tradycyjnych i low cost linii. Ostrawa wydaje się być teraz coraz ciekawszym kąskiem w okolicy....

    Z drugiej strony nie ma pewnie maszyn i czy sens w takim przypadku aby LOT zastosowałby model WIZZ AIR z Katowic do Krakowa tj., że np. mamy jedną rotację do Ostrawy samolotem, ale jakaś poranna czy wieczorna rotacja do WAW jest uzupełniana busem A1 do Pyrzowic? To jakieś 1,5 godziny drogi więc wobec braku możliwości rozwoju dwóch połączeń dziennie do Ostrawy może BUS z KTW do centrum Ostrawy to jakieś wyjście zastępcze i klienci by się znaleźli? Bus mógłby też obsługiwać połączenie z Ostrawy do Katowic - stworzyć coś w rodzaju lotu do KTW/OSR(bus) oraz OSR/KTW(bus).

    Ewentualnie rotacje do OSR w innych godzinach w różnych dniach tygodnia tak aby można polecieć w jednym dniu do Azji lub za "wielką wodę" z a w drugim wrócić by LOT.

  8. #48

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Może coś jeszcze jednak LOT dorzuci w Czechach w tym roku...
    kamyk likes this.

  9. #49

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Z końcem marca zwalnia się samolot po IEG, nawet odległość podobna

  10. #50

    Dołączył
    Sep 2016

    Domyślnie

    Tylko czy tamtejsze władze również wenflon przygotowały jak Województwo Lubuskie?

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Na Czechów to raczej trzeba patrzeć bez wspomagania. Ale kierunek przy dobrym rozkładzie (może w jeden dzień przyloty na falę, w drugi wyloty po fali) ma szansę zabrać trochę ruchu z okolic Ostrawy ale i kilku polskich miast. Ostrawa to trzecie co do wielkości miasto w Czechach, region liczy jeszcze więcej, no i oczywiście jak będzie sukces to można spróbować jakiegoś promo nawet bez początkowego dodawania rotacji do Ostrawy na zasadzie łączonej z Katowicami (bus Katowice-Ostrawa lub w drugą stronę). W każdym razie wejście do pustej Ostrawy teraz wydaje się rozsądnym kierunkiem.

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Wygląda na to, że jest bardzo blisko połączenia Ostrawy by LOT z Warszawą (a może nawet i większej obecności LOT w Ostrawie). Czyli po odejściu CSA są dużo bardziej skłonni do kroplówek i różnych ulg. Czy to nie ułożyło się idealnie dla LOTu aby wejść dużo poważniej do Czech?

    Urzędnik Kraju Morawsko-Śląskiego do którego należy Ostrawa, mówił w wywiadzie w skrócie:
    1. CSA ze względu na zmianę modelu biznesowego nie jest zainteresowane Ostrawą mimo że mieli wysokie dopłaty i ulgi.
    2. Czechów interesuje współpraca stała długoterminowa - na początek wylot rano i powrót wieczorem (samolot z Zielonej Góry?)
    3. Wyraźnie kilkukrotnie mówią o rozmowach i negocjacjach z LOT
    4. Docelowo chcieliby zbazowania samolotu (tutaj LOT być może im coś dorzuci w rotacji nocnej) i połączeń bezpośrednich z centrami biznesowymi
    5. Mówią o obecnym w Ostrawie biznesie z firm Siemens, ABB, Tieto, Porsche
    6. Chcą połączenia z centrami biznesowymi w Europie
    7. Mogą zaoferować linii, która wejdzie do portu bycie numerem 1 w Ostrawie oraz zaplecze techniczne.
    8. Wspomina, że LOT jest linią, która będzie miała dużo samolotów do zagospodarowania, a w WAW ma powstać CPK.

    link macie tutaj:https://zdopravy.cz/rozhovor-lide-ma...-unucka-22623/

    Mluví se o nové lince polské společnosti LOT z Varšavy do Ostravy. Jak daleko jsou jednání?

    Jedná se. Neřešíme provozní model na rok, chceme se dívat do budoucna. Polská vláda chce do varšavského letiště investovat v přepočtu 210 miliard korun, hodlá z Varšavy vybudovat jedno z největších letišť v Evropě. Druhá věc je, že LOT není hloupý a ví, že když nabídne spojení Ostrava – Varšava, tak tím přebere Českým aeroliniím řadu klientů, kteří jinak létají z Prahy. To jsou zásadní východiska pro jednání.
    Sadaser, konrad777, KubaB and 5 others like this.

  13. #53

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Diego Zobacz posta
    Tylko czy tamtejsze władze również wenflon przygotowały jak Województwo Lubuskie?
    czy tylko wenflon jest podstawą do otwierania połączenia ?

    Ostrawa i okolice, całkiem Ok z przemysłem, jastrzębie, Bielsko, nawet Ołomuniec

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kamyk Zobacz posta
    czy tylko wenflon jest podstawą do otwierania połączenia ?

    Ostrawa i okolice, całkiem Ok z przemysłem, jastrzębie, Bielsko, nawet Ołomuniec
    oprócz wspomnianych przez Ciebie polskich miejscowości mamy po polskiej stronie np. JSW i dwa najludniejsze powiaty w śląskim: cieszyński i wodzisławski, ale ten tort jest jeszcze większy o Kraj żyliński na Słowacji - 690 000 ludzi. Razem do kupy to będzie grubo ponad 2 miliony ludzi w zasięgu Ostrawy.

    We wspomnianym wyżej wywiadzie wyraźnie mowa o połączeniach pod biznes. W wywiadzie wspomina się też Brukselę pewnie z uwagi na to, że europarlamentarzyści z Kraju morawsko-śląskiego chcieliby latać z Ostrawy. Zobaczymy jak to się potoczy.

  15. #55

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    oprócz wspomnianych przez Ciebie polskich miejscowości mamy po polskiej stronie np. JSW i dwa najludniejsze powiaty w śląskim: cieszyński i wodzisławski, ale ten tort jest jeszcze większy o Kraj żyliński na Słowacji - 690 000 ludzi. Razem do kupy to będzie grubo ponad 2 miliony ludzi w zasięgu Ostrawy.

    We wspomnianym wyżej wywiadzie wyraźnie mowa o połączeniach pod biznes. W wywiadzie wspomina się też Brukselę pewnie z uwagi na to, że europarlamentarzyści z Kraju morawsko-śląskiego chcieliby latać z Ostrawy. Zobaczymy jak to się potoczy.
    Ciekawe czy kiedyś LOT rozważyłby Żylinę.

  16. #56
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    O rany, już widzę tę pianę, jakby LOT im tam otworzył coś poza WAW
    macgebka likes this.

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    https://www.ceskatelevize.cz/porady/...h/video/672435

    Film o problemach lotniska w Ostrawie i prawdopodobnej likwidacji Bergamo i przeniesienia tej trasy do Katowic, pod sam koniec mowa o możliwym połączeniu PLL LOT (wymagana znajomość czeskiego).
    pawel111 likes this.

  18. #58

    Dołączył
    Mar 2019

    Domyślnie

    "Ważne jest, aby Ostrawa łączyła się z dużymi lotniskami, węzłami lotniczymi. Wierzę, że ogłosimy podpisanie nowej umowy z Warszawą w maju. Jesteśmy związani umową z partnerem, który ogłosi to jako pierwszy, poinformujemy również media" - powiedział Jaromír Radkovský, dyrektor generalny lotniska w Ostrawie, dodając, że lotnisko wraz z regionem Morawsko-Śląskim przygotowuje kontrakt publiczny na dwie kolejne linie hubowe, które poleciałyby do Ostrawy.

    Istnieją tylko dwa sposoby, w jakie region może inwestować w linie lotnicze. „Pierwszym z nich jest zasada prywatnego inwestora, gdy mówimy, że jeśli region inwestuje pieniądze, to w ciągu pięciu lat pieniądze powinny zostać zwrócone z pewnym zyskiem. Tak jest w przypadku Warszawy, która jest obliczana, ponieważ kiedyś ekonomicznie się opłaci i przyniesie lotnisku zysk finansowy, gdy linia będzie latać ”- powiedział Unuck. Drugi model jest obowiązkiem świadczenia usługi publicznej, który działa na tej samej zasadzie, co usługa kolejowa lub autobusowa.

    Loty mialyby zaczac sie od wrzesnia.

    ​Linka Ostrava-Bergamo uĹž nelĂŠtĂĄ. MoĹĄnov ale chystĂĄ tři novĂŠ linky do Evropy | Patriot MagazĂ_n z 14.03.2019

  19. #59

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Mamy połowę maja, czy coś w Warszawie słychać o tym połączeniu? Z moich informacji sprzed paru miesięcy wynikało, że miała być inauguracja na Dni Nato 2019 połączenia WAW-OSR. Tymczasem nadal cisza. O ile od Czechów cokolwiek można wyczytać o tyle ze strony Warszawy nic naprawdę w temacie nie słychać?

  20. #60
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    ^^ patrz post wyżej. Mamy jeszcze maj.

Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •