Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 80 z 143
Like Tree79Likes

Wątek: OSR by LO

  1. #61

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie


    Polecamy

    W sumie już 3.06, więc jeśli gadali gadali już od jakiegoś czasu i nic w końcu w maju nie ogłosili to można przypuszczać, że chyba coś się co najmniej przesunęło... Szkoda.

  2. #62

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Dash'e zalatane są. Albo nie ma miejsca dla nowego lotu w nocnej/poranne fali w Warszawie. Trudno powiedzieć.

  3. #63

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Są w końcu jakieś nowe informacje. Rada Kraju Śląsko-Morawskiego zwróciła się do radnych z tego kraju o finansowanie w systemie wsparcia publicznego linii z Ostrawy do Monachium i Wiednia. Radni zatwierdzili ten projekt. Czy to pod Austriana i Lufthanse? 11 rotacji w tygodniu do każdego z tych miast przewidziano, samolotami pow. 40 miejsc.

    Rada rekomendowała też finansowanie w jakimś innym systemie połączeń do Warszawy, ale radni nie podjęli decyzji. Oficjalnie przez problemy LOTu z MAXami. Nieoficjalnie można przypuszczać, że może być i tak, że skoro LOT się ociąga i jak zapowiadano w maju nic nie ogłosił to może czekają już teraz na Austriana albo Lufę aby polatały z Ostrawy.... Stąd zatwierdzenie wsparcia lotów do Monachium i Wiednia, szybciej niż do Warszawy, choć to o Warszawie wcześniej było głośno... Ma to się rozstrzygnąć niebawem, a wtedy może przestaną myśleć już o Warszawie. Gdyby tak było to szkoda bo rynek pusty blisko WAW, a LOT miał zbierać pasażerów właśnie z Europy Środkowej. Zamiast feedować takimi połączeniami hub w WAW ruszyli na podbój BUD.

    https://zdopravy.cz/dalsi-pokus-kraj...varsavy-29297/
    amnesia likes this.

  4. #64

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Są w końcu jakieś nowe informacje. Rada Kraju Śląsko-Morawskiego zwróciła się do radnych z tego kraju o finansowanie w systemie wsparcia publicznego linii z Ostrawy do Monachium i Wiednia. (...)
    Najwyraźniej Czesi (Morawianie) wolą płacić Niemcom i większemu przewoźnikowi niż LOTowi. Możliwości połączeń przez Monachium są jednak dużo większe.

  5. #65

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Najwyraźniej Czesi (Morawianie) wolą płacić Niemcom i większemu przewoźnikowi niż LOTowi. Możliwości połączeń przez Monachium są jednak dużo większe.
    LH i MUC zepewniają zdecydowanie większą łączność ze światem aniżeli LO i WAW, taka prawda.

  6. #66

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Pepiki jak zwykle do bólu pragmatyczni..

    tapnięte..


  7. #67

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Pepiki jak zwykle do bólu pragmatyczni..
    W omawianym kontekście, z perspektywy ich kraju to chyba dobrze (to nie ich ból)

    Adam

  8. #68

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Radni Kraju śląsko-morawskiego zatwierdzili kroplówkę dla PLL LOT w wysokości 10 000 000 koron czeskich (trasa Ostrawa-Warszawa). To czy LOT zacznie latać teraz leży po stronie samego LOTu. Niestety zatwierdzono również dotację dla tras do Monachium i Wiednia. Dziennikarz spekuluje, że jeśli Ostrawa wybierze operatora tras do Monachium i Wiednia to być może LOT zrezygnuje, gdyż nie zapełni samolotów do WAWy, a ponadto obecnie ma problemy z MAXami i nie może podstawić do Mosnova Dasha.

    Czy jednak LOT nie mógłby zrobić psikusa i zgarnąć dwie trasy w rotacjach nocnych np. Warszawa-Ostrawa, Ostrawa-Monachium, (ewentualnie Monachium-X, X-Monachium lub nawet Wiedeń by się zmieścił), Monachium-Ostrawa, Ostrawa-Warszawa lub analogicznie do Wiednia? Jeśli Czesi nie zapisali godzin to taka nocna rotacja do Monachium czy Wiednia mogła by być by LOT. Pytanie czy opłacalna. Pytanie czy na te trasy ktoś się zgłosi. W każdym razie wygląda na to, że teraz wszystko w rękach PLL LOT. W sumie tak żeśmy kiedyś dyskutowali, że nocą LOTowski Dash mógłby coś robić p2p, nie wiedzieliśmy tylko co. Może więc Monachium albo Wiedeń?

    Kto umie po czesku ma tutaj artykuł:
    https://zdopravy.cz/jednohlasne-schv...ostravy-30010/
    Rafal likes this.

  9. #69

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    EPKT Horní Slezsko

    Domyślnie

    MUC i VIE to nie rynki typu Ukraina, poza tym w MUC obowiązuje cisza nocna i pozostaje kwestia slotów.

    Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

  10. #70

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    DEL
    Ostatnio edytowane przez amnesia ; 14-06-2019 o 14:00 Powód: W zasadzie napisaliśmy to samo w tym samym czasie ;)

  11. #71

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    CTR warszawa
    Wpisów
    111

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Może więc Monachium albo Wiedeń?
    A może nocne OSR- LWO-OSR i powrót do WAW
    amnesia likes this.

  12. #72

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Dla formalności artykuł w j. polskim, choć to praktycznie przepisane z powyższego na forum

    https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...icze-6203.html

  13. #73

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    To jak w koncu u Czechow jest? Do bólu pragmatyczni i wolą dac Niemcowi czy jednak dadzą mniej Polakowi (wiadomo WAW nie daje takich możliwości skomunikowania jak VIE czy MUC)?
    kaspric likes this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  14. #74

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez spiggy Zobacz posta
    To jak w koncu u Czechow jest? Do bólu pragmatyczni i wolą dac Niemcowi czy jednak dadzą mniej Polakowi (wiadomo WAW nie daje takich możliwości skomunikowania jak VIE czy MUC)?
    Niestety w przypadku LO to chyba bardziej poszukiwania wolnego Dasha. Trochę tych Dashy jeszcze stoi wolnych, a w konfiguracji LO jest LN-WDE w MST po Wideroe.

  15. #75

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Pytanie jaka cena za Dasha+załoga. Generalnie to może kilka Dashy na niszowe kierunki by się jeszcze przydało.

    Tymczasem w czeskiej prasie głos krytyczny odnośnie dofinansowania. Proponują korzystać z Katowic a Ostrawę zostawić jako cargo. Osobiście uważam, że jeden kierunek z dobrą kroplówką by się przydał w OSR ale oni śnią i o Wiedniu i o Monachium i Warszawie...

    https://zdopravy.cz/sedm-duvodu-proc...ostravy-30494/

    Pytanie czy mogą zaoferować np. LOT dobre i tanie zaplecze techniczne. W marcu tym się chwalili. Przy rosnącej flocie może to byłby jakiś atut.

  16. #76

    Dołączył
    May 2017

    Domyślnie

    Oprócz bombardierów serii Q i jego największego modelu q400 mam inne na rynku turbośmigłowe samoloty regionalne np ATR-42/72-600 czy Saab 2000. Wiadomo że do 500 km i mniejszej ilości pasażerów taniej i w miarę podobnym czasie lepiej to obsługiwać turbośmigłowymi samolotami.

  17. #77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Ciekawe jaka linia się zgłosiła...

    Do výběrového řízení na provozovatele pravidelných leteckých linek do Vídně a Mnichova se přihlásila 1 společnost. Své nabídky mohli dopravci posílat do 30. září 2019 do 14. hodin. Došlou nabídku bude nyní posuzovat hodnotící komise a po případném doporučení budou nového dopravce schvalovat krajští radní. Pravidelné letecké spojení by mělo fungovat nejpozději od léta příštího roku.
    „Spojení Moravskoslezského kraje s významnými letišti v Německu a Rakousku je pro náš region a jeho rozvoj důležité. Po těchto linkách už dlouhou dobu volali nejen zástupci nadnárodních společností, které v kraji působí, ale i lidé, kteří se chtějí podívat do světa a pohodlně letět přímo z krajského města třeba na druhou půlku zeměkoule. S jedním přestupem v Mnichově nebo Vídni už to bude možné,“ uvedl náměstek hejtmana kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka a doplnil, že týdně bude na každé lince minimálně 11 rotací. Do Vídně a Mnichova se bude brzy z Mošnova lítat dvakrát denně.
    Hodnotící komise nejdřív vyhodnotí správnost a úplnost nabídky, případně si vyžádá doplnění potřebných materiálů. Konečné rozhodnutí o uzavření smlouvy bude na Radě Moravskoslezského kraje. „Věřím, že se celý proces podaří zvládnout tak, aby radní rozhodli v listopadu tohoto roku. Dopravce pak bude mít maximálně 6 měsíců na to, aby Mnichov i Vídeň rozlítal,“ uzavřel náměstek hejtmana Jakub Unucka.
    W tłumaczu to jest tak:
    1 linia lotnicza wzięła udział w przetargu dla regularnych operatorów linii lotniczych do Wiednia i Monachium. Przewoźnicy mogli wysyłać swoje oferty do 30 września 2019 r. Do godz. 14.00. Oferta zostanie teraz oceniona przez komisję oceniającą, a po ewentualnej rekomendacji nowy przewoźnik zostanie zatwierdzony przez radnych. Regularne usługi lotnicze powinny zacząć obowiązywać najpóźniej latem przyszłego roku.

    „Połączenie regionu morawsko-śląskiego z ważnymi lotniskami w Niemczech i Austrii jest ważne dla naszego regionu i jego rozwoju. Linie te od dawna są nazywane nie tylko przez przedstawicieli międzynarodowych firm działających w regionie, ale także przez osoby, które chcą spojrzeć w świat i wygodnie latać bezpośrednio z miasta regionalnego do drugiej połowy globu. Jeden transfer w Monachium lub Wiedniu będzie możliwy - powiedział Jakub Unucka, wicegubernator ds. Transportu i inteligentnego regionu, dodając, że na każdej linii będzie co najmniej 11 rotacji tygodniowo. Wiedeń i Monachium będą latać dwa razy dziennie z Mosnova.

    Komisja oceniająca najpierw ocenia poprawność i kompletność oferty lub prosi o uzupełnienie niezbędnych materiałów. Ostateczna decyzja o zawarciu umowy zostanie podjęta przez Radę Regionu Morawsko-Śląskiego. „Wierzę, że cały proces będzie zarządzany, aby radni zdecydowali w listopadzie tego roku. Przewoźnik będzie miał wówczas maksymalnie 6 miesięcy na przelot zarówno w Monachium, jak i Wiedniu ”- podsumował wicegubernator Jakub Unuck.

    https://www.msk.cz/cz/doprava/leteck...pravce-134105/

  18. #78

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    do 30 września to Adria ....

  19. #79

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Austrian zapewne

  20. #80
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    LO501 WAW1150-1250OSR 146
    LO502 OSR1325-1430WAW 146
    LO503 WAW1530-1630OSR 25
    LO504 OSR1705-1810WAW 25

    Od 30.03.2020
    G@wron and KTW like this.

Strona 4 z 8 PierwszyPierwszy ... 2 3 4 5 6 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •