Dash'e zalatane są. Albo nie ma miejsca dla nowego lotu w nocnej/poranne fali w Warszawie. Trudno powiedzieć.
Dash'e zalatane są. Albo nie ma miejsca dla nowego lotu w nocnej/poranne fali w Warszawie. Trudno powiedzieć.
Są w końcu jakieś nowe informacje. Rada Kraju Śląsko-Morawskiego zwróciła się do radnych z tego kraju o finansowanie w systemie wsparcia publicznego linii z Ostrawy do Monachium i Wiednia. Radni zatwierdzili ten projekt. Czy to pod Austriana i Lufthanse? 11 rotacji w tygodniu do każdego z tych miast przewidziano, samolotami pow. 40 miejsc.
Rada rekomendowała też finansowanie w jakimś innym systemie połączeń do Warszawy, ale radni nie podjęli decyzji. Oficjalnie przez problemy LOTu z MAXami. Nieoficjalnie można przypuszczać, że może być i tak, że skoro LOT się ociąga i jak zapowiadano w maju nic nie ogłosił to może czekają już teraz na Austriana albo Lufę aby polatały z Ostrawy.... Stąd zatwierdzenie wsparcia lotów do Monachium i Wiednia, szybciej niż do Warszawy, choć to o Warszawie wcześniej było głośno... Ma to się rozstrzygnąć niebawem, a wtedy może przestaną myśleć już o Warszawie. Gdyby tak było to szkoda bo rynek pusty blisko WAW, a LOT miał zbierać pasażerów właśnie z Europy Środkowej. Zamiast feedować takimi połączeniami hub w WAW ruszyli na podbój BUD.
https://zdopravy.cz/dalsi-pokus-kraj...varsavy-29297/
Pepiki jak zwykle do bólu pragmatyczni..
tapnięte..
Radni Kraju śląsko-morawskiego zatwierdzili kroplówkę dla PLL LOT w wysokości 10 000 000 koron czeskich (trasa Ostrawa-Warszawa). To czy LOT zacznie latać teraz leży po stronie samego LOTu. Niestety zatwierdzono również dotację dla tras do Monachium i Wiednia. Dziennikarz spekuluje, że jeśli Ostrawa wybierze operatora tras do Monachium i Wiednia to być może LOT zrezygnuje, gdyż nie zapełni samolotów do WAWy, a ponadto obecnie ma problemy z MAXami i nie może podstawić do Mosnova Dasha.
Czy jednak LOT nie mógłby zrobić psikusa i zgarnąć dwie trasy w rotacjach nocnych np. Warszawa-Ostrawa, Ostrawa-Monachium, (ewentualnie Monachium-X, X-Monachium lub nawet Wiedeń by się zmieścił), Monachium-Ostrawa, Ostrawa-Warszawa lub analogicznie do Wiednia? Jeśli Czesi nie zapisali godzin to taka nocna rotacja do Monachium czy Wiednia mogła by być by LOT. Pytanie czy opłacalna. Pytanie czy na te trasy ktoś się zgłosi. W każdym razie wygląda na to, że teraz wszystko w rękach PLL LOT. W sumie tak żeśmy kiedyś dyskutowali, że nocą LOTowski Dash mógłby coś robić p2p, nie wiedzieliśmy tylko co. Może więc Monachium albo Wiedeń?
Kto umie po czesku ma tutaj artykuł:
https://zdopravy.cz/jednohlasne-schv...ostravy-30010/
Dla formalności artykuł w j. polskim, choć to praktycznie przepisane z powyższego na forum
https://www.rynek-lotniczy.pl/wiadom...icze-6203.html
To jak w koncu u Czechow jest? Do bólu pragmatyczni i wolą dac Niemcowi czy jednak dadzą mniej Polakowi (wiadomo WAW nie daje takich możliwości skomunikowania jak VIE czy MUC)?
Psy szczekaja a karawana idzie dalej
Pytanie jaka cena za Dasha+załoga. Generalnie to może kilka Dashy na niszowe kierunki by się jeszcze przydało.
Tymczasem w czeskiej prasie głos krytyczny odnośnie dofinansowania. Proponują korzystać z Katowic a Ostrawę zostawić jako cargo. Osobiście uważam, że jeden kierunek z dobrą kroplówką by się przydał w OSR ale oni śnią i o Wiedniu i o Monachium i Warszawie...
https://zdopravy.cz/sedm-duvodu-proc...ostravy-30494/
Pytanie czy mogą zaoferować np. LOT dobre i tanie zaplecze techniczne. W marcu tym się chwalili. Przy rosnącej flocie może to byłby jakiś atut.
Oprócz bombardierów serii Q i jego największego modelu q400 mam inne na rynku turbośmigłowe samoloty regionalne np ATR-42/72-600 czy Saab 2000. Wiadomo że do 500 km i mniejszej ilości pasażerów taniej i w miarę podobnym czasie lepiej to obsługiwać turbośmigłowymi samolotami.
Ciekawe jaka linia się zgłosiła...
W tłumaczu to jest tak:Do výběrového řízení na provozovatele pravidelných leteckých linek do Vídně a Mnichova se přihlásila 1 společnost. Své nabídky mohli dopravci posílat do 30. září 2019 do 14. hodin. Došlou nabídku bude nyní posuzovat hodnotící komise a po případném doporučení budou nového dopravce schvalovat krajští radní. Pravidelné letecké spojení by mělo fungovat nejpozději od léta příštího roku.
„Spojení Moravskoslezského kraje s významnými letišti v Německu a Rakousku je pro náš region a jeho rozvoj důležité. Po těchto linkách už dlouhou dobu volali nejen zástupci nadnárodních společností, které v kraji působí, ale i lidé, kteří se chtějí podívat do světa a pohodlně letět přímo z krajského města třeba na druhou půlku zeměkoule. S jedním přestupem v Mnichově nebo Vídni už to bude možné,“ uvedl náměstek hejtmana kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka a doplnil, že týdně bude na každé lince minimálně 11 rotací. Do Vídně a Mnichova se bude brzy z Mošnova lítat dvakrát denně.
Hodnotící komise nejdřív vyhodnotí správnost a úplnost nabídky, případně si vyžádá doplnění potřebných materiálů. Konečné rozhodnutí o uzavření smlouvy bude na Radě Moravskoslezského kraje. „Věřím, že se celý proces podaří zvládnout tak, aby radní rozhodli v listopadu tohoto roku. Dopravce pak bude mít maximálně 6 měsíců na to, aby Mnichov i Vídeň rozlítal,“ uzavřel náměstek hejtmana Jakub Unucka.
1 linia lotnicza wzięła udział w przetargu dla regularnych operatorów linii lotniczych do Wiednia i Monachium. Przewoźnicy mogli wysyłać swoje oferty do 30 września 2019 r. Do godz. 14.00. Oferta zostanie teraz oceniona przez komisję oceniającą, a po ewentualnej rekomendacji nowy przewoźnik zostanie zatwierdzony przez radnych. Regularne usługi lotnicze powinny zacząć obowiązywać najpóźniej latem przyszłego roku.
„Połączenie regionu morawsko-śląskiego z ważnymi lotniskami w Niemczech i Austrii jest ważne dla naszego regionu i jego rozwoju. Linie te od dawna są nazywane nie tylko przez przedstawicieli międzynarodowych firm działających w regionie, ale także przez osoby, które chcą spojrzeć w świat i wygodnie latać bezpośrednio z miasta regionalnego do drugiej połowy globu. Jeden transfer w Monachium lub Wiedniu będzie możliwy - powiedział Jakub Unucka, wicegubernator ds. Transportu i inteligentnego regionu, dodając, że na każdej linii będzie co najmniej 11 rotacji tygodniowo. Wiedeń i Monachium będą latać dwa razy dziennie z Mosnova.
Komisja oceniająca najpierw ocenia poprawność i kompletność oferty lub prosi o uzupełnienie niezbędnych materiałów. Ostateczna decyzja o zawarciu umowy zostanie podjęta przez Radę Regionu Morawsko-Śląskiego. „Wierzę, że cały proces będzie zarządzany, aby radni zdecydowali w listopadzie tego roku. Przewoźnik będzie miał wówczas maksymalnie 6 miesięcy na przelot zarówno w Monachium, jak i Wiedniu ”- podsumował wicegubernator Jakub Unuck.
https://www.msk.cz/cz/doprava/leteck...pravce-134105/
do 30 września to Adria ....
Zakładki