Na stronie PLL Lot na mapce połączeń
https://www.lot.com/pl/pl/siatka-polaczen
Lizbona jest ale nie da się na to połączenie kupić biletu (w każdym razie nie na lato przyszłego roku). To jest czy nie ma?
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Nie ma. Na mapce wisi prawdopodobnie z powodu interline z TAP.
raczej codeshare, interline to nie to samo co codeshare.
codeshare oznacza, że linia współoperuje lot do Lisbony, lot ma dwa numery lotu - TP i LO, ale lot operowany jest przez jednego operatora (TP w tym wypadku)
interline oznacza, że linia może sprzedać bilety innego przewoźnika, np. można kupić bilet z WAW do JFK operowany przez LO do Londynu i dalej przez BA, bilet wystawiony przez BA.
A szkoda, ze nie ma, bo Portugalia robi sie dla Polakow coraz tansza i atrakcyjniejsza.
Portugalia robi sie coraz drozsza, 10 czy 15 lat temu to dopiero byl tam raj I wtedy latal Centralwings.
masz mase polaczen do portugalii: tap, wizzair, ryanair bardzo szybkie przesiadki z LH, SN czy LX. Bardzo dluga rotacja i ruch biznesowy przejety przez TP. Nie oplaca sie moim zdaniem.
To po co jest na mapce jeśli nie da się kupić biletu?
(DEL) Znalazłem terminy dostępne.
Piotr
Eee tam droższa. Może jeśli chodzi o Lizbonę, Porto, Faro i kurorty. Byłem pierwszy raz w 2005 a ostatnio kilka razy w tym roku i jakoś nie mogę powiedzieć, że jest drogo. Fakt, że mieszkam w małym miasteczku 90km na południe od Porto ale np. obiad dwudaniowy z deserem i winem jem za 7 euro, śpię w przyzwoitym hotelu za 35 euro. Rekordowo wydałem na kolacji 18 euro (zupa rybna, masa przystawek - sardynki, ośmiorniczki, małże, kalmary, do tego wino, danie główne i kawa)
Co do lotów, dwa razy wracałem z Porto przez Lizbonę do Warszawy TAPem. Gdyby nie wieczne opóźnienia w OPO i LIS byłoby całkiem przyzwoicie.
Natomiast latając z KTW, KRK, WRO i WAW do OPO i LIS, praktycznie za każdym razem był pełny samolot. Wyjątkiem był ostatni lot z KRK gdzie w pierwszych pięciu rzędach siedziało 10 osób. Tył za to pełny.
Długa rotacja, malo pasazerów tranzytowych, malo powiązan biznesowych (a nawet jakby LO zaczal latac to majac jeden lot dziennie często biznes wybierze np. LH czy KLM z wieksza elastycznoscia). Wiec nie widzę tego kierunku jako szybko wdrazanego przez LO.
Choc sama portugalia jest fajna i tania to ja latam dosc regularnie albo KLM albo LH i jest spoko
Ten kierunek aby mieć sens musiałby być powiązany z LOTowskimi rejsami na wschód, na tej samej zasadzie na jakiej TLV dostarcza teraz dużo pasażerów do NRT, SEL (i dla bliższej zagranicy na wschodzie). Czyli wylot w fali o 17, powrót dopiero na 12 nastepnego dnia. W ten sam sposób mógłby też działać drugi MAD czy BCN o ile kiedyś się go dorobimy. Ale tak jak koledzy napisali takie godziny blokują samolot na większość dnia więc niekoniecznie są w tym pieniądze.
Wbrew pozorom lata trochę biznesu z reguły tak pomiędzy 3 a 7 szt, a samolocik z reguły około 100 kojberków połyka, transfery jak są to raczej OPO i FNC, bardzo rzadko jakis GIG czy inna Ameryka południowa, innymi słowy jak latać to w fali porannej zabierając nocne przyloty jak BCN czy MAD.
Wręcz odwrotnie - lotów code share zwykle nie da się zabookować w formule p2p. Przykład BA i QR - niedawno rozszerzyli współpracę code share, na lotach QR z DOH do dalekiej azji pojawiły się numery BA, w zamian na lotach BA z Londynu do UK/USA pojawiły się numery lotów QR. Pare miesięcy temu zabookowałem sobie wycieczkę do Chiang Mai z BA, moja wycieczka to BA123 > BA2898 (QR822) > BA2899 (QR823) > BA7005 (QR5) - strona BA ani call centre nie pozwolili by mi kupić p2p z DOH do CNX: BA2898 > BA823, ale z połączeniem z/do Londynu już tak.
JV to umowa podziału zysków - możesz np. na locie z LHR do JFK wybrać AA zamiast BA (bo nie chcesz płacić BA), ale BA i tak dostanie kasę za twój bilet z AA ;-)
Internline to ogólne umowy między liniamii - określają rozliczenia itp, są szczególnie przydatne w wypadku problemów - można wtedy swoich pax pchnąć linią z którą masz umowę internline. Umowy interline zwykle mają wszyscy ze wszystkimi (mowa o tradycyjnych liniach).
Źle mnie zrozumiałeś - podałem Ci przykład, gdzie code share nie jest w formule p2p, ale nie oznacza to, że nie może być w formule p2p. Wszystko zależy, z jakiego powodu linie podpisały w umowę code share. Na lotach do PEK dzięki umowie z Air China LOT może się pochwalić, że lata codziennie mimo, że lata na zaminę z Air China, na lotach do VIE/FRA może się pochwalić, że lata na tej trasie kilka razy dziennie mimo, a loty są obsługiwane we współpracy z LH/OS. W BA też kupisz bilet p2p z LON do DOH operowany QR z numerem BA.
Zakładki