Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
  1. #1
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie Strata PLL LOT po I kwartale 101 mln zł!


    Polecamy

    Strata PLL LOT po I kwartale 101 mln zł

    PAP 19.06.2008 14:15

    Strata netto Polskich Linii Lotniczych LOT po I kwartale tego roku wyniosła 101 mln zł - poinformował 19 czerwca na konferencji Konrad Tyrajski, członek zarządu PLL LOT ds. finansowych.

    W podobnym okresie ubiegłego roku przewoźnik zanotował 44,6 mln zł strat.
    Ponad 100% strata w stosunku do analogicznego okresu w 2007. Szok.

  2. #2
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Jeszcze jeden artykuł na ten temat


    LOT: 101 milionów strat, ekspansja na Wschód
    2008-06-19, ostatnia aktualizacja 2008-06-19 17:04

    Strata netto PLL LOT wzrosła w pierwszym kwartale 2008 roku do 101 mln zł z (44,6 mln w 2007 r.), poinformował prezes Dariusz Nowak. Straty uzasadnia wyższymi kosztami paliwa. Równocześnie LOT zapowiada, że warszawskie lotnisko stanie się się regionalnym portem tranzytowym

    PLL podały, że w pierwszym kwartale EBIT spadł do minus 101 mln zł z minus 66 mln zł w analogicznym okresie 2007 roku, a wynik brutto obniżył się do minus 112 mln zł z minus 63 mln zł w I kw. 2007 roku.

    "Główny powód strat to dramatyczny wzrost cen paliwa" - wyjaśnił wiceprezes spółki Konrad Tyrajski. Prezes Nowak poinformował, że na stratę w pierwszym kwartale ma także wpływ sezonowy charakter działalności przewoźnika.

    Z informacji firmy wynika, że wzrost cen paliw w pierwszych trzech miesiącach 2008 roku, spowodował dodatkowe zwiększenie kosztów o ok. 40 mln zł.

    Obecna sytuacja rynkowa, w postaci nasilonej konkurencji oraz wysokich cen ropy powoduje konieczność rozpoczęcia programu redukcji kosztów, podały PLL LOT, które planują rozpocząć program kontroli kosztów, przez wzmocnienie funkcji planowania i controlingu finansowego.

    "Będziemy patrzeć na zarządzanie przychodami i szukać oszczędności kosztowych" - powiedział Nowak. Według niego, oprócz tych działań priorytetami spółki jest rozwój połączeń czarterowych, optymalny sposób wykorzystania udziału firmy w sojuszu Star Alliance i rozwój portu LOTniczego w Warszawie jako regionalnego hub'u w siatce połączeń.

    "Priorytetem na czerwiec, lipiec sierpień to poprawienie efektywności działalności handlowej poprzez unowocześnienie zarządzania przychodami i rozwój sprzedaży internetowej" - powiedział prezes.

    PLL LOT miały po audycie 29,7 mln zł zysku netto, 47,0 mln zł zysku operacyjnego i 72,7 mln zł zysku na działalności podstawowej w 2007 roku. Przychody wyniosły 3.138,8 mln zł.

    Obecnie 67,97% akcji LOT-u posiada Skarb Państwa, a 25,1% akcji przewoźnika ma syndyk masy upadłościowej SAirLines BV, które w 1999 roku nabył od Skarbu Państwa szwajcarski holding SAirGroup, właściciel m.in. linii Swissair, które zbankrutowały w 2001 roku. Pozostałe 6,93% walorów to akcje pracownicze.

    Oferta publiczna Polskich Linii Lotniczych LOT ma się odbyć do końca lutego 2009 roku. Ostatnio konsorcjum JP Morgan i UniCredit Italiano zostało wybrane doradcą przy tym procesie.

    Wiceminister skarbu Joanna Schmid podała, że na pewno zostanie przeprowadzona emisja akcji, natomiat nie jest wykluczone, że w ofercie będą sprzedawane także istniejące akcje.

    Według wcześniejszych informacji, oferta publiczna ma się składać z akcji syndyka i części akcji Skarbu Państwa, który po tej transakcji pozostawi sobie 51% walorów LOT, zgodnie z obowiązującym prawem, zobowiązującym go do zatrzymania minimum takiego pakietu akcji.

    Po uchyleniu tego przepisu, SP będzie mógł przeprowadzić kolejny etap sprzedaży akcji LOT poprzez ofertę publiczną, albo sprzedaż inwestorom strategicznym lub finansowym.

    Oszczędności nie wpływają na plany ekspansji linii lotniczych. LOT zapowiada, że warszawskie lotnisko stanie się się regionalnym portem tranzytowym.

    Ma to pozwolić LOT-owi na zwiększenie połączeń na wschód - wynika z wypowiedzi prezesa firmy Dariusza Nowaka. Chodzi między innymi o zwiększenie współpracy w tym zakresie z Ukrainą, co jest szczególnie ważne w związku z organizacją przez nasze kraje mistrzostw Euro 2012. Rozważa się również połączenia między innymi z Kazachstanem oraz z Gruzją.

    Prezes LOT-u poinformował poza tym, że nowym szefem Centralwings został Tomasz Szymczak. LOT jest właścicielem linii Centralwings. Poprzedni prezes spółki został odwołany na początku czerwca.

    http://gospodarka.gazeta.pl/gospodar...na_Wschod.html

  3. #3
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Nie ukrywam, że odczuwam pewną satysfakcję ze strat nieLOTa. Ciekawi mnie tylko, ile strat przerzucą z końcem bieżącego roku na Centralshit, żeby wykazać zysk...

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    ale ogolnie czas dla linii jest ciezko...skoro nawet FR miał 67 mln Euro strat (pierwszy raz od bardzo dawna straty mają.)
    Generalnie rozwoj na wschod jak najbardziej, ale jak rozumiem dopiero od 2009 r czyli od czasu kiedy pojawią sie nowe E75. Oby ograniczanie kosztow nie byly po najmniejszej lini oporu czyli posiłki w samolocie, gazety itp. bo to by chwały LO nie przyniosło.
    Coz...zobaczymy, zobaczymy tez jaki bedzie wynik na koniec roku.

    P.S.
    ojcie_c skoro w firmie robiony jest audyt to nie da się tak łatwo "przerzucic strat". Szanujaca się firma audytorska nie podpisze takiego audytu

  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    P.S.
    ojcie_c skoro w firmie robiony jest audyt to nie da się tak łatwo "przerzucic strat". Szanujaca się firma audytorska nie podpisze takiego audytu
    W sumie masz racje, ale biorąc pod uwagę to, że mamy do czynienia z państwową firmą, w której różne rzeczy już się działy (vide prezes Litwiński), to sceptycznie na wszystko patrzę.

    Poza tym akurat Ryanair nie jest właściwym wyznacznikiem porównywawczym. Jeśli mamy porównywać nieLOTa, to używajmy np. Lufthansy, Finnaira czy jakiegokolwiek sieciowego przewoźnika. Wiem, wiem - wszędzie wszyscy cienko przędą...

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Tak wiem ze FR to trochę inny typi biznesu, chciałem tylko pokazać ze nawet firma która powszechnie uwazana jest za dobrze zarządzaną (mozna ich nie lubic tak jak ja, ale biznesowo realizują swietnie) ma duze problemu w związku z cenami paliwa, konkurencją...
    A wyników LH za pierwszy kwartał jeszcze nie widziałem.

    Tak więc nadal...czekamy na debiut gieldowy... poza wszystkimi innymi korzyściami, tam juz nie bedzie nikt mogl miec podstaw do obaw o sprawozdania firmy (bo ich fałszowanie/nie informowanie byloby przestępstwem)

    I jeszcze jedna uwaga - Warszawa ma byc hubem to OK, ale... po pierwsze mam nadzieję ze oznacza to poprawienie dowozów do Warszawy z innych lotnisk w Polsce (z Gdanska i Wrocławia jest OK, ale juz z Katowic to dramat po ostatnich cięciach - i tam czesc pasazerow zamiast pociągu do w-wy wybierze np lot do Monachium i dalej juz LH. Tu mała odleglosc...jest problemem co jest samo w sobie troche dziwne, lepiej i łatwiej jest im dowozic pasazerow ze wschodu niz z kraju), po drugie ze nie oznacza to dalej praktycznie braku nowych połączen z lotnisk regionalnych. Ale generalnie te ogolne slowa prezesa brzmią dobrze

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Pomysł rozwoju na wschód jest bardzo dobry. To jak lata temu Lufthansa przejęła regionalnych pasażerów z Polski, to mam nadzieję że w podobny sposób zadziała LOT. Dużym atutem jest flota lotu, w porównaniu do niektórych wschodnich krajów, jakby na to nie patrzeć to pasażer wolał by wybrać LOT'owskeigo embriona choćby i 145 niż to co tam mają zazwyczaj.. Minusem LOTu jeśli chodzi o pasażerów tranzytowych z kraju jest to że Warszawa jest we wschodniej części Polski, pasażer zamiast polecieć z Katowic do Pragi via Warszawa wybierze bezpośrednie połączenie z Krakowa itd. no chyba że cena dyktuje inaczej ;-)

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Dużym atutem jest flota lotu, w porównaniu do niektórych wschodnich krajów, jakby na to nie patrzeć to pasażer wolał by wybrać LOT'owskeigo embriona choćby i 145 niż to co tam mają zazwyczaj..
    Akurat LOT z Embrionami nie jest żadnym atutem. Aerofłot ma już Airbusy, S7 też plus 737NG, Aerosvit będzie miał 737-800... Flota LOT będzie atutem maksymalnie do połowy przyszłego roku.

    Pomysł ekspansji na wschód jest - jak większość ostatnich pomysłow nieLOTa - opóźniony o co najmniej 5 lat. Smutne, ale niestety prawdziwe.

  9. #9
    Awatar sindar

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    motorway ;p

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez olekorlo
    P.S.
    ojcie_c skoro w firmie robiony jest audyt to nie da się tak łatwo "przerzucic strat". Szanujaca się firma audytorska nie podpisze takiego audytu
    W sumie masz racje, ale biorąc pod uwagę to, że mamy do czynienia z państwową firmą, w której różne rzeczy już się działy (vide prezes Litwiński), to sceptycznie na wszystko patrzę.

    (...)
    audytorzy podpisza audyt, jak umowy/strategie i wynikajace z nich cele ekonomiczne beda sformulowane w sposob zapewniajacy wiarygodnosc...
    a ze rzeczywisty efekt umow/strategii sie nie sprawdzi... coz, nikt nie jest w stanie przewidziec przyszlosci
    nawet audytorzy, w koncu sa tylko ludzmi
    patrz chocby: Enron, Worldcom, Parmalat czy Daewoo i pewnei sporo innych przykladow by sie tez znalazlo

    a ze forumowicze maja inne zdanie co do rezultatow dzialan LO/C0, to osobna kwestia
    fire walk with me!

  10. #10
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Dużym atutem jest flota lotu, w porównaniu do niektórych wschodnich krajów, jakby na to nie patrzeć to pasażer wolał by wybrać LOT'owskeigo embriona choćby i 145 niż to co tam mają zazwyczaj..
    Akurat LOT z Embrionami nie jest żadnym atutem. Aerofłot ma już Airbusy, S7 też plus 737NG, Aerosvit będzie miał 737-800... Flota LOT będzie atutem maksymalnie do połowy przyszłego roku.

    Pomysł ekspansji na wschód jest - jak większość ostatnich pomysłow nieLOTa - opóźniony o co najmniej 5 lat. Smutne, ale niestety prawdziwe.
    Jak najbardziej sie zgadzam, nawet wschodni rynek jest mocno spenetrwowany przez LH i OS - ceny maja wysokie, ale mozliwosci przesiadkowe warte tych cen.

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Będzin / Wrocław

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    ojcie_c napisał/a:
    Mimi napisał/a:
    Dużym atutem jest flota lotu, w porównaniu do niektórych wschodnich krajów, jakby na to nie patrzeć to pasażer wolał by wybrać LOT'owskeigo embriona choćby i 145 niż to co tam mają zazwyczaj..

    Akurat LOT z Embrionami nie jest żadnym atutem. Aerofłot ma już Airbusy, S7 też plus 737NG, Aerosvit będzie miał 737-800... Flota LOT będzie atutem maksymalnie do połowy przyszłego roku.

    Pomysł ekspansji na wschód jest - jak większość ostatnich pomysłow nieLOTa - opóźniony o co najmniej 5 lat. Smutne, ale niestety prawdziwe.


    Jak najbardziej sie zgadzam, nawet wschodni rynek jest mocno spenetrowany przez LH i OS - ceny maja wysokie, ale możliwości przesiadkowe warte tych cen.
    Tak patrzę na różne lotniska wschodnie, i faktycznie, racja, mają sporo połączeń nowymi samolotami ale co do tej mocnej penetracji rynku przez OS i LH to już nie bardzo. Zwróciłem uwagę na takie lotniska które nie są bazą przesiadkową jakiegoś większego przewoźnika lub są jakąś biedniejszą stolicą. Przykłady to Lwów, Odessa, Symferopol, Kiszyniów, Astana czy np. Tibilisi. Oczywiście nie są to jakieś pewniaki ekonomiczne ale rynki które w końcu kiedyś powinny zacząć się rozwijać i rozwinąć siatkę połączeń z zachodem, a nie tylko z Moskwą.

  12. #12
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Lwów, Odessa, Symferopol to nie sa miasta z tak dużym potencjałem jak Dniepropetrowsk i Donieck. Owszem LF da się wyciągnąc spory, ale zyski mogą byc kilkakrotnie mniejsze. Lepsze kierunki są już zaklepane.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    polecam prezentację dostarczoną przez LOT: http://www.lot.com/Portal/PL/aspx/Content_9330.aspx (na dole artykułu) część informacji b. ogólna, ale jest np ciekawa informacja o liczbie pasazerów LOTu w poszczególnych miastach Polski (Gdańsk ma prawie tyle samo pasazerów co drugi Kraków) i osobny slajd o opóźnienach lotów jako ważnym czynniku do poprawy

  14. #14
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przynajmniej dla WRO i POZ ta liczba paxow na lotach miedzynarodowych z portow regionalnych uwzglednia rowniez pasazerow lecacych przez warszawe Jak zwykle kreatywna ksiegowosc.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad
    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c
    Cytat Zamieszczone przez Mimi
    Dużym atutem jest flota lotu, w porównaniu do niektórych wschodnich krajów, jakby na to nie patrzeć to pasażer wolał by wybrać LOT'owskeigo embriona choćby i 145 niż to co tam mają zazwyczaj..
    Akurat LOT z Embrionami nie jest żadnym atutem. Aerofłot ma już Airbusy, S7 też plus 737NG, Aerosvit będzie miał 737-800... Flota LOT będzie atutem maksymalnie do połowy przyszłego roku.

    Pomysł ekspansji na wschód jest - jak większość ostatnich pomysłow nieLOTa - opóźniony o co najmniej 5 lat. Smutne, ale niestety prawdziwe.
    Jak najbardziej sie zgadzam, nawet wschodni rynek jest mocno spenetrwowany przez LH i OS - ceny maja wysokie, ale mozliwosci przesiadkowe warte tych cen.
    Nie rozumiem, czemu flota LOT ma być atutem naszego przewoźnika. Skoro mamy już zachodnie ceny, to porównujmy się do LH i OS - naszej najbliższej konkurencji.
    Nawiasem mówiąc, penetracja rynku wschodniego przez OS jest imponująca: Ukraina, Mołdawia, Rumunia, Bułgaria, a nawet trudno dostępna Rosja. Soczi, Baia Mare, Burgas, Kiszyniów, Kluż-Napoka, Dniepropietrowsk, Donieck, Jekaterynburg, Iaszi, Krasnodar, Charków, Lwów, Odessa, Rostów n/Donem, Sybin, Timiszoara, Varna...
    A LOT gdzie? Jak chcemy czymś napełnić nasze 787, to musimy rozesłać te rozliczne Embraery do powyższych zad..pi (niektóre z nich są większe nawet od Wawki).
    Natomiast jeśli chodzi o cenę, nierzadko LH bywa tańsza od LO, gdy poszukamy odpowiednio wcześnie (nie wspominam już o promocjach, bo zakładam, że lecimy dokąd potrzebujemy, a nie jak w piosence Wysockiego...).

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ta prezentacja jest denna!!!! Ratunku, ile pustego i bezsensownego gadania. Zero konkretów, czytaj będzie po staremu.

    Ta linia się nigdy nie zmieni! "Zarząd podejmie energiczne działania..."

    Ciekawe że jako jeden z 4 głównych partnerów LOT podany jest SAS, z którym LOT nie ma żadnej umowy i z którym żałośnie na wzajem podcinają sobie skrzydła na trasach do Skandynawii...

    Zlikwidować, pozwalniać, stworzyć całkowicie nowe na bazie, prywatne, z uśmiechniętymi Wietnamkami i Hinduskami, wolne od reżimu związkowego...

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Zlikwidować, pozwalniać, stworzyć całkowicie nowe na bazie, prywatne, z uśmiechniętymi Wietnamkami i Hinduskami, wolne od reżimu związkowego...
    Miło, że się zgadzamy

  18. #18
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Do wszystkie trzeba dorosnąć. A ja pamiętam jak wszyscy się w głowę pukali jak L:ewandowski mówił w 1991 roku, że "wartość przedsiębiorstwa państwowego = wartość gruntu - koszty wyburzenia"

    Jak mnie wk..wia określenie "narodowy przewoźnik". Narodowy to może być hymn, albo etos, albo - pożal się Boże - reprezentacja narodowa. Ale przewoźnik? Co w nim jest takiego narodowego? Że wozi naród? Naród to głownie wozi Ryanair! Że należy do narodu? No wolne żarty!
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Naród to głownie wozi Ryanair!
    Mów za swój naród

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •