Pokaż wyniki od 1 do 19 z 19
Like Tree4Likes
  • 1 Post By kaspric
  • 1 Post By FilipBB
  • 2 Post By kaspric

Wątek: TAS by LO - czy ma sens?

  1. #1
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie TAS by LO - czy ma sens?


    Polecamy

    Od 1 lutego 2019 roku znacznie powiększy się grono krajów, których obywatele mogą polecieć do Uzbekistanu bez wizy. Dołączy do nich także Polska. Uzbekistan to wciąż mało popularny kraj wśród turystów, ale może wkrótce się to zmienić, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Kazachstanu.

    From February 1, 2019, the following countries will be able to enter Uzbekistan visa free for up to 30 days: Andorra, Argentina, Australia, Austria, Belgium, Bosnia & Herzegovina, Brazil, Brunei Darussalam, Bulgaria, Canada, Chile, Croatia, Czech Republic, Denmark, Estonia, Finland Greece, Hungary, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Malta, Monaco, Mongolia, Montenegro, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Republic of Cyprus, Romania, San Marino, Serbia, Slovenia, Slovakia, Spain, Sweden, Switzerland, United Kingdom, Vatican City. Nationals of France, Israel, Indonesia, Japan, Malaysia, Singapore, South Korea, and Turkey were granted visa free access in 2018. Germans will have visa free access from 15 January, 2019.
    Źródło: https://www.lonelyplanet.com/news/20...n-travel-visa/

    I tutaj pojawia się pytanie czy LOT nie powinien spróbować uruchomić połączenia do Taszkentu. W tej chwili loty z Europy do TAS obstawiły Aeroflot, Turkish Airlines, S7 i Uzbekistan Airways w codeshare z Belavią. Bilet w dwie strony z UE do Uzbekistanu to wydatek 1600-2000 zł. LOT mógłby dodać loty nocne jak do TSE i powalczyć o ruch transferowy.

    Połączenia TAS - UE:
    LHR - 2 weekly by HZ
    CDG - 2 weekly by HZ
    FRA - 2 weekly by HZ
    RIX - 2 weekly by HZ
    FCO - 1 weekly by HZ
    MXP - 1 weekly by HZ

    Do tego konkurencja w postaci:
    SU - 8 weekly
    TK - 10 weekly
    S7 - 4 weekly
    HZ/B2 - 3 weekly

    Zapraszam do dyskusji.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Odczucie mam takie, że jest wiele ciekawszych destynacji, z mniejszą konkurencją i bliżej dla LOT (np. Ostrawa czy Brno). W obliczu coraz mniejszych możliwości przesiadkowych Okęcia chyba lepiej skupić się na tym gdzie nie ma konkurencji niż liczyć na feedowanie hubu Uzbekami (tym bardziej, że rotacja długa).

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    FRA/EDDF

    Domyślnie

    Dość ciekawy kierunek, może by wystarczyło pax na 4x weekly na Max-ie,chociaż bardziej obstawiam Baku jako potencjalny nowy kierunek w siatce LOT-u w 2019

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    A jak dluga byłaby to rotacja? rozumiem ze w cyklu "nocnym" to sie nie zamknie?

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Ostrawa czy Brno to inny typ kierunku, nie na nocne rotacje.

    Szybki rzut oka - TSE jest bliżej niż TAS. To nie jest krótka rotacja na nocne wykorzystanie floty, a popyt (póki co) raczej ograniczony. Nie ma sensu (chociaż sam bym Samarkandę chętnie odwiedził).
    olekorlo likes this.

  6. #6
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    A jak dluga byłaby to rotacja? rozumiem ze w cyklu "nocnym" to sie nie zamknie?
    Odległość do TAS jest porównywalna z TSE, więc wylot w fali o 23, powrót o 14. Pod tym względem kierunek przegrywa z GYD, który można zamknąć około 8 rano.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    To są jakiekolwiek wolne sloty w fali wieczornej?

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Zasadniczo szukanie nisz ma sens. Natomiast czy domkną się one finansowe nie nam oceniać.

    Jeśli można włączyć w tym wątku tryb fantasy to marzy mi się

    (1) lot "po trójkącie" WAW-TAS-SKD-WAW, w Samarkandzie ZTCP nie ma nawet Turkish Airlines tylko Uzbekistan i linie rosyjskie, miejsce warte jest wypromowania, może coś dopłacą?
    (2) lot WAW-OVB-IRK, też nie ma linii z Europy, coś takiego do zrobienia Maxem...

    OK, tryb fantasy wyłączony.

  9. #9
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    To są jakiekolwiek wolne sloty w fali wieczornej?
    Coś powinno być, poza tym wieczorem nie ma szczytowych parametrów koordynacyjnych (jak w fali porannej), którymi można dorzucić 2 sloty odlotowe. Trzeba też pamiętać, że w tym roku będą przeprowadzane inwestycje we wjazdy na DS co docelowo podniesie przepustowość do 50 atm/h (z max 42 obecnie) .

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Nie chodzi o pojemność lotniska tylko o night quota. W zimę są dostępne pojedyncze sloty nocne w niektóre dni tygodnia, w lecie oczywiście nie są dostępne praktycznie żadne.

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPTO

    Domyślnie

    aaben, czy quota nie była zależna od parametru hałasowego? Jeśli dobrze pamiętam, było coś takiego. Wówczas, czy wymiana 734/738 na MAXy nie da jakiegoś gratisowego slocika?

  12. #12
    Awatar roberts115

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Warszawa / EPWA

    Domyślnie

    Dokładnie tak, flota ma duże znaczenie przy QC. W nieodległej perspektywie da kilka dodatkowych operacji.

  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Optymistycznie, ale niewiele więcej aktualnie temu lotnisku zostaje nad optymizm.

  14. #14

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Optymistycznie, ale niewiele więcej aktualnie temu lotnisku zostaje nad optymizm.
    Za 9 lat będzie lepiej [MSPANC]

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    Połączenie chyba niema sensu, latałem UZ z TAS do europy i ponad połowa samolotu to tranzyt z całej Azji środkowej plus Indie i nawet Korea.
    Sami Uzbecy niestety są zbyt biednym i małym społeczeństwem żeby wypełnić loty, a kraj mimo że piękny z braku morza i słabej bazy turystycznej raczej nie stanie się celem masowej turystyki przez najbliższe lata.

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    A nie prościej i bezpieczniej byłoby zrobić WAW-TSE-TAS/ALA-TSE-WAW? Można wtedy latać do Astany codziennie i w wybrane dni do TAS oraz ALA. Samolot w TSE stoi na płycie 5h. Turkish stosuje taki model, dlatego jest linią która lata do największej ilości destynacji na świecie. O czymś to świadczy.
    Katowiczanin likes this.

  17. #17
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    ^^ ilości?

    LH też chyba łączy ALA i TSE (tak mi się kojarzy, ale nie chce sprawdzać), ale oni też chyba nie dolecą tam na wąskim kadłubie. Tu faktycznie LOT ma przewagę, ale dalej sądzę, że w tej chwili to nie jest rotacja pierwszego wyboru (co innego, gdyby dało się obrócić w nockę jak do Baku). Swoją drogą - jak sobie radzi TSE?
    olekorlo and FilipBB like this.

  18. #18

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    ^^ ilości?

    LH też chyba łączy ALA i TSE (tak mi się kojarzy, ale nie chce sprawdzać), ale oni też chyba nie dolecą tam na wąskim kadłubie. Tu faktycznie LOT ma przewagę, ale dalej sądzę, że w tej chwili to nie jest rotacja pierwszego wyboru (co innego, gdyby dało się obrócić w nockę jak do Baku). Swoją drogą - jak sobie radzi TSE?
    Dokładnie tak LH lata na A333. Liczby*

  19. #19

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    chciałby w Zoppot

    Domyślnie


    Polecamy

    Dziwię się, że jeszcze nie wróciło połączenie do CAI.Czasowo wychodzi mniej więcej jak TLV.
    A loty były również w ciągu dnia.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •