Pokaż wyniki od 1 do 15 z 15
  1. #1

    Dołączył
    Jun 2023
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie WAW - NRT upgrade z Premium do Business za mile


    Polecamy

    Cześć,

    z początkiem sierpnia lecimy z LOT do JPN na trasie GDN-WAW-NRT, powrót we wrześniu


    Pierwotnie chcieliśmy uzyskać bilety za mile w biznesie (mamy całkiem spory zapas mil), ale okazło się że w sezonie LOT blokuje caly biznes do komercyjnej sprzedaży. To zresztą zupełnie rozsądne jest z ich perspektywy Koniec końców zakupiliśmy bilety normalnie, komercyjnie.

    Na segmencie WAW-NRT mamy bilety w premium economy. I tutaj pytanie, czy jest jakiś pro tip na upgrade za mile do biznesu z komercyjnego premium? Z poziomu portalu MM ta opcja jest niedostępna z powodów, jak się domyślam, jak wyżej. Zostaje oczywiście możliwość próby upgrade 24 godziny przed wylotem, jeśli jakieś miejsca w biznesie będą wolne.

    Zastanawiam się, czy jest sens pisać indywidualną prośbę o upgrade za mile już teraz? Jeśli tak, to na jaki adres email (na infolinii MM wiedzą/mogą tylko tyle, co już napisałem powyżej) i jak to umotywować?

    Czy może ktoś z Was będzie miał jakąś podpowiedź w tej sprawie

  2. #2
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Małe szanse, zwłaszcza w sezonie. Zadzwoń na polskie mm i powiedz, że chcesz upgrade. Konsultant sprawdzi dostępność i albo jej nie będzie, albo trafisz na waitng list - z informacją zwrotną o upgrade niby do 48h przed lotem. Ja w praktyce miałem pobrane mile ok 12h przed lotem (NRT-WAW z P do C)... po czym okazało się na lotnisku, że nie ma tyle miejsc (była nas 3-ka) do upgrade za mile i albo lecimy w osobnych klasach, albo nie lecimy. Jednocześnie Pani w check in powiedziała, że jak chcemy, to możemy zrobić upgrade za kasę . W efekcie 4 miejsca w C leciały puste, no ale cóż, ja tam specem od finansów nie jestem, pewnie się opłacało . Niemniej jesteś na końcu łańcucha za pełnopłatnymi i upgrade za kasę.

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2023
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Małe szanse, zwłaszcza w sezonie. Zadzwoń na polskie mm i powiedz, że chcesz upgrade. Konsultant sprawdzi dostępność i albo jej nie będzie, albo trafisz na waitng list - z informacją zwrotną o upgrade niby do 48h przed lotem.
    No właśnie, tak planuję zrobić. Z tym że sytuacja jest bartdziej skomplikowana, bo potrzebuję zrobić upgrade 3 miejsc, bo lecimy rodzinnie. Sytuacja, że zawnioskuję o 3 x upgrade, a jakimś cudem dostanę 1 albo 2 tylko skomplikuje sprawy i nic nie pomoże.

    Pozostaje jeszcze wrzucić parę orzełków na ofertę za płatny upgrade x 3 i może jakimś fartem akurat przejdzie.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolumbus Zobacz posta

    Pierwotnie chcieliśmy uzyskać bilety za mile w biznesie (mamy całkiem spory zapas mil), ale okazło się że w sezonie LOT blokuje caly biznes do komercyjnej sprzedaży.
    no wlasnie...ja chce leciec w przyszłym roku do USA lipiec - poczatek wrzesnia, 2 osoby za mile + ja w wersji płatnej. Chcialem te bilety juz teraz kupowac i wlasnie...serio nie ma mozliwosci dwóch biletów za mile w C wlasciwie rok przed?

  5. #5
    Awatar kaspric

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Ja też miałem trójkę osób - jeśli nie będzie miejsc, to raczej dostaniesz wybór, czy chcesz skorzystać (jeśli licytujesz pełną rezerwację). Jeśli licytujesz też za kasę to prawie na 100% zapłacisz kasą, a nie milami, więc jeśli chodzi o przepalenie mil, to nie ma sensu osobna licytacja.

    Ogólnie dla mnie to jest żenujące, że nie ma dostępności na podwyższenie klasy przy pełnopłatnym (milami) bilecie. Co innego jakieś promocje, bilet w C za 55k do USA, ale tutaj masz normalne stawki programu, a nagle okazuje się, że owszem - fajnie, że wyciułałeś te mile - ale możesz sobie za nie polecieć nie tam, gdzie chcesz, a tam, gdzie nam akurat pasuje.

  6. #6

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Moje doswiadczenia przy probach upgradu w LO sa liczne ale niestety tylko wybrane byly skuteczne. Niestety ale LO nie bierze pod uwage statusu (czy to SEN w M&M czy Gold w Lot dla Firm) i na 10 prob tylko dwie mialem skuteczne. Upgrade za kase>upgrade za mile>upgrade za evouchery. - przynajmniej wszystko na to wskazuje. A jakiekolwiek upgrady dla wiecej niz 1 osoby na tym samym rejsie - niemalze nie do zrobienia.
    I tak, lecialem kiedys w PE gdzie byly puste miejsca w C a LO pogardzil evoucherami… chyba nic z nich nie ma ale glupio to wychodzi jak tak sie „docenia” SEN. Moze ktos z LO to czyta i sie odniesie?

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2023
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MonteCarloYellow Zobacz posta
    no wlasnie...ja chce leciec w przyszłym roku do USA lipiec - poczatek wrzesnia, 2 osoby za mile + ja w wersji płatnej. Chcialem te bilety juz teraz kupowac i wlasnie...serio nie ma mozliwosci dwóch biletów za mile w C wlasciwie rok przed?
    Ciężko powiedzieć, sytuacja ściśle zależy od kierunjku z tego, co ustaliłem. Do JPN sprawy się mają tak, jak pisaliśmy. Ale to wcale nie oznacza, że do USA będzie podobnie. Zresztą nam się bez większego problemu parę lat temu dostać 3 bilety w C do USA i z powrotem tylko za mile i to po jakieś 50k mil za osobę. Ale z kolei opłata za wystawienie biletów i lotniskowe wyniosły prawie 5k PLN...

    Cytat Zamieszczone przez MonteCarloYellow Zobacz posta
    Moje doswiadczenia przy probach upgradu w LO sa liczne ale niestety tylko wybrane byly skuteczne.


    Dzięki za dodatkowe info, choć wydźwięk pesymistyczny

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kaspric Zobacz posta
    Ja też miałem trójkę osób - jeśli nie będzie miejsc, to raczej dostaniesz wybór, czy chcesz skorzystać (jeśli licytujesz pełną rezerwację). Jeśli licytujesz też za kasę to prawie na 100% zapłacisz kasą, a nie milami, więc jeśli chodzi o przepalenie mil, to nie ma sensu osobna licytacja.

    Ogólnie dla mnie to jest żenujące, że nie ma dostępności na podwyższenie klasy przy pełnopłatnym (milami) bilecie. Co innego jakieś promocje, bilet w C za 55k do USA, ale tutaj masz normalne stawki programu, a nagle okazuje się, że owszem - fajnie, że wyciułałeś te mile - ale możesz sobie za nie polecieć nie tam, gdzie chcesz, a tam, gdzie nam akurat pasuje.

    Ja nie chce upgrade'u, chce kupic cały bilet w C za mile (a wlasciwie dwa) a trzeci w całosci za pieniądze. Czyli potrzebuje dwa miejsca w C za mile (ale nie upgrade tylko pełna taryfa milowa). Ale nadal to lipiec-wrzesien wiec sie obawiam jak z dostepnoscia, ktos ma jakies doswiadczenia?

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    W zasadzie to zupełnie nie na temat, bo nie o LOT i nie o biletach/upgradach za mile. I nawet nie o biznesie. Od lat mój patent na zużywanie eVoucherów to upgrady z C do F na transatlantyckich lotach Lufthansy. Być może mam szczęście, nie chcę robić argumentu z dowodu anegdotycznego, ale jak sięgam pamięcią zawsze przechodziło, nawet robione tydzień przed wylotem. Rozumiem, że @Kolumbus kupił już bilety w LOT - ale może warto byłoby sprawdzić "u konkurencji" przed zakupem.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Moje dwie ostatnie podróże z NRT do WAW: biznes pełen w 100%, mimo, że leciał 789, w premium różnie bywało (ostatnio jakieś 50% miejsc zajętych), więc obstawiam, że na upgrejd za mile do C mogą być małe szanse

  11. #11

    Dołączył
    Jun 2023
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Moje dwie ostatnie podróże z NRT do WAW: biznes pełen w 100%, mimo, że leciał 789,
    Dzięki za dodatkowe info potwierdzające moje obserwacje.

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Od lat mój patent na zużywanie eVoucherów to upgrady z C do F na transatlantyckich lotach Lufthansy
    Do tej pory nie korzystałem z tego narzędzia. Nawet nie wiedziałem, że istnieje. Wykorzystywałem mile na bilety nagrody, a ta próba upgrade'u to moje pierwsze podejście do tematu.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Sens mojej wypowiedzi był taki, że LOT nie jest jedyną opcją, jeśli szuka się możliwości zużycia mil M&M na bilet/upgrade. Oczywiście C w widebody LH jest substandard w porównaniu z LO, ale być może jest łatwiej dostępne.

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Sens mojej wypowiedzi był taki, że LOT nie jest jedyną opcją, jeśli szuka się możliwości zużycia mil M&M na bilet/upgrade. Oczywiście C w widebody LH jest substandard w porównaniu z LO, ale być może jest łatwiej dostępne.
    C w LH gorsze niz w LO? Lubie C w LO, ale jednak bez przesdy… C w LH jest wciaz dobrym produktem, w niektorych aspektach lepszym niż LO.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MonteCarloYellow Zobacz posta
    C w LH gorsze niz w LO? Lubie C w LO, ale jednak bez przesdy… C w LH jest wciaz dobrym produktem, w niektorych aspektach lepszym niż LO.
    Na long-haul. Po Europie C w LH jest gorsze niż w LO. Jedyne co jest dobre w europejskiej C w grupie LH to osobne busiki przy przylocie na stanowisko na płycie, ale działa to chyba wyłączne w Zurychu. Swoją drogą mógłby LOT to wprowadzić, znakomicie ułatwia przesiadki, czytaj, czas dotarcia do lounge'u.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    osobne busiki (dla C) przy przylocie na stanowisko na płycie, ale działa to chyba wyłączne w Zurychu. Swoją drogą mógłby LOT to wprowadzić
    Ale LOT to miał w Warszawie! Nie wiem, czy skasowano tę usługę z powodu pandemii, czy też jeszcze wcześniej, ale była. Oczywiście realizowana "po polsku", znaczy po dwunastkę biznesowych wysyłano ośmiomiejscowy busik, albo busik odjeżdżał po odjeździe dużego autobusu (bo kierowca sobie musiał pilnie z kimś pogadać), albo w ogóle nie przyjechał, ale taka usługa była. Na pewno wciąż Aegean wozi swoich biznesowych w Atenach z płyty specjalnym C-busem. A w Salonikach to nawet jest bezpośredni busik do samolotu z gejtu w loundży.

    Natomiast co do "lepszości" biznesowych kabin widebody LH/LO, warto podawać kryteria swojej oceny. Dla mnie jeśli idzie o poziom wygody to wygrywa LOT, z uwagi na full ottoman versus footwell. Fotele w LOTowskich 787 są też istotnie szersze niż w samolotach Lufthansy (23 cale versus 20 cali). Soft product (catering, wyszynk, amenity kit) jest dla mnie mało istotny, bo i tak głównie śpię. Zaletą LH jest wzorowa reakcja na irrops ("przebookowywalność"), no i LOTowskie fotele, zwłaszcza w starszych egzemplarzach są jednak dość zdezelowane. Tym niemniej, nie oszukujmy się, komfort w Lufthansie zaczyna się od First.

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •