Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree18Likes
  • 6 Post By mpg774
  • 1 Post By AdamT
  • 3 Post By BUFF
  • 2 Post By megaloman
  • 2 Post By piter2020
  • 1 Post By mpg774
  • 1 Post By FilipBB
  • 1 Post By frik
  • 1 Post By mpg774

Wątek: Koszmar zmiany rezerwacji i obsługi telefonicznej

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2017

    Angry Koszmar zmiany rezerwacji i obsługi telefonicznej


    Polecamy

    Potrzebowałem dokonać zmiany w bilecie...

    Najpierw sprawdziłem polecaną tutaj metodę - Messenger. Brak odpowiedzi w nocy czasu krajowego. Pierwszy telefon na infolinię - 20 minut muzyczki i nikt nie odebrał. Drugi telefon po 6 rano - szybko odebrany. Po 12 minutach na hold usłyszałem że zostanę przełączony do kasjera bo tylko tam mogę uzyskać wiarygodną odpowiedź. Hmm, to po co było te 12 minut ? Kasjerka oczywiście nic nie wiedziała, musiałem jej jeszcze raz powiedzieć o co chodzi, i jak zaczęła sprawdzać (zmiana daty na tej samej trasie to ręczna operacja i przeliczanie...) to zostaliśmy rozłączeni. Wysłałem kilka bluzgów w powietrze, i minutę później nastąpiło jedyne pozytywne zdarzenie - telefon z Lot i dokończyliśmy sprawę.
    Całość - nie licząc wiszenia na hold przed pierwszym odebraniem - zajęła godzinę.
    Czemu jest to tak skomplikowane ? Czy LO nie może kupić trochę wyższego pakietu od Amadeusa żeby im od razu podawał kwoty za zmianę? Bo to jest jakiś dramat - 20 minut czekania na kwotę jak już nie ma miejsc w pierwotnej taryfie. Duże linie jakoś robią to dużo szybciej. Pamiętam podobny dramat z Aerolineas Argentinas.
    I zatrudnić więcej ludzi na infolinii jak już nie chce inwestować w informatykę.
    A przynajmniej dedykowany numer dla klasy biznes gdzie ktoś będzie odbierał.

    Bo ile można...

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Bo ile można...
    "Tyle", "ile" będą mieli jakieś rezerwacje do obsługi ...
    Przecież to trwa "od lat", więc dlaczego miałoby się coś zmienić ...?

    Adam
    pascall likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Zmiana rezerwacji nie zawsze jest prosta tak jak nam się wydaje, a załatwienie sprawy w ciągu godziny uważam za dość sprawne i szybkie

    Spróbuj kupić bilet przez Priceline a później niech linia anuluje jeden z twoich lotów - próba rozwiązania tego problemu zajęła mi... 4 tygodnie!
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  4. #4

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    Zmiana rezerwacji nie zawsze jest prosta tak jak nam się wydaje, a załatwienie sprawy w ciągu godziny uważam za dość sprawne i szybkie
    Ostatnio trzykrotnie robiłem zmiany w bilecie łącznie ze zmianą dnia i klasy podróży i wszystko załatwiłem za pomocą strony internetowej przewoźnika i zajęło to 5 minut wliczając płatność. Ciekawe jak nazwiesz takie załatwienie sprawy.
    Ztof, mpg774 and maciass like this.

  5. #5

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Ostatnio trzykrotnie robiłem zmiany w bilecie łącznie ze zmianą dnia i klasy podróży i wszystko załatwiłem za pomocą strony internetowej przewoźnika i zajęło to 5 minut wliczając płatność. Ciekawe jak nazwiesz takie załatwienie sprawy.
    W 90% przypadków tak się da, w 10% przypadków tak się nie da. Nie zmienia to faktu, iż załatwienie sprawy przez call centre w ciągu godziny, to nie jest nic nadzwyczajnego.
    Rafal and Sebek Peterson like this.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  6. #6
    Awatar piter2020

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Nie ubliżając nikomu - polecam zadzwonić do Lufthansy i spróbować dogadać się z zatrudnionymi tam Ukraińcami.

    Nie będę też nikogo bronił ale..

    Niestety taka jest też obecnie specyfika każdego call center - zatrudnia się tam ludzi z ulicy, większości są to osoby bez doświadczenia, które krótko tam pracują. Te osoby mają odpowiedź na proste podstawowe pytania(dotyczy to większości rozmów). Dopiero w sytuacji, kiedy wymaga się wsparcia kasjera lotniczego to wtedy łączy się telefon dalej.


    Amadeusz to też nie pępek świata systemów rezerwacyjnych. LOT korzysta z automatycznej zmiany(jest to funkcja w Amadeuszu dodatkowo płatna), ale bywają też zmiany ręcznie robione w rezerwacji, których system już nie umie policzyć - często dotyczy to zmiany routingu w rezerwacji.
    Taka zmiana wymaga dłuższego ręcznego przeliczenia przez kasjera lotniczego. Każdy bilet zawiera różne taxy, różne fare, trzeba to porównać wyliczyć różnicę i jeszcze dodać opłatę za zmianę.

    Low-costowe linie lotnicze przyzwyczaiły ludzi do tego, że wchodzi się na stronę, zaklikuje się zmianę, podaje się kartę kredytową i jest zrobiona zmiana samemu. Sprawa zaczyna się też komplikować, kiedy np. chce się zrobić zmianę 1 paxa, a w rezerwacji jest 2 paxów. Wtedy też dzwonisz do Wizzair czekasz 15 minut na rozmowę i płacisz 5 zł za każdą minutę, bo samemu tego się nie zrobi na stronie www.
    Rafal and shh like this.
    Pozdrawiam,
    Piotr

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Co do teorii że 1 godzina to dobry czas to się z tym bardzo nie zgodzę.
    Robiłem bardzo prostą zmianę - zmiana daty powrotu w bilecie który miał całe dwa segmenty. Oba na bilecie LO, i na metalu LO. Nie powinno to tyle trwać, po to są komputery żeby to tyle nie trwało.
    Nie porównuję z low-costami, porównuję z normalnymi liniami którymi ostatnio latam. BA, AA, UA, HA, LH/LX - wszyscy są w stanie zrobić taką operację online w kilka minut.
    Jedyna sytuacja w ostatnich latach kiedy musiałem dzwonić do LX kiedy miałem mix LH/LX na jednym bilecie - i tego nie dało się zmienić online. Załatwione w 5 minut.
    Poza tym mówimy o LO - linii która nie jest w stanie zrobić mechanizmu do wyboru miejsca przez stronę www - poza rezerwacją/check-in.

    A priceline nie jest linią lotniczą - więc ciężko porównywać. Poza tym od dawna wiadomo że jak się chce robić zmiany tacy pośrednicy nie są bezpieczni.

    Jak chcecie uważajcie że tak jest dobrze i tak ma być - ja się nie zgadzam. Zrobiłem eksperyment i po dłuższej przerwie kupiłem odpowiednio drogi bilet w C na długą trasę - i LO znowu pokazał że ciągle nie dorósł. To w połączeniu ze średnim produktem w C na 787 spowoduje że wygodniej mi latać na LX z przesiadką.
    Ztof likes this.

  8. #8

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Co do teorii że 1 godzina to dobry czas to się z tym bardzo nie zgodzę.
    Robiłem bardzo prostą zmianę - zmiana daty powrotu w bilecie który miał całe dwa segmenty. Oba na bilecie LO, i na metalu LO. Nie powinno to tyle trwać, po to są komputery żeby to tyle nie trwało.
    Nie porównuję z low-costami, porównuję z normalnymi liniami którymi ostatnio latam. BA, AA, UA, HA, LH/LX - wszyscy są w stanie zrobić taką operację online w kilka minut.
    Jedyna sytuacja w ostatnich latach kiedy musiałem dzwonić do LX kiedy miałem mix LH/LX na jednym bilecie - i tego nie dało się zmienić online. Załatwione w 5 minut.
    Poza tym mówimy o LO - linii która nie jest w stanie zrobić mechanizmu do wyboru miejsca przez stronę www - poza rezerwacją/check-in.

    A priceline nie jest linią lotniczą - więc ciężko porównywać. Poza tym od dawna wiadomo że jak się chce robić zmiany tacy pośrednicy nie są bezpieczni.

    Jak chcecie uważajcie że tak jest dobrze i tak ma być - ja się nie zgadzam. Zrobiłem eksperyment i po dłuższej przerwie kupiłem odpowiednio drogi bilet w C na długą trasę - i LO znowu pokazał że ciągle nie dorósł. To w połączeniu ze średnim produktem w C na 787 spowoduje że wygodniej mi latać na LX z przesiadką.
    Właśnie przed chwilą wróciłem z NYC LX i nie wiem jaki LO ma średni produkt w 787? Trafiłem w LX na siedzenie w biznesie, w którym nie mogłem się normalnie położyć na plecach bo było za wąsko, okej, miałem dostęp do korytarza ale przez 1,5h siedziałem z otwartym stołem i nikt nie podał mi kolacji, chociaż wszyscy inni dostawali regularnie a reszta spała. Jedzenie z ameryki jest koszmarnie słabe w porównaniu z tym z Zurichu (bardzo dobre opcje wegańskie i wegetariańskie standardowo w menu) ale jakoś LO potrafił sobie z tym poradzić. Kolejna przewaga LO to kabina C z przodu i podczas boardingu nikt Ci nie chodzi i nie zagląda w oczy z zawiścią. Masz okna sterowane z pulpitu, a nie że jedna osoba się wyłamuje i nagle jest jasno w kabinie. PS Ekonomik w LX klaskał po wylądowaniu.
    Rafal likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FilipBB Zobacz posta
    Właśnie przed chwilą wróciłem z NYC LX i nie wiem jaki LO ma średni produkt w 787? Trafiłem w LX na siedzenie w biznesie, w którym nie mogłem się normalnie położyć na plecach bo było za wąsko, okej, miałem dostęp do korytarza ale przez 1,5h siedziałem z otwartym stołem i nikt nie podał mi kolacji, chociaż wszyscy inni dostawali regularnie a reszta spała. Jedzenie z ameryki jest koszmarnie słabe w porównaniu z tym z Zurichu (bardzo dobre opcje wegańskie i wegetariańskie standardowo w menu) ale jakoś LO potrafił sobie z tym poradzić. Kolejna przewaga LO to kabina C z przodu i podczas boardingu nikt Ci nie chodzi i nie zagląda w oczy z zawiścią. Masz okna sterowane z pulpitu, a nie że jedna osoba się wyłamuje i nagle jest jasno w kabinie. PS Ekonomik w LX klaskał po wylądowaniu.
    Nie latam prawie nigdy na wschodnie wybrzeże - więc nie znam. Dobrze widzę że LX tam używa a330 ze starym biznesem ? Do LAX wysyłają 77W z nowym - ten znam. Osobiście wolę LX bo mogę wybrać "tron" gdzie nie mam sąsiada - LO i np. LH mi przeszkadza kompletny brak prywatności jak się leci samemu. I przechodzenie nad cudzymi nogami jak się siedzi przy oknie.
    Okna mi nie przeszkadzają, ani "zawistne spojrzenia". A z jedzeniem w LX ani w LO nie pamiętam problemów na długich trasach. Za to LO na WAW-LAX miał ostatnio wybrakowane kosmetyczki - w żadnej nie było pasty do zębów. Miła FA podzieliła się ze mną swoją.
    Jak widać problemy są wszędzie...

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    EGLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Co do teorii że 1 godzina to dobry czas to się z tym bardzo nie zgodzę.
    Robiłem bardzo prostą zmianę - zmiana daty powrotu w bilecie który miał całe dwa segmenty. Oba na bilecie LO, i na metalu LO. Nie powinno to tyle trwać, po to są komputery żeby to tyle nie trwało.
    Jak napisałem powyżej, w 90% przypadków zmiany są proste i komputer może je automatycznie wyliczyć, w niektórych przypadkach komputer nie daje rady i trzeba to zrobić ręcznie. Jeśli dużo latasz i często kupujesz bilety, to gratuluję szczęścia, że dopiero teraz Cię to spotkało.

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Nie porównuję z low-costami, porównuję z normalnymi liniami którymi ostatnio latam. BA, AA, UA, HA, LH/LX - wszyscy są w stanie zrobić taką operację online w kilka minut.
    Jedyna sytuacja w ostatnich latach kiedy musiałem dzwonić do LX kiedy miałem mix LH/LX na jednym bilecie - i tego nie dało się zmienić online. Załatwione w 5 minut.
    Poza tym mówimy o LO - linii która nie jest w stanie zrobić mechanizmu do wyboru miejsca przez stronę www - poza rezerwacją/check-in.
    LO to jednak dużo mniejsza linia niż BA/AA/UA/LH, z dużo mniejszym budżetem na IT.
    Moje loty | Moje zdjęcia | Instagram | oneworld: AA AB AT AY BA CX FJ IB JL JJ LA MH QF QR RJ S7 UL


  11. #11

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    LO to jednak dużo mniejsza linia niż BA/AA/UA/LH, z dużo mniejszym budżetem na IT.
    To jeśli tak jest i musi być - to niech zatrudnią więcej osób do infolinii. Albo przynajmniej dadzą wyższy priorytet do obsługi pasażerów którzy płacą 10-15k za lot. To dużo nie będzie kosztowało - wydzielony numer do obsługi płatnych rezerwacji dla C i może SEN/HON ?

    Przy okazji przypomniał mi się LATAM Chile z którego korzystałem w styczniu - który nie jest tak dużo większy od LO. I mają zmiany online.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    LATAM Chile z którego korzystałem w styczniu - który nie jest tak dużo większy od LO.
    Sam LATAM Chile jest tylko ze dwa razy większy od LOTu, cała grupa LATAM jest ponad 3,5 raza większa od LOTu .
    megaloman likes this.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  13. #13

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez megaloman Zobacz posta
    LO to jednak dużo mniejsza linia niż BA/AA/UA/LH, z dużo mniejszym budżetem na IT.
    Im większa linia tym trudniejsza integracja usług.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    Albo przynajmniej dadzą wyższy priorytet do obsługi pasażerów którzy płacą 10-15k za lot. To dużo nie będzie kosztowało - wydzielony numer do obsługi płatnych rezerwacji dla C i może SEN/HON ?

    .
    Wydaje mi się, że wystarczy wcisnąć 6 w czasie zapowiedzi IVR i jest się przełączanym do agenta od biznesu i sen/hon


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  15. #15
    prz
    prz jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    SCL/ANF/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mpg774 Zobacz posta
    To jeśli tak jest i musi być - to niech zatrudnią więcej osób do infolinii. Albo przynajmniej dadzą wyższy priorytet do obsługi pasażerów którzy płacą 10-15k za lot. To dużo nie będzie kosztowało - wydzielony numer do obsługi płatnych rezerwacji dla C i może SEN/HON ?

    Przy okazji przypomniał mi się LATAM Chile z którego korzystałem w styczniu - który nie jest tak dużo większy od LO. I mają zmiany online.
    Musiałeś mieć sporo szczęścia z LATAM . Doproszenie się o zwrot podatków z rezerwacji milowej zajęło mi jakieś 4 telefony na infolinię + facebook w przeciągu ok. 2 miesięcy. Tak samo, na początku mojego pobytu w Chile, przy 5 godzinnym opóźnieniu krajówki (boarding, odkołowanie, czekanie na płycie, z powrotem do bramki, z samolotu etc.) cała obsługa zapomniała angielskiego. Z rezerwacjami mieszanymi czy dodaniem numeru LATAM Pass do rezerwacji innej linii OW też są przeboje i późniejszym zaliczeniem mil.



  16. #16

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Barrel Zobacz posta
    Wydaje mi się, że wystarczy wcisnąć 6 w czasie zapowiedzi IVR i jest się przełączanym do agenta od biznesu i sen/hon
    Chyba 5 ? użyłem ostatnio, 20 minut muzyczki, i miałem dosyć. Albo miałem pecha, albo nie ma różnicy.

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez prz Zobacz posta
    Musiałeś mieć sporo szczęścia z LATAM .
    Chyba miałem - ale miałem też dosyć niskie oczekiwania. Mile na BA się naliczyły, jeden lot na sześć został anulowany, i dostałem mailem linka do miłej strony gdzie mogłem wybrać alternatywę - chyba 2 godziny później. Miejsca się dało wybrać, loty były mniej więcej o czasie. Jedyny problem - w anulowanym locie mieliśmy opłacony wybór miejsc - i tego ani z automatu nie oddali, ani nie dało się użyć kredytu, i nie było żadnej łatwiej metody do odzyskania. Ale kwota była na tyle mała (40pln?) że nie chciało mi się nad tym pracować - zgaduję że specjalnie tak to robią.
    prz likes this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •