Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 47
Like Tree46Likes

Wątek: CHINY by LO - informacje

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2016
    Mieszka w
    EPBA / EPWA

    Domyślnie CHINY by LO - informacje


    Polecamy

    Żeby nie robić bałaganu w innych wątkach oraz w wątku o PEK, stwierdziłem, że w fazie dyskusji o umowie bilateralnej z Chinami, będzie lepiej dyskutować w tym wątku.
    Dzisiaj pojawił się wywiad z Robertem Luderą oraz Krzysztofem Siemińskim na p.com. Chyba najciekawszym fragmentem jest ten o umowie bilateralnej z Chinami.

    Aktualnie, umowa bilateralna pozwala latać LO do Pekinu, Szanghaju i Shenzhen, maksymalnie 7 razy w tygodniu. LOT mógłby zacząć latać do Shenzhen 4 razy w tygodniu ale wtedy nie mógłby już latać codziennie do Pekinu.

  2. #2

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    Warto dodać, że loty do Hong-Kongu odbywają się na innych zasadach niż do Chin kontynentalnych i tym samym te 7 lotów tygodniowo nie ograniczałoby zamiast do Shenzhen latać właśnie tam, co miałoby chyba dużo większy sens chociażby ze względów wizowych. No ale z tego co wiem Polska w ogóle nie ma umowy lotniczej z HK, a przynajmniej tu (https://www.doj.gov.hk/eng/laws/table1ti.html) takiej nie znalazłem.

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Ja się zastanawiam czy obejściem tych ograniczeń mogłyby być loty z międzylądowaniem np. w Tallinie. Taki dreamliner leciałby np. 3 razy w tygodniu z Warszawy przez Tallin do Szanghaju. W Tallinie można by tak ustawić loty żeby zwoziły dodatkowych pasażerów ze Skandynawii. Jak już byłby feed w Tallinie to drugi 787 mógłby o tej samej porze lecieć w ten sposób do Seulu.

  4. #4
    Moderator
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sede10g Zobacz posta
    Ja się zastanawiam czy obejściem tych ograniczeń mogłyby być loty z międzylądowaniem np. w Tallinie.
    A jest umowa dot. połączeń Estonia-Chiny???
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  5. #5

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Nie ważne czy jest, tylko czy mogłaby być gdyby się postarano.

  6. #6

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Chyba jednak Budapeszt to większy rynek niż Tallin nawet z hipotecznym feedem ze Skandynawii.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konrad777 Zobacz posta
    Chyba jednak Budapeszt to większy rynek niż Tallin nawet z hipotecznym feedem ze Skandynawii.
    Helsinki tuż obok, zapewniające dobry feed dla Skandynawii i samego Tallina. Loty na daleki wschód z międzylądowaniem uniemożliwią rotację 24h.
    Ponadto z artykułu wynika, że priorytetem jest codzienne latanie do Pekinu z WAW, ale w PEK nie ma wolnych slotów. W ograniczonym zakresie do Szanghaju, to LOT mógłby latać już teraz.

  8. #8

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Z BUD też będzie 24h. Helsinek Nordica wogóle nie obsługuje a ich siatka w Skandynawii to CPH i ARN, które mają bezpośrednie połączenia z Azją. BUD plus Dash zapewniający feed z Pragi.

  9. #9
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz wozić pax z PRG do Azji to dlaczego z BUD a nie z PRG od razu?!?

  10. #10

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Jeżeli chcesz wozić pax z PRG do Azji to dlaczego z BUD a nie z PRG od razu?!?
    Z PRG jest więcej połączeń do Chin i na Daleki Wschód niż z WAW.

  11. #11
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Ja to wiem. Ale to nie jest argument na to, że skoro konrad777 chce wozić paxów z PRG, to przez BUD.

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Ja to wiem. Ale to nie jest argument na to, że skoro konrad777 chce wozić paxów z PRG, to przez BUD.
    W ogóle wszystkie te huby/mini-huby LOT-u to jedno wielkie nieporozumienie.
    tinek6, amnesia and sprajt2 like this.

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik Zobacz posta
    A jest umowa dot. połączeń Estonia-Chiny???
    Jest, od 2000 roku.
    http://www.caac.gov.cn/en/ZCFG/SBXD/...1905260105.pdf
    frik likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Można też zainwestować w większe samoloty. 787-10 przydałby się wszędzie tam gdzie są ograniczenia. Do tego to idealny samolot do kierunków turystycznych ze względu na niższe koszty na pasażera. Mając go do dyspozycji Lot mógłby konkurować ceną i stawiać na dużą ilość pasażerów a nie tylko na kierunki biznesowe.

  15. #15
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Teoretycznie tak. W rzeczywistości może się okazać jednak za duży.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sede10g Zobacz posta
    Można też zainwestować w większe samoloty. 787-10 przydałby się wszędzie tam gdzie są ograniczenia. Do tego to idealny samolot do kierunków turystycznych ze względu na niższe koszty na pasażera. Mając go do dyspozycji Lot mógłby konkurować ceną i stawiać na dużą ilość pasażerów a nie tylko na kierunki biznesowe.
    liczbe pasażerów - jednak da się ludzi policzyć

    Podajesz ładne ogólniki wg których im większy samolot tym taniej, a to nie jest tak proste. Pomijajac już fakt ze większy samolot nie spowoduje ze ruch wysokopłatny będzie latał w wybrane 3 dni w tygodniu...
    amnesia, Babilas, sprajt2 and 1 others like this.

  17. #17

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Czy w 787-10 mogą być zamontowane te same silniki co w 787-9 i -8?

    tapnięte..


  18. #18

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Z tych nowszych RR pewnie tak, ale przy większym obciążeniu szybciej defekty się ujawniają.
    Singapores już uziemił swoje 10-siątki.

  19. #19
    Awatar G@wron

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    mieszkaniu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    Teoretycznie tak. W rzeczywistości może się okazać jednak za duży.
    Jak podniesiesz wzór którym to obliczyłeś do ORD2 to może się okazać za mały.

  20. #20

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez G@wron Zobacz posta
    Jak podniesiesz wzór którym to obliczyłeś do ORD2 to może się okazać za mały.
    Przez 3 mce w roku do ORD to i A380 mozesz latac - pytanie jednak co zrobic z tym samolotem przez reszte roku (i to bedzie decydowac o kolorze w bilansie)

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •