Strona 3 z 25 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 481
Like Tree1146Likes

Wątek: Zakup Condora przez PGL

  1. #41

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    I w sumie taki Condor może być też dobrym rozwiązaniem tymczasowych problemów w LOT - Condor ma obecnie pewnie nadmiar floty, przynajmniej dopóki nie zbudują/odbudują siatki sprzedaży Thomas Cook. Zamiast dotować Air Belgium, LOT mógłby dotować Condora Te ich 767 mają chyba nawet w miarę podobną konfigurację do LOTowskich 787, a kabina była wyremontowana nie tak dawno temu.

  2. #42
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Odnośnie samego pomysłu przejęcia Condora mam mieszane uczucia, bo tak naprawdę nic na ten moment nie wiadomo, ale w ciemno mógłbym obstawiać kto i co tutaj o tym napisze. Dyskutowanie o wszystkim co związane z LOT stało się mocno przewidywalne na tym forum ;-)
    Mercedes CLS 53AMG 4MATIC 435KM/520NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!

  3. #43

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez terefere Zobacz posta
    Trochę.. dziwny pomysł. Ale optymista we mnie widzi jednego dużego plusa: Condor ma do wymiany praktycznie ok. 15 samolotów 767 ze względu na ich wiek, a w najbliższych latach pewnie też i 757. Przy tych liczbach i liczbach lotów, wspólne zakupy flotowe mogą spowodować całkiem spore upusty.
    Jakie zakupy?! Czym opłacą te zakupu?
    AdamT likes this.

  4. #44

    Dołączył
    Nov 2016

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jakie zakupy?! Czym opłacą te zakupu?
    Np. kredyt/leasing? Z tego co mi wiadomo, Condor miał w miarę zdrowe finanse przed upadkiem Thomas Cook.

  5. #45

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Mateusz Janiec Zobacz posta
    Odnośnie samego pomysłu przejęcia Condora mam mieszane uczucia, bo tak naprawdę nic na ten moment nie wiadomo, ale w ciemno mógłbym obstawiać kto i co tutaj o tym napisze. Dyskutowanie o wszystkim co związane z LOT stało się mocno przewidywalne na tym forum ;-)
    Oczywiście do dziś przecież wielu wskazuje, że FSO nie musiało upaść. Zabili je przeciwnicy, bo Polska zawsze motoryzacją stała. Był Beskid i Wars i prawie udało się je wdrożyć do produkcji. I nic, że to co produkowano w naszych fabrykach było wymyślone za granicą. Że w porównaniu ze Skoda prace badawcze raczkowały. Że stworzyliśmy Fiata 125p łącząc zabytkowe 1300/1500 z le 125. Nie wyszło w motoryzacji, ale wyjdzie w lotnictwie. Przecież Polska zawsze nim stała. A tak poważnie: ekspansja i rozwój są krzepiące. Ale zawsze nam powtarzano na ekonomii, ze musza mieć solidne podstawy finansowe i rynkowe uzasadnienie. Bo inaczej to nie strategie rozwoju tylko baśni. A tu jak z CPK, 40 mln pax? Mało! Niech bedzie 100! Weźmy ich na poklad niemieckich 757 i 767. Budapeszt pokazał jak trudno jest działać mając ograniczone finanse i brak pełnego rozpoznania rynku.

  6. #46

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Pieniądz teraz panie tani, w Szwajcarii musze dopłacać bankowi za moje depozyty
    LO przystępując do zakupu Condora robi due diligence, kopalnia wiedzy


    Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie
    Mateusz Janiec, T0pek and 1x2lupus like this.
    Psy szczekaja a karawana idzie dalej

  7. #47

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jakie zakupy?! Czym opłacą te zakupu?
    Kasa na zakup to najmniejszy problem.

    Pytanie czy faktycznie są wstanie wykorzystać zasoby condora i na tym zarobić.

    Ktoś wie jakie cenne sloty ma Condor, które byłyby wartościowe dla lotu?

    tapnięte..


  8. #48

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez popo78 Zobacz posta
    Kasa na zakup to najmniejszy problem.
    tapnięte..
    Nie wiem czy się zgodzę. Skoro z kasą tak dobrze to dlaczego niczego nie kupili przez ten czas i korzystają wyłącznie z leasingu operacyjnego, a gdyby nie interwencja Rządu konieczność przedpłaty 20% rat leasingowych groziło utratą płynności?
    AdamT likes this.

  9. #49

    Dołączył
    Mar 2018

    Domyślnie

    Sądze, że ma to związek z tym, że większość gotówki szła na konto właściciela, czyli Thomasa Cooka.

  10. #50

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kubsot Zobacz posta
    Sądze, że ma to związek z tym, że większość gotówki szła na konto właściciela, czyli Thomasa Cooka.
    Mialem LOT na mysli.

  11. #51
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Pokażmy całemu światu że jesteśmy mocni, bo tylko mocni mogą chcieć kupić Condora. Tyle że ten pijar będzie dobry o 19:30, bo wśród fachowców z branży lotniczej i ekonomicznej, wzbudzi uśmiech politowania. Gdyby Condor był dobrym kąskiem, to tak maleńka firma jak LOT by nawet w kolejce nie stała. Chociaż co już ktoś wyżej napisał, możliwość zrobienia DD może być sporą kopalnia wiedzy.

    Jeszcze gorzej jeśli to zagrywka polityczna pt "jak wku...ć Angele". Nie przyniesie kompletnie nic a tylko narazi LOT na śmieszność, bo jego mocodawców już nic na śmieszność nie może narazić.

    Ale jeśli ktoś będzie miał aż taki odpał że zmusi LOT do przejęcia Condora to kabarety i standuperzy będą mieli na jakis czas tematy.
    PeK, AdamT, maciass and 8 others like this.



  12. #52

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Nie wiem czy się zgodzę. Skoro z kasą tak dobrze to dlaczego niczego nie kupili przez ten czas i korzystają wyłącznie z leasingu operacyjnego, a gdyby nie interwencja Rządu konieczność przedpłaty 20% rat leasingowych groziło utratą płynności?
    Po prostu nie znamy wszystkich szczegółów. Trzeba też pamiętać, że to Condor jest pod ścianą i szuka wsparcia.

    tapnięte..


  13. #53

    Dołączył
    Sep 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Pokażmy całemu światu że jesteśmy mocni, bo tylko mocni mogą chcieć kupić Condora. Tyle że ten pijar będzie dobry o 19:30, bo wśród fachowców z branży lotniczej i ekonomicznej, wzbudzi uśmiech politowania. Gdyby Condor był dobrym kąskiem, to tak maleńka firma jak LOT by nawet w kolejce nie stała. Chociaż co już ktoś wyżej napisał, możliwość zrobienia DD może być sporą kopalnia wiedzy.

    Jeszcze gorzej jeśli to zagrywka polityczna pt "jak wku...ć Angele". Nie przyniesie kompletnie nic a tylko narazi LOT na śmieszność, bo jego mocodawców już nic na śmieszność nie może narazić.

    Ale jeśli ktoś będzie miał aż taki odpał że zmusi LOT do przejęcia Condora to kabarety i standuperzy będą mieli na jakis czas tematy.
    Pan Mikosz i niejaki Pan Leman uważają że to nie niezły kąsek do przejęcia dla LO? Poczekajmy czy coś z tego wyjdzie.
    https://www.money.pl/gospodarka/pols...76548737a.html

  14. #54
    Awatar Rafciooo77

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Śląsk Cieszyński

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kajetan05 Zobacz posta
    Pan Mikosz i niejaki Pan Leman uważają że to nie niezły kąsek do przejęcia dla LO? Poczekajmy czy coś z tego wyjdzie.
    https://www.money.pl/gospodarka/pols...76548737a.html
    To wygląda jak wysłanie listu motywacyjnego "otwartego" na stanowiska prezesa i wiceprezesa Condor
    Kajetan05, mcxmcx, mpg774 and 1 others like this.
    UL984 UN744 UM984



    "Widziałem rzeczy, o których Wam ludziom nawet się nie śniło."

  15. #55
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    Pokażmy całemu światu że jesteśmy mocni, bo tylko mocni mogą chcieć kupić Condora.
    Dość ciekawe podejście do pokazywania, zwłaszcza jak na obecną ekipę:
    Ani PGL, ani prezes Polskiej Grupy Lotniczej Rafał Milczarski nie komentują doniesień o planach akwizycyjnych.


  16. #56

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    To jest już druga rownolegla transakcja, w której rząd polski konkuruje z Apollo Global Management. Pierwsza jest mBank.
    Nie jest wykluczone, że rządowi zależy tak naprawde na zniechęceniu Apollo do mBanku. Erste juz się wycofał z tej konkurencji.

    Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
    popo78 likes this.

  17. #57
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Kochani, dopóki nas nie znacjonalizują, to nie będziemy tu brudzić ekranów politycznym łajnem. Uszanujcie to.
    PeK, olekorlo, solti and 1 others like this.



  18. #58
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    ...tu taka "analiza" (nie wiem czy to fachowiec) z niemieckiego portalu.

    Podsumowujac, oferta Greybull najgorsza (doprowadzi pewnie do bankructwa i rozbicia condora). Oferta LOT ma sens dla LOT (pozyskanie nowego rynku i floty) dla pracownikow Condora bedzie oznaczala sporo niepewnosci. Najlepsza oferta to oferta amerykanskiego inwestora Apollo. Nie ma problemu z kapitalem by zmodernizowac flote, jest odporniejszy finansowo niz LOT, a zarazem byl by zmuszony do wspolpracy z niemieckimi firmami z branzy turystycznej. One by mialy 51% udzialow.


    https://www.aero.de/news-33780/Bisla...er-Condor.html


    Zunächst einmal muss man natürlich abwarten, wer in der kommenden Woche von diesen Interessenten dann auch tatsächlich verbindliche Angebote abgibt - ob wirklich alle diese drei und ob womöglich noch ein Überraschungsgast dazukommt. Es wird eine sehr spannende nächste Woche für Condor und leider für alle Beschäftigten dort (der zweite sehr spannende Termin wird dann der 5. März werden, wenn die Gläubigerversammlung tagt).

    Wie zu erwarten war und völlig nicht-überraschend befindet sich die Lufthansa nicht unter den Bietern - aus den Gründen, die von @airlinepilot hier aufgeführt wurden. Es gibt leider kein Zurück in die "Goldenen Siebziger" und Lufthansa wird sich eher die Alitalia ans Bein binden als Condor.

    Von den drei jetzt öffentlich genannten Interessenten sehe ich persönlich Greybull am kritischsten. Greybull hat 2014 den damals renommierten und traditionsreichen britischen Ferienflieger Monarch Airlines aufgekauft, dann mit anfangs großen Sprüchen zu einem LCC und Konkurrenten von Ryanair und Easyjet umbauen wollen und damit innerhalb von gerade einmal zweieinhalb Jahren finanziell so vor die Wand gefahren, dass Monarch Insolvenz anmelden musste, gegroundet wurde und vom Markt verschwand. Ich fürchte sehr, hier geht es für Greybull um den zweiten Versuch. Einmal ganz davon abgesehen, dass Condor mit diesem britischen Eigentümer dann wieder das Brexit-Problem am Hals hätte.

    Für LOT würde die Übernahme von Condor durchaus Sinn machen. LOT ist seit einigen Jahren auf massivem Expansionskurs. Neben Warschau Chopin wurde vor nicht langer Zeit Budapest zum zweiten Drehkreuz von LOT. LOT ist die einzige Airline Mittelosteuropas aus einem EU-Land, die Langstreckenflüge anbietet - und neben Ukraine International die einzige Airline überhaupt. Mit Condor hätte LOT einen wichtigen Fuß im deutschen Markt, dem drittgrößten Markt des euorpäischen Kontinents in der Luftfahrt überhaupt (nach Großbritannien und Spanien). Ja, und in der derzeitigen Situation, in der Lufthansa immer mehr von Frankfurt nach München verlagert, würde es sich für LOT anbieten, die dadurch entstehenden Lücken zu nutzen und Frankfurt zum dritten (!) Drehkreuz zu machen. Für die Fraport wäre das auch eine Win-Win-Situation, auch in Verhandlungen gegenüber der Lufthansa. Condor hätte außerdem wichtige weitere Vorteile für LOT: Mit ihre schwächste Flanke ist das (europäische) Ferienfluggeschäft, wo Ryanair in Polen den Markt beherrscht, Wizzair in Ungarn und Smartwings in Tschechien und wo in Polen sogar die kleine Enter Air mehr Marktanteile hat als LOT. Hier könnte man sich mit Condor Kompetenz und Marktanteile einkaufen. In den EU-Ländern Mittelosteuropa gibt es außerdem bisher keine einzige Airline, die Langstrecken-Ferienflüge anbietet (nur Ukraine International mit Phuket und Dubai als entsprechenden Destinationen, in die Karibik nichts, null Angebote). Mit Condor hätte LOT hier Angebote im Portfolio, die keine andere Airline Mittelosteuropas hat. Und schließlich: LOT ist ein treuer, alter Boeing-Kunde mit einer Flotte, die bisher nur aus Boeing- und Embraer-Maschinen besteht. Entsprechend ist LOT seit fast einem Jahr auch massiv von der MAX-Krise betroffen und nach dem Sommerflugplan 2019 auch im laufenden Winterflugplan auf teueren Wetlease angewiesen, um den Flugplan bedienen zu können. Das Problem hätte sich für LOT mit den Airbussen von Condor schlagartig gelöst - und mittelfristig hätte man eine Verhandlungsoption gegenüber Boeing. Die überalterte Condor-Langstreckenflotte wäre für LOT dagegen eher kein so großes Poblem: LOT ist derzeit dabei, ihre Langstreckenflotte mit "Dreamlinern" aufzufüllen und davon könnte man dann sukzessive welche an Condor "rüberschieben". Für LOT würde der Kauf von Condor daher absoluten Sinn machen.
    Ob er für Condor Sinn machen würde, insbesondere für die Beschäftigten von Condor, ist eine andere Frage. Condor hätte zumindest eine starke, im Airline-Business erfahrene und erfolgreiche Eigentümerin im Rücken, mit der sie der Lufthansa-Konkurrenz wesentlich gestärkt entgegensehen könnte und gleichzeitig auch das Problem mit der Langstreckenflotte gelöst - und ein Brexit-Problem gäbe es auch nicht mehr. Dass LOT mit seinen MitarbeiterInnen auf dem Ryanair-Fuß umspringt ist bekannt. Die Beschäftigten von Condor könnten bei dieser Variante also die tatsächlichen Verlierer sein. Der Personalabbau bei Condor in den letzten Wochen könnte deshalb durchaus schon mit den Vorstellungen dieses Investors zusammenhängen was Personalbewirtschaftung anbelangt.

    Die Apollo-Variante, die ja von den im Artikel genannten Medien als die wahrscheinlichste gehandelt wird, ist dagegen als Paket-Lösung zu sehen: Apollo darf ja nach EU-Recht als US-amerikanischer und damit Nicht-EU-Eigentümer gar nicht die Mehrheit an einer EU-Airline halten. Apollo wäre also der größte, aber mit maximal 49,99% der Anteile nicht der einzige Investor dieser Variante. Die weiteren Co-Investoren mit einzeln kleineren, zusammen aber mindestens 50,01% der Anteile wären dann verschiedene deutsche Pauschalreise-Anbieter. Es wäre eine Win-Win-Win-Situation für die Beteiligten: Die deutschen Pauschalreise-Anbieter hätten nach dem Wegbrechen von Air Berlin, Germania, Small Planet und Azul und der Einverleibung von Niki durch Ryanair neben der TUI und der kleinen Sundair dann nicht nur anderthalb sondern wenigstens noch zweieinhalb Airlines, bei denen sie ihre Kontingente platzieren und so im Vergleich zum Individualtourismus zu konkurrenzfähigen Preisen anbieten könnten - wahrscheinlich ist es der einzige Weg, um TUI als faktischen Monopolisten im Bereich der deutschen Ferienfluggesellschaften zu verhindern (die Sundair-Kontingente werden vor allem von Schauinsland-Reisen belegt, aber viel kann diese kleine Airline mit ihren gerade mal vier A 320 und zwei A 319 ja nicht anbieten). Apollo bringt dagegen das Geld mit, um die Condor-Flotte zu erneuern und kann dann, wenn sich die Investition amortisiert hat, entscheiden, entweder nach Finanzinvestoren-Brauch den eigenen Anteil mit Gewinn wieder zu verkaufen oder auch als langfristiges Investment zu betrachten, also als Einstiegsinvestition in den Milliarden-Markt des europäischen Tourismus-Markts, den man einfacher und erfolgversprechender nicht haben könnte. Durch späktakuläre Bauchlandungen wie Greybull mit Monarch ist Apollo bisher nicht aufgefallen, Apollo gilt als so seriös wie eine amerikanische Heuschrecke sein kann. Und die Beschäftigten von Condor wären aufgrund der deutschen Co-Investoren zumindest in näherer Zukunft halbwegs vor einem Crash der Unternehmenskultur geschützt, die bei LOT durchaus zu befürchten wäre. Ich gehe davon aus, dass deshalb auch alle Medien, die über das Thema berichtet haben, bemüht sind, diese Apollo-Lösung als wahrscheinlichste darzustellen und auf das Zustandekommen dieser Lösung hoffen.
    amnesia and Sadaser like this.

  19. #59
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Oferta LOT ma sens dla LOT (pozyskanie nowego rynku i floty)
    Nicci72 może tak to widzieć stamtąd. Ale jest za mało danych, by zwaluować sens "pozyskania floty" (380 mln euro w sakiewce idzie dużo lepiej zutylizować), a już "pozyskanie nowego rynku dla LOT", to zupełny odlot. Niemiecki rynek czarterowy jest najlukratywniejszy na kontynencie ale trzeba by zachować staff, który wie jak z niego żyć. Synergia z LOTem jest znikoma, no chyba, że ktoś ma ideę szprych i piast w czarterach dla "ober" środkowej Europy.

    Piotr
    olekorlo and Sadaser like this.

  20. #60
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    A artykułu wynika że najlepsza byłaby opcja z Apollo ale nie mówi jak mieliby się zorganizować europejscy współinwestorzy aby mieć w sumie minimum 50.01% udziałów. Wspomina o niemieckich organizatorach ale jest to liczba mnoga i ciekawi mnie jak została przedstawiona w dokumentach Apollo.
    Opis dotyczący LOT pozytywny aczkolwiek autor wspomina o problemach na linii pracownicy - zarząd LOT z komentarzem że przejęcie Condora przez LOT byłyby niebezpieczne dla pracowników Condora.

Strona 3 z 25 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •