Strona 13 z 25 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 241 do 260 z 481
Like Tree1146Likes

Wątek: Zakup Condora przez PGL

  1. #241
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie


    Polecamy

    chłopie, smutny jestes.po to sa fora aby pisac, i jesli się ludzie nie wyzywaja to wszystko gra. ty masz problem ze sobą
    wojtek-krk and Kazor like this.

  2. #242

    Dołączył
    Apr 2014

    Domyślnie

    Nie jestem smutny, ani nie mam problemu. Szybka diagnoza ale nie trafiona

    z 10 stron polityki i wzajemnych wrzutek "jaśnieoświeconych" z każdej strony nie wniosła nic. Ktoś zadał tylko może z raz pytanie na temat. Nikt nie odpowiedział. Ale większość - bez żadnej ani analizy ani danych - stawia wynik: albo zachwyt (nie wiem czym uzasadniony) albo krzyżyk (nie wiem czym uzasadniony).
    Grzechu1970 and QbaqBA like this.

  3. #243
    Awatar parasite

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Bielawa

    Domyślnie

    Ciężko jest nie dotykać polityki, gdy firma, o której toczy się rozmowa jest ściśle z polityką związana i od niej zależna. Było sprzedać prywaciarzom to nie byłoby politykowania.
    stefann, user4, Kazor and 1 others like this.

  4. #244

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Łódź

    Question

    mam takie pytanie czy w zwiazku z tym zobaczymy maszyny Condor na trasach lotu i odwrotnie tak jak jest z Nordica ?
    Ostatnio edytowane przez Rozalka ; 25-01-2020 o 22:17 Powód: dopisanie do zadanego pytania

  5. #245
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    ...to kapitał PGL wypracowany w czasie prosperity zniknął...
    . Kapitał PGL z czasu prosperity??. Oczywiście LOT przynosi zyski ale przypomnę tylko że 1,2 mld złotych, czyli duuuuuuuuuużo więcej do PGL dorzuciło Ministerstwo Skarbu.
    Nie jestem za. Nie jestem przeciw. Mamy za mało danych. Jeśli nic się nie wydarzy to przy zachowanym zarządzie firma będzie sobie dobrze radzić na rynku niemieckim. Tak jak dotychczas. To nie podlega dyskusji. Problem z tym jak i za co będzie planowana przyszła wymiana floty która kiedyś będzie musiała nastąpić. Co wybierze LOT/Condor? A czy B? Nowe dla Condora czy 787 po LO do Condora a nowe dla LO. Dużo możliwości. Domniemywam że zarząd ma plan. Mam tylko nadzieję że że oprócz planu A jest B, C i D.

  6. #246
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Pasazernagape, @Aaben - PGL dostał cash (o ile ja pamiętam, to było 1 mld zł ale niech będzie 1,2 mld) plus przejął udziały firm, które do niego włączono. Stąd wartość 2-3 mld zł podana w komunikatach. Nie przypominam sobie info o dywidendach z firm do PGL i należy zakładać, że gotówka w łapce PGL na dziś to nadal 1 mld zł. Wątpię aby jej istotnie użyli w tej operacji, bo akurat koncepcja uruchomienia tych pieniędzy jako funduszu startowego dla leasingodawcy była najlepszym pomysłem od lat. Raczej tę operację sfinansują banki wymieniane w komunikatach. Przy skali ich działania, ta transakcja nie jest zbyt krytyczna.

    Piotr

  7. #247

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Pare miesięcy temu, jeszcze przed zamknięciem połączenia BUD-ORD, prezes Milczarski powiedział że „rejsy do Chicago i Nowego Jorku są sukcesem przede wszystkim dlatego, że zaczęły latać.”

    Na chwile obecną można podobnie podsumować ten zakup, sukcesem jest że kupiono, ale co z tego że kupiono?

    Co tak naprawdę kupiono? Kupiono niemieckiego przewoźnika wakacyjnego, z leciwa niewłasną flotą(37 z 42 samolotów jest w leasingu operacyjnym), ktory ma osłabioną pozycję rynkową z powodu upadku spółki matki, obciążony długiem rządowym którego nie można jak w PL zamienić na udziały i umorzyć.

    Nie widzę jasnego powodu dlaczego PGL kupił Condora, na pierwszy rzut oka nie ma istotnych synergi między podmiotami PGL, LOT i Condor.

    LO obecnie brakuje dużego partnera, brakuje dostępu do światowych JV, brakuje silnego zaplecza finansowego, i brakuje globalnych struktur handlowych. Condor nie wnosi niczego do PGL aby umocnić pozycję rynkową LO ani nie rozwiązuje powyższe ograniczenia strategiczne LO.

    Pojawiają się opinię że wartością DE są samoloty i sloty, ale jaką wartością? Znakomita większość floty DE stanowią starsze samoloty który są w leasingu operacyjnym, a sloty DE na lotniskach niemieckich lub obcych nie są szczególnie potrzebne dla działalności LO ani nie stanowią szczególnej wartości odsprzedawczej.

    Rzekome synergie, czyt. oszczędności, z połączonego rozmiaru LO+DE są tak samo mocno dyskusyjne. Wielu z Was powtarzało że dzięki dużemu zamówieniu, LO i DE skorzystają na atrakcyjnych upustach w cenach zakupu nowych maszyn. Milczarski już do tego nawiązywał ogłaszając chęc zamówienia 30 nowych samolotów l/h, ale tu już jest pierwsza wątpliwość. Do zakup nowych maszyn bezpośredniu u producenta konieczne są własne środki(nawet jeśli korzystając z leasing finansowego konieczny jest wkład własny) ani LO, ani DE nie są obecnie w stanie sfinansować takiego zakupu z własnych środków. Jeżeli ten zakup nastąpi to nąstapi on ze wsparciem finansowym PGL i polskich instytucji finansowych. Ale w takim razie do czego był potrzebny zakup DE? Przed zakupem DE, w planach PGL już było stworzenie nowego podmiotu który miał specjalizować się w leasing samolotów. PGL mógł zamówić 30 maszyn l/h wyleasingować 10 dla LO, a resztę obcym podmiotom bez brania na siebie ryzyka kupna DE. Innych szcególnych oszczędności z połączonych sił LO+DE nie będzie, upusty w groundhandling, catering, strukturach handlowych itp, będą minimalne gdyż przewoźnicy prawie nie latają do żadnych wspólnych lotnisk/rynków.

    Condor nie wzamacnia pozycji LO w Niemczech. Na rynku niemieckim oferta LO składa się z lotów przesiadkowych przez hub w Warszawie do celów w CEE, Azji i Ameryce. DE nie ma hubu, jest przewoźnikiem czarterowo-wakacyjnym latającym do egzotycznych celów koncentrujać się na ruchu wakacyjny. Więc, bez wprowadzania istotnych, ryzykownych i kosztownych zmian w charakterze jego działalność, Condor w żaden sposób nie wzmacnia LO w stosunku do konkurencyjnych ofert od Grupy LH, AFKL czy IAG.

    Jeżeli celem było zwiększenie rozpoznawalności PGL i LOT to za jedną dziesiąta ceny zakupu można było zrobić ogromna kampanię medialną w Niemczech promując LOT i Polskę - zakup DE do tego nie był konieczny.

    Jest jedno bardzo istotne zagrożenie którego jeszcze nikt nie poruszył, 30% pasażerów lotów DE pochodzi z feed-u zapewnionego przez LH.

    Prezes Grupy LH Carsten Spohr, jeszcze przed upadkiem TC powiedział że “So assuming we’ll one way or another…get hold of Condor be it through an acquisition, be it through with bankruptcy, […] if somebody would want to do it against us, I think it’s very unlikely because there is more than 30 percent feed on Condor airplanes by Lufthansa short-haul. So I don’t think that anybody could operate that against us out of Frankfurt or Munich, so we are quite relaxed.”

    Więc co się stanie z nowym nabytkiem PGL, jeżeli LH zamieni słowa w czyny i postanowi zmienić swój stosunek do DE? W ostatnim czasie Eurowings ogłosił serię nowych połączeń z FRA i MUC do rynków w USA i Afryce dotychczas obsługiwanych wyłącznie przez DE. W jaki sposób PGL zamierza zapewnić paxów na loty DE z FRA bez wsparcia LH?

    W tej chwili mamy do czynienia z zakupem obcego podmiotu za pieniądze podatników bez żadnego wyjaśnienia w jakim celu dokonano ten zakup, za jaką cenę ani dlaczego jest to w interesie narodowym. Zakup Condora rodzi zdecydowanie więcej pytań, wątpliwości i zagrożeń dla polskiego lotnictwa cywilnego niż powodów do radośći.
    tinek6, G@wron, PeK and 44 others like this.

  8. #248
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

  9. #249

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Życzę LOTowi jak najlepiej, ale (prawie) nic dodać, nic ująć do postu alacherbauera. Jedyną synergię, którą widzę to możliwość "użycia" Condora do zwiększenia udziałów w rynku czarterów z PL.


    Prosiłbym jednak kolegę o nie zapodawanie takich pomysłów:

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Jeżeli celem było zwiększenie rozpoznawalności PGL i LOT to za jedną dziesiąta ceny zakupu można było zrobić ogromna kampanię medialną w Niemczech promując LOT i Polskę - zakup DE do tego nie był konieczny.

    Jeszcze ktoś przeczyta i zleci kampanię promocyjną PFN ....



    Swoją drogą, moderatorzy mogli by zmienić tytuł na "Oferta zakupu Condora przez PGL". To nie LOT kupuje - na forum lotniczym powinno to być chyba jasne.
    Pozdrowionka

  10. #250
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Pare miesięcy temu, jeszcze przed zamknięciem połączenia BUD-ORD, prezes Milczarski powiedział że „rejsy do Chicago i Nowego Jorku są sukcesem przede wszystkim dlatego, że zaczęły latać.”

    Na chwile obecną można podobnie podsumować ten zakup, sukcesem jest że kupiono, ale co z tego że kupiono?

    Co tak naprawdę kupiono? Kupiono niemieckiego przewoźnika wakacyjnego, z leciwa niewłasną flotą(37 z 42 samolotów jest w leasingu operacyjnym), ktory ma osłabioną pozycję rynkową z powodu upadku spółki matki, obciążony długiem rządowym którego nie można jak w PL zamienić na udziały i umorzyć.

    Nie widzę jasnego powodu dlaczego PGL kupił Condora, na pierwszy rzut oka nie ma istotnych synergi między podmiotami PGL, LOT i Condor.

    LO obecnie brakuje dużego partnera, brakuje dostępu do światowych JV, brakuje silnego zaplecza finansowego, i brakuje globalnych struktur handlowych. Condor nie wnosi niczego do PGL aby umocnić pozycję rynkową LO ani nie rozwiązuje powyższe ograniczenia strategiczne LO.

    Pojawiają się opinię że wartością DE są samoloty i sloty, ale jaką wartością? Znakomita większość floty DE stanowią starsze samoloty który są w leasingu operacyjnym, a sloty DE na lotniskach niemieckich lub obcych nie są szczególnie potrzebne dla działalności LO ani nie stanowią szczególnej wartości odsprzedawczej.

    Rzekome synergie, czyt. oszczędności, z połączonego rozmiaru LO+DE są tak samo mocno dyskusyjne. Wielu z Was powtarzało że dzięki dużemu zamówieniu, LO i DE skorzystają na atrakcyjnych upustach w cenach zakupu nowych maszyn. Milczarski już do tego nawiązywał ogłaszając chęc zamówienia 30 nowych samolotów l/h, ale tu już jest pierwsza wątpliwość. Do zakup nowych maszyn bezpośredniu u producenta konieczne są własne środki(nawet jeśli korzystając z leasing finansowego konieczny jest wkład własny) ani LO, ani DE nie są obecnie w stanie sfinansować takiego zakupu z własnych środków. Jeżeli ten zakup nastąpi to nąstapi on ze wsparciem finansowym PGL i polskich instytucji finansowych. Ale w takim razie do czego był potrzebny zakup DE? Przed zakupem DE, w planach PGL już było stworzenie nowego podmiotu który miał specjalizować się w leasing samolotów. PGL mógł zamówić 30 maszyn l/h wyleasingować 10 dla LO, a resztę obcym podmiotom bez brania na siebie ryzyka kupna DE. Innych szcególnych oszczędności z połączonych sił LO+DE nie będzie, upusty w groundhandling, catering, strukturach handlowych itp, będą minimalne gdyż przewoźnicy prawie nie latają do żadnych wspólnych lotnisk/rynków.

    Condor nie wzamacnia pozycji LO w Niemczech. Na rynku niemieckim oferta LO składa się z lotów przesiadkowych przez hub w Warszawie do celów w CEE, Azji i Ameryce. DE nie ma hubu, jest przewoźnikiem czarterowo-wakacyjnym latającym do egzotycznych celów koncentrujać się na ruchu wakacyjny. Więc, bez wprowadzania istotnych, ryzykownych i kosztownych zmian w charakterze jego działalność, Condor w żaden sposób nie wzmacnia LO w stosunku do konkurencyjnych ofert od Grupy LH, AFKL czy IAG.

    Jeżeli celem było zwiększenie rozpoznawalności PGL i LOT to za jedną dziesiąta ceny zakupu można było zrobić ogromna kampanię medialną w Niemczech promując LOT i Polskę - zakup DE do tego nie był konieczny.

    Jest jedno bardzo istotne zagrożenie którego jeszcze nikt nie poruszył, 30% pasażerów lotów DE pochodzi z feed-u zapewnionego przez LH.

    Prezes Grupy LH Carsten Spohr, jeszcze przed upadkiem TC powiedział że “So assuming we’ll one way or another…get hold of Condor be it through an acquisition, be it through with bankruptcy, […] if somebody would want to do it against us, I think it’s very unlikely because there is more than 30 percent feed on Condor airplanes by Lufthansa short-haul. So I don’t think that anybody could operate that against us out of Frankfurt or Munich, so we are quite relaxed.”

    Więc co się stanie z nowym nabytkiem PGL, jeżeli LH zamieni słowa w czyny i postanowi zmienić swój stosunek do DE? W ostatnim czasie Eurowings ogłosił serię nowych połączeń z FRA i MUC do rynków w USA i Afryce dotychczas obsługiwanych wyłącznie przez DE. W jaki sposób PGL zamierza zapewnić paxów na loty DE z FRA bez wsparcia LH?

    W tej chwili mamy do czynienia z zakupem obcego podmiotu za pieniądze podatników bez żadnego wyjaśnienia w jakim celu dokonano ten zakup, za jaką cenę ani dlaczego jest to w interesie narodowym. Zakup Condora rodzi zdecydowanie więcej pytań, wątpliwości i zagrożeń dla polskiego lotnictwa cywilnego niż powodów do radośći.
    LOL przestan, za duzo logiki w twoim poscie!

    Życzę LOTowi jak najlepiej, ale (prawie) nic dodać, nic ująć do postu alacherbauera. Jedyną synergię, którą widzę to możliwość "użycia" Condora do zwiększenia udziałów w rynku czarterów z PL.
    Bruh, to tak jakby Aeromexico sobie poszedl i kupil Canadian North. WTF.

    Rynek czarterowy? To jest upadajaca rzecz bo nie kontrolujesz point-of-sale. See Air Transat. See ATA. See Thomsonfly/MyTravel/Britannia. See Germania. See USA3000. See JALWays. ETC ETC ETC ETC ETC ETC x 10000000
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  11. #251
    Behemot
    Goście

    Domyślnie

    Wiem, ze to tylko wywiad, ale jak sie przy mergerach podkresla wspaniale synergie, to zazwyczaj znaczy ze nic konkretnie za ta transakcja nie przemawia...
    Itts likes this.

  12. #252
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Tam jest jeszcze weselej.

    Trudno powiedzieć, czy to tylko freudowska pomyłka, czy może ktoś z Insidera dotarł do (insajderskiej w końcu) opinii Piotrka:

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Rynek czarterowy? To jest upadajaca rzecz bo nie kontrolujesz point-of-sale. See Air Transat. See ATA. See Thomsonfly/MyTravel/Britannia. See Germania. See USA3000. See JALWays. ETC ETC ETC ETC ETC ETC x 10000000
    Tak czy inaczej, w wywiadzie widzimy śródtytuł:



    No further questions.
    Babilas, 12wit, amnesia and 1 others like this.
    For every solution there is a problem.

  13. #253
    Awatar irkolo

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Małopolska

    Domyślnie

    Z 2012 r.: "Państwo ma wesprzeć przewoźnika łączną kwotą 1 miliarda złotych.

    - Za te kwoty można kupić kilkanaście małych linii lotniczych w Europie i zbudować 100-samolotową linię w ciągu roku - mówił Grzegorz Polaniecki, szef Enter Air, największej linii czarterowej w Polsce.
    "

  14. #254

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    A czy wykorzystując sloty Condor, można teraz latać FRA-LCY? Oczywiście pomijając fakt że się Lufthansa obrazi

  15. #255

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zavi77 Zobacz posta
    A czy wykorzystując sloty Condor, można teraz latać FRA-LCY? Oczywiście pomijając fakt że się Lufthansa obrazi
    Raczej każą sobie podać popcorn niż się obrażą: LH i BA latają po 4 x dziennie przez pięć dni w tygodniu FRA-LCY.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    FighterMan likes this.

  16. #256
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Jak w takiej sytuacji z liniami partnerskimi Condora. Czy LOT może wejść w te umowy? Że strony https://www.condor.com/tca/pl/oferte...ghtType=oneway wynika że ich siatka bezpośrednia i z przesiadkami jest imponująca. Sprzedają bilety do np. miast w USA z przesiadką by Air Alaska czy Jet Blue.

  17. #257

    Dołączył
    Jul 2018

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Babilas Zobacz posta
    Raczej każą sobie podać popcorn niż się obrażą: LH i BA latają po 4 x dziennie przez pięć dni w tygodniu FRA-LCY.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    A rynkowo dozwolona ilość lotów to 8? I 9 już nie można?

  18. #258
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez juice Zobacz posta
    Czy jest tu moderator jakiś, który wyłączy politykę w stylu powyższych postów
    , prośba o wyłączenie polityki z rozważań w wątku o państwowej de facto spółce...
    Jako moderator ten post wywaliłbym jako pierwszy.

  19. #259
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Po dniach byków, dzisiaj dzień niedźwiedzi na forum I dobrze.

    Ale myślę ze nie ma co przeginać w obie strony.

    Szczególnie ta argumentacja ze LH raptem zacznie niszczyć Condora i wszystko sie szybko posypie, wydaje mi sie zbyt przesadzona. Niemcom (lotniskom, biurom podróży itd.) zależy aby Condor istniał dalej. Inaczej by w ogóle sie nie bawili w jego ratowanie.

    Calkiem możliwe ze Condor będzie tez w przyszłości bardziej stawiać na dowożenie pasażerów Deutsche Bahn niz LH. W Niemczech jest ogólny trend żeby zniechęcić (podatkami) do latania na krótkich odcinkach. Condor może to sprytnie wykorzystać i sie marketingowo w ten trend wpisać, jako "ekologiczny" przewoźnik, który dba o bilans CO2. Polacy by to pewnie wyśmiali, ale podejrzewam ze Niemcy niekoniecznie.

  20. #260
    Behemot
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    LOT jest spolka na wskros polityczna, o ktorej wypowiadali sie z wszelkich mozliwych mownic politycy kazdej opcji. Ratowaly je rowniez rzady kazdej opcji. Otrzymal od panstwa olbrzymia darowizne, "sprzedal" temu panstwu najrozmaitsze aktywa, zeby sie ratowac, panstwo utworzylo teraz PGL, w sklad ktorego czesc tych "sprzedanych" aktywow wchodzi - tak sie buduje "sukces rynkowy". Obecna decyzja takze zostala podjeta na szczeblu panstwowym, co podkreslil sam prezes PGL/LOT. Wiec nie da sie polityki z tej dyskusji wykluczyc. Kasacja powinna natomiast dotyczyc postow nic niewnoszacych, w stylu "ale super" czy "beznadzieja".
    pasazernagape, Ztof, Kazor and 3 others like this.

Strona 13 z 25 PierwszyPierwszy ... 3 11 12 13 14 15 23 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •