Strona 1 z 13 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 243
Like Tree585Likes

Wątek: LOT Polish Airlines SA

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie LOT Polish Airlines SA


    Polecamy

    Czyżby LOT szykował się na upadłość, i dlatego powołał nową spółkę? Czy tylko rzeczywiście robi porządki...?

    https://www.pasazer.com/news/44026/t...rlines,sa.html


    "[...]Powołanie nowego przedsiębiorstwa, noszącego angielską nazwę LOT-u, może (ale nie musi) wskazywać, że rząd zdecydował się na przeprowadzenie kontrolowanej upadłości narodowego przewoźnika i powołanie w jego miejsce nowej organizacji, czegoś w rodzaju nowego LOT-u. Takie rozwiązanie zostało zastosowane już w przypadku Alitalii, jak również przy przekształcaniu SN Brussels w Brussels Airlines."

  2. #2

  3. #3
    Awatar chudy183

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    EPRA/EPWA

    Domyślnie

    Jak Sasin się za to wziął to jestem spokojny...

  4. #4

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Ja bym wolał brygadę SS: Suski + Sasin razem. To by była moc.

    tapnięte..

  5. #5
    Awatar Martinshmit

    Dołączył
    Mar 2012
    Mieszka w
    Mazury

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chudy183 Zobacz posta
    Jak Sasin się za to wziął to jestem spokojny...
    Ja też, dziś mamy jeszcze LOT, a za jakiś czas będzie tylko nieLOT ...
    chudy183 likes this.
    "Jeśli a oznacza szczęście, to a=x+y+z, gdzie x - praca, y - rozrywki, z - umiejętność trzymania języka za zębami." (Albert Eintein)

  6. #6
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Martinshmit Zobacz posta
    Ja też, dziś mamy jeszcze LOT, a za jakiś czas będzie tylko nieLOT ...
    A miało być tak pięknie....OLT nawet litery takie same

    I samoloty biało-czerwone
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  7. #7
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    OLT miał latać za Atlantyk. Na 330 tych szkoda po co się wyszkoliłem...

  8. #8
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Mam deja vu chyba, parę lat temu nie było podobnej sytuacji (z której nic nie wynikło)?


  9. #9

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cóż, dotychczasowa spółka obciążona jest bardzo niewygodnym bagażem w postaci załóg na etatach, od którego niedogodnością większą dla naszego narodowego przewoźnika są chyba tylko pasażerowie...
    tux, walusinsky, maciass and 19 others like this.

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Ciekawe czy jak zrobią kontrolowaną upadłość i dzięki temu pozbędą się załóg z którymi nie potrafią się dogadać, pozbędą samolotów które są im niepotrzebne to spróbują się też pozbyć pasażerów którzy do tej pory byli wierni LOTowi? Mam na myśli kwestię programów lojalnościowych zwłaszcza LOT dla Firm oraz członkostwo w M&M. O ile mile M&M można wykorzystać poza LOTem (czasem nawet sensowniej), to punkty LdF poza LOTem są nic nie warte. Jak zrobią w bambuko pasażerów zbierających w LdF, to raczej prędko ich nie odzyskają
    mcxmcx, Rob_Sad, WuMike and 1 others like this.

  11. #11

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    A może się pozbędą voucherów za loty które nie doszły do skutku.
    mcxmcx, maciass, WuMike and 1 others like this.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    A może się pozbędą voucherów za loty które nie doszły do skutku.
    To byłby wizerunkowy strzał w stopę...

  13. #13

    Dołączył
    Aug 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Ciekawe czy jak zrobią kontrolowaną upadłość i dzięki temu pozbędą się załóg z którymi nie potrafią się dogadać, pozbędą samolotów które są im niepotrzebne to spróbują się też pozbyć pasażerów którzy do tej pory byli wierni LOTowi? Mam na myśli kwestię programów lojalnościowych zwłaszcza LOT dla Firm oraz członkostwo w M&M. O ile mile M&M można wykorzystać poza LOTem (czasem nawet sensowniej), to punkty LdF poza LOTem są nic nie warte. Jak zrobią w bambuko pasażerów zbierających w LdF, to raczej prędko ich nie odzyskają
    Mogli by przy okazji pomyśleć o zmianie sojuszu na bardziej perspektywiczny bez płacenia kar.

  14. #14

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To byłby wizerunkowy strzał w stopę...
    Nie pierwszy.

  15. #15
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    W scenariuszu sugerowanym przez pasazera zasadzki rynkowe są orzeszkiem. Podstawową zasadzką jest finansowanie takiej operacji (no przeca 100K założycielskiego jest na waciki). Pomoc publiczna dla nowej firmy skupującej masę upadłościową jest mało realna. No chyba, że to ten miliard w PGL ale wtedy własnego lessora nie będzie (co wobec prognoz nie jest aż tak bolesne, przynajmniej na dziś). Chyba, że scenariusz jest dużo bardziej wyuzdany (nie będę fantazjował).

    W sensie rynkowym mnie bardziej dziwi brak pozytywnego i bogatego komunikatu do paxów, gdy LCC prezentują siatki na czas po zarazie (jakikolwiek ma to sens). Ten komunikat powinien pójść przede wszystkim w rynki poza Polską, od których zależało prosperity przed zarazą. Cisza robi się niezręczna. No chyba, że mi wirus padł na słuch.

    Piotr
    AdamT and przemo-19 like this.

  16. #16

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez QbaqBA Zobacz posta
    Cóż, dotychczasowa spółka obciążona jest bardzo niewygodnym bagażem w postaci załóg na etatach, od którego niedogodnością większą dla naszego narodowego przewoźnika są chyba tylko pasażerowie...
    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Ciekawe czy jak zrobią kontrolowaną upadłość i dzięki temu pozbędą się załóg z którymi nie potrafią się dogadać, pozbędą samolotów które są im niepotrzebne to spróbują się też pozbyć pasażerów którzy do tej pory byli wierni LOTowi? Mam na myśli kwestię programów lojalnościowych zwłaszcza LOT dla Firm oraz członkostwo w M&M. O ile mile M&M można wykorzystać poza LOTem (czasem nawet sensowniej), to punkty LdF poza LOTem są nic nie warte. Jak zrobią w bambuko pasażerów zbierających w LdF, to raczej prędko ich nie odzyskają
    Cytat Zamieszczone przez Krzychun Zobacz posta
    A może się pozbędą voucherów za loty które nie doszły do skutku.
    A może byście im tak Panowie nie podsuwali pomysłów .

    Adam
    tux, myszygon, Tomaszek and 4 others like this.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez KubaB Zobacz posta
    Ciekawe czy jak zrobią kontrolowaną upadłość i dzięki temu pozbędą się załóg z którymi nie potrafią się dogadać, pozbędą samolotów które są im niepotrzebne to spróbują się też pozbyć pasażerów którzy do tej pory byli wierni LOTowi? Mam na myśli kwestię programów lojalnościowych zwłaszcza LOT dla Firm oraz członkostwo w M&M. O ile mile M&M można wykorzystać poza LOTem (czasem nawet sensowniej), to punkty LdF poza LOTem są nic nie warte. Jak zrobią w bambuko pasażerów zbierających w LdF, to raczej prędko ich nie odzyskają
    Wydaje mi się, że całkiem realny jest wariant przećwiczony w AZ - długi zostają w starej spółce, a do nowej przechodzi część pracowników i floty. Dla LO to zdecydowanie byłaby to z pewnością okazja do zakończenia tematu ZZ - wszystkie załogi musiałby pracować w formule B2B, inny wariant byłby niemożliwy. Faktycznie ciekawy jest temat programu lojalnościowego - LO od pewnego czasu wspomina o chęci opuszczenia M&M - czy jednak własny program, przy tej skali działalności (lub zmniejszonej pod wpływem restrukturyzacji) byłby magnesem dla pasażerów? Wrócilibyśmy do formuły sprzed lat - LOT Voyager?

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Długi zostają w starej spółce, ale za zobowiązania solidarnie odpowiada nabywca przedsiębiorstwa albo jego zorganizowanej części.

    Aby "nie przenosić długów", to by znaczyło, że LOT Polish Airlines SA musiałoby być bardzo odchudzone w stosunku do PLL LOT SA, bardzo bardzo...

    Ciekaw jestem jak AOC miałby być przeniesiony w tym konkretnym przypadku.
    thewho and G@wron like this.

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2014

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    ...Ciekaw jestem jak AOC miałby być przeniesiony w tym konkretnym przypadku.
    Formalnie to będzie pewnie na podstawie art. 13, ust. 3 Rozporządzenia MIiB z 07 lipca 2017 w sprawie certyfikacji działalności w lotnictwie cywilnym.
    Stoarn likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ciekaw jestem jak AOC miałby być przeniesiony w tym konkretnym przypadku.
    Nie takie bzdury klepie "długoPiS lotnictwa" - Prezes ULC.
    thewho, mcxmcx, adamsc and 1 others like this.

Strona 1 z 13 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •