Brak obecności Eurolotu w systemie GDS powoduje, że ELO liczy tylko na paxa krajowego. Żeby być już do końca złośliwym to czasami niepotrzebnie są komunikaty po angielsku. Cały samolot to Polacy.
Jeszcze w kwestii niskich cen biletów - często mówimy, że 'atrakcyjna cena' to około 100 PLN. Ale prawda jest taka, że w przypadku każdego połączenia, ta 'atrakcyjna cena' jest inna; konieczne jest porównanie z kosztami podróży pociągiem albo autostradami i paliwem na danym odcinku. Bilety w PKP IC są też drogie - a w odniesieniu do transportu lotniczego i jego atutów także ceny około 200 PLN na połączeniach typu KTW-GDN mogą być bardzo zachęcające. Kiedyś za bilet kolejowy nad morze (w wagonie sypialnym) zapłaciłem właśnie około 200 PLN. Zatem - analizując obecną sytuację w polskim transporcie - najniższą taryfą, korzystną z finansowego punktu widzenia przewoźnika lotniczego i akceptowalną przez pasażerów powinno być nie 99 PLN, a 150-200 PLN. To także można reklamować, jeżli dorzuci się nawet kilka miejsc na samolot po 100 PLN.
Tylko dzięki obecności a GDSach mają klientów. Rozpoznawalność URLa jest znikoma. Tym niemniej kluczowe jest dogadanie się z LOTem. To dopiero da kopa.
Piotr
dałoby to chyba odpowiedniejsze słowo ;-)
Przy kierunkach krajowych z pominięciem WAW (KRK-POZ, RZE-POZ, GDN-WRO) widziałbym również szansę na zwiększenie oferowania do Niemiec - jeśli byłaby możliwość szybkich przesiadek na lotowskie połączenia do Niemiec (i tak z regionów operowane przez ELO) we WRO i POZ.
Plotki z innego forum:
Czyżby ELO odrobił lekcję, że musi być parzyście, rano i wieczorem?Mają się pojawić: GDN-POZ 10xweekly, GDN-LCJ 10xweekly, KRK-BZG 10xweekly, oraz KRK-POZ 12xweekly. Do tego zwiększają: GDN-WRO 12xweekly, KRK-GDN 19xweekly i KRK-SZZ 12xweekly
Czekam na obiecaną wykładzinę na check-inie
EDIT:
A jednak, ELO musi jeszcze odrobić 3 lekcje. Lekcja nr 1 - nie ściemniać, lekcja nr 2 - nie spóźniać się, lekcja nr 3 - jak już się spóźnia, to nie ściemniać.
Info ze strony ELO:
K2 108 KRK 18:30 GDN 20:00 planowo o czasie
K2 107 GDN 20:40 KRK 22:10 planowo o czasie.
Jest 21:40, rejs nie wyruszył jeszcze z KRK.
GDN przewiduje: Kraków K2 107 20:40 00:40 OPÓŹNIONY skromne 4 godziny.
Co do GDN-POZ to chyba tylko plotki. Nawet OLT z super tanimi biletami i gigantycznym marketingiem miało tam LF na poziomie 57.7 %.
Dziwi mnie natomiast brak na liście GDN-KTW, gdzie OLT miał LF 88% na ATR-72.
Trasa S F w % Wykorzystywany sprzętGDN KTW 88,0ATR-72 RZE WAW 85,2ATR-72 GDN KRK 80,7Głównie A319 plus ATR 72 GDN WRO 79,8ATR-72 WAW WRO 78,0A320 KRK POZ 77,1ATR-72 KRK SZZ 77,1ATR 72 POZ WAW 76,1A319 plus ATR 72 GDN WAW 73,4A320 LCJ GDN 70,0ATR SZZ WAW 69,7A319/320 KTW SZZ 64,2ATR 72 GDN POZ 57,7ATR 72/42 GDN SZZ 45,9ATR 42 KTW POZ 45,9ATR 72 KTW RZE 42,2ATR KRK WRO 21,1ATR POZ SZZ 18,3ATR 72 LCJ WRO 12,8ATR/42 POZ WRO 6,4ATR 72
Źródło:
http://www.prtl.pl/linie_lotnicze_artykuly,9341,1
Prawdopodobnie ELO wychodzi z założenia, że PAX z Katowic może dojechać do Krakowa na lot. I o ile takie tłumaczenie jestem w stanie zrozumieć przy locie międzynarodowym, to przy krajówce (czas dojazdu nie tylko z samych Katowic ale też np. z Gliwic, opłata za autostradę itp.) jest to kompletnie irracjonalne...
..::WizzAir::..
Now We Can All Fly :)
Zakładki