Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 81 do 100 z 187
Like Tree80Likes

Wątek: Eurolot - Nowe / Skasowane Połączenia 2014

  1. #81

    Dołączył
    Nov 2012
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie


    Polecamy

    osobiscie duzo do tego doplacal nie bede
    nurtuje mnie jednak kwestia geograficzna - czy Stuttgart rzeczywiscie lezy w południowo-wschodniej części Niemiec?

  2. #82

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Stuttgart 11 razy tygodniowo???

    Rozkład idealnie zgodny z LOTowskim rozkładem fal (zachód rano i popołudniu, demoludy w kratkę 10/11 i 14/15).

    Rozumiem polityka ws siatki jest taka - żeby nie czepiała się Komisja Europejska, to latać będzie Eurolot, a nie LOT, latać będzie tam, gdzie nikomu to nie nadepnie na odcisk (=tam, gdzie nie ma konkurencji) i unikać kierunków, które LOT zamknął w postępowaniu restrukturyzacyjnym.

    Nie rozumiem, czemu nie Koszyce - poza tym układa mi się w całość to prima facie kuriozum...

  3. #83
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    i jest rozkład

    K2 551 07:15 (WAW) 09:30 (STR) K2 552 10:05 (STR) 12:15 (WAW) w1345
    K2 557 16:45 (WAW) 19:00 (STR) K2 558 19:40 (STR) 21:50 (WAW) w123457
    wszystkim wrogom dedykowanych wątków ... LOT latał tak STR by LOT - informacje

  4. #84

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    to w artykule zabrakło kluczowej informacji - o CS z LO. Bo te trasy będą typowym dowozem dla LO - co chyba wszyscy tu zauważyli. W sumie...ciekawe

  5. #85

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Dokładnie. Mamy krypto-ekspansja LOT-u.

    Jeżeli państwa może dotować jeden z swoich podmiotów, przekładać/rozwijać działalność drugiego zależnego podmiotu w taki sposób aby on uzupełniał pierwszego w celu obejścia ograniczeń nałożonych przez prawo wspólnotowe, to oznacza że tak wynoszona na piedestał unijna zasada „ochrony konkurencyjności rynku” jest niczym więcej niż ochroną czysto formalną i w niektórych przypadkach przydatnym narzedziem politycznym, co można było zaobserwować w przypadku Węgier, Malevu i dezaprobaty dla polityki premiera Orbana.

    Nie ma złudzeń. Nowe połączenia nie są dla potrzeb ruchu lokalnego jak próbuje wcisnąc informacja prasowa. Nowe połączenia mają wspierać działalność LOT, ciekawe jak daleko to wsparcie pójdzie, czy pozostanie na poziomie interline czy codeshare.

    Z dwóch stron, jest to działaniem cynicznym z jednej aby obejść własny plan naprawczy złożony w KE i z drugiej aby migrować koszty nowych połączeń z LOT na rachunek Eurolotu. Co rodzi dwa nowe zagadnienia, jaki jest stan finansów społki Eurolotu, w 2012 r. Eurolot miał stratę która przekraczała 20%(!) przychodów, a w 2013 r nie opublikowano żadnych danych. Drugie, jaka jest przyszłość Eurolotu, trudno sobie wyobrazić aby w nieskończoność był wehikułem dla deficytowcyh połączeń LOT i eksperymentów w lataniu z regionów.

    Odnośnie samych połączeń,

    Mamy trzecie podejście z regularnymi lotami do Zagrzebia, i czwarta próba z Stuttgartem. Do czterech razy sztuka?

    Pozostałe dwa połaczenia, do Kiszyniowa i Kluż, są rodem z połaczeń do Bratysławy, Kaliningradu, Dniepropietrowska i Doniecka. Jest mała konkurencja nie dlatego że, jak Kolumb Amerykę, LOT odkrył nowy rynek, lecz dlatego że nie ma popytu lub odpowiednich przychodów na tych połaczeniach. Grupa Lufthansa mimo bogatszej siatki połaczeń i przy nieporównywalnie bogatszym i większym rynku lokalnym utrzymuje bardzo ograniczoną obecność.

    Patrząc w kontekscie całej działalności LOT-u, to dochodze do wniosku że nic się nie zmieniło w poszczeganiu miejsca LOT-u na rynku, nie ma strategii nowej, nie ma rozwiązanie na fundamentalne zagadnienia. Powtarzane są te same ruchy, i nie mam na myśli że otwierają ponownie akurat Zagrzeb i Stuttgart, ale że te same kryteria są stosowane i takie same decyzje podejmowane. Nadużywane jest powiedzenie że "szaleństwem jest robić wciąż to samo i oczekiwać innych rezultatów" ale w tym przypadku jest niezwykle trafne.
    konrad777, tartal, agentF and 1 others like this.

  6. #86
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    W wypowiedzi p. Karoliny Bursy dla pewnego portalu jest jasno napisane, że nowe połączenia NIE będą objęte CS z LO.

  7. #87
    m_w
    m_w jest nieaktywny

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    W wypowiedzi p. Karoliny Bursy dla pewnego portalu jest jasno napisane, że nowe połączenia NIE będą objęte CS z LO.
    Moim zdaniem p. Bursa powiedziała, że NA RAZIE nie są objęte jakimkolwiek CSem. Mała różnica, a jednak wielka.
    kaspric likes this.

  8. #88
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    W wypowiedzi p. Karoliny Bursy dla pewnego portalu jest jasno napisane, że nowe połączenia NIE będą objęte CS z LO.
    Jeśli tak to znów Eurolot rzuca się z motyką na słońce a raczej ze śmigłem na wschód Powinni jak najszybciej zadbać o CS z LOTem bo inaczej to może być ciężko zapełnić samoloty - tym bardziej, że startują od sezonu zimowego.

  9. #89
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez m_w Zobacz posta
    Moim zdaniem p. Bursa powiedziała, że NA RAZIE nie są objęte jakimkolwiek CSem. Mała różnica, a jednak wielka.
    Słusznie - nie wyklucza to współpracy w przyszłości. Jednak moim zdaniem przy takich trasach, wypadałoby zadbać o CS LO od samego początku.

  10. #90
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Jeśli braknie CS to będzie to straszną głupotą, bo ogłoszone kierunki wyglądają na idealne uzupełnienie oferty LO.
    klemenko likes this.

  11. #91
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Tylko czy mogą one być objęte CSem przed W15? Bo mogłoby to wyglądać (i słusznie raczej) na zwykłe obejście zakazu otwierania nowych połączeń przez LO w związku z pomocą publiczną.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  12. #92
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    swoją drogą to z wysokiej półki cenowej zaczynają, większość linii przy otwieraniu nowych kierunków startuje od taryfy PROMO a oni zaczęli od taryfy BASIC

  13. #93

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Tylko czy mogą one być objęte CSem przed W15? Bo mogłoby to wyglądać (i słusznie raczej) na zwykłe obejście zakazu otwierania nowych połączeń przez LO w związku z pomocą publiczną.
    to już pytanie do prawników - mysle ze wlasnie dlatego nie ma jeszcze CS - mozna to tez ustalić to z KE. łatwiej będzie to także 'sprzedac' (pomijam czy moralnie to dobre) - K2 uruchamia loty, sprzedaje p2p, a dopiero po jakims czasie dodaje się CS. Ale...patrząc na rozkład każdy wiedzący cokolwiek o lotnictwie wie ze te loty są dedykowane LO

    Ceny - no właśnie, tez mnie to zastanowiło bo marketingowo zaczeli słabo

  14. #94
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    To, że to są loty pod LO jest oczywiste. Niemniej obawiam się, że przez rok będzie obowiązywało tylko interline, co poddaje sukces tych połączeń (zwłaszcza przy tych cenach) w lekką wątpliwość.
    Stoarn likes this.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  15. #95

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Nie wyobrażam sobie, żeby Eurolot latał 12 razy tygodniowo do Stuttgartu albo 6 razy tygodniowo do Kluża bez CS z LOTem,

    Myślę, że analizują teraz aspekty dopuszczalności CS, i jeśli się nie uda, to połączenia te podzielą los lotów z Krakowa do Florencji, bądź falbanej królowej, która zmarła pięć lat przed urodzeniem...
    olekorlo, sven, EMB175 and 1 others like this.

  16. #96
    Awatar agentF

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Szkoda, że na nowej stronie Eurolotu można kupić loty na kierunki międzynarodowe z WAW tylko z Polski czyli z WAW lub BZG.

    Czyli kupimy lot z Bydgoszczy do Kiszyniowa przez WAW ale już nie kupimy z Zagrzebia czy Stuttgartu.

    A widzę, że serwisy pośredniczące w sprzedaży biletów dają taką możliwość.

  17. #97
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Nie wyobrażam sobie, żeby Eurolot latał 12 razy tygodniowo do Stuttgartu albo 6 razy tygodniowo do Kluża bez CS z LOTem,
    CS z LOT na nowe połączenia będzie już wkrótce, bez obaw.

  18. #98
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Za dzisiejszą informacją prasową:

    Eurolot kontynuuje aktualizację siatki połączeń, która będzie obowiązywać w nadchodzącym sezonie zimowym 2014. Początek sezonu rozpoczyna się 26 października br. i potrwa do końca marca 2015 roku.

    Eurolot rozpoczyna tym samym modyfikację siatki połączeń na nadchodzącą „zimę 2014”, w której znajdzie się miejsce dla kolejnych nowych tras. Do ogłoszonych już wcześniej kierunków z Warszawy czyli
    do Stuttgartu, Kiszyniowa, Zagrzebia i Kluż-Napoki dołączy połączenie z Warszawy do Dusseldorfu
    w Niemczech (z częstotliwością 2 razy dziennie). Niemiecka trasa jest ściśle ukierunkowana
    na pasażerów biznesowych – to region postrzegany jako rozwijające się centrum gospodarcze, dla których połączenie lotnicze z Warszawą będzie dodatkowym ułatwieniem oraz atutem w relacjach handlowych.

    Rejsy wykonywane z polskich portów regionalnych pozostają nadal ważnym punktem w siatce połączeń Eurolotu. Linia jest jedynym przewoźnikiem w Polsce, który w tak znacznym stopniu koncentruje swoją operacyjną działalność w regionach - w tym sezonie zimowym będą to porty w Gdańsku, Krakowie, Lublinie
    i Rzeszowie. Nie zabraknie krajowego kierunku, który jest mocnym atutem linii czyli trasa z Gdańska
    do Krakowa. „Krajówka”, która także znajdzie się na zimowej mapie połączeń to Warszawa-Bydgoszcz. Jednocześnie, polski przewoźnik uruchomi zimą kolejne połączenie krajowe - z Warszawy do Lublina. Eurolot będzie operował ze stolicy do portu w Lublinie z częstotliwością 6 razy w tygodniu. To propozycja skierowana przede wszystkim do pasażerów tranzytowych, którzy szybko i wygodnie dotrą Eurolotem
    ze stolicy województwa lubelskiego do warszawskiego portu przesiadkowego, skąd będą mogli kontynuować podróż w świat.

    Co więcej, regionalna linia umocni zimą swoją obecność w niektórych portach europejskich. Pasażerowie będą mieli nadal do dyspozycji bezpośrednie rejsy m.in. z Krakowa i Gdańska do Amsterdamu, z Krakowa do Zurychu oraz z Lublina do Mediolanu. Te zagraniczne porty przede wszystkim generują dobre wyniki przewozowe, a także cieszą się sporym zainteresowaniem polskich podróżnych. W sezonie zimowym Eurolot zaoferuje również pasażerom loty z Gdańska do Helsinek oraz z Rzeszowa do Paryża, które
    z każdym miesiącem stają się coraz silniejszymi kierunkami na mapie połączeń przewoźnika.

    Przygotowaliśmy dla pasażerów Eurolotu optymalną siatkę połączeń na nowy sezon zimowy, która uwzględnia fakt, że to zawsze dla linii lotniczej okres bardziej wymagający. Przedstawiamy dzisiaj propozycję naszych rejsów na najbliższą zimę. Ze względu na wyniki przewozowe, zdecydowaliśmy
    o zawieszeniu niektórych tras – to konieczność dla wszystkich przewoźników i nasza firma też musi elastycznie dostosować swoje możliwości przewozowe oraz ekonomiczne do rynku lotniczego w sezonie zimowym. Trasy sezonowe, jak na przykład połączenia do Chorwacji, powrócą ponownie w przyszłym sezonie letnim –
    mówi Mateusz Kokosiński, Dyrektor Handlowy Eurolot SA.

    Okres zimowy w branży lotniczej zawsze jest mniej intensywny dla ruchu pasażerskiego, dlatego konieczne jest optymalne dostosowanie się przewoźnika, zwłaszcza siatki połączeń i wykorzystania floty, do tych słabszych przewozowo miesięcy. Każdy kierunek jest na bieżąco analizowany pod kątem rentowności, zatem te połączenia, których wyniki znalazły się poniżej oczekiwań Eurolotu oraz nie mają perspektywy poprawy w najbliższych miesiącach zostaną zawieszone. W zimowym rozkładzie lotów nie znajdą się m.in. połączenia z Gdańska do Zurychu i Brukseli oraz z Rzeszowa do Rzymu.

    Jednocześnie, zimowy sezon przyniesie nowe wyzwania operacyjne i biznesowe dla Eurolotu. Po raz pierwszy w historii firmy, linia wynajmie 2 samoloty Bombardier Q400 przewoźnikowi BlueSky Airlines
    z Kajmanów. Ponadto, Eurolot ma już teraz zaplanowane na zimę rejsy czarterowe, na zlecenie m.in. prywatnych firm.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  19. #99

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    a WAW-DUS to przejmą od LOTu?
    ciekawe w jakich godzinach będzie lot WAW-LUZ? zakładam ze połączenie pod atlantyki?
    EDIT: a jednak nie - wylot z LUZ przed 6 rano, powrót ok 23 czyli z nocowaniem

  20. #100

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    olekorlo@ DUS miało być zawieszone na zimę. Trzeba powiedzieć, że umieją kombinować

    Do pełni szczęścia brakuje jeszcze opcji, kiedy Eurolot swoje europejskie podboje realizować będzie Embraerami 170 wynajętymi od LOTu, które LOT tak bardzo chciałby komuś opchnąć

    WAW-LUZ-WAW Eurolotem - leciałem i to z Egonem

Strona 5 z 10 PierwszyPierwszy ... 3 4 5 6 7 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •