Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 44

Wątek: BC w ATR

  1. #1
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie BC w ATR


    Polecamy

    Pytanko mam, czy w ATR jest zasłonka między biznesem a ekonomiczną? Kiedyś była, później nie. Jak jest teraz?

    Pozdrawiam
    J

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W ATR szmaty brak.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3
    Awatar Bentka

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPZA/EPKK

    Domyślnie

    Na kraju szmatka nie lata. Za granice (VNO, LWO, BUD, TXL etc.) lata, ale zazwyczaj wisi w taki sposob ze praktycznie jej nie widac.
    Pozdrawiam, Marcin

  4. #4
    Awatar jareczek

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzięki
    O to mi chodziło.

  5. #5
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Teraz juz nawet na krajówkach napisach BC na fotelach nie ma !



  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    W ATR szmaty brak.
    Eeee co to za dywersje robisz?

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Na zagranicy szmata jest, na kraju szmata nie jest wieszana, aczkolwiek na loadsheecie i w systemach odpraw klasa C jest wyróżniona.
    Biletu w C na odcinek np.: POZ-WAW też nie kupisz, ale są pax w klasie C - to te osoby,które mają drugi odcinek w C np.: dalej WAW-FCO. Na boardingu POZ-WAW takiej osoby będzię C ,ale na pokładzie szmaty nie będzie, żarcia również itp.
    To taki "C wirtualny".
    pozdro

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Biletu w C na odcinek np.: POZ-WAW też nie kupisz, ale są pax w klasie C - to te osoby,które mają drugi odcinek w C np.: dalej WAW-FCO. Na boardingu POZ-WAW takiej osoby będzię C ,ale na pokładzie szmaty nie będzie, żarcia również itp.
    To taki "C wirtualny".
    pozdro
    Ostatnio latam wyłącznie w C na kraju mimo że nie mam dalszego lotu łączonego.
    Może to jakiś SEN benfit?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Mar 2008
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Biznes siedzi z przodu, tak? Ja wolę ostatni rząd - ciasno, ale za to cicho i szybko do wyjścia. BC w Atrach chyba nigdy nie pojmę...


  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Ostatnio latam wyłącznie w C na kraju mimo że nie mam dalszego lotu łączonego.
    Może to jakiś SEN benfit?
    Nie. Na kraju lataja glownie ATRki, które sa bardzo wrazliwe ze wzgledu na wywazanie ( pusty A/C "leci" na przod i trzeba go max dociazyc na tyl paxami lub bagazem).
    Poniewaz zas w systemie odpraw i wywazania figuruje klasa C ( na AT5 ostatnie 2 rzedzy - 11 i 12, na AT7 - 16 ) bardzo czesto dokonuje sie UPGC aby polepszyc wywazenie A/C. W rezultacie pax ma boardingu C nawet nie zdajac sobie sprawy ze dostal UPG. Jest to dozwolone poniewaz nie powoduje to naliczenia dodatkowych mil , dorabiania posilkow itp a przynosi tylko zysk w postaci lepszego indeksu MAC TOW i ZFW,co zas daje mniejsze zuzycie paliwa.
    pozdro

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez airfan Zobacz posta
    Biznes siedzi z przodu, tak? Ja wolę ostatni rząd - ciasno, ale za to cicho i szybko do wyjścia. BC w Atrach chyba nigdy nie pojmę...
    C jest zawsze tam gdzie blizej do wyjscia ( z zalozenia pax C wchodzi jako ostatni i wychodzi jako pierwszy )- na ATRkach to bedzie tyl, na EMB, E70 bedzie to przod.
    pozdro

  12. #12
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Poniewaz zas w systemie odpraw i wywazania figuruje klasa C ( na AT5 ostatnie 2 rzedzy - 11 i 12, na AT7 - 16 ) bardzo czesto dokonuje sie UPGC aby polepszyc wywazenie A/C. W rezultacie pax ma boardingu C nawet nie zdajac sobie sprawy ze dostal UPG. Jest to dozwolone poniewaz nie powoduje to naliczenia dodatkowych mil , dorabiania posilkow itp a przynosi tylko zysk w postaci lepszego indeksu MAC TOW i ZFW,co zas daje mniejsze zuzycie paliwa.
    pozdro
    Dzięki za rzeczową odpowiedź

    To już wiem dlaczego z RZE tak się pan na mnie krzywił jak poprosiłem o swoje ulubione 1D w AT5
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 02-06-2009 o 13:05
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  13. #13
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Dzięki za rzeczową odpowiedź

    To już wiem dlaczego z RZE tak się pan na mnie krzywił jak poprosiłem o swoje ulubione 1D w AT%
    Egon jako balast do wywazania samolotu - dobre. A chlopak myslal ze mu robia przysluge tym upgradem
    no risk, no fun ;D


  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    przynosi tylko zysk w postaci lepszego indeksu MAC TOW i ZFW,co zas daje mniejsze zuzycie paliwa.
    pozdro
    W teorii moze tak a w praktyce to chyba tylko na jakims jet'cie na dluzszej trasie (na Atlantyku na pewno).
    Od strony praktycznej to lepiej sie nie bawic w jakies ustawienie indeksu na sile co niektorzy loadsheet'erzy w niektorych portach uskuteczniaja wachlujac bagazem, zeby "dopiescic" indeks. Opoznia to rotacje a oszczednosci na paliwie zadne.
    Co do szmaty to pojawia sie na rejsach zagranicznych chyba, ze w biznesie nikt nie siedzi to najczesciej jest sciagana.

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    Egon jako balast do wywazania samolotu - dobre. A chlopak myslal ze mu robia przysluge tym upgradem
    No, chuchro to ja nie jestem Na kraju taki upgrade to czysto wirtualna sprawa, więc z przymrużeniem oka to traktuję... chociaż jakby mile za to extra były nie obraziłbym się...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    W teorii moze tak a w praktyce to chyba tylko na jakims jet'cie na dluzszej trasie (na Atlantyku na pewno).
    Od strony praktycznej to lepiej sie nie bawic w jakies ustawienie indeksu na sile co niektorzy loadsheet'erzy w niektorych portach uskuteczniaja wachlujac bagazem, zeby "dopiescic" indeks. Opoznia to rotacje a oszczednosci na paliwie zadne.
    Co do szmaty to pojawia sie na rejsach zagranicznych chyba, ze w biznesie nikt nie siedzi to najczesciej jest sciagana.
    No i tutaj roznica wynika z systemu pracy i miejsca gdzie pracujesz - w portach typu POZ,GDN, WRO, RZE loadsheeter ma "wieksza" kontrole nad rejsem dzieki mozliwosci korygowania indeksu przez instrukcje dla checkinu. W WAW gdzie masz wiecej rejsow ( albo w innym porcie - zalezy od natezenia ruchu ) nie ma takiej mozliwosci kontroli seatingu i korygowania wywazenia przez usadzenie pax.
    Poza tym mozesz ustalic sobie wywazenie A/C blokujac odpowiednie miejsca i zakladajac "cetki" na seatingu co powinno spowodowac ze niektore miejsca pozostane wolne.
    Jezeli zas udzielasz instrukcji przed/podczas odprawy - ZAPEWNIAM nie opozniasz rotacji.
    Oszczednosci zas sa, moze i niewielkie ale sa. Zreszta oszczednosci mozesz zrobic na wszystkim, nawet dzieki pomalowaniu, czy tez umyciu A/C, zwiekszeniu liczby sekcji pasazerskich ( EMB145 ) , zmianie rozmieszczenia cateringu itp.
    Zreszta gdyby nie odgrywalo to roli to po co kazda linia zamieszczalaby w AHMkach wlasne optymalne indeksy dla konkretnych modeli A/C.
    Dlaczego np.: wiekszosc A320 laduje sie prawie w calosci do tylu, B738 RYR wrzucasz do przodu, B734 LO walisz do tylu, B752 do tylu itp? I sprobuj zaladowac inaczej nie majac uzasadnionego powodu i masz kontrole z zainteresowanej linii!
    pozdro

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Włocławek

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    To taki "C wirtualny".
    Wirtualny w wizualizacji, ale rzeczywisty jeśli chodzi o przywileje, jak chociazby naliczanie mil.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stenus Zobacz posta
    Wirtualny w wizualizacji, ale rzeczywisty jeśli chodzi o przywileje, jak chociazby naliczanie mil.
    Ciekawe - ale ostatnio sprawdzalismy jak to wyglada i wyszlo nam ze mile jednak sie nie naliczaja. Poza tym kazda linia ma mozliwosc sprawdzania w jakich okolicznosciach UPGC zostal dokonany. Dla przykladu :
    - UPGC z owodu overbookingu - mile sie naliczaja,
    - UPGC na kraju nie naliczaja,
    - UPGC na zadanie pax za mile - mile sa odejmowane ( najczesciej 10 lub 15 tys na Europie ).

    Inne przywileje z podrozowania w C na kraju:
    -jesli masz oryginalnie C w bilecie ( bo masz dalej C po Europie ) mozesz liczyc na ochrone przed overem i pierwszenstwo w przebukowaniu na inny rejs w przypadku cnl. Plus przywieszka Priority na bagaz. I Lounge .

    pozdro

  19. #19
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    - UPGC z owodu overbookingu - mile sie naliczaja,
    pozdro
    No way - jak masz na Europie upgrade do C mile i tak się liczą za oryginalną klasę rezerwacyjną.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez macx Zobacz posta
    Dlaczego np.: wiekszosc A320 laduje sie prawie w calosci do tylu, B738 RYR wrzucasz do przodu, B734 LO walisz do tylu, B752 do tylu itp?
    A co napisalem wczesniej? Ze dla jet'ow i na dluzszych trasach to ma sens... a teraz podaj mi tak orientacyjnie jaka jest roznica w spalaniu na godzine dla ATR'a przy zaladowaniu ciezki na przod a na tyl?
    Moze lepiej sie zapytaj od razu tych co szkola to zapunktujesz ale nie sadze zeby podali Ci jakies konkretne wartosci

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •