KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 46
Like Tree2Likes

Wątek: euroLOT E175

  1. #1

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie euroLOT E175


    Polecamy

    Dlaczego na stronie euroLOT pod "nasza flota" sa trzy E175tki?

    Dlaczego LOT dal te samoloty... w LOTowskich barwach do eLOTu?

    Zeby uzyc nazwe euroLOT jako wymowke zeby placic zaloga eLOTu mniej za operowanie tego samolotu niz zalogach LOTu? Samolot ktory powinien byc w LOTcie?

    Bo watpie zeby euroLOT placil personelu tyle samo za obsluge tego samolotu co LOT.. a samoloty w koncu pewnie i tak beda latac na tych samych trasach, i kasa idzie w to samo miejsce w koncu, tak?

    Oprocz tego nie rozumiem sensu tego ze te samoloty weszly w rece euroLOTu, a nie LOTu. Moze ktos wie lepiej?

  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Jedyne co przychodzi mi do głowy to dokapitalizowanie spółki przez skarb państwa na zakup dwóch sztuk, które teraz robią teraz za rządówki (SP-LIG i SP-LIH), być może z jakichś powodów łatwiej było to zrobić w Eurolocie jak Locie. Ciekawi mnie tylko czemu jest tam też SP-LIK.

  3. #3
    L4
    L4 jest teraz aktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez turbina Zobacz posta
    Zeby uzyc nazwe euroLOT jako wymowke zeby placic zaloga eLOTu mniej za operowanie tego samolotu niz zalogach LOTu? Samolot ktory powinien byc w LOTcie?

    Bo watpie zeby euroLOT placil personelu tyle samo za obsluge tego samolotu co LOT.. a samoloty w koncu pewnie i tak beda latac na tych samych trasach, i kasa idzie w to samo miejsce w koncu, tak?
    A to niewystarczający sens? Każda linia tak robi, żeby koszty obniżyć.

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A to niewystarczający sens? Każda linia tak robi, żeby koszty obniżyć.
    Wlasnie wystarczajacy niby.. ale mnie strasznie dziwi ze piloci LOTu sobie tak na to pozwolili.. zeby zabrac im w prawdzie prace.. zeby koledzy w euroLOTcie robili ta sama robote, za wiele mniej. Slyszalem ze w euroLOTcie beda latali ta maszyna za te same pieniadze za ktore lataja ATRem. I tez sie dziwie ze koledzy w euroLOTcie tez sie nie stawili do tego.. w koncu kiedys napewno spory procent z nich chce przejsc do LOTu.. wiec dobrze zeby byla tam jakas praca, nie?

    Jest cos takiego jak scope w LOTcie? Wyglada ze nie.. Troche przykre dla pilotow i personelu ogolnie z reszta..

  5. #5
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Sprawa nie jest taka prosta... "Koledzy" z LOTu nie zrobili nic, gdy pilotom z EuroLOTu zamknieto droge awansu do LOTu - LOT bral na E170 ludzi z 200h, podczas gdy w ELO piloci czekali na przejscie po 10 lat i sie nie doczekali... Wszystkim w LO ten stan rzeczy pasowal, bo mozna bylo zalatwic przy okazje swoje interesy, a jeden z drugim nie musial isc do "czyscca" na ATRa. W efekcie poki co sciezka awansu ELO=>LO jest martwa i nie wiadomo czy kiedykolwiek sie otworzy. Nie dziw sie wiec, ze nikt w ELO nie bedzie umieral za LOTowcow i odmawial przeszkolenia na nowy typ - dlaczego mieliby ratowac miejsca pracy w LO kosztem swoich? Zwlaszcza po tym, jak ich potraktowano...

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Sprawa nie jest taka prosta... "Koledzy" z LOTu nie zrobili nic, gdy pilotom z EuroLOTu zamknieto droge awansu do LOTu - LOT bral na E170 ludzi z 200h, podczas gdy w ELO piloci czekali na przejscie po 10 lat i sie nie doczekali... Wszystkim w LO ten stan rzeczy pasowal, bo mozna bylo zalatwic przy okazje swoje interesy, a jeden z drugim nie musial isc do "czyscca" na ATRa. W efekcie poki co sciezka awansu ELO=>LO jest martwa i nie wiadomo czy kiedykolwiek sie otworzy. Nie dziw sie wiec, ze nikt w ELO nie bedzie umieral za LOTowcow i odmawial przeszkolenia na nowy typ - dlaczego mieliby ratowac miejsca pracy w LO kosztem swoich? Zwlaszcza po tym, jak ich potraktowano...
    No faktycznie to kiepska postawa zwiazku z LO. Bardzo nawet. Piloci w obu liniach w ogole nie wygladaja z organizowani, i ogolnie czesto sie zdaje ze maja wszystko w du...

    ELO nie musi umierac za LOT.. tez nie wiem czy sie zgadzam z tym ze bo ktos kiedys zawalil sprawe, zeby teraz im oddawac, i rozplatywac wojne. To jedynie wychodzi na korzysc zarzadowi, i tylko oni wygrywaja wtedy jak grupy pilotow sa podzielone... napewno sie staraja zeby wlasnie tak bylo.. i narazie to widocznie dziala.

    Mimo tego wszystkiego nie rozumiem dlaczego piloci eLOTu sie zgadzaja latac tymi E175 za te same pieniadze za ktore lataja ATRami.. przeciez 175tki juz podchodza pomalu do wielkosci samolotu DC-9 naprzyklad. A co bedzie jak powiedzmy eLOT dostanie Q400, 74 osobowy turboprop. Tez samolot o duzo wiekszy od obecnych 50 osobowych ATRow.. koledzy biora duzo mniej niz im sie nalezy.. ale na wlasne zyczenie chyba. Chyba nie ma tam checi zeby zorganizowac jakas akcje zeby sobie na wzajem pomoc i nie zostac wydymanym.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Nie wiem, czy wziąłeś pod uwagę dość ciężką sytuację na rynku pracy w zawodzie. Ja na ich miejscu też bym brał co dają, a jak miałbym możliwość zmienić typ, to też chętnie bym to zrobił. Lepiej tak niż wylecieć z pracy, bo na miejsce każdego z nich jest kilku chętnych.

  8. #8
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Nie wiem, czy wziąłeś pod uwagę dość ciężką sytuację na rynku pracy w zawodzie.
    Mi się wydaje, ze to nie jest problem.
    A problemem jest to że wielu pilotów ma rodziny tu na miejscu i nie zbyt im po myśli latać w Ameryce południowe lub Azji.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Nie wiem, czy wziąłeś pod uwagę dość ciężką sytuację na rynku pracy w zawodzie. Ja na ich miejscu też bym brał co dają, a jak miałbym możliwość zmienić typ, to też chętnie bym to zrobił. Lepiej tak niż wylecieć z pracy, bo na miejsce każdego z nich jest kilku chętnych.
    Z szacunkiem, nie mysle ze to jest dobra mentalnosc.

    Jak by LOT teraz zdecydowal dac E190, albo 737 do euroLOTu za euroLOTowskie pieniadze, to tez byloby OK bo jest ciezki rynek? Ciezki rynek jest na calym swiecie. I takie rzeczy sie dzieja na calym swiecie, i psuja ten zawod. Coraz wieksze samoloty trafiaja do lin "regionalnych" bo oni robia to za mniej, i to jest korzystne dla zarzadow tych firm. A USA teraz ponad 50% lotow to sa wykonane przez linie "regionalne". A warunki pracy, i place w tych liniach sa mizerne w porownaniu do ich wiekszych braci. Za duzo jest mlodych pilotow ktorzy by wrzucili babcie pod autobus zeby wsiasc za stery jakiegos blyszczacego sie samolotu liniowego.. dopiero jak minie troche czasu, i ta euforia swiezego pilota liniowego zniknie, dopiero wtedy zaczynaja sie orientowac ze sie dzieje zle.

    Najgorsze jest kasa za ktora euroLOTowcy beda latac ta maszyna... cabin crew tez. W sumie jedynie o to chodzi. Dla aspirujacych pilotow ktorzy chca kiedys latac profesionalnie, takie rzeczy powinny byc bardzo istotne. W koncu przyszlosc.

    LOT ma jakis scope? a euroLOT jakis zwiazek/unie? Ktos wie moze?

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    turbina@ Przewoźnik lotniczy ma za cel prowadzenie przewozów lotniczych a nie utrzymywanie personelu, pomyliły Ci się chyba cel i środki do jego osiągnięcia...

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    turbina@ Przewoźnik lotniczy ma za cel prowadzenie przewozów lotniczych a nie utrzymywanie personelu, pomyliły Ci się chyba cel i środki do jego osiągnięcia...
    Dobrze wiem ze przewoznik by najchetniej wynagradzal swoim pracownikom tanimi platkami do mleka gdyby mogl.

    Temat zjechal na zly tor. To nie odpowiedni forum na takie dyskusje chyba.

    ---

    Oryginalne pytanie bylo czy widzi ktos inne powody do tego, oprocz te ktore przedstawilem? Narazie wyglada ze raczej srednio.. Jestem ciekaw poprostu czy stal za tyms jeszcze jakis inny motyw oprocz tania sila robocza.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez turbina Zobacz posta
    Dobrze wiem ze przewoznik by najchetniej wynagradzal swoim pracownikom tanimi platkami do mleka gdyby mogl.

    Temat zjechal na zly tor. To nie odpowiedni forum na takie dyskusje chyba.

    ---

    Oryginalne pytanie bylo czy widzi ktos inne powody do tego, oprocz te ktore przedstawilem? Narazie wyglada ze raczej srednio.. Jestem ciekaw poprostu czy stal za tyms jeszcze jakis inny motyw oprocz tania sila robocza.
    Zaczynasz temat o którym nie masz zielonego pojęcia ani ja i wielu na tym forum.
    Chcą latać to ok. nie chcą latać to jest to każdego osobista decyzja.
    Moi znajomi robiąc podobne rzeczy zarabiają więcej ale są też tacy którzy zarabiają mniej i też pracują i są w miarę zadowoleni.

    Z takim myślenniem jak twoje to załóż nowy ogólnopolski żwiązek zawodowy wszystkich zawodów lub solidarność II.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Mozna zamknac watek.

    Myslalem ze tu jest moze wiecej pilotow ktorych moze interesowac ich przyszly rynek pracy w tym kraju.

  14. #14
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Piloci mają swój związek zawodowy, który powinien, w ich imieniu, takie kwestie podnosić.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań/Mosina

    Domyślnie

    Piloci i ich wizja, marzenia, chęci, sytuacja rodzinna to jedno, a rynek to drugie. Jeśli pracodawcy, w tym momencie LO i ELO "wymieniają się" flotą i w ten sposób tną koszty, to piloci mogą sobie krzyczeć i tupać, a i tak zbyt wiele nie zrobią. Mogą jeszcze ostentacyjnie odejść, ale nikt nie będzie za nimi płakać, bo na ich miejsce jest kilku następnych. Zastanów się turbina, czy gdybyś pracował w ELO i zaproponowaliby Ci przejście na E170 z ATR, co prawda za tę samą kasę, to powiedziałbyś "nie, dziękuję, nie będę latał na lepszym, większym jecie, bo zabieram taką możliwość kolegom z LOT, a jeśli już to musicie mi więcej zapłacić", czy raczej cieszyłbyś się, że masz możliwość rozwoju?

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Piloci i ich wizja, marzenia, chęci, sytuacja rodzinna to jedno, a rynek to drugie. Jeśli pracodawcy, w tym momencie LO i ELO "wymieniają się" flotą i w ten sposób tną koszty, to piloci mogą sobie krzyczeć i tupać, a i tak zbyt wiele nie zrobią. Mogą jeszcze ostentacyjnie odejść, ale nikt nie będzie za nimi płakać, bo na ich miejsce jest kilku następnych. Zastanów się turbina, czy gdybyś pracował w ELO i zaproponowaliby Ci przejście na E170 z ATR, co prawda za tę samą kasę, to powiedziałbyś "nie, dziękuję, nie będę latał na lepszym, większym jecie, bo zabieram taką możliwość kolegom z LOT, a jeśli już to musicie mi więcej zapłacić", czy raczej cieszyłbyś się, że masz możliwość rozwoju?
    To jest fakt. Pilot jeden sam nie jest w stanie nic zrobic. Jak odejdzie, sam siebie krzywdzi, bo nie bedzie ciezko w dzisiejszym rynku go zastapic. Samolot bez niego odleci z nowa zaloga, a on bedzie bez pracy. Wiadomo, jest sie w takiej sytuacji bez wladnym. I wlasnie o to chodzi, zeby tak nie bylo.

    Wlasnie chodzi o to ze jako grupa mozna cos zrobic, zeby warunki pracy w tych firmach zostaly w miare. Kazda duza firma, z dobrym kontraktem, i z dobrym, sprawiedliwym wynagrodzeniem, ma mocny, dobrze zorganizowany zwiazek. Piloci Lufthansy nie ciesza sie takimi dobrymi pensjami, i warunkami pracy bo zarzad firmy jest wobec nich taki dobry. To wszystko wynika z kolektywnej, wspolnej, i solidarnej pracy pilotow.. i jest podobnie w innych dobyrch firmach. I wlasnie tu problem.. czegos takiego w LO lub eLO widocznie nie ma. Sami piloci tam sobie szkodza, poniewaz sie nie ubezpieczyli przed takimi ewentualnosciami. Warunki pracy, wynagrodzenie, i kontrakt, bedzie tylko o tyle dobry, o ile piloci go sobie potrafia wynegocjowac. Nic faktow nie zmieni, wiadomo ze to jest tylko dyskusja na jakims forum.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    turbina@ Ty jesteś pilotem, czy Twoi rodzice, czy kto?

    Biznes ma się kręcić, a pasażerowie latać.

    Przewoźnik zatrudnia i wynagradza, żeby wozić i zarabiać, a nie wozi i zarabia, żeby zatrudniać i wynagradzać!

  18. #18
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Sprawa nie jest taka prosta... "Koledzy" z LOTu nie zrobili nic, gdy pilotom z EuroLOTu zamknieto droge awansu do LOTu - LOT bral na E170 ludzi z 200h, podczas gdy w ELO piloci czekali na przejscie po 10 lat i sie nie doczekali... Wszystkim w LO ten stan rzeczy pasowal, bo mozna bylo zalatwic przy okazje swoje interesy, a jeden z drugim nie musial isc do "czyscca" na ATRa. W efekcie poki co sciezka awansu ELO=>LO jest martwa i nie wiadomo czy kiedykolwiek sie otworzy. Nie dziw sie wiec, ze nikt w ELO nie bedzie umieral za LOTowcow i odmawial przeszkolenia na nowy typ - dlaczego mieliby ratowac miejsca pracy w LO kosztem swoich? Zwlaszcza po tym, jak ich potraktowano...
    Maciek tego nikt nie zrozumie jak i 24 % vat szkoda tylko ,ze nie udalo nam sie stworzyc forum na wskros prune PL . Jestesmy przegrani

  19. #19

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Na stronie ELO jest napisane ze te jet-y lataja dla LO na zasadzie - DRY LEASE ( czyli bez zalog ELO)

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    turbina@ Ty jesteś pilotem, czy Twoi rodzice, czy kto?

    Biznes ma się kręcić, a pasażerowie latać.

    Przewoźnik zatrudnia i wynagradza, żeby wozić i zarabiać, a nie wozi i zarabia, żeby zatrudniać i wynagradzać!
    W rodzinie ja latam.

    Co mowisz to jest bez dyskusyjne.

    Ale jako pracownik przewoznika, tez masz swoje wlasne interesy. Interesy o ktore trzeba zadbac, jako grupa, poniewaz inaczej sie nie da. Nikt inny sie o Twoje sprawy w firmie nie bedzie troszczyl.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •