I ja sie dolaczam do gratulacji !!!
Podoba mi sie zestawienie
- Na stratę nałożył się głównie (...) uruchomienie własnej siatki połączeń lotniczych
vs.
- (...), sprecyzowana, spójna i realna strategia sprzedaży pod marką "eurolot.com" (...).
Wiecej helu !!!
PS. W marcu popelnilem taki oto tekst:
Czym do cholery jest K2? Firma, ktora ma wspolnego wlasciciela z LOTem, czy osobna firma, realizujaca wlasna strategie?
[FANTAZJA]
Przyjmijmy na chwile zalozenie, ze Eurolot jest prywatna linia, ktora nie ma nic wspolengo z LO i MSP. Jaka jest strategie K2?
Turdno to wyczuc, bo nie widac w tym jakiegos wiekszego sensu. Pasuje to na low-costowa, o czym swiadczyly by wybor destynacji turystycznych (Zadar, Dubrovnik, Herinsgdorf), drugorzednych miast (Brema), czy czestotliwosc lotow. Jesli takie jest zalozenie, to gratuluje pomyslu latania low-cost na 70 miejscowych samolotach.
Dalej, czy naprawde ktos wierzy, ze jest sie w stanie utrzymac polaczenie p2p KRK-ZRH/AMS?
Czy K2 ma szanse dzialac jako osobna firma? Tak, pod warunkiem, ze
a) Bedzie umowa typu CPA z LOTem na dowozy do WAWy oraz kierunki typu WAW-LWO/BER/VNO. Nie wiem, jakie sa w tej chwili warunki tej umowy, ale
z rozkladu widac, ze coraz wiecej regionalnych polaczen obslugiwana jest E-jetami.
b) Polaczenia typu KRK-AMS/VIE/ZRH, GDA-AMS beda obslugiwane w ramach umow typu CPA z LX, OS, KL i cholera wie kim jeszcze (np. KRK-SVO dla SU, GDA-HEL dla AY, GDA-CPH dla SK).
c) Polaczenia turystyczne (Zadary, Dubrovniki etc.) jako uzupelnienie b) i c), a nie jako glowna czesc "biznesplanu".
Zanim zaatakuje mnie grupa milosnikow latania z regionow a'la K2, pytanie krotkie jest takie: Prosze o wymienienie
jednej linii w Europie lub na swiecie, ktora realizuje podobna, nazwijmy to strategie, jak EuroLOT? Dziekuje z gory za odpowiedz.
[/FANTAZJA]
To tyle fantazji. Realia sa takie, ze K2 ma tego samego wlasciciela co LO i rola tegoz wlasciciela jest dbanie o jakas wspolna strategie.
Zakładki