Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 364
Like Tree77Likes

Wątek: EUROLOT - opinie, uwagi

  1. #221

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Pogratulować tylko wyników. Sa świetne!

  2. #222

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Pogratulować tylko wyników. Sa świetne!
    I ja sie dolaczam do gratulacji !!!

    Podoba mi sie zestawienie


    - Na stratę nałożył się głównie (...) uruchomienie własnej siatki połączeń lotniczych


    vs.


    - (...), sprecyzowana, spójna i realna strategia sprzedaży pod marką "eurolot.com" (...).


    Wiecej helu !!!



    PS. W marcu popelnilem taki oto tekst:

    Czym do cholery jest K2? Firma, ktora ma wspolnego wlasciciela z LOTem, czy osobna firma, realizujaca wlasna strategie?


    [FANTAZJA]
    Przyjmijmy na chwile zalozenie, ze Eurolot jest prywatna linia, ktora nie ma nic wspolengo z LO i MSP. Jaka jest strategie K2?
    Turdno to wyczuc, bo nie widac w tym jakiegos wiekszego sensu. Pasuje to na low-costowa, o czym swiadczyly by wybor destynacji turystycznych (Zadar, Dubrovnik, Herinsgdorf), drugorzednych miast (Brema), czy czestotliwosc lotow. Jesli takie jest zalozenie, to gratuluje pomyslu latania low-cost na 70 miejscowych samolotach.

    Dalej, czy naprawde ktos wierzy, ze jest sie w stanie utrzymac polaczenie p2p KRK-ZRH/AMS?

    Czy K2 ma szanse dzialac jako osobna firma? Tak, pod warunkiem, ze

    a) Bedzie umowa typu CPA z LOTem na dowozy do WAWy oraz kierunki typu WAW-LWO/BER/VNO. Nie wiem, jakie sa w tej chwili warunki tej umowy, ale
    z rozkladu widac, ze coraz wiecej regionalnych polaczen obslugiwana jest E-jetami.

    b) Polaczenia typu KRK-AMS/VIE/ZRH, GDA-AMS beda obslugiwane w ramach umow typu CPA z LX, OS, KL i cholera wie kim jeszcze (np. KRK-SVO dla SU, GDA-HEL dla AY, GDA-CPH dla SK).

    c) Polaczenia turystyczne (Zadary, Dubrovniki etc.) jako uzupelnienie b) i c), a nie jako glowna czesc "biznesplanu".


    Zanim zaatakuje mnie grupa milosnikow latania z regionow a'la K2, pytanie krotkie jest takie: Prosze o wymienienie
    jednej linii w Europie lub na swiecie, ktora realizuje podobna, nazwijmy to strategie, jak EuroLOT? Dziekuje z gory za odpowiedz.
    [/FANTAZJA]

    To tyle fantazji. Realia sa takie, ze K2 ma tego samego wlasciciela co LO i rola tegoz wlasciciela jest dbanie o jakas wspolna strategie.
    skorzewski likes this.
    Pozdrowionka

  3. #223

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Pogratulować tylko wyników. Sa świetne!
    Stać nas (sic!) na więcej.
    Rafal K and skorzewski like this.

  4. #224

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Ottawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Stać nas (sic!) na więcej.
    Z naciskiem na "nas".
    Pozdrowionka

  5. #225

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Ciekawe dane aż siegne po oryginał.
    Ale czy to dziwi? ELO to jednak głównie podwykonawca. LOT robi straty to i kontrakt ELO pewnie jest na podobnym poziomie rentowosci.
    Tyle ze elo nie zyskow ze sprzedazy aktywow w 2011 jak mial LOT.

  6. #226

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Nie dziwi.
    I myślę, że wyniki za 2012 będą jeszcze lepsze

  7. #227

  8. #228
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Nie wiem czy to ja coś przeoczyłem, czy marketing K2 zaniemógł, ale chyba nie było informacji o tym, że K2 umożliwia wstep do saloników w Polsce.

    Fare Rules - Premium
    Taryfa dzięki której zyskują Państwo dostęp do salonów business lounge na lotniskach w Polsce (terminale krajowe oprócz Kraków Airport). Ponadto stale gwarantujemy bezpłatną możliwość zmiany imienia i nazwiska Pasażera oraz daty wylotu i przylotu nawet do 2 godzin przed planowanym odlotem. W przypadku rezygnacji z podróży, otrzymają Państwo pełny zwrot należności (z potrąceniem opłaty manipulacyjnej).
    K2: KTW-GDN 21:20 22:40 - 455 PLN (PREMIUM)
    LO: KTW-WAW-GDN 20:55 23:35 - 447 PLN (ESAVER)

    Jeszcze niech się podłączą pod M&M i pewnie krytyki będzie 50% mniej
    Lukasz likes this.

  9. #229

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aisle seat Zobacz posta
    Nie wiem czy to ja coś przeoczyłem, czy marketing K2 zaniemógł, ale chyba nie było informacji o tym, że K2 umożliwia wstep do saloników w Polsce.



    K2: KTW-GDN 21:20 22:40 - 455 PLN (PREMIUM)
    LO: KTW-WAW-GDN 20:55 23:35 - 447 PLN (ESAVER)

    Jeszcze niech się podłączą pod M&M i pewnie krytyki będzie 50% mniej
    no marketing chyba zaniemógł.
    A odnośnie przytoczonego przez Ciebie połączenia z KTW, to tutaj wiele w tym saloniku nie zdziałamy, bo salonik nieczynny. I to jedna z przyczyn (oprócz cen LOTu), dla których ostatnio jeżdżę pociągiem do WAW

  10. #230
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Może ta taryfa na tym polega? Wstęp do saloników, które nie nie działają.
    Teraz jeszcze do RZE powinni zacząć latać i oferowanie Premium rozpocząć

  11. #231
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomości z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branża lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze

    Błędna strategia rozwoju i bardzo złe wyniki finansowe Eurolotu.
    Ostatnie dramatyczne wydarzenia dotyczące „zapaści” finansowej LOT-u powinni skłonić wszystkich zainteresowanych, główne media a przede wszystkim MSP, do bliższego zainteresowania się sytuacją finansową Eurolotu.
    W tytule nie postawiliśmy znaku zapytania, gdyż mamy przesłanki, bezpośrednie i pośrednie, aby sadzić, że wynik finansowy Spółki w tym roku będzie bardzo, bardzo zły.
    Podtrzymujemy nasze estymacje, przedstawione w artykule „Bardzo złe wyniki finansowe LOT-u i Eurolot-u?” mówiące, że strata Eurolotu na działalności podstawowej wyniesie w roku 2012 około 60-70 mln PLN. Byłby to wynik dramatycznie zły, jeżeli uwzględnimy, że przychody Spółki w tym roku będą znacznie niższe niż 300 mln PLN.
    Możemy mówić tylko o estymacjach, gdyż zarząd przewoźnika zachowuje całkowite milczenie w odniesieniu do sytuacji finansowej Eurolotu.
    Jak już wielokrotnie pisaliśmy (patrz między innymi artykuły Eurolot wybiera Q400 iNowe plany rozkładowe Eurolot-u), naszym zdaniem przewoźnik wybrał całkowicie błędną strategię rozwoju, jako niezależna linia regionalna, a „przy okazji” dodatkowo osłabił swoją byłą spółkę matkę: PLL LOT.

    Bardzo złe wyniki finansowe są przede wszystkim konsekwencją tego błędu. Skala strat, naszym zdaniem, jest tak duża, że nie mogą one być tłumaczone inwestycjami związanymi z uruchamianiem operacji na własne ryzyko handlowe.

    Obecnie konieczne jest bliższe przyjrzenie się sytuacji Eurolotu, gdyż tak naprawdę decyzje dotyczące przyszłości LOT-u powinny być rozpatrywane przy uwzględnieniu obecnej i przyszłej pozycji rynkowej Eurolotu oraz zdolności tej spółki do osiągnięcia wymaganego poziomu rentowności operacji. Przecież obie spółki są kontrolowane przez Skarb Państwa i działają na tym samym rynku.

  12. #232

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Strata Eurolotu na poziomie 60-70m to byłoby naprawdę COŚ. Proporcjonalnie dużo więcej niż LOT.

  13. #233
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    Strata Eurolotu na poziomie 60-70m to byłoby naprawdę COŚ. Proporcjonalnie dużo więcej niż LOT.
    Po za krajówkami, Chorwacją i dwoma trasami zagranicznymi z Krakowa, to reszta jest klapą... a kolejna szóstka Q400 się szykuje.

    I teraz pytanie, żeby wyjść z głowa i kasą podatników przy tyłku jakie jest rozwiązanie??
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  14. #234

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Po za krajówkami, Chorwacją i dwoma trasami zagranicznymi z Krakowa, to reszta jest klapą... a kolejna szóstka Q400 się szykuje.

    I teraz pytanie, żeby wyjść z głowa i kasą podatników przy tyłku jakie jest rozwiązanie??
    Klapą jest wszystko z wyjątkiem połączenia GDN-KRK, nawet GDN-WRO

  15. #235
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Czyli co - Eurolot na drzewo, cały feed z regionów dla DLH, a P na początku zmieniamy na W (Warszawskie Linie Lotnicze ze stabilnym finansowaniem -parę setek tu, parę setek tam, cały naród zrzuca się na swoją stolicę)?...
    aisle seat and PeK like this.
    For every solution there is a problem.

  16. #236
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Alien - znaki zapytania z kokieterii, czy co? LOT twardo szedł w stronę "warszawskich" ale po ostatnich wydarzeniach taki przymiotnik może być lekko eufemistyczny. Po tym co się stało, ELO ma niepowtarzalną szansę ale i wyzwanie na zredefiniowanie swojej strategii. Rynek przewozów krajowych (p2p) leży na ulicy ale nie do końca jest jasne czy to rynek czy zasadzka. Plus (niestety) układ właścicielski słabo rokuje.

    Piotr

  17. #237
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Znak zapytania zgodnie z zaleceniem Klasyka: Jasiu, jeżeli używasz zwrotu: „Pan może Pana Majstra ... pocałować”, zawsze zostawiaj takie niedomówienie. Więcej inteligientnie.

    A z krajowym p2p to rzeczywiście ciekawa historia. Mówią, że ten Szkot od Polskiego Busa przymierzając się do Polski zamierzał pierwotnie zainwestować w lotnicze krajówki w formule LCC. Ale z której strony nie zaczynał liczyć, wciąż się nie domykało, szczególnie po uwzględnieniu skoku w nadprzestrzeń, który wykona konkurencja naziemna, kiedy zacznie wreszcie działać powstająca infrastruktura drogowa i kolejowa.
    PeK likes this.
    For every solution there is a problem.

  18. #238

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Moze jak w FR - "TYLKO 1 szt. podrecznego". Dla mnie OK - ale standardowa walizeczka (nawet stricte trzymajac sie 20cm grubosci dla kabinowki) i tak nie wiejdzie nad glowe. Co zrobic w takim wypadku z klaptopem? - Sorry ale nie zaryzykowalbym wrzucenia do walizki z przywieszka Delivery at aircraft.
    Mozna kombinowac, cudowac ale trzeba miec jeszcze do tego zaplecze... O ile dla EMB pomysl fajny - tak dla Dash'a z deczka porabany.
    Do Q400 NextGen wchodzą podobno standardowe kabinówki w ilości 50szt. więc chyba nie ma problemu.
    Myślałem o czymś na wzór taryfy "Essentials" FlyBe
    Flybe | Cheap flights & budget flights

  19. #239
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomek973 Zobacz posta
    Do Q400 NextGen wchodzą podobno standardowe kabinówki w ilości 50szt. więc chyba nie ma problemu.
    Myślałem o czymś na wzór taryfy "Essentials" FlyBe
    Flybe | Cheap flights & budget flights
    Na dzisiejszy LO3806 miejsca wyprzedane byly juz min. 2 tyg. temu, w zasadzie gdyby ktos nie poszedl (uprawniony) do kokpitu to byl overbooking. Wiec ni chu chu tych 50 kabinowek nie wlozysz ... chyba ze pod fotel.
    Probowalem kiedys z walizeczka wchodzaca bez problemu w koryto FR, nad glowe w Dashu nie weszla.

    Powtorze: nie mam nic przeciwko temu aby ktos oferowal krajowki tylko z podrecznym. Ale cos takiego powinno byc zapisane w strategii linii, a ta powinna rzutowac na odpowiedni dobor sprzetu. Do Benka FR towarzystwo wchodzi, kabinowki + kurtki wchodza generlanie w calosci nad glowy; wysiada; wchodza nastepni.

    Wracajac do Q400 i dzisiejszego LO3806: typuje ze koszt przywieszek Delivery at aircraft jest +/- w cenie mini wafelka, o ktory bylo wielkie halo. Dodajmy do tego strate czasu na pierdzielenie sie z zaldunkiem przed startem i wyladunkiem po ladowaniu i stawianiem tego na wozeczek przed wejsciem do autobusu. Przy komplecie pax nie ma szans aby w 25min sie wyrobic i dalej w droge. A samolot zarabia na siebie w powietrzu, nie na plycie. Moze i E170 w przeliczeniu na pax jest najmniej ekonomiczny ale sa przeciez jeszcze E170-200 czy E190... Czyli co: ta firma nie ma strategii - zapewne w momencie zakupu Q400 nikt nie gdybal nad oddaniem calosci tematu pod obsluge K2. Teraz komus jeszcze mucha na nosie siadla coby flote przetrzebic.

    ----------------
    Dzisiaj zrewidowalem na chlodno moje podroze na trasie RZE-WAW-RZE. O ile byl to LOTowski EMB to przynajmniej raz: na wylocie lub przylocie smigam przez rekaw. Zero zgrzytow z kabinowka, szybki przelot, wysiadka.

    Krajowka by K2: wylot z WAW - siedze czesto ze 20 min jak debil w autobusie (z reszta pax) zanim siakis polityk w Polonezie zdarzy dopic kawe czy cos mocniejszego. Teraz ilekroc jestem w BL robie przeglad siedzacych i wylapuje okiem rodzynki mogace potencjalnie opoznic moj rejs. Pozniej zabawa w przywieszki Delivery ... Pozniej towarzystwo nerwowo stoi dekujac caly korytarz zanim ludki powyciagaja walizeczki z przywieszkami. Mozna wysiasc.
    Do tego wszystkiego trzeba optymistycznie zalozyc, ze ani Dash ani AT sie nie rozkracza ... a to wcale takie oczywiste nie jest. A jak sie juz cos zepsuje to K2 jest w rozkroku - gdyba - czy lepiej odwolac cos swojego czy wypiac sie na LO. Przewaznie wybor pada na bramke nr 2.

    Podsumowujac, w odwrotnym kierunku: 80min przed wylotem musze wyjechac. Boarding/przelot/deboarding/przejazd autobusem po plycie WAW 80-90min (przy zalozeniu ze jestem tylko z podrecznym i nie czekam przy tasmie na wiekszy staf). Dojazd do Centrum: 40min (na SKM ktory jezdzi z czestotliwoscia, ze sie pochlastac mozna trzeba jeszcze dodreptac, teraz niekoniecznie w linii prostej), a 175 nie zawsze czeka na mnie.
    Podumowujac: ~3godz. 30min. Zakladam dojazd tylko do Centrum, w moim wypadku jest to jeszcze dalej.

    Dla porownania PolskiBus: 30min przed odjazdem wyruszam pod dworzec; czas przejazdu 5 godz. 30 min, przewaznie jedzie krocej ... chyba ze w Jankach utknie wowczas mamy te 5,5h. Do metra dodreptam w 5 min, z 10-15 min jazdy do Centrum. Razem 6godz. 20 min.
    W moim wypadku smigam metrem dalej.

    O ile nie transfer gdzies dalej, to przy tych cenach RZE-WAW-RZE traci dla mnie sens by LO/K2. Jeszcze dopoki lata LO3803/04 to jeszcze, jeszcze - mam argument dolotu na spotkanie/desantu z WAW o rozsadnej godzinie. Ale jak powycinaja LO3803/04 to bida.
    Ostatnio edytowane przez sven ; 11-01-2013 o 13:46

  20. #240

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    absolutnie sie z toba zgadzam.
    latanie k2 to zaprzeczenie przyjemnosci podrozowania.
    Boarding 30 minut przed odlotem (zamiast 10). Jak latam, zawsze jest full. Trzymaja nas w najlepszym wypadku 20 minut w busie i podjedza pod samolot zgodnie z godzina rozkladowa. Deliverki i ladowanie sie. Dlaczego nie ma dwoch busow pytam sie?
    Mnie tez sie przytrafilo, ze anulowalo k2 lotowski rejs ze wzgledow pogodowych oczywiscie, a ich jakos lecial.....
    Do tego dochodzi jeszcze kwestia punktualnosci, lot dawal rade. k2 mi wydlozylo podroz o co najmniej 40 minut, w gdn czesto po plycie mozna bylo pojsc do taksowki a tak to zbieranie deliverek i czekanie na wszystkich pax do busa.

Strona 12 z 19 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •