Strona 18 z 23 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 341 do 360 z 442
Like Tree71Likes

Wątek: Nowe samoloty dla Eurolotu. ATR vs.Bombardier

  1. #341

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    Żaden terminal nie jest budowany z powodu Euro2012. Budowa wszystkich to realne bierzące potrzeby. Euro2012 zostało ogłoszone gdy procesy inwestycyjne dla większości terminali były już rozpoczęte.
    Dajcie spokój.
    Zaden? A rozbudowa w Wroclawiu, Poznaniu w Gdansku czy wreszcie nawet usilne otwarcie Modlina przed Euro to nie wynik wlasnie Mistrzostw Europy? Porty w miastach w ktorych nie ma mistrzostw dostaly znacznie mniejsze dofinansowanie centralne. I bardzo dobrze ze tak jest ze sa inwestycje. Moze jedynie KRK i KTW rozwijaja sie nie dla EURO. Ale powodem wiekszoci inwestycji w PPL jest wlasnie owe EURO2012 wiec nie pisz glupot. Gdyby nie Euro nie bylo by wielu inwestycji. Jezeli to prawda ze ELO w ostatniej chwili sie wycofal no to pokazuje na totalny brak zdecydowania albo jakies tarcia wewnatrz...
     

  2. #342
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Zaden? A rozbudowa w Wroclawiu, Poznaniu w Gdansku czy wreszcie nawet usilne otwarcie Modlina przed Euro to nie wynik wlasnie Mistrzostw Europy? Porty w miastach w ktorych nie ma mistrzostw dostaly znacznie mniejsze dofinansowanie centralne. I bardzo dobrze ze tak jest ze sa inwestycje. Moze jedynie KRK i KTW rozwijaja sie nie dla EURO. Ale powodem wiekszoci inwestycji w PPL jest wlasnie owe EURO2012 wiec nie pisz glupot. Gdyby nie Euro nie bylo by wielu inwestycji. Jezeli to prawda ze ELO w ostatniej chwili sie wycofal no to pokazuje na totalny brak zdecydowania albo jakies tarcia wewnatrz...
    W Gdańsku obecny terminal zdaje się był przystosowany do obsługi 1 mln pasażerów rocznie. A mamy prawie 2,5 mln. Ludzie przylecieli wcześniej ustawić się w kolejce na stadion?
     

  3. #343
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Zaden? A rozbudowa w Wroclawiu, Poznaniu w Gdansku czy wreszcie nawet usilne otwarcie Modlina przed Euro to nie wynik wlasnie Mistrzostw Europy? Porty w miastach w ktorych nie ma mistrzostw dostaly znacznie mniejsze dofinansowanie centralne. I bardzo dobrze ze tak jest ze sa inwestycje. Moze jedynie KRK i KTW rozwijaja sie nie dla EURO. Ale powodem wiekszoci inwestycji w PPL jest wlasnie owe EURO2012 wiec nie pisz glupot. Gdyby nie Euro nie bylo by wielu inwestycji. Jezeli to prawda ze ELO w ostatniej chwili sie wycofal no to pokazuje na totalny brak zdecydowania albo jakies tarcia wewnatrz...
    Przepustowości istniejących terminali w tych miastach dawno się wyczerpały (a i tak były naciągane). Decyzje o rozbudowie były niezależne od Euro (jedynie Wrocław po uzyskaniu Euro zmienił koncpecje terminala na praktyczniejszą i bardziej rozwojową, ale termianala nie powiększył).
    To chyba normalne, że takie inwestycje są dofinansowywane. Gdyby nie Euro inwestycji byłoby tyle samo, tyle, że byłby bardziej przemyślane i z pewnością nie przepłacane.
     

  4. #344

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Oraz co ważne - zapewne byłyby ukończone dużo później. W przypadku Wrocławia nie wiem jak z praktycznością konstrukcji, ale budowa nowego była planowana już przed Euro. Zresztą tak jak zostało wyżej napisane, limity obsługi pasażerów zostały dawno przekroczone i cała infrastruktura wymagała unowocześnienia - łącznie z drogami dojazdowymi (w przypadku Wrocławia mamy teraz dwupasmówkę, niewiele dalej zjazd z łącznika autostradowego którego przyspieszenie budowy też było z okazji Euro) itd.
     

  5. #345
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Ale jest nadzieja - flighblogger raportuje, że deal z Bombardierem upadł w ostatniej chwili.
    " deal might have fallen"

    Oby do jutra
     

  6. #346

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    . Gdyby nie Euro inwestycji byłoby tyle samo, tyle, że byłby bardziej przemyślane i z pewnością nie przepłacane.
    Ale byłyby o kilka dobrych lat później, a więc na pewno nie napisałbym ze będą tansze. Przeciez Euro to tylko pretekst, jako kibic mogę powiedziec ze nawet dodatek - ale gdyby nie Euro i 4 stadiony jakie musielismy wybudowac cała reszta infrastruktury (takze tej lekko opoznionej) powstawałaby w ciągu kolejnych 10 lat.
     

  7. #347

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    SAS zamknął połączenie WAW-OSL, bo ma sam wysokie koszty i mnóstwo innych dochodowych tras na własnych bogatych rynkach, przy tych cenach trudno było zaoferować Polakom dobry produkt, a przy tak kosztownej załodze trudno jest oferować dobre ceny.

    Za to z punktu widzenia LOTu - odstawmy dziesiątki tysięcy Polaków którzy lubią latać tanio, choć akurat Ci zarabiający w Norwegii to bogata Polonia - norweski rynek i Oslo to wyspa dobrobytu, gdzie ludzie mają kasę na latanie, a z drugiej strony nie mają poprzewracane w głowach obecnością luksusowych przewoźników ze Wschodu
    Kurczę, pokusiłem się i zrobiłem mały risercz. Trasy Wrocław-Dublin (FR) i Warszawa-Torp (W6) na kwiecień. Jedna osoba w jedną stronę.
    FR: średnia cena tam 223.4PLN. Czyli na oko pomnóżmy razy dwa, dodajmy opłatę za kartę 56PLN + bagaż 142PLN i wychodzi circa 644PLN we dwie strony.
    W6: średnia cena (bez Xclusive) 256.9PLN. Pomnóżmy razy dwa, dodajmy opłatę za przelew 36PLN + bagaż 126 PLN i wychodzi circa 684 PLN we dwie strony.
    Kwiecień to ten moment kiedy ceny powoli zaczynają spadać ale jeszcze nie podpadają tak wyraźnie pod promocje. Jeśli więc te samoloty mogą latać zapełnione przy takich cenach, no to ja nie wiem jakie koszty musi mieć inna linia aby przy takiej cenie startowej jeszcze nie wyjść na swoje?

    Teraz bardziej realnie, LO otwiera Dublin i Oslo, czyli wchodzi na konkurencję która reaguje obniżką cen. Tylko że ta obniżka jest dla osób szukających okazji. Skończyły się już czasy kiedy do pracy na dwa miesiące jeździli studenci albo dziwaki bez języka żywiące swoim minimem krajowym czteroosobową gromadkę i kupujący przeterminowane rolmopsy w polskim sklepie. Jak tam byłem, to dla mnie w erze tanich lotów wydatek €100 za lot do PL we dwie strony było dobrą ceną. Tym bardziej że będąc tam nie miałem po prostu czasu i ochoty na sępienie promocji bo a nóż widelec się uda o te 20 złotych taniej. Poniżej €100? Super! €120? A niech im będzie, i tak fajnie że odwiedzę rodzinę...
    I wierz mi że w Dublinie spotkałem sporo zmanierowanych osób, które nawet pochodząc z miasta gdzie mieli bezpośredni lot C0 lub FR, wybierali Aer Lingusa albo Lot. I nie były to osoby na wyższych stanowiskach, tylko zwykłe biuraki pracujące za podobną stawkę co ja w cateringu, albo kierowcy ciężarówek. Jeśli już w tamtych czasach to towarzystwo krytycznie zapatrywało się na całkiem niezłe wtedy warunki LCC to jestem pewien że teraz tym chętniej nabijają portfele LH, Aera czy innych - opcjonalnie nie wracają do PL, tylko biorą swoją rodzinę PKSem do siebie. No ale według Lotu sie-nie-da, chociaż za te mniej niż 600PLN we dwie strony zaliczyłem już Gruzję i Turcję. O taki przykład niedasizmu mi chodziło i na szczęście K2 się z tego jako tako wyłamuje.
     

  8. #348

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    No ale według Lotu sie-nie-da, chociaż za te mniej niż 600PLN we dwie strony zaliczyłem już Gruzję i Turcję.
    Porównywanie Dublina i Tbilisi, jakkolwiek pociągające, jest nieprawidłowe.
    Loty do Dublina z Warszawy to około 3 godziny (ok. 1-1,5h dłużej niż np z Frankfurtu). Pełna rotacja trwa w przybliżeniu dwa razy dłużej niż do Niemiec. Co oznacza, że prawdopodobnie nisko-przychodowe połączenie wymagałoby dwukrotnie wyższych zasobów (samoloty, załogi) niż wiele wysoko-przychodowych połączeń. Dublin wymagałby w przybliżeniu 50% dodatkowego samolotu.

    Tymczasem loty do Tbilisi odbywają się w nocy, kiedy konkurencja o zasoby jest niska- duża część floty stoi, czyli nie ma dodatkowych kosztów stałych.

    Oslo to jest inny temat.
    olekorlo likes this.
     

  9. #349

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    EPWA/EPBC

    Domyślnie

    Panowie, proszę, to jest wątek o nowych samolotach dla Eurolotu. Skończcie ten OT.
     

  10. #350

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań,Toronto.

    Domyślnie

    I znowu cisza, znowu nic nie wiadomo
     

  11. #351
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Coś te Bombardiery dla Eurolotu przeistaczają się w jakąś wenezuelską telenowelę...
    maciek55 and pawi81 like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  12. #352
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Dzis ,rada nadzorcza miała , powtarzam miała podjąc ostateczną decyzje ....
     

  13. #353

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Wenezuelska telenowela podobno ma bardzo smutny i już definitywny koniec. Ktoś może wie coś więcej?
     

  14. #354
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Piłka podobno jeszcze jest w grze
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

  15. #355

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    nareszcie
     

  16. #356
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Ta wenezuelska telenowela przeradza się w "Mode na Sukces"

    ATR -600 vs. Q400NG obojętnie byle by już wybrali.


    edit: Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała zakup nowych maszyn

    Pytanie co wybrali.
     

  17. #357

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    z Mielca rodem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk
    ...zakup nowych maszyn...
    Właśnie. Chodzi o nowe maszyny, czy lekko używane?
    Co tu napisać....
     

  18. #358

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    edit: Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała zakup nowych maszyn
    Skąd ta informacja?
     

  19. #359
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta

    Pytanie co wybrali.
    ...and the winner is.....Suchoi Hiper-Superjet 100 !!!!

    Sorry, ale ta gadka, domysly i tzw. "wiarygodne zrodla" etc mnie bawi. Entschuldigung
     

  20. #360

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie


    Polecamy

    Bardzo ciekawe porównanie Dash Q400 vs. ATR72-500

    Proud to fly a Turboprop: Q400 vs ATR72 Ť The Flying Engineer
    l410driver and Canonier like this.
     

Strona 18 z 23 PierwszyPierwszy ... 8 16 17 18 19 20 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-08-2014, 11:52
  2. 30-06-2014, 09:42
  3. 05-02-2013, 14:56
  4. 05-11-2012, 23:11
  5. 15-10-2012, 23:22
  6. 11-10-2012, 17:58
  7. 04-09-2012, 09:55
  8. 06-08-2012, 15:35
  9. 30-07-2012, 11:46
  10. 23-06-2012, 15:12
  11. 17-06-2012, 22:26
  12. 18-05-2012, 08:05
  13. 05-04-2012, 12:42
  14. 01-04-2012, 20:38
  15. 20-03-2012, 19:16
  16. 06-03-2012, 18:48
  17. 01-03-2012, 07:11
  18. 29-02-2012, 20:15
  19. 27-02-2012, 20:26
  20. 14-02-2012, 10:28
  21. 13-02-2012, 14:33
  22. 12-02-2012, 20:02
  23. 05-02-2012, 21:19
  24. 28-01-2012, 16:14
  25. 28-01-2012, 09:09
  26. 27-01-2012, 06:51
  27. 05-01-2012, 15:59
  28. 03-01-2012, 21:41
  29. 03-01-2012, 19:08
  30. 21-11-2011, 11:00
  31. 21-10-2011, 10:13
  32. 03-10-2011, 09:27
  33. 26-09-2011, 09:28
  34. 08-09-2011, 10:04
  35. 02-09-2011, 22:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •