Strona 16 z 23 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 301 do 320 z 442
Like Tree71Likes

Wątek: Nowe samoloty dla Eurolotu. ATR vs.Bombardier

  1. #301

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    Jest wiele miast z potencjałem np: Kraków - Norymberga
    Wit-Stwosz-Express

    Hola hola.. Pamiętaj, że polskie państwo - właściciel EuroLOTu - nie jest w stanie zarobić na tak dochodowych trasach jak Warszawa-Oslo albo Kraków-Rzym, a ty tu z Norymbergą wyjeżdżasz


    No chyba że Skarb planuje upiec 2 pieczenie, i sprzedać LOT Turkom, a EuroLOT Lufthansie (co nie byłoby od czapy z jego punktu widzenia)
     

  2. #302
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    W ludziach..
    Podatnikach?

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    W tym, że nie ma takich bezpośrednich połączeń.
    To ja mogę też kilka kierunków z GDN dorzucić których nie ma? Bo na takiej zasadzie, K2 mogłoby w zasadzie pójść za ostatnią modą i zamówić po prostu 200 czy 300 737/A320 nowych generacji.
     

  3. #303
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No chyba że Skarb planuje upiec 2 pieczenie, i sprzedać LOT Turkom, a EuroLOT Lufthansie (co nie byłoby od czapy z jego punktu widzenia)
    I w ten sposob Lufa stalaby sie feederem Lotu :-)
    aaben, szerszen and Inter like this.
     

  4. #304
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Podatnikach?
    No tak zapomniałem, że liczy się tylko LO, LO, FR i W6.
    A no tak trasy KRK-GDN, KRK-SZZ via.POZ, GDN-WRO wożą powietrze i też nie mają racji bytu.

    Nie ma szans na nowe trasy źle, jest szansa też źle...



    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    To ja mogę też kilka kierunków z GDN dorzucić których nie ma? Bo na takiej zasadzie, K2 mogłoby w zasadzie pójść za ostatnią modą i zamówić po prostu 200 czy 300 737/A320 nowych generacji.
    Ja pisze na poważnie o szansach takich miast jak GDN i KRK a ty jaja sobie robisz.
     

  5. #305

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No chyba że Skarb planuje upiec 2 pieczenie, i sprzedać LOT Turkom, a EuroLOT Lufthansie (co nie byłoby od czapy z jego punktu widzenia)
    Wiesz, że też o tym pomyślałem. Turcy kupią sobie LOT i zrobią z nim co zechcą, w międzyczasie EuroLOTowi nie za bardzo się uda eksperyment "na własną rękę" więc sprzeda się go jako feeder Lufthansie, takie małe Air Dolomiti Polska i okolice.
     

  6. #306
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Ja pisze na poważnie o szansach takich miast jak GDN i KRK a ty jaja sobie robisz.
    Hmm, czyli ta lista potencjalnych kierunkow z KRK byla na powaznie? To zapomniales jeszcze o Buenos Aires i Addis Abeba.
    olekorlo likes this.
     

  7. #307

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jak zawsze pod prąd. Świat wybrał ATRy ze względu na ekonomię no to operator ATRów - Eurolot wybiera Bombardiera.

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Jeśli chodzi o RZE i KRK, to część tych rotacji była spowodowana dowózką BzP/P i ich bagażami, które często były pozostawiane na Okęciu. Problem częściowo się rozwiązał po wprowadzeniu opłat za drugą sztukę. Niemniej, popularność dolotu jest i często liczba rezerwacji przekracza te dostępnych 64 miejsc w ATR. Mimo wszystko na przykładzie RZE widać, że jest potencjał na dwa dodatkowe loty.

    Jeśli na segmentach >90min. Dash - jak to twierdzi FlyBE - rzeczywiście pali tyle, co E-175, to zakup Q400 jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto, ze względu na flotę już posiadaną przez LO. IMHO, ktoś w K2 bardzo ambicjonalnie podchodzi do sprawy pt. "my też będziemy mieć własną siatkę połączeń, nie tylko dowozy do WAW dla LO" - i taki tego jest efekt. Zwykła bójka między dwoma spółkami Skarbu Państwa, a podatnik płaci.

    Zarówno ze względów ekonomicznych, jak i wizerunkowych, K2 powinien pozostać dowożącym do WAW, tudzież obsługującym krajowe rejsy z pominięciem tegoż, natomiast to LO powinien zająć się ewentualną ekspansją rejsów z portów regionalnych, w miarę popytu ma się rozumieć.
    Pełna zgoda.


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 26-01-2012 o 23:23
     

  8. #308
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Hmm, czyli ta lista potencjalnych kierunkow z KRK byla na powaznie? To zapomniales jeszcze o Buenos Aires i Addis Abeba.
    Nie, chodziło mi o ewentualny potencjał.
     

  9. #309

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Hola hola.. Pamiętaj, że polskie państwo - właściciel EuroLOTu - nie jest w stanie zarobić na tak dochodowych trasach jak Warszawa-Oslo albo Kraków-Rzym, a ty tu z Norymbergą wyjeżdżasz
    Stoarn, ale zauważ że zarządzanie i planowanie w Eurolocie jest zupełnie inne niż w Locie. Przynajmniej tak to wygląda z poziomu osoby z zewnątrz - czytającej forum. Najważniejszym tego dowodem jest fakt, że sami zaczęli latać na własnych trasach - pokazali że w świecie niedasizmu Lotowskiego oni chociaż niektóre elementu tego betonu są w stanie naruszyć. Pytanie jakim kosztem, ale o tym pewnie będzie można porozmawiać dopiero za jakiś czas.

    Dla mnie Eurolot jest ciekawą inicjatywą której chętnie będę się przyglądał. Z pewnością jego potencjał będzie tkwił w trasach bezpośrednich z lotnisk lokalnych. Osobom nie lubującym się w cofaniu się do Warszawy tylko po to aby nakarmić jej statystyki przesiadkowe pozostaje mieć nadzieję że ten potencjał będzie umiejętnie wykorzystany.
    Arthur1975 likes this.
     

  10. #310

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Stoarn, ale zauważ że zarządzanie i planowanie w Eurolocie jest zupełnie inne niż w Locie. Przynajmniej tak to wygląda z poziomu osoby z zewnątrz - czytającej forum. Najważniejszym tego dowodem jest fakt, że sami zaczęli latać na własnych trasach - pokazali że w świecie niedasizmu Lotowskiego oni chociaż niektóre elementu tego betonu są w stanie naruszyć. Pytanie jakim kosztem, ale o tym pewnie będzie można porozmawiać dopiero za jakiś czas.
    Akurat tu nie zgodziłbym się z wypowiedzią - kazda firma ma jakas strategie i powinna się jej trzymac, LO załozyło strategie hubową dlatego nie zajmuje się latanie np GDN-KRK. Zresztą ciekawe jakie są wyniki finansowe Eurolotu? Zakładam ze GDN-KRK zapewne wygląda pozytywnie, ale reszta? taki niby pewniak w opini większosci czyli GDN-WRO rewelacyjnej frekwencji nie ma, pozostały jeszcze loty KRK-POZ i dalej Szczecin.

    Zresztą pytan pojawia się więcej, czy np w lotach zagranicznych będzie CS (bo inaczej juz zupelnie sobie tego nie wyobrazam) - i teraz pytanie jak na taki ew CS zareagowac? przeciez będzie to juz absolutnie bezposrednia konkurencja dla LO, który ma jednak ponad 30% udziałów w eurolocie, a przede wszystkim obie firmy mają jednego własciciela. I tu dochodzimy do moim zdaniem kluczowej kwestii - co robi własciciel czyli skarb panstwa. Obecnie ma we władaniu jedną większą linie, ale mimo całej mojej miłosci do LO, w słabej kondycji między innymi finansowej oraz drugą małą linie lotniczą. To jaki sens ma inwestowanie ogromnych pieniędzy w tę małą linię, aby tak naprawde konkurowac z Lotem czyli spółką tego samego własciciela. Co to potencjalnie przyniesie - moim zdaniem jakies tam osłabienie LO i...moim zdaniem efekt dla eurolotu taki jak Centralwings.

    Rozumiem funkcjonowanie eurolotu w obecnej formie tzn obsługa LO i 3 trasy krajowe (bo wszystkie inne były i są mocno na siłe) jako pewne uzupełnienie - ale zupełnie nie wiem gdzie K2 chce latac, czym miałby mnie przekonac aby latac z nimi za granice a nie LO, LH czy nawet OLT.
     

  11. #311
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Nie, ale na godzinnych segmentach sobie spalą 1/4 więcej niż ATR.
    Lot na WRO i GDN często puszcza B737 (z LF poniżej 50%). Tak więc kwestia różnicy ilości spalania paliwa pomiędzy Q400 a ATR'em to są przy tym drobne kieszonkowe.

    ATR na takiej trasie WRO-FRA spali ok. 1000 kg, Dash niech spali 250 kg więcej. Różnica 800 zł? Weźmiesz 2 paxów więcej i po temacie.

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    Świat wybrał ATRy ze względu na ekonomię no to operator ATRów -
    Świat? Chyba 3-ci świat... Kto zamawia ATR'y? - Wietnam, Indie, Maroko...


    Nie pisz posta pod postem w odstępie kilku minut. Masz 30 minut na edycję i nie ma potrzeby pisania kilku postów jeden pod drugim, w krótkim odstępie czasu. Jeśli się nie dostosujesz do tej zasady, to Twoje posty mogą zostać potraktowane jako SPAM a Ty otrzymasz ostrzeżenie od moderatora.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 26-01-2012 o 23:21
     

  12. #312

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez l410driver Zobacz posta
    Świat? Chyba 3-ci świat... Kto zamawia ATR'y? - Wietnam, Indie, Maroko...
    ...Stany Zjednoczone, Kanada, Nowa Zelandia, UK, Finlandia, Irlandia, Portugalia... no tak, trzeci świat...

    A319(3) A320(12) A321(4) A332 A346(2) B733(4) B735 B73N B738(8) B763 B772 B77W(2) B788 C130 CRJ2 CRJ9 E170(2) E175 F100
     

  13. #313
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Stoarn, ale zauważ że zarządzanie i planowanie w Eurolocie jest zupełnie inne niż w Locie.
    Odważne założenie
     

  14. #314
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    ...Stany Zjednoczone, Kanada, Nowa Zelandia, UK, Finlandia, Irlandia, Portugalia... no tak, trzeci świat...
    Oj tam, oj tam
    szerszen likes this.
     

  15. #315
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    ...Stany Zjednoczone, Kanada, Irlandia, Portugalia... no tak, trzeci świat...
    AA wywala ATRki, Kanada?? First Air no proszę cie. Aerlingus nie zakupił, a wynajął, a Portugalia?? chyba UFO(Bo jedyne linie z turbopropami to SATA która lata na Bombkach).

    ATRek -600 jak i Q400NexGen pasują pod dwie różne strategie i tyle.

    Mój regionalny patriotyzm mówi Q400NG, bo daje szanse na więcej połączeń z EPKK.

    ps; Jak by dalej istniał NE i był dobrze zarządzany, to kto wie czy by nie było ATRków 72-500/600
    ( plus 737NG). Wtedy bym się cieszył z wyrobu europejskiego.
     

  16. #316

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ItsMeOnly Zobacz posta
    Stany Zjednoczone, Kanada, UK, Finlandia, Irlandia, Portugalia
    Ale która z linii, działająca na terytorium w/w państw złożyła zamówienie w ostatnich latach na nowe ATRy ?! Bo o takich chyba w tym momencie mówimy... I to nie złośliwość, tylko zwykła ciekawość.
     

  17. #317

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    olekorlo: akurat jeśli chodzi o strategię hubu LO to jakkolwiek jest mi ona nie po drodze, tak nie mam do niej większego halo. Linia sieciowa musi tak działać żeby udostępnić przesiadki a jeśli nie pasuje mi wracanie do Warszawy żeby lecieć na zachód EU to wybieram inną opcję lub zaciskam zęby - proste. Chodzi mi bardziej o niedasizm na przykładzie tras do Oslo, Dublina czy innych na których LO mógłby zarabiać sporo, ale "jakoś" im to nie wychodzi.... bo się nie da. Chociaż inni pokazują że się da.

    W kwestii CS i konkurencji z LO, to tak naprawdę konkurencji tutaj być nie musi. CS z liniami zagranicznymi? Osobiście na podstawie mojego widzimisię - nie sądzę. Ta linia jest zupełnie nieznana a musiałaby latać minimum 1D do hubu aby oferować CS. Jakby opłacało się to robić do Amsterdamu, Brukseli, Kopenhagi, Wiednia... co tam jeszcze mamy blisko nie obstawionego przez LCC - może Budapeszt czy Helsinki - to z tych lotnisk latałyby KLM, SAS, Austrian i inni na swoich maszynach.

    Zresztą ja patrzę na rynek hiszpański. Oczywiście modulo tamtejszy ogromny ruch i popularność latania. Ale zauważ że jest Iberia latająca z Madrytu i Vueling (częściowa własność Iberii) koncentrujący się na El Prat. Do tego cały czas pojawiają się informacje na temat kolejnego LCC Iberii który ma ruszyć chyba w tym roku. Dobrze, wprawdzie Vueling i Air Nostrum oferują CS Iberii, ale pomimo imponujących rozmiarów nie konkurują ze sobą jak to miało miejsce przy Centralwings i LO. Tutaj mam nadzieję że jeśli LO nie będzie w smak jakaś nowa trasa K2 to większościowo to zablokują - przykład opóźnienia w sprawie nowych samolotów. Oby tylko ta blokada była w przypadkach istotnego przegięcia jakim był Centralwings a nie każdego widzimisię LO.

    Co do większej atrakcyjności K2 skłaniającej do latania tymi liniami - bezpośredniość połączeń i przez to krótszy czas podróży. Mile i programy partnerskie w tych przypadkach mogą zejść na drugi plan jeśli dzięki temu zaoszczędzi się czas i częściowo pieniądze. Gdyby tak nie było to wszystkie firmy nadal latałyby LO zamiast OLT na WRO/GDN-WAW. Oczywiście nie sądzę że każdy port regionalny nagle wykaże siłę na zapełnienie dwóch lotów dziennie do np. Brukseli. Ale K2 pokazał już przykład rozkładu tak, aby zadowolić szeroką skalę klientów. Dwa loty dziennie w poniedziałek i środę pod biznes i jeden lot dziennie w piątek pod turystykę (+ poranny poniedziałkowy na powrót). W kwestii Brukseli - przy takim programie lotów "pomoc finansowa" władz mojego miasta/regionu byłaby dobrze wydaną inwestycją w przeciwieństwie do dwóch lotów tygodniowo FRa. W taki sposób połączenie rozsądnych tras, rozsądnych godzin, rozsądnych cen (wymagających niestety zaryzykowania finansowego - tutaj jest ten szkopuł) i na podstawie mojego widzimisię sądzę że jakoś to się rozkręci.
     

  18. #318

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Chodzi mi bardziej o niedasizm na przykładzie tras do Oslo, Dublina czy innych na których LO mógłby zarabiać sporo, ale "jakoś" im to nie wychodzi.... bo się nie da. Chociaż inni pokazują że się da.

    .
    Czy jestes pewien ze inni zarabiają? nie ma tłumu lini latających z Warszawy do Dublina, a np loty z W-wy do Olso otworzył, ale i potem zamknął SAS.
     

  19. #319
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Czy jestes pewien ze inni zarabiają? nie ma tłumu lini latających z Warszawy do Dublina, a np loty z W-wy do Olso otworzył, ale i potem zamknął SAS.
    Ale jest pełno FR czy innych latających z lotnisk regionalnych, oraz przesiadki z SAS, LX czy LH z których sam korzystałem kilkukrotnie.
    Chyba nie byłoby problemem zapełnienie jednego Ejeta na tej trasie - trochę osób mających zasobniejszy portfel i dość przesiadek/francy powinno się znaleźć.
     

  20. #320

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie


    Polecamy

    SAS zamknął połączenie WAW-OSL, bo ma sam wysokie koszty i mnóstwo innych dochodowych tras na własnych bogatych rynkach, przy tych cenach trudno było zaoferować Polakom dobry produkt, a przy tak kosztownej załodze trudno jest oferować dobre ceny.

    Za to z punktu widzenia LOTu - odstawmy dziesiątki tysięcy Polaków którzy lubią latać tanio, choć akurat Ci zarabiający w Norwegii to bogata Polonia - norweski rynek i Oslo to wyspa dobrobytu, gdzie ludzie mają kasę na latanie, a z drugiej strony nie mają poprzewracane w głowach obecnością luksusowych przewoźników ze Wschodu


    W obliczu tego, propozycja lotów z Krakowa do Norymbergi mnie trochę rozbawiła
     

Strona 16 z 23 PierwszyPierwszy ... 6 14 15 16 17 18 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-08-2014, 12:52
  2. 30-06-2014, 10:42
  3. 05-02-2013, 15:56
  4. 06-11-2012, 00:11
  5. 16-10-2012, 00:22
  6. 11-10-2012, 18:58
  7. 04-09-2012, 10:55
  8. 06-08-2012, 16:35
  9. 30-07-2012, 12:46
  10. 23-06-2012, 16:12
  11. 17-06-2012, 23:26
  12. 18-05-2012, 09:05
  13. 05-04-2012, 13:42
  14. 01-04-2012, 21:38
  15. 20-03-2012, 20:16
  16. 06-03-2012, 19:48
  17. 01-03-2012, 08:11
  18. 29-02-2012, 21:15
  19. 27-02-2012, 21:26
  20. 14-02-2012, 11:28
  21. 13-02-2012, 15:33
  22. 12-02-2012, 21:02
  23. 05-02-2012, 22:19
  24. 28-01-2012, 17:14
  25. 28-01-2012, 10:09
  26. 27-01-2012, 07:51
  27. 05-01-2012, 16:59
  28. 03-01-2012, 22:41
  29. 03-01-2012, 20:08
  30. 21-11-2011, 12:00
  31. 21-10-2011, 11:13
  32. 03-10-2011, 10:27
  33. 26-09-2011, 10:28
  34. 08-09-2011, 11:04
  35. 02-09-2011, 23:29

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •