Strona 1 z 23 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 442
Like Tree71Likes

Wątek: Nowe samoloty dla Eurolotu. ATR vs.Bombardier

  1. #1
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie Nowe samoloty dla Eurolotu. ATR vs.Bombardier


    Polecamy

    ...Eurolot liczy, że przyciągnie pasażerów nowymi samolotami. Obecnie w jego barwach lata 10 własnych turbośmigłowych ATR-ów oraz 2 wyleasingowane. Za blisko tydzień przyjdą kolejne dwie maszyny. Oprócz nich Eurolot ma 3 odrzutowe embraery, ale te pożycza polskiemu rządowi i LOT-owi. - Chcemy wymienić nasze turbośmigłowe maszyny. Negocjacje w tej sprawie możemy zakończyć już za kilka tygodni, a pierwsze nowe samoloty moglibyśmy dostać w przyszłym roku - zdradza Dąbrowski.

    W grę wchodzą dwaj producenci: ATR oraz Bombardier. - Docelowo chcielibyśmy mieć około 20 samolotów turbośmigłowych - mówi Dąbrowski. Katalogowa cena jednego nowego samolotu przekracza 20 mln dol. Spółka chce je częściowo sfinansować ze środków własnych, a częściowo kapitałem dłużnym, np. poprzez leasing.
    A może weekend nad morzem? Eurolot uruchamia nowe loty
    Jak miło słyszeć, że coś się dzieje
     

  2. #2
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    ATR vs Bombardier - kolejne starcie...
     

  3. #3
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    ATR vs Bombardier - kolejne starcie...
    Miejmy nadzieję, że ostateczne.

    ps: Po cienkim Paris Air Show dla Q400, wydaje mi się że Bombardier będzie zdeterminowany
     

  4. #4
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie wiem jak z kolejka na ATR, czy ELO z niej nie wypadlo. Jezeli tak i wierzyc temu, ze nowy samolot ma byc na poczatku roku to daje jakies wskazowki jaki to moze byc producent
     

  5. #5
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Podobno obecnie ELO jest w trakcie finalizacji MoU na zakup nowych maszyn.
     

  6. #6
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Tak jak w ,,przetargu na lifta,, tak i tu jest znany zwyciezca... . Nie , to nie pierwsza litera alfabetu.
     

  7. #7

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Osobiście nie przyłączam się do chóru osób twierdzących, że obecne we flocie ATRki to straszny szajs i podróż nimi to droga przez mękę (przyznaje przy tym, że najdłuższy lot jaki nimi odbyłem to VNO-WAW). Tak czy siak, już najwyższy czas aby przeszły na emeryturę i z pewnościa wiadomość o wymianie floty to dobra wiadomość, niezależnie od wyboru producenta.
    Zakładając, że stanie się tak jak większość z Was przypuszcza i wybór padnie na Q400. Czy sądzicie, że prawdobny byłby wówczas scenariusz, w którym samoloty K2 zastępują całkowicie LO, zarówno na liniach krajowych, jak i europejskich z portów regionalnych? Pytanie do znających się na rzeczy -czy podział: LO zagraniczne tylko z WAW, K2 wszystkie krajowe i wszystkie zagraniczne z regionalnych, to dobre rozwiązanie? Na chłopski wydaje się, że mógłby przynieść oszczędności (np. uniknięcie kosztów przebazowywaniem samolotów i załóg).
    P.S. K2 nadal latałaby "w imieniu LO";
    P.P.S. Wiem, że KRK-ATH-KRK to na Q400 około 3 h w jedną stronę, ale po pierwsze, to byłby wyjątek, a po drugie K2 wcale nie byłoby prekursorem tak długich lotów na tym typie.
     

  8. #8
    Awatar pol574

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    CICHE/Zakopane

    Domyślnie

    Nie wiem czy było ale nowy ATR-ek już w nowych barwach.

    Sprzęt:Canon EOS 550D+GSO 10"+GSO 2x.
    My Airport Ciche-Baligowiec 1:400
     

  9. #9

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Widać, że EuroLOT przy uruchamianiu własnych połączeń inwestuje w odświeżenie barw floty, co za tym idzie w wizerunku linii I powiem, że ładnie wygląda odświeżona malowanie maszyn. W sumie niewiele się zmieniło, a jednak prezentuje się dużo lepiej. Już sobie zaczynam wyobrażać Bombardiera w nowych barwach...
    Pozdrawiam voyagerck ;)

     

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Iława

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że euroLOT myśli ze 3 razy mądrzej od LOTu - przez nowe połączenia, nową flotę i wiele innych rzeczy.
     

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Pytanie do znających się na rzeczy -czy podział: LO zagraniczne tylko z WAW, K2 wszystkie krajowe i wszystkie zagraniczne z regionalnych, to dobre rozwiązanie? Na chłopski wydaje się, że mógłby przynieść oszczędności (np. uniknięcie kosztów przebazowywaniem samolotów i załóg).
    Wyeliminowanie Embraerów z krajówek byłoby bardzo nieekonomiczne ze względu na siatkę i rozkład fal w Warszawie.
     

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Wyeliminowanie Embraerów z krajówek byłoby bardzo nieekonomiczne ze względu na siatkę i rozkład fal w Warszawie.
    Stoarn, mógłbyś nieco rozwinąć swoją myśl?
     

  13. #13
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Embraery mają krótszy czas przelotów i łatwiej jest dopiąć rotację/transfer.
     

  14. #14
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przestancie juz z tym krotszym czasem przelotow. Jak bedzie Dash to roznica ile wyniesie? 5 minut? Nie mowcie, ze od 5 minut zalezy istnienie calej siatki...
    Dodam jeszcze, ze jak w LO placili/placa od czasu lotu to sie nagle okazuje, ze ATR jest szybszy od jet'a...
     

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Kiedyś na tym forum poruszany był temat Embraerów na połączeniach krajowych. Owe samoloty są nieekonomiczne na krajówkach, ponieważ spalają dużo więcej niż Bombardier na tej samej trasie. Najekonomiczniejszym samolotem byłby ATR których w zestawieniu wypada najlepiej. O komforcie może nie mówmy, bo póki co maszyna ta nie lata regularnie. W zestawieniu kosztu samolotu ATR również wypada najlepiej. I nie jestem jego zwolennikiem, lecz bez wątpienia jest realnym konkurentem dla Q400.
    Pozdrawiam voyagerck ;)

     

  16. #16
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Przestancie juz z tym krotszym czasem przelotow. Jak bedzie Dash to roznica ile wyniesie? 5 minut? Nie mowcie, ze od 5 minut zalezy istnienie calej siatki...
    Nie mówimy o Dashach, tylko o ATRach. Jeśli masz jakieś wątpliwości, to popatrz sobie, jakie przesiadki szlag trafia, jak z Wrocławia o 5:55 wylatuje ATR, a które możliwe są przy e-jetach. Nie mówimy tu o teoretycznych dywagacjach, tylko o realnych możliwościach złapania przesiadki, jak przy obecnie stosowanych szacowaniach czasu przelotu i przy warszawskim MCT latają różne typy obecnie występujących maszyn.
    Inna sprawa, że przesuwając wylot poranny z 5:30 na 5:55 LOT sam trochę problemów rozwiązał, bo teraz to już np. na BRU zdążyć nijak się nie da, bez względu na to, co leci. A wcześniej się dało tylko pod warunkiem, że leci E lub B.
     

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    Nie mówimy o Dashach, tylko o ATRach.
    Odnosze sie do tego co napisal Stoarn, ze wyliminowanie Embraerow z krajowek sypnie siatke, nawet przy zalozeniu, ze wybrany zostanie Dash...
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 03-07-2011 o 23:14
     

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    Iława

    Domyślnie

    Patrząc z drugiej strony, to Dashe nie są już tak nową konstrukcją, jak ATR xx-600...
     

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piecho Zobacz posta
    Patrząc z drugiej strony, to Dashe nie są już tak nową konstrukcją, jak ATR xx-600...
    Nie są i do tego są mniej ekonomiczne od ATR-ów.
    Pozdrawiam voyagerck ;)

     

  20. #20

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Piecho Zobacz posta
    Patrząc z drugiej strony, to Dashe nie są już tak nową konstrukcją, jak ATR xx-600...
    A co takiego nowego pojawiło sie w ATRze że wg kolegi są one nowszą konstrukcją niż Dash? Z góry uprzedzam że nie jestem zwolennikiem żadnej z opcji i tak naprawdę jest mi obojętne co będzie latało w ELO.
    alfsky likes this.
     

Strona 1 z 23 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-08-2014, 12:52
  2. 30-06-2014, 10:42
  3. 05-02-2013, 15:56
  4. 06-11-2012, 00:11
  5. 16-10-2012, 00:22
  6. 11-10-2012, 18:58
  7. 04-09-2012, 10:55
  8. 06-08-2012, 16:35
  9. 30-07-2012, 12:46
  10. 23-06-2012, 16:12
  11. 17-06-2012, 23:26
  12. 18-05-2012, 09:05
  13. 05-04-2012, 13:42
  14. 01-04-2012, 21:38
  15. 20-03-2012, 20:16
  16. 06-03-2012, 19:48
  17. 01-03-2012, 08:11
  18. 29-02-2012, 21:15
  19. 27-02-2012, 21:26
  20. 14-02-2012, 11:28
  21. 13-02-2012, 15:33
  22. 12-02-2012, 21:02
  23. 05-02-2012, 22:19
  24. 28-01-2012, 17:14
  25. 28-01-2012, 10:09
  26. 27-01-2012, 07:51
  27. 05-01-2012, 16:59
  28. 03-01-2012, 22:41
  29. 03-01-2012, 20:08
  30. 21-11-2011, 12:00
  31. 21-10-2011, 11:13
  32. 03-10-2011, 10:27
  33. 26-09-2011, 10:28
  34. 08-09-2011, 11:04
  35. 02-09-2011, 23:29

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •