Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 39
Like Tree4Likes

Wątek: Eurolot - ekspansja poza krajówki?

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Eurolot - ekspansja poza krajówki?


    Polecamy

    Dyskusja na temat wyboru Dash vs ATR zakotwiczyła się na stwierdzeniu "no ale chyba nie poprzestaną na samych krajówkach". Pytanie: poza myśleniem życzeniowym, jaka jest racjonalność tego, żeby Eurolot latał z lotnisk lokalnych na zagraniczne trasy?

    Wydaje mi się, że dzisiaj są chętni na loty Lufą z portów regionalnych do MUC i FRA, ale nie w relacjach p2p, tylko żeby dolecieć do hubu, gdzie można się przesiąść na wiele innych obsługiwanych przez Lufę tras, w tym średniego i dalekiego zasięgu, których z Warszawy nie ma. Tych pasażerów można uznać za "straconych" dla LOTu czy Okęcia - jak dobra nie byłaby oferta połączeń krajowych, i tak polecą przez niemieckie lotniska, bo oszczędzi im to jednej przesiadki.

    Z drugiej strony mamy trasy całkiem dobrze obsługiwane z Warszawy, gdzie model do WAW Eurolotem -> dalej LOTem chyba dobrze się broni (sądzę po ilości pasażerów, szczególnie biznesowych, przesiadających się na loty krajowe z relacji zagranica-WAW, którymi zdarza mi się latać).

    Zgodnie z tą logiką, wejście Eurolotu na trasy do zagranicznych hubów byłoby po prostu dowożeniem paxów większej linii, co i tak dzisiaj działa (robi to sama Lufa, i ciężko będzie z nią tu konkurować). A jeśli nie do hubów, to ile jest takich zagranicznych relacji p2p z polskich lotnisk regionalnych, które regularnie zapełnią nawet ATRa? Może jakieś wyjątki się znajdą, ale generalnie słabo to widzę. Lepiej byłoby się skoncentrować na (a) lepszym (częstszym, bardziej niezawodnym) dowożeniu pasażerów do Okęcia i (b) wybranych relacjach krajowych, bo tak długo jak nie skończą się na dobre remonty kolei na lotach między miastami G5 pewnie można zarobić.

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Co to jest G5?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Największe aglomeracje w Polsce: Trójmiasto, Poznan, Wrocław, Krakow/Katowice i Warszawa.

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    O matko, a od czego to skrót?

    PS Ale to chyba w ujęciu lotowskim, a Łódź to pies?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Sens wyjścia poza granicę jest taki sam jak latanie wewnątrz kraju. Granica kraju nie jest jakimś niewidzialnym oddzielnikiem który ciężko jest przekroczyć. Jeśli więc jest potencjał na dany kierunek, czemu go nie uruchamiać - tym bardziej jeśli odległość jest podobna do trasy krajowej? Można powiedzieć po co z Krakowa do Gdańska skoro można przez Warszawę (prawie po linii), a jednak jest. Po co się więc tłuc do hubu skoro można bezpośrednio na różnych niszowych (dużo łatwiej je znaleźć z powodu małych maszyn Eurolotu) kierunkach? Gdańsk ma tutaj spore pole do popisu w kontekście bałtyckich połączeń - alternatywa dla długich podróży promem i jak widać po siatce połączeń jest na to spore zainteresowanie. W dobrej odległości z lotnisk regionalnych pozostają również Berlin, Praga, Wiedeń, Budapeszt. To są duże miasta widziane pierwszym rzutem oka na mapę. Jeśli którąś z tych tras wykaże potencjał i się sprawdzi, to czemu nie? Tym bardziej że Eurolot startuje z cenami 400pln RT i oferuje loty bezpośrednie. Każda inna linia wymagać będzie przesiadek w bardziej odległych portach (WAW, MUC, FRA, CPH) i raczej jest małe prawdopodobieństwo żeby z ceną zeszła jeszcze niżej.

  6. #6
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Atco "Co to jest G5?"




    Smieszne skroty co? Dla mnie to jest Dżi fajw...
    GV.jpg

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Granica kraju to nie jest niewidzialny oddzielnik? Dla PKP chyba jest, bo ceny połączeń kolejowych zagranicznych poza nielicznymi wyjątkami typu Berlin to jest jakiś horror. I właśnie tutaj linie lotnicze mają jeszcze duże pole do popisu!
    Stoarn, lponczek and vonMises like this.

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jak czytam sobie posty osób z okolic Wrocławia i Poznania, to mam wrażenie, że latanie w świat przez Warszawę (=cofanie się do Azji, żeby z powrotem lecieć do Europy) uwłacza ich albo godności, albo co najmniej wewnętrznemu uczuciu geograficznego racjonalizmu, nawet jeśli latanie na Daleki Wschód przez Niemcy jest postrzegane jako coś zwykłego.

    Wobec powyższego, uważam, że Eurolot mógłby - nie przesądzam o innych miastach polski - spokojnie zbazować we WRO i w POZ parę DH4.

    Stamtąd krócej na Zachód niż do Warszawy, i spokojnie udałoby się 3 rotacje dziennie domknąć.

    A ruch do Paryża, Mediolanu, Wiednia, Brukseli, Amsterdamu, Kopenhagi i może jeszcze paru innych miast jest?

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Sens wyjścia poza granicę jest taki sam jak latanie wewnątrz kraju. Granica kraju nie jest jakimś niewidzialnym oddzielnikiem który ciężko jest przekroczyć. Jeśli więc jest potencjał na dany kierunek, czemu go nie uruchamiać - tym bardziej jeśli odległość jest podobna do trasy krajowej?
    Racja, tylko że w praktyce oczywiście granica jest takim "oddzielnikiem".

    Z prostego powodu - więzi społeczne i ekonomiczne są silniejsze wewnątrz kraju niż przez granice. Firma z Gdańska, która będzie chciała założyć oddział handlowy w innym mieście, zapewne skieruje swoje pierwsze kroki do Krakowa czy Wrocławia, a nie do Berlina czy Pragi. Więzy rodzinne też są częstsze wewnątrz kraju niż zagranicą (tak, wiem że łatwo znaleźć argumentum a contrario czyli x znajomych, którzy zachowali się dokładnie odwrotnie, ale chodzi o statystykę). Stąd wniosek - jest łatwiej regularnie zapełnić samolot na trasie krajowej (nie każdej oczywiście) niż na zagranicznej. Ale tak jak pisałem, są na pewno wyjątki z potencjałem i sam jestem ich ciekaw (muszą być w zasięgu turbopropów czyli UK odpada). GDN-ARN to pierwszy, który przychodzi mi do głowy, tyle, że już zagospodarowany przez Wizzair.

    G5 - nie wiem skąd ten skrót, pewnie przez analogię do G8 na poziomie międzynarodowym. Znam go w kontekście lokalizacji pierwszego wyboru, które musi mieć firma wchodząca na rynek detaliczny, jeśli chce zacząć budować ogólnokrajowy zasięg. Łódź to oczywiście nie pies, ale w tej topowej piątce się nie mieści z powodu relatywnie niskiej siły nabywczej i, jak by to ująć, postępującej deglomeracji. Ale nie ciągnijmy tego OT.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Hint: W6. Może jakieś szczególnie krótsze połączenia zostały dla ELO, ale niewiele.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Jak czytam sobie posty osób z okolic Wrocławia i Poznania, to mam wrażenie, że latanie w świat przez Warszawę (=cofanie się do Azji, żeby z powrotem lecieć do Europy) uwłacza ich albo godności, albo co najmniej wewnętrznemu uczuciu geograficznego racjonalizmu, nawet jeśli latanie na Daleki Wschód przez Niemcy jest postrzegane jako coś zwykłego.
    Wiadomo - na wschód od Konina Azja się zaczyna

    Ruch z WRO i POZ na zachód jest, ale - back to my point - czy jest go tyle, żeby regularnie wypełnić samolot pasażerami P2P?

  12. #12
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cubino Zobacz posta
    /.../ Wydaje mi się, że dzisiaj są chętni na loty Lufą z portów regionalnych do MUC i FRA, ale nie w relacjach p2p, tylko żeby dolecieć do hubu, /.../
    Masz racje - WYDAJE Ci się. Pogoogluj sobie gdzie maja siedziby swiatowe koncerny
    Ps' czyms LOT chyba sie kierowal odpalajac nowy kierunek WRO-FRA-WRO ... Mysle, ze w obecnej sytuacji nie moga pozwolic sobie na chybione strzaly i ... "testowanie rynku".

  13. #13
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Masz racje - WYDAJE Ci się. Pogoogluj sobie gdzie maja siedziby swiatowe koncerny
    Ps' czyms LOT chyba sie kierowal odpalajac nowy kierunek WRO-FRA-WRO ... Mysle, ze w obecnej sytuacji nie moga pozwolic sobie na chybione strzaly i ... "testowanie rynku".
    A to połączenie przypadkiem nie potwierdza twierdzenia cubino? Przecież wszystkie feedery do MUC, FRA czy DUS są też na codeshare z LH i można spokojnie przebierać gdzie lecieć dalej, już z Lufthansą.

  14. #14
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    A to połączenie przypadkiem nie potwierdza twierdzenia cubino? Przecież wszystkie feedery do MUC, FRA czy DUS są też na codeshare z LH i można spokojnie przebierać gdzie lecieć dalej, już z Lufthansą.
    Czy dysponujesz danymi ilu pax to transferowi, natomiast ilu* pozostaje we FRA czy MUC jako porcie docelowym? Bardzo chetnie zobaczę
    Bardzo watpie aby dowozenie pax tylko i wylacznie pod dalsze rejsy Lufy/innych spod znaku sojuszu gwiazdy bylo nadrzednym priorytetem LOTu...

    Co moge stwierdzic: DB puste spod FRA sie nie turlaja, a polski jest nie mniej slyszalny anizeli niemiecki czy angielski.

    --
    * jakis odesetek zapewne ma jeszcze dalsze rejsy na osobnym bilecie.

  15. #15
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Czy dysponujesz danymi ilu pax to transferowi, natomiast ilu* pozostaje we FRA czy MUC jako porcie docelowym? Bardzo chetnie zobaczę
    Bardzo watpie aby dowozenie pax tylko i wylacznie pod dalsze rejsy Lufy/innych spod znaku sojuszu gwiazdy bylo nadrzednym priorytetem LOTu...
    Rozumiem, że Ty masz, skoro Twoje ma być na wierzchu?
    Gdyby to P2P takie dochodowe było, to dostępność jakichkolwiek tanich biletów (czy poniżej Vki dajmy na to) z regionów by w LH leżała, a LO nie sprzedawałby na swoich kodach połączeń RT taniej niż krajówki czasem.
    Priorytet czy nie - takie założenia pewni magicy sugerowali (plus okopanie się na trasach z ograniczeniami lotów) jako przyszłość "dochodowego" LO. Głównie dlatego, że jest to po prostu trasa pewniak.

  16. #16
    Awatar sven

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Echo Papa Romeo Zulu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Rozumiem, że Ty masz, skoro Twoje ma być na wierzchu?
    Gdyby to P2P takie dochodowe było, to dostępność jakichkolwiek tanich biletów (czy poniżej Vki dajmy na to) z regionów by w LH leżała, a LO nie sprzedawałby na swoich kodach połączeń RT taniej niż krajówki czasem.
    Priorytet czy nie - takie założenia pewni magicy sugerowali (plus okopanie się na trasach z ograniczeniami lotów) jako przyszłość "dochodowego" LO. Głównie dlatego, że jest to po prostu trasa pewniak.
    W którym miejsu napisałem, ze mam dostep do takich danych? Jedynie chcialbym sobie popatrzec. Widzę, że ladnie pominales ostatnie zdanie z mojej wypowiedzi coby tylko Twoje bylo na wierzchu ...
    Nigdy nie napisalem, ze rejsy z WAW (czy innych portow regionalonych) woza jedynie docelowo do portow we FRA i MUC. Ale niczym nie poparta gdybanka CUBINa i Twoja, jakoby byly to jedynie rejsy feedujace na dalsze Lufy nie za bardzo ma potwierdzenie w rzeczywistosci.

    Ps' zgodnie z Waszym tokiem rozumowania KRK <-> VIE by LO ma jedynie na celu feedowanie OS?

  17. #17
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    W którym miejsu napisałem, ze mam dostep do takich danych? Jedynie chcialbym sobie popatrzec. Widzę, że ladnie pominales ostatnie zdanie z mojej wypowiedzi coby tylko Twoje bylo na wierzchu ...
    Nigdy nie napisalem, ze rejsy z WAW (czy innych portow regionalonych) woza jedynie docelowo do portow we FRA i MUC. Ale niczym nie poparta gdybanka CUBINa i Twoja, jakoby byly to jedynie rejsy feedujace na dalsze Lufy nie za bardzo ma potwierdzenie w rzeczywistosci.
    Już w pierwszym zdaniu? Pominięty to asteriks się czuje czy ciapongi? Jeden z drugim za dużo nie wnoszą do tematu.
    Oczywiście, ruch P2P między FRA/MUC a Polska też się zdaża - ba, nawet sam korzystałem (kupując bilet RT w Locie na dzień przed wylotem za 500 zł na przykład). Ale to jest drugorzędna funkcja, choć z racji monopolu na

    Cytat Zamieszczone przez sven Zobacz posta
    Ps' zgodnie z Waszym tokiem rozumowania KRK <-> VIE by LO ma jedynie na celu feedowanie OS?
    Chyba nie trafiasz jednak w nasz tok rozumowania.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ja nie gdybam, ja pytam. Wcale nie mówię, że takich perspektywicznych zagranicznych kierunków dla p2p w ogóle nie ma. Ale konkurowanie z LH na trasach do jej hubów wydaje mi się słabszą inwestycją ograniczonych zasobów niż np zwiększenie oferowania na WAW-GDN. Weź pod uwagę, że Lufa na trasie WRO-FRA czy WRO-MUC ma o wiele większe możliwości manewru, bo ma i P2P i feedowanie. Raz jest sezon wakacyjny i turyści jadą w świat, innym razem jest większy ruch biznesowy P2P. Eurolot tego by nie miał, więc żeby zapełnić samolot musiałby mieć średnio niższe taryfy.

  19. #19
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cubino Zobacz posta
    Ja nie gdybam, ja pytam. Wcale nie mówię, że takich perspektywicznych zagranicznych kierunków dla p2p w ogóle nie ma. Ale konkurowanie z LH na trasach do jej hubów wydaje mi się słabszą inwestycją ograniczonych zasobów niż np zwiększenie oferowania na WAW-GDN. Weź pod uwagę, że Lufa na trasie WRO-FRA czy WRO-MUC ma o wiele większe możliwości manewru, bo ma i P2P i feedowanie. Raz jest sezon wakacyjny i turyści jadą w świat, innym razem jest większy ruch biznesowy P2P. Eurolot tego by nie miał, więc żeby zapełnić samolot musiałby mieć średnio niższe taryfy.
    Konkurencji na lotach do hubów Niemieckich za dużej nie ma. Jest dopiero dalej - LH konkuruje z LO+WAW w lotach tam gdzie się dublują, albo wygyrwa tam gdzie LO oferty nie ma. Kokosów LH na tym nie zbija, ale ma pewny dopływ pasażerów do obsadzania z tyłu, płacących coraz wyższe ceny i spore szanse na bogatszego pasażera służbowego itp.
    LO oczywiście z racji CS'a ma kawałek tego tortu (i teorytcznie może kontrolować swoją część feederów uwzględniając swoje dalsze trasy jak i CS'y na lotach LH w świat) i, tu moja inwencja - walutę do rozliczania się z fakapów typu anulowanie lotu itd.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie


    Polecamy

    Ja natomiast myślę, że dla eurolotu na dobry początek mogłyby być dobre krótkie trasy poza granicę, mam tu na mysli, np.: Kraków-Wilno, Gdańsk/Poznań-Lwów, Gdańsk-Praga, czy nawet weekendowo wakacyjne Gdańsk/Poznań-Brno lub Kraków-Bornholm. Uważam, że przy cenach do max 190-210zł te trasy by się utrzymały i zarobiły na siebie. Te do Czech jako biznesowo-turystyczne, a Litwa, czy Ukraina jako turystyczne + odwiedziny rodziny itp

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •