Strona 3 z 44 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 862
Like Tree348Likes

Wątek: Q400 w Eurolot - informacje, opinie

  1. #41

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Gloom, zgadzam się, nie ma danych do wyciągania szybkich wniosków. Mogę uściślić, że porównanie z tabeli pochodzi z danych za 2010 US Departament of Transportation (DOT), przy następującym zastrzeżeniu co do możliwości zebrania pełnych informacji:

    Notes: All data is per seat per flight hour
    Data mentioned above is solely for ATR 72-200; there are no US operators of the ATR 72-500 and -600
    The Q400 was used as the benchmark to which the other aircraft are compared; all data is in relative terms
    Seat counts used: 72 for ATR 72, 78 for Q400, 50 for CRJ-200 and ERJ-145, and 76 for CRJ-700 and E 170

    (podkreślenie moje)


    Z danych zamieszczonych w tabeli DOT wysunięto następujące wnioski:

    On a head-to-head basis, the ATR is more fuel efficient per seat than the Q400 by about 15%, however its direct operating costs (DOC = cash operating cost (COC) + cost of capitals) are close to 25% higher, in large part due to maintenance costs. However, the ATR 72 fleet in the US is generally much older and composed of the -200 series aircraft, which could partially explain the large maintenance cost disparity. Still, these figures partially affirm an oft-rumored occurrence – the ATR 72, while being more fuel efficient, is not always cheaper to operate than the Q400s.


    Moreover, the ATR 72 is not truly a viable replacement for regional jets in the United States, as its low speed even with a next-generation replacement limits its capability to effectively feed US regional jet hubs. Meanwhile a new Q400X aircraft could cruise at speeds close to 400 knots, allowing it to more effectively replace regional jets in the US, especially on routes of under 800 miles.
    The data indicates that the Q400 easily holds a 10-20% operating cost margin over the current generation of regional jets, and a 50-80% fuel efficiency margin as well. This gives Bombardier significant leeway in developing the Q400X, as they can trade a certain amount of fuel efficiency to maximise the cruising speed.


    A Q400X turboprop bodes well for Bombardier | Aspire Aviation

  2. #42
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Zamiast prowadzić spór o wyzszosci swiat wystarczy spojrzec do statystyk producenta odnosnie produkcji 4oo w zeszłym roku. Uzytkownicy zagłosowali na nie.

  3. #43

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Moim zdaniem nie ma sensu się powoływać na żadne dane, bo raz że każdy ma inny profil (dystanse, prędkości), dwa że obłożenie i potrzeby w sensie dostępnych miejsc.
    Trzeba zatem wyciągnąć dwa wnioski:
    a) DH4 jest produktem droższym na dotychczasowych trasach, myślę, że świadczy o tym koszt godziny netto typu;
    b) z a) wypływa zatem wniosek, że to co stracą na dotychczasowych trasach będą musieli nadrobić własnymi trasami.
    Nie. Jak napisałem wyżej, mogą również zaproponować PLL LOT obsługę krótkich tras zagranicznych, na których w tej chwili latają E70-75.
    Potencjalnie klasyczna sytuacja win-win.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Zamiast prowadzić spór o wyzszosci swiat wystarczy spojrzec do statystyk producenta odnosnie produkcji 4oo w zeszłym roku. Uzytkownicy zagłosowali na nie.
    Andrzej, ale sam wiesz, że ilość zamówień w danym roku niekoniecznie jest wyznacznikiem popularności czy potencjału samolotu, szczególnie u mniejszych producentów. A co jak za rok zamówią np. 110? Od razu mówię, że wcale wielkim zwolennikiem Q400 ani jego kupowania przez Eurolot nie jestem.
    Eee tam, podpis ;)

  5. #45
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Ależ jest . Można jeszcze porównac dostepność obu typów na rynku wtórnym . O ATRy jest cięzko . Jeszcze jednym wyznacznikiem jest wprowadzanie embrionów przez Łotyszy, Białorusinów czy Bułgarów to tak z najblizszej okolicy .

    Generalnie dla mnie jest obojętne na czym bedzie latał ojrolot. A mógł latać na 600 ,no ale swiatły człek miał wizje ,cele i inne takie.

  6. #46

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Mam pytanie. EuroLOT ma obecnie w posiadaniu około 13 maszyn typu ATR(nie wiem jak liczyć SP-LFH). Zamówili 8 DHA +12 opcji.

    Oznaczo to że będzie flota mieszana albo w krótkim terminie złoży kolejne zamówienie lub ograniczy swoja ofertę. Jak to ma wygladać? Wydaje się że float mieszana w tak małym przewoźniku było by decyzja nieracjonalna.

  7. #47

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ztof Zobacz posta
    Jak napisałem wyżej, mogą również zaproponować PLL LOT obsługę krótkich tras zagranicznych, na których w tej chwili latają E70-75.
    Potencjalnie klasyczna sytuacja win-win.
    Gdzieś wyżej ktoś pisał o obsłudze krajówek na E70 w dziurze 12-16. Wierzysz, że będzie co oddać ELO?



    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Still, these figures partially affirm an oft-rumored occurrence – the ATR 72, while being more fuel efficient, is not always cheaper to operate than the Q400s.
    Ciekawie to brzmi w zestawieniu z Twoją tabelką, gdzie było DOC dla AT7 170% tego co dla DH4. Not always cheaper vs 70% extra... Jak dla mnie śmierdzi niespójnością.

    Jak dla mnie jedynym sensem tego dealu jest próba wejścia "pod" Lufę z portów lokalnych. Czyli więcej obsługi w rodzaju EPWA-EPWR-EDDF/EDDM-EPWR-EPWA, pod linie robione Lufą na Embraerach Regionala. Można to spokojnie kombinować na EPWR,EPPO,EPGD,EPKK ze strony .pl i EDDM/EDDF/EDDL/EDDH, zarówno jako P2P jak i feeder. Tylko to wymagałoby codeshare, żeby jakoś w miarę egzystować - myślę, że przy 80 miejscach z ruchu P2P trudno wyżyć, lepszy byłby feeder.

    Pozdrawiam, Adam
    hypne likes this.

  8. #48

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Ależ jest . Można jeszcze porównac dostepność obu typów na rynku wtórnym . O ATRy jest cięzko . Jeszcze jednym wyznacznikiem jest wprowadzanie embrionów przez Łotyszy, Białorusinów czy Bułgarów to tak z najblizszej okolicy .
    No właśnie - to co teraz napisałeś, czyli dostępność na rynku wtórnym i to, co robią "sąsiedzi" - jest wyznacznikiem. A co do pierwszej mojej tezy - mamy przypadek B757, którego zabili, bo nikt nie chciał kupować, a już niedługo później firmy czarterowe niemal biły się o niego na rynku wtórnym.
    Eee tam, podpis ;)

  9. #49

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Oznaczo to że będzie flota mieszana albo w krótkim terminie złoży kolejne zamówienie lub ograniczy swoja ofertę. Jak to ma wygladać? Wydaje się że float mieszana w tak małym przewoźniku było by decyzja nieracjonalna.
    AT4 chyba nie zostaną zastąpione Q400 - a to z drugiej strony oznacza dwa typu w małej linii czyli...absurd

  10. #50
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Z fejsbuka.

  11. #51

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Gdzieś wyżej ktoś pisał o obsłudze krajówek na E70 w dziurze 12-16. Wierzysz, że będzie co oddać ELO?
    Nie, nie napisał:
    Cytat Zamieszczone przez tomek973 Zobacz posta
    BTW. LOT chyba nie dba aż tak bardzo o koszty skoro wysyła E-Jety na trasy ~300km WAW-LWO, KGD, VNO.
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    1. A E-Jety mają stać i płytę grzać między 12:15 a 16:15? Do nikąd indziej nie obrócą...
    Jeśli są do wyboru dwie maszyny i jeśli koszt stania tej mniej ekonomicznej jest niższy niż różnica w kosztach lotu tych dwóch maszyn, to decyzja jest oczywista.

    A to i tak tylko przy założeniu, że nie nastąpiłaby żadna racjonalizacja wykorzystania maszyn, ponieważ z tego, co wiem, to doba nie ogranicza się do godzin 12-16

  12. #52

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    A ja mam dwa pytania... 1) Jaka trasa do Warszawy przyleca Q400? 2) Czy jest szansa ze beda one widoczne na FR24 (pewnie nie) ?

  13. #53
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Jaka trasa do Warszawy przyleca Q400?
    Z pasażerami, bagażem i rezerwami zasięg wynosi 1250 mil morskich, pusty samolot zapewne mógłby zabrać więcej paliwa, do tego dochodzą korzystne wiatry nad północnym Atlantykiem.

    Uderzam w Toronto - Gander - Keflavik - Stavanger - Warszawa, ew. Toronto - Narsarsuaq - Stavanger - Warszawa, lub Toronto - Keflavik - Warszawa, ale chyba te opcje są poza zasięgiem, chyba, że skorzystają z opcji tymczasowych zbiorników na paliwo do przebazowania samolotu na dużą odległość.

  14. #54

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    100 milowy las

    Domyślnie

    A czy przypadkiem Q400 w Eurolocie jest tylko dlatego, że KGHM mogła kupić Quadre?

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    ...Czy jest szansa ze beda one widoczne na FR24 (pewnie nie) ?
    Małe szanse.

  15. #55
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mammecyje Zobacz posta
    A czy przypadkiem Q400 w Eurolocie jest tylko dlatego, że KGHM mogła kupić Quadre?
    Może nie tylko dlatego, ale kto wie.

  16. #56

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    ZRH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mammecyje Zobacz posta
    A czy przypadkiem Q400 w Eurolocie jest tylko dlatego, że KGHM mogła kupić Quadre?
    Powiedz, jaki wpływ ma zakup kilku samolotów od jednej spółki na decyzję inwestorów giełdowych o sprzedaży z kilkudziesięcioprocentową premią akcji innej spółki?

    Idąc w fantastykę, Twoja hipoteza sprowadza się do powiedzenia: nie chcemy tych 3 mld premii (ok.) za Quadrę, jeśli nie kupicie od firmy, która akurat ma siedzibę w tym samym kraju, kilku samolotów za 0,25 mld (ok.).
    PeK likes this.

  17. #57
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Do Ztofa dodam, że każda firma dokonująca inwestycji w tej skali (w stosunku do swojego bilansu) informuje Właścicieli o jej sensie w sposób uniemożliwiający podobne spekulacje, a RN szczegółowo do bólu. SSP tego nie robią i istnieje niezerowe prawdopodobieństwo, że nawet MSP nie do końca zna rachunek jaki za tym stał. To wie tylko Eurolot.

    Piotr

  18. #58
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    A ja mam dwa pytania... 1) Jaka trasa do Warszawy przyleca Q400? 2)
    Na tym filmiku piloci trochę o tym opowiadają.
    https://www.youtube.com/watch?v=4FsuIbWUFoo

  19. #59

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Pierwszy Q400 dla Eurolotu jest już chyba składany.
    http://www.planespotters.net/Product...P--Eurolot.php

    Zdjęcia na tablicy | Facebook

  20. #60
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Oficjalna informacja Bombardiera
    Corporate > Media Centre > Press Releases
    Pozdrawiam

Strona 3 z 44 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 15-12-2015, 18:50
  2. 25-05-2015, 19:08
  3. 13-05-2015, 00:37
  4. 01-04-2015, 11:59
  5. 14-11-2014, 20:56
  6. 26-08-2014, 12:52
  7. 24-08-2014, 12:25
  8. 04-08-2014, 10:29
  9. 16-07-2014, 12:17
  10. 07-07-2014, 18:49
  11. 29-06-2014, 18:19
  12. 27-06-2014, 13:50
  13. 22-06-2014, 16:43
  14. 26-03-2014, 21:51
  15. 10-12-2013, 20:47
  16. 22-11-2013, 12:54
  17. 08-10-2013, 20:45
  18. 13-09-2013, 13:16
  19. 04-09-2013, 23:33
  20. 25-04-2013, 20:09
  21. 24-04-2013, 23:59
  22. 23-04-2013, 20:11
  23. 17-04-2013, 16:29
  24. 16-04-2013, 22:45
  25. 07-04-2013, 00:30
  26. 18-03-2013, 10:37
  27. 13-03-2013, 14:10
  28. 27-02-2013, 20:08
  29. 21-02-2013, 10:30
  30. 13-02-2013, 17:38
  31. 29-01-2013, 16:27
  32. 28-01-2013, 18:44
  33. 26-01-2013, 09:58
  34. 23-01-2013, 19:19
  35. 21-01-2013, 23:52
  36. 21-01-2013, 21:48
  37. 21-01-2013, 18:13
  38. 21-01-2013, 15:30
  39. 21-01-2013, 14:19
  40. 21-01-2013, 13:20
  41. 21-01-2013, 12:13
  42. 21-01-2013, 09:54
  43. 21-01-2013, 00:31
  44. 21-01-2013, 00:08
  45. 21-01-2013, 00:06
  46. 20-01-2013, 20:27
  47. 20-01-2013, 19:58
  48. 20-01-2013, 18:05
  49. 20-01-2013, 16:49
  50. 20-01-2013, 16:40

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •