Strona 41 z 44 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 801 do 820 z 862
Like Tree348Likes

Wątek: Q400 w Eurolot - informacje, opinie

  1. #801

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    A w kajaku głośniej woda chlupocze jak się płynie pod prąd a nie z prądem.
    tartal and Mimis like this.

  2. #802
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    obok EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez beaviso Zobacz posta
    Co to mogło być?
    a nie otwierałeś okna
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  3. #803
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Chętnie poczytam dokumentację techniczną paczek klimatyzacji w Dashu ;-) Anyone?
    Nic tam ciekawego dnie znajdziesz - przynajmniej w dokumentacji dla pilotów. Zmienna siła nawiewu może zależeć od kilku rzeczy:
    - czy włączony jest recirculation fan
    - czy Bleed'y są włączone na pozycje MIN, NORM czy MAX
    - ustawienie Torque'ów silnika
    - lub po prostu samolot na podstawie czujnika temperatury + magicznego oprogramowania stwierdził, że nagle musi maksymalnie grzać lub chłodzić.

    Klima w airliner'sach to dziwny system. Czasem ustawić na maksymalne chłodzenie, a wali ciepłym powietrzem lub na odwrót i nikt nie ma pojęcia dlaczego.

    Może grzyb w klimatyzacji zyskał świadomość i coś tam miesza
    Jerry likes this.

  4. #804

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez sprajt2 Zobacz posta
    znacząco

    A konkretnie? Ile dłużej się leci?

  5. #805
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    ok 60 KTS :-) Spójrz na radar i zobaczysz, że wznosi się z prędkością 270, na przelotowej i przy zniżaniu leci około 335 (dziś na FR24). Jeśli nie stosuje się do ograniczenia prędkości do FL100 250 KTS
    Pitterek

  6. #806
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    ok 60 KTS :-) Spójrz na radar i zobaczysz, że wznosi się z prędkością 270, na przelotowej i przy zniżaniu leci około 335 (dziś na FR24). Jeśli nie stosuje się do ograniczenia prędkości do FL100 250 KTS
    Troche przesadziles. Roznicy jest ok 30Kts co przy locie po kraju to pewnie robi z 2-3 minuty.
    Tak przy okazji to na FL mozna rowniez powiedziec, ze leci szybciej niz normalnie i tez bedzie to prawda.
    Kto wie o co chodzi wygrywa talon na balon

  7. #807

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    none

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Troche przesadziles. Roznicy jest ok 30Kts co przy locie po kraju to pewnie robi z 2-3 minuty.
    Robi nawet mniej. Różnica jest w tym zakresie, gdzie wznosi powyżej setnego i rośnie TAS (do maksymalnego odchylenia - owych ok. 30kts extra). To pewnie koło połowy block-block, może mniej nawet.

    Tak przy okazji to na FL mozna rowniez powiedziec, ze leci szybciej niz normalnie i tez bedzie to prawda.
    Kto wie o co chodzi wygrywa talon na balon
    Chyba wiem, ale nie będę innym rujnować Odpowiem za to podpowiedzią i pytaniem - zwykle wznoszenie/cruise jest na jakiej prędkości? 240IAS?

    Pozdrawiam, Adam

  8. #808
    Awatar smeru

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie Dzień na pokładzie Bombardiera Q400 Eurolot

    Chyba jeszcze nie było. Fajny film o lataniu bombami
    Patryk95 likes this.

  9. #809
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dash 8 -402 4424 SP-EQH EuroLot ferried 17nov14 WAW-NCL-KEF on wet-lease to BlueSkyAirlnes, Cayman Islands

  10. #810
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Dash 8 -402 4424 SP-EQH EuroLot ferried 17nov14 WAW-NCL-KEF on wet-lease to BlueSkyAirlnes, Cayman Islands
    Hmm, to w jaki sposob 20-go jest znowu w WAW i pozniej wykonuje loty K2/LO?

  11. #811
    Awatar lynxmr

    Dołączył
    Jan 2012
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Na dniach ma zostać oddany do leasingodawcy SP-EQA
    MD-11 rules :)

  12. #812
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    To się zaczyna...

  13. #813

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mg84 Zobacz posta
    To się zaczyna...
    Co się zaczyna??

  14. #814

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ja bym powiedział raczej że się kończy.
    tartal likes this.

  15. #815

    Dołączył
    Dec 2008

    Domyślnie

    Najwyżej logo się zmieni na kadłubie , ot cała zmiana. Ale kto wie ...

  16. #816

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Proud to fly a Turboprop: Q400 vs ATR72 | The Flying Engineer

    Z powyższego artykułu można łatwo wywnioskować przyczyny dalszego zadłużania się ELO. ELO nie wykorzystuje żadnej z zalet Q400 (większa pojemność PAX - i tak latają w połowie puste [jeśli nie w 90% puste :-(], ani szybkość, a zatem większa liczba rotacji - ich ulubionym zajęciem jest ozdoba płyty postojowej w WAW) przy wszystkich jego wadach tj. wyższa cena, wyższe koszty eksploatacji, większe spalanie.

    Niestety rynek w Polsce nie jest tak zamożny jak w innych krajach europejskich i posiadanie floty nowych samolotów turbośmigłowych do obsługi połączeń regionalnych nie ma racji bytu jeśli lata nimi 1-45 osób przy szacowanym cache flow break-even przy właśnie 45 PAX. Jeśli ELO sprzedał/sprzedaje stare ATRy to znaczy, że one jeszcze mogą latać (nie wszystki,e niektóre na części), więc może brdziej sensownym rozwiązaniem było pozostać przy flocie używanych ATRów, ewentualnie pozyskać kolejne z rynku wtórnego, zamiast pakować spółkę w leasing na 11 nowych samolotów. Koszt samolotu używanego (przede wszystkim udział raty leasingowej w koszcie godziny) jest zdecydowanie mniejszy i nierzadko powoduje, że całościowy koszt również jest mniejszy. ..., a co do jakości produktu. Połączenia regionalne w Polsce nie mają konkurencji, więc nie ma szczególnych powodów aby martwić, że się pasażer wybierze inne połączenie jeśli podstawi się 20 letniego ATRa zamiast nowiutkiego Bombardiera.
    damian1982 and pitekman like this.
    Pozdrawiam,
    Jordan
    https://skyisthelimit.aero

  17. #817

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Połączenia regionalne w Polsce nie mają konkurencji, więc nie ma szczególnych powodów aby martwić, że się pasażer wybierze inne połączenie jeśli podstawi się 20 letniego ATRa zamiast nowiutkiego Bombardiera.
    Z tym ostatnim bym polemizował, po nadchodzącym skróceniu czasu przejazdu pociągi staną się realną konkurencją dla Warszawa - GDN i WRO, jedynych połączeń które dawały wyciągnąć wyższe ceny, dla KRK, KTW i POZ konkurencją są już teraz, poza tym wszystkie mające sens połączenia regionalne w Polsce (Warszawa-GDN i WRO, GDN-KRK/WRO) mają też konkurencję FR.
    pitekman likes this.

  18. #818

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Niestety sprawdzi się chyba to, co spora część z nas przewidywała - Dashe to był zły wybór dla ELO i niestety może się to na nich bardzo źle odbić. Na większości tras, które ELO wykonuje, ATR niestety wypada lepiej. Tańszy w zakupie, tańszy w eksploatacji. A to, że wolniejszy i mniej pojemny? Cóż... Przy takim load factor mniejsza pojemność działa raczej na korzyść, przy większości dystansów, które pokonują, prędkość też nie wnosi nic nowego.

    Chociaż bardzo lubię q400, to jednak moim zdaniem ELO popełnił duży błąd.

  19. #819

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JosePL Zobacz posta
    Niestety sprawdzi się chyba to, co spora część z nas przewidywała - Dashe to był zły wybór dla ELO i niestety może się to na nich bardzo źle odbić. Na większości tras, które ELO wykonuje, ATR niestety wypada lepiej. Tańszy w zakupie, tańszy w eksploatacji. A to, że wolniejszy i mniej pojemny? Cóż... Przy takim load factor mniejsza pojemność działa raczej na korzyść, przy większości dystansów, które pokonują, prędkość też nie wnosi nic nowego.

    Chociaż bardzo lubię q400, to jednak moim zdaniem ELO popełnił duży błąd.
    Najważniejszym zadaniem ELO było i jest latanie dla LOTu.

    Czy ATRka byłaby w stanie w ciągu dnia wykonać z Warszawy do Wrocławia 6 rotacji krajowych z postojem w Warszawie nie krótszym niż 30 minut za każdym razem?

    Czy byłaby w stanie się zmieścić w najkrótszych blokach - 19:40-21:55 na wszystkich krajówkach?

    DH4 LOT będzie mógł wykorzystać na międzynarodowych trasach typu ARN, CPH, HAM, PRG, BUD, LWO w godzinach, w których nie stanowią problemu nadmiar pasażerów, bagażu ani długość rejsu...
    konrad777 and Lukasz like this.

  20. #820

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jordanj Zobacz posta
    Proud to fly a Turboprop: Q400 vs ATR72 | The Flying Engineer

    Z powyższego artykułu można łatwo wywnioskować przyczyny dalszego zadłużania się ELO. ELO nie wykorzystuje żadnej z zalet Q400 (większa pojemność PAX - i tak latają w połowie puste [jeśli nie w 90% puste :-(], ani szybkość, a zatem większa liczba rotacji - ich ulubionym zajęciem jest ozdoba płyty postojowej w WAW) przy wszystkich jego wadach tj. wyższa cena, wyższe koszty eksploatacji, większe spalanie.

    Niestety rynek w Polsce nie jest tak zamożny jak w innych krajach europejskich i posiadanie floty nowych samolotów turbośmigłowych do obsługi połączeń regionalnych nie ma racji bytu jeśli lata nimi 1-45 osób przy szacowanym cache flow break-even przy właśnie 45 PAX. Jeśli ELO sprzedał/sprzedaje stare ATRy to znaczy, że one jeszcze mogą latać (nie wszystki,e niektóre na części), więc może brdziej sensownym rozwiązaniem było pozostać przy flocie używanych ATRów, ewentualnie pozyskać kolejne z rynku wtórnego, zamiast pakować spółkę w leasing na 11 nowych samolotów. Koszt samolotu używanego (przede wszystkim udział raty leasingowej w koszcie godziny) jest zdecydowanie mniejszy i nierzadko powoduje, że całościowy koszt również jest mniejszy. ..., a co do jakości produktu. Połączenia regionalne w Polsce nie mają konkurencji, więc nie ma szczególnych powodów aby martwić, że się pasażer wybierze inne połączenie jeśli podstawi się 20 letniego ATRa zamiast nowiutkiego Bombardiera.
    Takich porównań były już tutaj dziesiątki i nie mają one sensu. K2 jest ofiarą nieudolnych polityków którzy kupili Dashe poprzez ARP aby zyskać kartę przetargową do kupienia Quadry przez KGHM. Dodać do tego fakt, że tych Dashy jest za dużo oraz trochę niepopartej analizami ambicji kierownictwa ELO w postaci tworzenia niezależnej linii lotniczej i efekty są katastrofalne. Pod względem operacyjnym na region Europy Środkowej te samoloty są całkowicie wystarczające i świetne jako feed, ale nie da się na ich podstawie utworzyć samofinansującej się linii niskokosztowej.
    konrad777, CRC, sven and 5 others like this.

Strona 41 z 44 PierwszyPierwszy ... 31 39 40 41 42 43 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 15-12-2015, 18:50
  2. 25-05-2015, 19:08
  3. 13-05-2015, 00:37
  4. 01-04-2015, 11:59
  5. 14-11-2014, 20:56
  6. 26-08-2014, 12:52
  7. 24-08-2014, 12:25
  8. 04-08-2014, 10:29
  9. 16-07-2014, 12:17
  10. 07-07-2014, 18:49
  11. 29-06-2014, 18:19
  12. 27-06-2014, 13:50
  13. 22-06-2014, 16:43
  14. 26-03-2014, 21:51
  15. 10-12-2013, 20:47
  16. 22-11-2013, 12:54
  17. 08-10-2013, 20:45
  18. 13-09-2013, 13:16
  19. 04-09-2013, 23:33
  20. 25-04-2013, 20:09
  21. 24-04-2013, 23:59
  22. 23-04-2013, 20:11
  23. 17-04-2013, 16:29
  24. 16-04-2013, 22:45
  25. 07-04-2013, 00:30
  26. 18-03-2013, 10:37
  27. 13-03-2013, 14:10
  28. 27-02-2013, 20:08
  29. 21-02-2013, 10:30
  30. 13-02-2013, 17:38
  31. 29-01-2013, 16:27
  32. 28-01-2013, 18:44
  33. 26-01-2013, 09:58
  34. 23-01-2013, 19:19
  35. 21-01-2013, 23:52
  36. 21-01-2013, 21:48
  37. 21-01-2013, 18:13
  38. 21-01-2013, 15:30
  39. 21-01-2013, 14:19
  40. 21-01-2013, 13:20
  41. 21-01-2013, 12:13
  42. 21-01-2013, 09:54
  43. 21-01-2013, 00:31
  44. 21-01-2013, 00:08
  45. 21-01-2013, 00:06
  46. 20-01-2013, 20:27
  47. 20-01-2013, 19:58
  48. 20-01-2013, 18:05
  49. 20-01-2013, 16:49
  50. 20-01-2013, 16:40

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •