Strona 1 z 43 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 860
Like Tree347Likes

Wątek: Q400 w Eurolot - informacje, opinie

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Q400 w Eurolot - informacje, opinie


    Polecamy

    Za dzisiejszą informacją prasową:

    Walne Zgromadzenie Eurolot SA zaakceptowało wniosek Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki dotyczący wyboru nowej floty. Eurolot chce jeszcze w pierwszej połowie 2012 roku rozpocząć sukcesywną wymianę swoich samolotów na kanadyjskie Bombardiery Q400 NextGen.

    Pierwszy nowy samolot pojawi się na trasach obsługiwanych przez Eurolot SA już w maju tego roku. W sezonie letnim do Polski trafi łącznie 8 sztuk najnowszej generacji Bombardierów Q400 NextGen. Linia ma także opcję dodatkową na zakup kolejnych 12 samolotów tego typu.

    Chcemy rozwijać naszą linię, chcemy rozwijać siatkę połączeń regionalnych i operować na tej siatce nowymi i nowoczesnymi samolotami - powiedział Mariusz Dąbrowski, Prezes Zarządu Eurolot SA. Wybrany samolot ma doskonałą elastyczność operacyjną, która jest absolutnie niezbędna na coraz bardziej konkurencyjnym rynku. Bombardier Q400 NextGen stwarza nam szansę rozwoju i daje możliwość znaczącej poprawy oferowania.

    Polski przewoźnik będzie operował nowymi samolotami zarówno w ramach własnej siatki połączeń jak i na połączeniach wykonywanych dla PLL LOT, które są najważniejszym partnerem Eurolotu.

    Jestem przekonany, że Pasażerowie szybko docenią ten wybór, podróże z nami staną się bardziej komfortowe - dodaje Mariusz Dąbrowski – Będziemy mogli latać szybciej i dalej niż teraz. Samolot Q400 ma znakomite osiągi – dużą prędkość wznoszenia oraz wysoką prędkość przelotową (ok 670 km/h), co sprawia, że czas lotu na połączeniach regionalnych nie odbiega od czasu przelotu samolotem odrzutowym. Przy tym zużywa o ok 30- 40% mniej paliwa, ma też o tyle samo mniejszą niż odrzutowce emisję spalin (na trasach o podobnej długości).

    Natężenie hałasu emitowane przez Q400 NextGen jest o ok 15 decybeli niższe niż wymagają tego rygorystyczne przepisy ICAO, dzięki czemu samolot jest bardzo przyjazny w operacjach na lotniska położone w rejonach miejskich. W tym roku planowane jest wprowadzenie do eksploatacji Q400 napędzanego biopaliwem.

    Najnowszy pasażerski wariant Q400 NextGen (New Generation), który oficjalnie oferowany jest od 2008 roku, wyróżnia szczególnie nowa aranżacja kabiny i bardziej wygodne fotele. Samolot ma też większe schowki na bagaż podręczny i przyjazne dla oczu oświetlenie - w miejsce dotychczasowych klasycznych żarówek zastosowano diody LED, emitujące jaśniejsze światło. Kabina pasażerska została dodatkowo wyciszona i dostosowana do przewozu nawet 80 pasażerów. W zamówionej przez Eurolot wersji będzie 78 miejsc, co jeszcze bardziej podniesie komfort podróży.

    Producent zmodyfikował ostatnio program obsługi, pozwalając na obniżenie kosztów eksploatacji, zredukowane zostało też zużycie paliwa. Żywotność samolotu określono na poziomie 67000 godzin lub 80000 cykli startów/lądowania a opcjonalnie, awionika samolotu dostosowana jest do wykonywania podejść w warunkach CAT IIIA.

    Samoloty Q400 oraz Q400 NextGen wykorzystywane są przez ponad 40 użytkowników na całym świecie. Do chwili obecnej na ich pokładach podróż odbyło ponad 167 milionów pasażerów. Łącznie flota wszystkich Q400 spędziła w powietrzu ponad 3 mln godzin, wykonując ponad 3,3 mln startów i lądowań.

    Bies, Skyfighter and urban787 like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Coś o siatce połączeń na konferencji?
    Ładnie wygląda w tym malowaniu, ale ja już w ogóle nie pamiętam jak wygląda samolot to każdy mi się podoba
    "Proszę nie domniemywać, że ludzie w PLL LOT nie umieją używać Excela"
    - Sebastian Mikosz, Prezes PLL LOT SA, 21.02.2013, Komisja Infrastruktury

  3. #3
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    I jeszcze streszczenie konferencji:
    W roku 2011 przewoźnik przewiózł 50.000 pasażerów.

    Siatka połączeń.

    - W sezonie letnim ruszy WRO-KRK-LWO
    - Dodanie nowych połączeń międzynarodowych - szczegóły wkrótce.
    - Euro 2012 - dedykowane połączenia w czasie mistrzostw, zarówno rejsowe, jak również czarterowe.
    - GDN-POZ dodatkowy rejs w dniu meczu

    Samoloty:

    - maszyny będą w leasingu, nie jest jeszcze wybrany lessor dla maszyn.
    - pierwszy samolot doleci na początku maja, w sumie w tym roku pojawi się osiem maszyn
    - średnie obłożenie za 2011 KRK-GDN w granicach 80%, na innych trasach nieco gorzej.
    - wybór maszyny jest optymalny z punktu widzenia tras własnych, oraz rejsów na zlecenie LOT, który jest najważniejszym partnerem Eurolotu.
    - Serwis samolotów prawdopodobnie AMS, ale decyzja jeszcze nie jest podjęta.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #4

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Samolot Q400 ma znakomite osiągi – dużą prędkość wznoszenia oraz wysoką prędkość przelotową (ok 670 km/h), co sprawia, że czas lotu na połączeniach regionalnych nie odbiega od czasu przelotu samolotem odrzutowym. Przy tym zużywa o ok 30- 40% mniej paliwa, ma też o tyle samo mniejszą niż odrzutowce emisję spalin (na trasach o podobnej długości).
    Z tego, co podaje cytowany przez Kol. Egona P. Mariusz Dąbrowski wynika, że Q400 zużywa 30-40% mniej paliwa, jednak Dąbrowski nie podaje, od czego liczone są te procenty.

    Z kolei z postu # 420 Kol. 1410driver z wątku: "Nowe samoloty dla Eurolotu... wynika, że Q400 zużywa na godzinę 1317 litrów przy 80 pasażerach na pokładzie v. 927 litrów na godzinę i 74 osoby dla ATR. Daje to wskaźnik: 12,52l/pasażer dla ATR v. 16,46l/pasażer dla Q400 i nie zgadza się z danymi podanymi przez M. Dąbrowskiego, jeśli przyjąć, że ten porównywał ATR z Q400.

    Cytat za Kol 1410driver: http://www.newsweek.pl/bins/media/pi...1ea97b82f1.jpg

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Zależy dla jakiego rejsu bierzemy dane. Inaczej będzie się to rozkładało dla maksymalnego zasięgu, inaczej dla trasy porównywalnej dla AT7.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Co z ATRami? Czy małe ATRy zostają (na mniej obłożone trasy)?

  7. #7
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ale tych danych z newseeeka nie traktowałbym jako wiarygodne źródło - max poziom lotu i techniczna niezawodność Q400 też są przecież "od czapy"..
    Pozdrawiam

  8. #8
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Serwis samolotów prawdopodobnie AMS, ale decyzja jeszcze nie jest podjęta.
    Dwa miesiace do wprowadzenia ...maja poczucie humoru.
    l410driver and gaugan like this.

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Z tego, co podaje cytowany przez Kol. Egona P. Mariusz Dąbrowski wynika, że Q400 zużywa 30-40% mniej paliwa, jednak Dąbrowski nie podaje, od czego liczone są te procenty.
    Napisane, że względem odrzutowca (jak rozumiem, trzeba sobie dopowiedzieć że w podobnym rozmiarze, czyli E70).
    Eee tam, podpis ;)

  10. #10
    Awatar Stampa

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    A ja myślę, że wybór takiego samolotu jest bardzo nieprzemyślaną decyzją, za którą przyjdzie płacić przez wiele lat przyszłym Zarządom zarówno Eurolotu, jak i LOTu. Q400 po prostu kompletnie nie pasuje do profilu operacyjnego Eurolotu. No, chyba że ktoś postanowił że córka będzie teraz konkurować z matką, jak to kiedyś zarzucano C0. Poza tym, to dzisiaj Eurolot powinien raczej myśleć o czekającej go kilkumiesięcznej wyniszczającej wojnie z OLT zamiast szukać sposobu na obniżenie swojej konkurencyjności poprzez podnoszenie kosztów działalności własnej. I jeszcze jeden aspekt: wprowadzanie nowego (zupełnie nowego) typu "z marszu" - na początku sezonu letniego i do tego na Euro2012, w zasadzie bez żadnego przygotowania - to mógł wymyślić tylko ktoś, kto nigdy wcześniej nie wprowadzał żadnego innego typu do eksploatacji.
    St.

  11. #11
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    "Nowe samoloty dla Eurolotu... wynika, że Q400 zużywa na godzinę 1317 litrów przy 80 pasażerach na pokładzie v. 927 litrów na godzinę i 74 osoby dla ATR. Daje to wskaźnik: 12,52l/pasażer dla ATR v. 16,46l/pasażer dla Q400 i nie zgadza się z danymi podanymi przez M. Dąbrowskiego, jeśli przyjąć, że ten porównywał ATR z Q400.
    Proponowałbym porównać ATR-72 z 64 miejscami lub 66 miejscami (takie samoloty ma ELO) i Dasha Q400 z 78 miejscami (bo taką wersję kupił ELO).

    Co do ATR'a z 74 miejscami. Skoro przy załadowaniu 64 pax są często problemy z udźwigiem to ciekaw jestem co by było przy 74 miejscach. Po drugie każdy kto podróżował w szalenie komfortowej wersji 64 pax to niech sobie wyobrazi lot w wersji 72 pax.

    Co do porównywanie Q400 do Jetów, to oprócz E170 i E174 wartwo wziąść też pod uwagę CRJ'oty.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    Z tego, co podaje cytowany przez Kol. Egona P. Mariusz Dąbrowski wynika, że Q400 zużywa 30-40% mniej paliwa, jednak Dąbrowski nie podaje, od czego liczone są te procenty.
    Są liczone od jeta (E170, B737)

    Cytat Zamieszczone przez hypne Zobacz posta
    ... wynika, że Q400 zużywa na godzinę 1317 litrów przy 80 pasażerach na pokładzie v. 927 litrów na godzinę i 74 osoby dla ATR.
    Nie wiem skąd takie dane. te 927l/h dla ATR to trochę dużo. Średnie spalanie na całej trasie to około 600 kg/h czyli około 750l/h.

    Dla przykładu na trasie WAW-KRK ATR pali około 450-500 kg (560-625 l), E170 około 1200-1400kg (1500-1750 l) a B737 około 1500-1700kg (1875-2125 l). Q400 rzeczywiście pali o 30-40% mniej paliwa niż E170, ale to i tak jest 2 razy więcej niż ATR. Na tej trasie da to spalanie około 1000l. Czy dla skrócenia lotu w bloku o 5-10 minut w porównaniu z ATR warto? Zobaczymy. Wydaje mi sie, że pasażer tego nawet nie odczuje. A kasa Eurolotu i LOTu bardzo.

    Cytat Zamieszczone przez Stampa Zobacz posta
    A ja myślę, że wybór takiego samolotu jest bardzo nieprzemyślaną decyzją, za którą przyjdzie płacić przez wiele lat przyszłym Zarządom zarówno Eurolotu, jak i LOTu. Q400 po prostu kompletnie nie pasuje do profilu operacyjnego Eurolotu. No, chyba że ktoś postanowił że córka będzie teraz konkurować z matką, jak to kiedyś zarzucano C0. Poza tym, to dzisiaj Eurolot powinien raczej myśleć o czekającej go kilkumiesięcznej wyniszczającej wojnie z OLT zamiast szukać sposobu na obniżenie swojej konkurencyjności poprzez podnoszenie kosztów działalności własnej. I jeszcze jeden aspekt: wprowadzanie nowego (zupełnie nowego) typu "z marszu" - na początku sezonu letniego i do tego na Euro2012, w zasadzie bez żadnego przygotowania - to mógł wymyślić tylko ktoś, kto nigdy wcześniej nie wprowadzał żadnego innego typu do eksploatacji.
    St.
    Popieram w 100%. W biurach Eurolotu liczą, że OLT przetrwa max pół roku. Zeby się nie przeliczyli i sami się nie zwineli w podobnym czasie.

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez photokom Zobacz posta
    Dla przykładu na trasie WAW-KRK ATR pali około 450-500 kg (560-625 l), E170 około 1200-1400kg (1500-1750 l) a B737 około 1500-1700kg (1875-2125 l). Q400 rzeczywiście pali o 30-40% mniej paliwa niż E170, ale to i tak jest 2 razy więcej niż ATR. Na tej trasie da to spalanie około 1000l. Czy dla skrócenia lotu w bloku o 5-10 minut w porównaniu z ATR warto? Zobaczymy. Wydaje mi sie, że pasażer tego nawet nie odczuje. A kasa Eurolotu i LOTu bardzo.
    Jak dla mnie - wymowne. Ale z kolei tutaj:
    A Q400X turboprop bodes well for Bombardier | Aspire Aviation

    porównują OPS starego Q400, ATR 42, CRJ 200, CRJ 700 oraz E170 i 145 i wychodzi, że Q400 ma najniższe koszty.

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    No to czemu się wszyscy ich wyzbywają ? a fabryka nie ma zamówień ?

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Mnie się pytasz? Nie wiem, może zatrudniają najbrzydsze hostessy na Paris Air Show?
    http://www2.bombardier.com/en/3_0/3_...Vol22_Iss2.pdf
    gate likes this.

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Gratulacje dla K2 - oby zakup był udany.

    Wielbicielom Q400 po raz kolejny życzę mocnych wrażeń przy lądowaniu.

    ANA Dash-8 Q400 emergency landing at Kochi - YouTube
    SK1209 plane crash aalborg part2 (UPDATED) - YouTube


  17. #17

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez photokom Zobacz posta
    Q400 rzeczywiście pali o 30-40% mniej paliwa niż E170, ale to i tak jest 2 razy więcej niż ATR. Na tej trasie da to spalanie około 1000l.
    Chyba trochę przesadziłeś, że 2 razy większe spalanie.

    Z informacji dostępnych w internecie wynika, że Q400 spala około 30% więcej paliwa na godzinę niż ATR72.

    Licząc jednak spalanie na określony odcinek - przy uwzględnieniu, że Q400 może zabrać 10-12 paxów więcej i lata znacznie szybciej - różnica w spalaniu spada do ~15% na PAXa.

    Na trasie WAW-KRK Q400 powinien spalać około 200 litrów więcej co daje ~700zł, a przeliczając to na PAXa daje 8-10zł więcej. Czy to jest dużo?

    Tutaj jest ciekawa dyskusja o spalaniu Q400:
    Q400 fuel burn? - PPRuNe Forums

    wynika, że spalanie znacznie spada znacznie wraz ze zmniejszeniem prędkości. Można więc latać wolniej i bardziej ekonomicznie.
    Vmo-10, around 1000kg/hr
    Vmo-20, around 900kg/hr
    210kts in the cruise, then your TOTAL flow fuel can be improved significantly to approximately 730 kilos per hour


    BTW. LOT chyba nie dba aż tak bardzo o koszty skoro wysyła E-Jety na trasy ~300km WAW-LWO, KGD, VNO.

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomek973 Zobacz posta

    BTW. LOT chyba nie dba aż tak bardzo o koszty skoro wysyła E-Jety na trasy ~300km WAW-LWO, KGD, VNO.
    1. A E-Jety mają stać i płytę grzać między 12:15 a 16:15? Do nikąd indziej nie obrócą...

    2. A może pasażerów jest dużo i bagaży?

  19. #19
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Gratulacje dla K2 - oby zakup był udany.

    Wielbicielom Q400 po raz kolejny życzę mocnych wrażeń przy lądowaniu.

    ANA Dash-8 Q400 emergency landing at Kochi - YouTube
    SK1209 plane crash aalborg part2 (UPDATED) - YouTube
    Przynajmniej nikt nie zginął, w porównaniu z tym.
    American Eagle flight 4184
    TransAsia Airways flight 791
    Bangkok Airways flight 266
    Tuninter flight 1153

    Wybrali Bombki, tak więc dalsza przepychanka Q400/ATR jest raczej bezzasadna.

  20. #20

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez photokom Zobacz posta
    Dla przykładu na trasie WAW-KRK ATR pali około 450-500 kg (560-625 l), E170 około 1200-1400kg (1500-1750 l) a B737 około 1500-1700kg (1875-2125 l). Q400 rzeczywiście pali o 30-40% mniej paliwa niż E170, ale to i tak jest 2 razy więcej niż ATR. Na tej trasie da to spalanie około 1000l. Czy dla skrócenia lotu w bloku o 5-10 minut w porównaniu z ATR warto? Zobaczymy. Wydaje mi sie, że pasażer tego nawet nie odczuje. A kasa Eurolotu i LOTu bardzo.
    Czy ten model może zastąpić jety na wszystkich aktualnych trasach z portów regionalnych? (np. KRK-CDG, KRK-TLV, trasy do Niemiec)

    Jeśli tak, to ogólny bilans może być korzystny zarówno dla euroLOTu jak i LOTu. Co prawda na najkrótszych lotach koszty, które jedna z tych firm będzie musiała ponieść (w zależności do tego jak formułuje to ich kontrakt), będą wyższe, ale na lotach z i do portów regionalnych obsługiwanych dziś przez jety, będą niższe. Dzięki temu LOT, mógłby bez dodatkowych obciążeń kapitałowych zwiększyć moce przewozowe ze swojego hubu i uprościć operacje (zatem obniżyć koszty) koncentrując wszystkie jety w jednym miejscu.

    Nie biorę tu jednak pod uwagę utraty tych klientów, którzy nie akceptują latania turbośmigłowymi na połączeniach międzynarodowych.

    edit: po sprawdzeniu KRK-CDG tak (2,5h), KRK-TLV nie, ale takich lotów bezpośrednich już w rozkładzie nie ma

Strona 1 z 43 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 25-05-2015, 19:08
  2. 13-05-2015, 00:37
  3. 01-04-2015, 11:59
  4. 14-11-2014, 20:56
  5. 26-08-2014, 12:52
  6. 24-08-2014, 12:25
  7. 04-08-2014, 10:29
  8. 16-07-2014, 12:17
  9. 07-07-2014, 18:49
  10. 29-06-2014, 18:19
  11. 27-06-2014, 13:50
  12. 22-06-2014, 16:43
  13. 26-03-2014, 21:51
  14. 10-12-2013, 20:47
  15. 22-11-2013, 12:54
  16. 08-10-2013, 20:45
  17. 13-09-2013, 13:16
  18. 04-09-2013, 23:33
  19. 25-04-2013, 20:09
  20. 24-04-2013, 23:59
  21. 23-04-2013, 20:11
  22. 17-04-2013, 16:29
  23. 16-04-2013, 22:45
  24. 07-04-2013, 00:30
  25. 18-03-2013, 10:37
  26. 13-03-2013, 14:10
  27. 27-02-2013, 20:08
  28. 21-02-2013, 10:30
  29. 13-02-2013, 17:38
  30. 29-01-2013, 16:27
  31. 28-01-2013, 18:44
  32. 26-01-2013, 09:58
  33. 23-01-2013, 19:19
  34. 21-01-2013, 23:52
  35. 21-01-2013, 21:48
  36. 21-01-2013, 18:13
  37. 21-01-2013, 15:30
  38. 21-01-2013, 14:19
  39. 21-01-2013, 13:20
  40. 21-01-2013, 12:13
  41. 21-01-2013, 09:54
  42. 21-01-2013, 00:31
  43. 21-01-2013, 00:08
  44. 21-01-2013, 00:06
  45. 20-01-2013, 20:27
  46. 20-01-2013, 19:58
  47. 20-01-2013, 18:05
  48. 20-01-2013, 16:49
  49. 20-01-2013, 16:40
  50. 20-01-2013, 16:26

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •