Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 157
Like Tree54Likes

Wątek: Eurolot - Nowe / Skasowane Połączenia 2012

  1. #1
    Awatar monumental

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Białystok

    Domyślnie Eurolot - Nowe / Skasowane Połączenia 2012


    Polecamy

    Za eurolot.com

    "
    Eurolot uruchamia kolejne połączenie międzynarodowe

    Linie Eurolot uruchamiają kolejne połączenie międzynarodowe w ramach własnej siatki połączeń. Tym razem jest to Zadar (Chorwacja) z Warszawy.

    To już kolejne międzynarodowe połączenie Eurolotu, jednak nie ostatnie. Wkrótce ogłosimy kolejny kierunek, który zagości w siatce naszych połączeń.

    Rejsy z Warszawy do Zadaru realizowane będą raz w tygodniu - w soboty.

    • Wylot z Warszawy - 8:45, przylot do Zadaru o godzinie 11:00,


    • Wylot z Zadaru - 11:40, przylot do Warszawy o godzinie 13:55."

  2. #2
    Awatar b 737

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Staszów

    Domyślnie

    Bardzo dobra wiadomość od Eurolotu – przewoźnik uruchamia mnóstwo nowych tras!
    Nowa połączenia to trasy głównie z Gdańska i Krakowa oraz swoje dostały też Poznań, Warszawa i Wrocławia.
    Samolotami Eurolotu polecimy do: Aarhus, Amsterdamu, Bremy, Dubrownika,Florencji, Hamburga, Heringsdorfu, Lwowa, Wilna, Popradu, Zadaru i Zurichu

    Sprzedaż biletów ma ruszyć 27 marca, ceny lotów krajowych będą zaczynać się od 99 PLN w jedną stronę, natomiast rejsy zagraniczne mają kosztować 199 PLN.
    Osoby w wieku do 18 lat będą mogły skorzystać z 50% zniżki.
    Pełna lista tras:
    Gdańsk – Amsterdam
    Gdańsk – Aarhus
    Gdańsk – Brema
    Gdańsk – Poznań
    Kraków – Amsterdam
    Kraków – Dubrownik
    Kraków – Florencja
    Kraków – Hamburg
    Kraków – Heringsdorf
    Kraków – Lwów
    Kraków – Wilno
    Kraków – Zurich
    Warszawa – Heringsdorf
    Warszawa – Poprad
    Warszawa – Zadar
    Wrocław – Lwów
    Eurolot: mnóstwo nowych tras z Polski! | Mleczne Podróże, czyli najlepsze promocje lotnicze
    Pozdrawiam G

  3. #3
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    No proszę, czyli ten pierwszy Q400 dedykowany do lotów K2 będzie operował głównie z KRK.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ktos kto w Ministerstwie Skarbu Panstwa nadzoruje K2 i LO powinien stracic stanowisko - dwie spółki MS będą ze sobą konkurowac i wzajemnie sie oslabiac - brawo

  5. #5

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Ktos kto w Ministerstwie Skarbu Panstwa nadzoruje K2 i LO powinien stracic stanowisko - dwie spółki MS będą ze sobą konkurowac i wzajemnie sie oslabiac - brawo
    Niekoniecznie.
    Gdyby Eurolot nie uruchomił swoich połączeń, wcześniej czy później zrobiłby to ktoś inny.

  6. #6
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Prędzej czy później ktoś uruchomi też KRK-NYC i KRK-PEK. Do boju, Eurolot!
    Lewandziu likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tomek973 Zobacz posta
    Niekoniecznie.
    Gdyby Eurolot nie uruchomił swoich połączeń, wcześniej czy później zrobiłby to ktoś inny.
    Gdyby był taki popyt to byłyby od dawna - zreszta gdyby tak rzeczywiscie było to latac moglby np Swiss do ZRH, bo to połaczenie do hubu wiec nie potrzebujesz az tylu pasazerow P2P, a wystarczy jakas część, bo reszta poleci tranzytem. Podobnie AMS i KLM - a tak, mamy loty do ZRH 3 razy w tygodniu bez CS, tylko P2P, za to zabierajac pasazerów LO, ktory jest udziałowcem K2 - ktos oszalał.

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Nowe połączenia Eurolot w sezonie 2012

    Za informacją prasową:

    Czternaście nowych tras otworzy w sezonie letnim Polska Regionalna Linia Lotnicza Eurolot. Najwięcej z Krakowa i Gdańska, ale będą też nowe połączenia z Warszawy, Wrocławia i Poznania. Większość to połączenia zagraniczne.


    Nowa siatka połączeń eurolot.com to czternaście nowych destynacji. Listę otwiera Amsterdam, dokąd linia będzie latać z Gdańska i Krakowa. Kraków Airport staje się zarazem największym partnerem Eurolotu, linia zwiększa oferowanie ze stolicy Małopolski aż o osiem nowych kierunków. Poza Amsterdamem, dokąd z Krakowa będzie można teraz polecieć bezpośrednio aż cztery razy w tygodniu, będą też połączenia z Zurychem – trzy razy w tygodniu, a także z Wilnem i Lwowem. Do Wilna samoloty eurolot.com będą latały dwa razy w tygodniu, do Lwowa częstotliwość rejsów będzie dwa razy większa. Trzy razy w tygodniu będzie też można polecieć z Krakowa do Hamburga.


    - Nasza ekspansja nie byłaby możliwa, gdyby nie decyzja o zakupie nowej floty samolotów średniodystansowych – kanadyjskich Bombardierów, z których pierwszy będziemy mieli już za miesiąc – powiedział Mariusz Dąbrowski, Prezes Zarządu Eurolot SA - Podróże z nami będą zupełnie nowym
    doznaniem, nowy samolot daje bowiem nie tylko nowe, duże możliwości przelotowe, ale jest też znacznie bardziej komfortowy, niż nasza dotychczasowa flota.


    Nowymi samolotami eurolot.com będzie można też wybrać się na weekend do Toskanii - samoloty polecą do Florencji w czwartki wieczorem i w niedziele.


    Kolejne dwa kierunki to połączenia sezonowe. Pierwsze do Dubrownika, drugi kierunek - to niemieckie lotnisko Heringsdorf na Wyspie Uznam - skąd jest zaledwie kilka minut drogi do Świnoujścia, oczywiście z pominięciem zabierającej dużo czasu przeprawy promowej. Połączenia ruszą przed wakacjami, samoloty będą latały na tej trasie do połowy września, do Dubrownika do połowy października.


    Z Gdańska, poza Amsterdamem, linia proponuje połączenia do Bremy i Aarhus, drugiego co do wielkości miasta Danii. Przed Euro 2012 ruszą też połączenia do Poznania, na początek będą one dedykowane do przewozu kibiców Mistrzostw Europy, ale jeśli kierunek będzie cieszył się
    zainteresowaniem Pasażerów, ma szansę na stałe wejść do siatki połączeń Eurolotu.


    Z Warszawy, oprócz całorocznego połączenia do Popradu – Zakopanego, linia proponuje typowo wakacyjne kierunki - w Polsce, do najbardziej oddalonej od stolic nadbałtyckiej miejscowości - Świnoujścia. Lądowanie w położonym kilka kilometrów od Świnoujścia niemieckim Heringsdorfie
    pozwala w ciągu kilka minut busem bądź taksówką znaleźć się w Świnoujściu, a jeśli ktoś chciałby dostać się do Międzyzdrojów, to taka podróż też będzie na pewno znacznie bardziej komfortowa na nowym połączeniu niż drogą lądową. Wkrótce w sprzedaży mają się też pojawić, tak jak stało się
    to po uruchomieniu przez eurolot.com połączeń do Popradu, pakietowe oferty nadmorskich hoteli, które zaoferują Gościom pobyt i przelot w bardzo atrakcyjnej cenie.


    W sezonie letnim z Warszawy polecimy z eurolot.com także na chorwackie wybrzeże, do znanego każdemu amatorowi żeglarstwa portowego Zadaru.


    - Jesteśmy linią, która potrafi szybko odpowiadać na potrzeby Pasażerów – mówi Mariusz Dąbrowski. Nasze nowe kierunki są po prostu realizacją biznesowej strategii linii, która lata tam, dokąd chcą latać jej Pasażerowie, która o komfort Pasażerów dba już na etapie planowania tego, dokąd latać.


    Doskonałym przykładem tej strategii jest długo oczekiwane we Wrocławiu połączenie z Lwowem , które będzie realizowane 2 razy w tygodniu. To niewątpliwie ważne z punktu widzenia zbliżających się Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej połączenie , eurolot.com traktuje jednak nie jako
    połączenie sezonowe, linia chce połączyć Wrocław i Lwów , ze względu na historyczne i współczesne związki obu miast.


    Sprzedaż biletów na nowe połączenia rusza już jutro. Ceny od 99 PLN dla połączeń krajowych i bliskiej zagranicy i 199 PLN dla pozostałych kierunków zagranicznych. Oczywiście zawierają one zarówno opłaty za wystawienie biletu jak i prawo do przewozu 20 kg bagażu rejestrowanego. Na
    każdej trasie obowiązuje także 50 procentowa zniżka dla dzieci i młodzieży do lat 18. Uruchamianie nowych połączeń, będzie następowało sukcesywnie od połowy maja do czerwca.


    Połączenia zagraniczne w większości realizowane będą nowymi samolotami Bombardier Q400 NextGen. Ten najnowocześniejszy i najszybszy na świecie samolot turbośmigłowy już za miesiąc wchodzi do floty eurolot.com. W tym roku linia otrzyma z fabryki w Kanadzie 8 nowych maszyn, w
    kolejnym roku zamierza zrealizować opcję na dostawę 12 kolejnych nowych samolotów.
    W ten sposób polski przewoźnik będzie miał najnowszą i najnowocześniejszą flotę w Europie.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Gdyby był taki popyt to byłyby od dawna - zreszta gdyby tak rzeczywiscie było to latac moglby np Swiss do ZRH, bo to połaczenie do hubu wiec nie potrzebujesz az tylu pasazerow P2P, a wystarczy jakas część, bo reszta poleci tranzytem. Podobnie AMS i KLM - a tak, mamy loty do ZRH 3 razy w tygodniu bez CS, tylko P2P, za to zabierajac pasazerów LO, ktory jest udziałowcem K2 - ktos oszalał.
    Ujmę to inaczej. Wiele osób z południa Polski chcąc lecieć do ZRH wybiera lot przez VIE lub MUC obcymi liniami .Teraz polecą narodową linią i bez przesiadek.Wygodniej i taniej..Z WAW do AMS jest kilka lotów dziennie, z KRK do AMS będzie kilka tygodniowo, a i tak niektórych to boli.
    pbciderek and lucasmadi like this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun Zobacz posta
    Ujmę to inaczej. Wiele osób z południa Polski chcąc lecieć do ZRH wybiera lot przez VIE lub MUC obcymi liniami .Teraz polecą narodową linią i bez przesiadek.Wygodniej i taniej.
    Odwazne załozenie...a czemu mieliby wybrac rejs Eurolotem (3 razy w tygodniu) zamiast lotu z przesiadką przez MUC, WAW, VIE czy FRA? Szczerze mowiac nie widze powodu, nawet czasowo jakos duzo krocej nie bedzie niz np lot przez MUC.
    Mnie boli tylko marnowanie publicznych pieniędzy, a Eurolot lubie dlatego szkoda ze tak działaja, bo boje sie ze skoncza wyjatkowo szybko. A co chce osiagnac MSP nie mam pojęcia - chce miec dwie deficytowe linie lotnicze?

  11. #11
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Mnie boli tylko marnowanie publicznych pieniędzy
    Racja, zakończyć jak najszybciej działalność LO i ELO.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    A może ktoś w ELO pomyślał "skoro OLT chce robić sobie hub w Gdańsku, to ich przechytrzymy i zrobimy hub w Krakowie"?

    Pomijając czy to się może udać biznesowo, to z punktu widzenia właściciela jest to niegospodarność, i ktoś z MSP powinien za to polecieć.

  13. #13
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Ale niby dlaczego ktoś miałby za to polecieć? Po pierwsze, loty z KRK do ZRH czy z GDN do AMS z przesiadką w WAW to trochę naokoło - czyt. totalnie bez sensu. Po drugie, z wyjątkiem tych dwóch portów + Lwów połączenia są do miast, do których LO nie lata w ogóle. Po trzecie, nie nazywajmy marnowaniem publicznych pieniędzy połączeń otwieranych z innych lotnisk niż Warszawa. Jak sama nazwa wskazuje, są to pieniądze nas wszystkich, dlatego powinny być wydawane z korzyścią dla ogółu, a nie tylko dla mieszkańców stolicy. Dlaczego wszyscy mają latać z przesiadką w Warszawie? "Bo tam jest hub LO". Z wyjątkiem BA nie ma w Europie przewoźnika z dużego kraju, który oferuje połączenia tylko i wyłącznie z jednego miasta. Moim zdaniem ruch K2 jest właśnie dlatego dobry, że NIE konkuruje bezpośrednio z LO, a daje szansę mieszkańcom innych regionów niż stolica do lepszego dostępu do centrów biznesowych/turystycznych w Europie. Czy częstotliwość okaże się trafiona, zobaczymy już niedługo.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    1) Jesteśmy owszem państwem sporym, ale biednym. Coraz bogatszym, ale czy wystarczająco bogatym na dostarczenie ruchu P2P z kilku róznych miast? Właśnie zaczyna się eksperyment, który ma to sprawdzić. Problem w tym, że jest to ...

    2) ... eksperyment za nasze publiczne pieniądze. Wszyscy ci, którzy piszą o tym, że nie powinno się pchać całej publicznej kasy w Warszawę mają oczywiście rację. Tylko pytanie na co tę kasę wydawać: na polepszanie infrastruktury, tak żeby więcej linii chciało latać z regionalnych lotnisk, czy na pozwalanie jednej państwowej linii na konkurowanie z drugą państwową linią, ze szkodą dla obydwu, po to, żeby te połączenia regionalnym lotniskom dostarczyć na talerzu. Pamiętam ze studiów (całkiem dobrze bo miałem takie pytanie na egzaminie magisterskim ), że państwo ma w gospodarce kilka ról, między innymi rolę regulacyjną i rolę właścicielską. Państwo w postaci MinInf albo ULC, w swojej roli regulacyjnej, powinno jak najbardziej sprzyjać rozwojowi lotnisk regionalnych. Państwo w postaci MSP, w roli właścicielskiej, dopuszcza się właśnie niegospodarności, bo każe jednej ze swoich firm rozpocząć prawdopobnie nierentowną działalność, zabierając przychody drugiej z tych firm.

    3) Oczywiście, można też argumentować, że pozwalając Eurolotowi na otwarcie tych połączeń państwo wypełnia jeszcze inną rolę, dostarczyciela dóbr publicznych (cytuję "Dobra publiczne to takie, które państwo może dostarczyć skuteczniej niż sektor prywatny, a które służą zaspokojeniu potrzeb społeczeństwa"). Ale spierałbym się, czy dostarczenie społeczeństwu możliwości dolecenia bez przesiadki z Krakowa do Amsterdamu należy do priorytetowych dóbr publicznych.

    4) Co do tego czy loty z Krakowa do Zurychu przez Warszawę są bez sensu - dlaczego? Jeśli cena i czas jest OK? Wiele razy zdarzyło mi się latać np z Kijowa do Warszawy przez Monachium, albo z Brukseli do Gdańska również przez Monachium, bo tak było taniej/szybciej/w dobrych godzinach.

  15. #15
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Każdy argument (zarówno w jedną i jak i w drugą stronę) można z łatwością 'obalić'. Po pierwsze z tym "kazaniem" byłbym ostrożny. Bardziej jestem w stanie uwierzyć, że Państwo 'kazało' LO otworzyć WAW-PEK, niż połączenia typu Heringsdorf, Zadar czy Florencja - nie widzę tutaj działania populistycznego, ani też żadnych wymiernych partnerskich/ekonomicznych/biznesowych/politycznych korzyści. LO i K2 to zupełnie różny model działania, nastawiony na zupełnie inny typ klienta. Nie chciałbym zostać źle zrozumiany - nie jestem zwolennikiem niegospodarności. Uważam, że jeżeli nie da się tych połączeń utrzymać przynajmniej na poziomie 'zero' (brak strat/zysków) to trzeba je będzie zamknąć. Promocyjne ceny na początek - tak, kopiowanie eksperymentalnego modelu cenowego PRYWATNEJ linii OLT Ekspress bez perspektyw na zysk - nie. Wszystko przy czym się upieram, to:
    1) żeby nie zakładać z góry, że jest to konkurencja dla LO (bo jest w bardzo niewielkim, praktycznie niezauważalnym stopniu)
    2) nie wykrzykiwanie radosnego "NIE" dla połączeń państwowych przewoźników z innych portów niż Warszawa
    3) uważam, że połączenie do Pekinu w obecnym kształcie jest jeszcze większym i prawdopodobnie droższym eksperymentem za publiczne pieniądze
    4) argument o rozbudowie infrastruktury oczywiście trafiony. Tylko jeżeli te połączenia mają się okazać dochodowe, to dlaczego oddawać je zagranicznym przewoźnikom z założenia, skoro może na nich zarobić K2?

    Podsumowując - nie twierdzę, że ruch K2 jest idealny. Jeżeli okaże się nietrafiony (znaczny spadek "zysków" LO i/lub ogromne straty K2) to trzeba się z tego wycofać. Mimo to wierzę, że jakieś badania zostały wykonane i stwierdzono, że te połączenia mają sens. Kraków - Moskwa jest idealnym przykładem. LOT nie chciał uruchomić tego połączenia, bo zmniejszyłby się ruch przez Warszawę - teoretycznie słuszne myślenie. Jednak w zamian za pozwolenie na przelot nad Syberią połączenie to uruchomi Aeroflot. Jeżeli popyt na tej trasie będzie rzeczywiście teki, jak wszyscy wszem i wobec ogłaszają (osobiście niewiele wiem na temat potencjału tej trasy) to zarabiać na tym będzie Aeroflot a ruch via WAW i tak się zmniejszy - czy o to chodzi? Nie można za wszelką cenę próbować wszystkich Polaków wysyłać w świat przez Warszawę. Są trasy, gdzie to się czasowo nie opłaca i pasażerowie wybiorą konkurencję, a po co? Można się przecież wzajemnie uzupełniać i rozwijać. Mam wielką nadzieję, że pójdzie to w tym kierunku.


    P.S. Co do funkcji Państwa - pełna zgoda
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Polska to nie Niemcy czy Francja, Okęcie to nie Frankfurt-Main czy De Gaulle, a Balice to nie Fuhlsbüttel czy Satolas. Porównywanie polskiego systemu lotniczego do innych krajów Europy zachodniej, na zasadzie jeden do jednego, jest głeboko nie na miejscu.

    Po pierwsze rynek lotniczy w Polsce jest pare razy mniejszy. Po drugie porty przesiadkowe, np. w Niemczech, Francji, Hiszpani osiągneły masę krytyczną w przeciwieństwie do Warszawy. Przykładowo z FRA do AMS jest 7 lotów dziennie, z MUC do AMS – 8 lotów dziennie. Więc następuje naturalna decentralizacja niektórych kierunków na rzecz regionalnych miast. Nie jest to koniecznie ze względu ograniczeń strukturalnych(sloty etc) lecz bardziej prawdopodobne ze wzgłedu na „diminishing returns.” W takim Monachium ten dziewiąty czy dziesiąty lot dziennie do Amsterdamu nie przynosi już za dużej wartości dodatniej, lepiej jest wykorzystać te aktywa na zgarnięciu ruchu wysokopłatnego-bezpośredniego z któregoś z miast regionalnych.

    W Warszawie mamy trzy loty dziennie do Amsterdamu, o 7:45, 16:50 oraz o 20:00. Pasażer lecący z miasta regionalnego na spotkanie handlowe w Amsterdamie jest zmuszony wstać bardzo wczesnym porankiem, być na lotnisku przed szóstą żeby zdąrzyć na połączenie z Okęcia. Jeśli będzie coś nie tak( awaria, pogoda, opóźnienie etc) nie zdąrzy. Przykładowe czwarte połączenia z WAW-AMS z wylotem pomiędzy 11:00 a 13:00, ofertę przesiadkową w Warszawie wzrasta potęgowo a nie liniowa jak samo połączenie KRK-AMS. W takim scenariuszu pasażerowie nie tylko z Krakowa czy z Gdańska mają dodatkowe dogodne połączenia ale również z RZE, WRO, POZ, KTW oraz SZZ. Oferta wobec ruchu wysokopłatnego zyska na szerokości.

    W zamian Eurolot oferuje ofertę która ostatecznie będzie tylko atrakcyjna dla ruchu turystycznego lub okazyjnego, nie ma możliwości „day trip,” brak codziennych połączeń oraz prawdopodobnie brak możliwości łączenia z ofertą PLL LOT via WAW na jednym bilecie. Jest to nie optymalne wykorzystanie aktywów dwóch polskich narodowych przewoźników. Żaden na tym nie korzysta a razem tracą wiele.
    Jeszcze gorzej przedstawia się połączenie do Lwowa. PLL LOT jest praktycznie monopolistą na rynku LWO-Ameryka/Kanada. Jest to znana i względnie szanowana marka na tym rynku. Dodatkowe połączenie WAW-LWO roższerzyłoby ofertę możliwych dalszych połączeń przez Warszawę przyciągając ruch wysokopłatny z Lwowa do miast Europy Zachodniej. Dodatkowym atutem przemawiającym za PLL LOT byłaby zbyt uboga oferta innych przewoźników; po jednym locie dziennie z MUC, VIE i PRG.

    Geografia nie zawsze jest wyznacznikiem sukcesu portu przesiadkowego, największy port lotniczy na świecie – Atlanta, nie jest zlokalizowana na środku Stanów Zjednoczonych, raczej z boku. Bogatość oferty, niezliczona możliwość przesiadek, oraz krótki czas połączeń ściąga tak wielkie potoki pasażerów. Rozumiem dlaczego osoba lecąca z Poznania do miasta w Europie Zachodniej grymasi o Warszawie. Gdy ma tylko jedną lub dwie opcje godzin wylotu oraz obydwie wiążą się z długim czasem oczekiwania na Okęciu.

    Jeśli jest zapotrzebowanie na połączenia do ośrodków turystycznych typu ZAD/AAR/TAT, co nie stanowi konkurancji dla PLL LOT, to słuszne podejscie. Ale odbieranie ruchu z małego już w skali Europy portu przesiadkowe w Warszawie jest nie rozsądne. Bratobójcza rywalizacja między PLL LOT i Eurolotem jest kolejnym przykładem marnowania okazji utworzenia w Polsce sprawnego system lotniczego z prężnym portem przesiadkowym w Warszawie oraz z solidnym ruchem krajowym obsługującym zapotrzebowania rynku polskiego.
    olekorlo, cubino and Rafal K like this.

  17. #17
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alacherbauer Zobacz posta
    Bratobójcza rywalizacja między PLL LOT i Eurolotem jest kolejnym przykładem marnowania okazji utworzenia w Polsce sprawnego system lotniczego z prężnym portem przesiadkowym w Warszawie oraz z solidnym ruchem krajowym obsługującym zapotrzebowania rynku polskiego.
    Odkąd ja żyje(1989) do dnia dzisiejszego nie udało się tego dokonać, więc straszenie tym że ELO zniszczy założenia LOTu są już idiotyczne i nudne.
    LOT już dawno przespał szanse Hubu, a raczej Nieroby nim zarządzający.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale na czym konkretnie polega to, że przespał? Na trasach na których ja latam (a jedną z nich jest trasa do Lwowa, którą atakuje ELO) spokojnie 1/3 pasażerów to obcokrajowcy. Dokładając do tego przesiadki z krajówek mamy sporą część ruchu nie-P2P. Czyli może to się nie nazywa hub, ale ludzie się przesiadają. I tak jak pisze alacherbauer, przesiadaliby się jeszcze częściej gdyby zapewnić im więcej elastyczności przez dołożenie dodatkowego lotu, na który mogą się przesiąść. Zamiast tego, ELO rozwadnia swoje skromne zasoby na loty KRK-LWO czy WRO-LWO, które obsłużą praktycznie tylko ruch P2P. Ileż tego P2P będzie? W tym ile turystów i emigracji zarobkowej szukającej jak najtańszego połączenia?

    @Katowiczanin - zgadzam się z przykładem Pekinu. Nie zgadzam się z przykładem Aerofłotu. To, że LO nie opłacało się latać KRK-SVO nie wyklucza tego, że Aerofłotowi się opłaci - to znowu jest kwestia ruchu P2P vs przesiadek. Ilu ludzi poleciałoby Lotem z Krakowa do Moskwy albo odwrotnie? A ilu poleci przez Moskwę do całej reszty sieci Aerofłotu? To są zupełnie dwa różne business case'y. I tak samo jest z tymi nowymi połączeniami (z wyjątkiem może tych wakacyjnych) - KLMowi może by się opłacało latać AMS-KRK żeby przywieźć sobie paxów do hubu. Czy ELO będzie się opłacało latać tylko dla tych, którzy chcą się wybrać konkretnie z Krakowa do Amsterdamu? Chciałbym wierzyć, że ktoś to zbadał, ale nawet jeśli odpowiedź brzmi "tak", to siłą rzeczy ELO będzie miał dużo więcej pasażerów czułych na cenę, więc będzie musiał zachowywać się jak low-cost.
    olekorlo likes this.

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Odkąd ja żyje(1989) do dnia dzisiejszego nie udało się tego dokonać, więc straszenie tym że ELO zniszczy założenia LOTu są już idiotyczne i nudne.
    LOT już dawno przespał szanse Hubu, a raczej Nieroby nim zarządzający.
    Otóż to!

    Podpisuję się i ja pod tą opinią. Całe to gadanie (alacherbauer), że lepiej gdyby był czwarty rejs dziennie z Warszawy do Amsterdamu, albo drugi do Lwowa - oczywiście! Tylko, że LOT miał długie lata na to, żeby dojść to takich wniosków i poprawić swoją ofertę przesiadek przez Warszawę. A jedyne co w tej sprawie robił to zamykał konkurencyjne połączenia p2p typu WRO-BRU, GDN-HAM, żeby zmusić wszystkich do Warszawy i to w niewygodnych godzinach.

    A w tej chwili zachowuje się jak pies ogrodnika, sam nie otworzę ale drugiemu nie dam. Już lepiej żeby OLT przejęło rynek.

    Co do biznes planu Eurolotu, to też mam wątpliwości, z drugiej strony połączenia KRK-GDN, GDN-WRO i KRK-POZ, które zaryzykowali i otworzyli zadziałały bardzo dobrze, pomimo tego, że LOT kilka razy próbował, niby to otwierał a potem rozgłaszał, że "nie da się". Do tego stopnia te połączenia zadziałały, że nawet Niemcy wyczuli, że jest w lataniu po Polsce rynek.

    Podsumowując: od wieków kibicowałem i byłem za rozwojem LOT ale w ostatnich latach przestałem wiązać z tą firmą jakiekolwiek nadzieje na przyszłość. Moim zdaniem powinni zrezygnować z long-haul (Pekin i tak upadnie najdalej po wakacjach) i wozić ludzi Embraerami po Europie, w tym są całkiem dobrzy i oferują jakość, której nie trzeba się wstydzić. A regiony LOTu tak naprawdę nie potrzebują, zresztą na własną prośbę tej firmy.

  20. #20
    Awatar Fazi

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Siewierz, Poland

    Domyślnie


    Polecamy

    Szkoda, że Katowice nic nie dostały...

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •