Strona 2 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 324
Like Tree242Likes

Wątek: EUROLOT - czy jest plan B?

  1. #21

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Panowie a co sadzicie o szachermacher jakie zostalo zrobione przy okazji postawienia Szwajcara na nogi? Czy w polskich warunkch ma to szanse byc zakonczone powodzeniem?

    pozdrawiam

    os

  2. #22

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez odsmigla Zobacz posta
    Panowie a co sadzicie o szachermacher jakie zostalo zrobione przy okazji postawienia Szwajcara na nogi? Czy w polskich warunkch ma to szanse byc zakonczone powodzeniem?pozdrawiamos
    szwajcaria nie jest w unii europejskiej i obowiązują ich własne przepisy prawne

  3. #23
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nowbudm Zobacz posta
    szwajcaria nie jest w unii europejskiej i obowiązują ich własne przepisy prawne
    Schemat szwajcarski jest spokojnie do powtórzenia w UE z udziałem kapitału prywatnego (vide inwestor katarski w stocznie). Tyle, że obecna sytuacja LOTu jest kompletnie inna niż Swissairu wtedy i zwykłe skopiowanie nic nie da.

    Piotr

  4. #24

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    A moglby Kolega rozwinac swoj wywod myslowy odnosnie roznej sytuacji obu podmiotow. Przyznam nie jestem, az tak mocno zaznajomiony ze szczegolami. Znany jest mi tylko ogolny zarys transformacji spolek szwajcarskich.

    pozdrawiam serecznie

    os

  5. #25
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Swissair operacyjnie był zdrowy (jak na tamte czasy). Jego problemem była czarna dziura wygenerowana przez inwestycje grupy w inne podmioty. Wystarczyło znaleźć inwestorów, ogłosić bankructwo i sprzedać sprawne operacje Swissairu praktycznie w całości do Crossairu wraz z częścią firmy ale bez tych inwestycji i plan się powiódł.

    Z LOTem jest jakby odwrotnie. To "spieniężanie" inwestycji łagodzi złe wyniki operacyjne. Powtórzenie schematu nie ma sensu. Już lepiej reperować LOT z bilansem zawierającym te inwestycje.

    Piotr

  6. #26
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Najsensowniejszym rozwiązaniem jest wrzucenie wszystkich lotów eurolotu do systemu sprzedaży LOTu, zwiększając tym samym dostępność w systemach rezerwacyjnych. Poprzez kupno na stronie firmy matki zyskujemy mile M&M, większy bagaż i możliwość kupienia biletu z przesiadką (nie tylko na rejsy LOTu ale także na ich CSy).
    Odnośnie kanibalizacji, o której wcześniej wspomniano, to jak otwierano połączenie GDN-KRK wiele osób mówiło, że to połączenie nie ma szans.
    Jak widać po wielu liniach połączenia p2p mają sens, dodatkowo pasażer będzie miał możliwość wyboru dogodnych przesiadek i polecieć w jedną stronę bezpośrednio a w drugą np wrócić z przesiadką. Siatka eurolotu może spowodować również napływ nowych klientów.
    Przykładowo
    KRK-LWO by LOT to 2:55/4:10h
    KRK-LWO by eurolot to już tylko 1:15 a cenowo to 588/390 PLN to odnośnie polski
    Ciekawiej sytuacja przedstawia się na lotach tranzytowych nagle się okazać może, że zaczniemy odbierać paxów LH lub OS co już jest ciekawsze, że będzie można dla mieszkańców tych miast uczynić LOT firmą pierwszego wyboru.
    Dodatkowo promocja Krakowa w np Lwowie i vice versa (to państwowe firmy więc poniekąd reklama była by współfinansowana przez regiony a akurat KRK ma się czym chwalić.

    AMS-KRK by LOT 5h by LH 3:35, by OS 3:50 a eurolotem tylko 2:20 no i już zaczyna znowu robić się sensownie, dodatkowo w jedną stronę możemy polecieć bezpośrednio a w drugą z przesiadką (w razie odwołania lotu eurolotu pozostaje alternatywa przez WAW).
    Poza tym przykładowo SQ ma CSy z LOTem na połączenia do SINgapuru. Proste pytanie co wybierze polak lot KRK-WAW i AMS, ZRH by do SIN polecieć czy wybierze lufę (osobiście wolę jedną przesiadkę niż dwie, nawet jak później chwilę dłużej na lotnisku czekać muszę).

    Siatka taka ma miarę bytu bo KRK jest o wiele ciekawszym miastem niż WAW, mamy też alternatywę, że overbooking w zależności od obłożenia przez WAW lub KRK można puścić czyli swoimi liniami a nie zasilać konkurencji.

    Dopóki obie firmy nie staną razem w walce o klienta jak najszybciej to później to OLT zrobi ... im wcześniej będzie synergia tym większa szansa, że nie będzie za późno jak w październiku OLT ze swoją ekspansją międzynarodową wystartuje.
    ojcie_c and szymonk2 like this.

  7. #27

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Dopóki obie firmy nie staną razem w walce o klienta jak najszybciej to później to OLT zrobi ... im wcześniej będzie synergia tym większa szansa, że nie będzie za późno jak w październiku OLT ze swoją ekspansją międzynarodową wystartuje.
    Nie staną. Tak długo, jak ELO przebukowuje ludzi na loty OLT, nic się nie zmieni.

    Wcale problemem nie jest nieobecność ELO w tzw. systemie. Wbicie na stałe 10 miejsc z ATR Eurolotu jako wirtualny lot LO9877 to żaden problem techniczny, poza mentalnym. Co komu szkodzi nawet na stałe zabukować cztery ostatnie rzędy ATRa dla klientów z LO? Trzeba odważnych decyzji, nic więcej.
    Gdzieś w tle są chore ambicje. Polskie piekiełko.

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Dopóki nie skończzy się rokosz, to tak to wygląda.
    I nie zapomniajmy że pan F. był jednym z tych którzy córke z mamusią pokłócili.

  9. #29
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Nie staną. Tak długo, jak ELO przebukowuje ludzi na loty OLT, nic się nie zmieni.
    Przebookowanie na OLT to chyba najsensowniejsze wyjście z sytuacji skoro dopłacają do interesu, latają też bezpośrednio (dlaczego klient ma cierpieć, przerzucenie na loty LOTu powoduje zajęcie 2 miejsc w samolocie i dyskomfort pasażera)

    Jak do tej pory nieobecność w systemie nie była problemem to teraz (po wejściu OLT) moim zdaniem już jest, gdyż jak OLT trafia do klienta za pomocą reklam (wychodzą już nawet z lodówki) tak eurolot nie istnieje w świadomości polaków a co dopiero w świadomości obcokrajowców, dla których pierwszą stroną wyboru są wszelakie wyszukiwarki a tam się eurolotu niestety nie uświadczy, poza tym klient biznesowy/korporacyjny ma przykaz bookowania biletów przez wewnętrzne strony.

    Jak już wspomniałem kierunki eurolotowskie są opcją by odebrać pasażerów liniom konkurencyjnym (ze względu na czas przesiadki LOT nie zawsze jest linią pierwszego wyboru) wbrew pozorom z niektórych polskich miast na atlantyki czy pekin czasowo opłaca się lufą lecieć. Poza tym wrzucenie wszystkich "lotów" do jednego systemu i jednej siatki pozwali lepiej ułożyć siatkę połączeń by czasowo zgrać przesiadki (można zrobić np WAW-dubrownik z międzylądowaniem w KRK).
    Osobiście nie zwykłem kupować dwóch różnych/osobnych biletów by gdzieś dolecieć, znając realia (nie tylko polskie) wole mieć całą trasę na jednym bilecie by to (w razie opóźnienia/odwołania) linia miała problem co ze mną zrobić a nie ja.
    Parę razy już przerabiałem strajki w lufie ale dzięki temu, że miałem całą trasę na jednym bilecie to oni musieli się martwić a nie ja.
    Tak samo było podczas wyjazdu po USA, gdy z powodów atmosferycznych ORD miało korek to polecieliśmy przez EWR (tylko to był problem "ich" a nie mój) kupowanie biletów w ostatniej chwili do przyjemnych $ nie należy.

    Po sezonie letnim mamy dane czy dany eurolot utrzymać czy skasować by móc np przerzucić maszynę na pierwszy/drugi/trzeci lot via WAW no ale dopóki sie nie spróbuje to się nie dowiemy.
    Wycofanie się teraz będzie równiez strzałem w kolano więc dlaczego nie spróbować.
    LOT przez wiele lat zakładał, że się nie da latać region-region a OLT jakoś temu przeczy, eurolot też (w normalnych cenach, zanim OLT nastało).

    Pytanie co zrobią to już inna sprawa, ale patrząc jak eurolot nie potrafił wykorzystać okazji, żeby zabłysnąć z nowym Q400 to nie widzę ich racji bytu (najlepsza darmowa reklama w wielu mediach a u nich medialna cisza) co prawda obudzili się po paru dniach, ale obudzili się politycznie (słynne zdjęcie z politykami ... premierem czy prezesem eurolotu, które "lubi" 5 osób na FB samo mówi za siebie. "Mój" wynaleziony filmik z okna maszyny Swiss na LOTowską maszynę polubiło 421 osób, "googlowską" maszynę LOTu w fabryce Embraera prawie 200, i mnie za to nie płacą.
    Może i większość nie trawi mojego czepiania się wielu spraw związanych z tymi firmami na FB ale zauważyłem, że jak się im nie powie czegoś publicznie to udają, że tego nie ma (taki już los państwowych firm). Czekam z niecierpliwością jak w końcu naniosą poprawki na www LOTu by było w końcu normalnie. Czekam również aż w końcu będą mieli marketing składający się ze specjalistów ("mój" filmik 421 lajków/ zdjęcia z otwarcia Pekinu 130. A jak widać po nakładzie finansowym obu akcji wcale nie trzeba wielkich funduszy by zaistnieć w głowie pasażera, by LOT był/jest przewoźnikiem pierwszego wyboru. Chcąc nie chcąc patrząc po ilości odbytych lotów moim niestety jest lufa a wolałbym być cały czas "pod dobrymi skrzydłami"
    szymonk2 likes this.

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Jak bardzo potrzebne są loty krajowe pokazał nam ten rok i dynamiczny rozwój OLTa co do EuroLOTu to niestety ale spóźnili się o co najmniej rok, a niektóre lotniska takie jak np. KTW zupełnie ich nie obchodziły. Jeżeli OLT będzie miał solidne podstawy finansowe i przetrwa to ciężko będzie ELO coś zdziałać samodzielnie. Wydaje mi się że dobrą opcją byłoby latanie z lotnisk krajowych dla LO. LOT stawiając tylko na hub w Warszawie bardzo dużo traci w regionach. Kto np. zechce polecieć z Katowic do Berlina przez Warszawę? Ponadto więcej krótkich tras dla LOTu z Warszawy ELO powinien robić na Q400 co pozwoli lotowskie Ejety rzucić na nowe dalsze połączenia lub rozwój częstotliwości lotów na trasach z dochodem i dużym wypełnieniem. Myślę, że na dwóch wielkich przewoźników krajowych nie ma w Polsce potencjału pozostaje więc szukanie tras nie dublujących się. Powstają nowe lotniska w Lublinie i Gdyni do tego jest to nieszczęsne Szczytno ( jeśli był by konkretny przewoznik to może udało by się w końcu port w Szczytnie odtworzyć?) może tam ELO powinien popróbować?

  11. #31

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Powstają nowe lotniska w Lublinie i Gdyni do tego jest to nieszczęsne Szczytno ( jeśli był by konkretny przewoznik to może udało by się w końcu port w Szczytnie odtworzyć?) może tam ELO powinien popróbować?
    Sezonowo Szczytno nie byłoby glupim pomysłem ale to znów góra 2 loty tygodniowo np. z KRK czy WRO w systemie czw/pt - niedz bo juz nie wiem czy z WAW byłoby zainteresowanie. A na samych Heringsdorfach, Popradach i Szczytnach daleko nie zajada. To fajne uzupełnienie oferty, ale nie recepta na przyszlość.
    Stoarn and szymonk2 like this.

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    bo juz nie wiem czy z WAW byłoby zainteresowanie.
    Myślę, że w sezonie tak. Dużo osób z zagranicy chciało by widzieć "Great Masurian Lakes" ale nie wiedzą jak się tam dostać, bo ani porządnej drogi, ani koleją a samolotem to chyba tylko jak ktoś ma kase i maszynę GA.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Idąc dalej i przy odpowiedniej promocji pewnie nawet troche Niemców można byłoby powozic na Mazury.
    Ale to wszystko jest sezon tylko.

  14. #34

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Idąc dalej i przy odpowiedniej promocji pewnie nawet troche Niemców można byłoby powozic na Mazury.
    Niekoniecznie, to są tzw. oszczędni Niemcy - zdecydowanie preferują autokar.

  15. #35
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Do "od" tematu może wróćmy jak już te lotniska będą, bo eurolot chyba aż tyle czasu nie ma.

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Najsensowniejszym rozwiązaniem jest wrzucenie wszystkich lotów eurolotu do systemu sprzedaży LOTu, zwiększając tym samym dostępność w systemach rezerwacyjnych. Poprzez kupno na stronie firmy matki zyskujemy mile M&M, większy bagaż i możliwość kupienia biletu z przesiadką (nie tylko na rejsy LOTu ale także na ich CSy).
    Odnośnie kanibalizacji, o której wcześniej wspomniano, to jak otwierano połączenie GDN-KRK wiele osób mówiło, że to połączenie nie ma szans.
    Jak widać po wielu liniach połączenia p2p mają sens, dodatkowo pasażer będzie miał możliwość wyboru dogodnych przesiadek i polecieć w jedną stronę bezpośrednio a w drugą np wrócić z przesiadką. Siatka eurolotu może spowodować również napływ nowych klientów.
    Przykładowo
    KRK-LWO by LOT to 2:55/4:10h
    KRK-LWO by eurolot to już tylko 1:15 a cenowo to 588/390 PLN to odnośnie polski
    Ciekawiej sytuacja przedstawia się na lotach tranzytowych nagle się okazać może, że zaczniemy odbierać paxów LH lub OS co już jest ciekawsze, że będzie można dla mieszkańców tych miast uczynić LOT firmą pierwszego wyboru.
    Dodatkowo promocja Krakowa w np Lwowie i vice versa (to państwowe firmy więc poniekąd reklama była by współfinansowana przez regiony a akurat KRK ma się czym chwalić.

    AMS-KRK by LOT 5h by LH 3:35, by OS 3:50 a eurolotem tylko 2:20 no i już zaczyna znowu robić się sensownie, dodatkowo w jedną stronę możemy polecieć bezpośrednio a w drugą z przesiadką (w razie odwołania lotu eurolotu pozostaje alternatywa przez WAW).
    Poza tym przykładowo SQ ma CSy z LOTem na połączenia do SINgapuru. Proste pytanie co wybierze polak lot KRK-WAW i AMS, ZRH by do SIN polecieć czy wybierze lufę (osobiście wolę jedną przesiadkę niż dwie, nawet jak później chwilę dłużej na lotnisku czekać muszę).

    Siatka taka ma miarę bytu bo KRK jest o wiele ciekawszym miastem niż WAW, mamy też alternatywę, że overbooking w zależności od obłożenia przez WAW lub KRK można puścić czyli swoimi liniami a nie zasilać konkurencji.

    Dopóki obie firmy nie staną razem w walce o klienta jak najszybciej to później to OLT zrobi ... im wcześniej będzie synergia tym większa szansa, że nie będzie za późno jak w październiku OLT ze swoją ekspansją międzynarodową wystartuje.
    Ciekawie czyta się Twoja wypowiedz, ale...
    w jednym miejscu piszesz, ze "wbrew pozorom z niektórych polskich miast na atlantyki czy pekin czasowo opłaca się lufą lecieć" co oznacza ze jest za mało połączen do hubu, a w kolejnych podajesz przykłady tego ze lepiej latac P2P. A prawda jest taka ze z powodów ekonomicznych duzo lepiej zaoferowac jeden lot więcej WAW-AMS niz lot KRK-AMS, bo tym dodatkowym lotem WAW-AMS maja szanse poleciec pasazerówie z kilkudziesieciu miast, a lotem KRK-AMS z jednego - gdyby KRK zapewniało cały samolot wysokoplatnego ruchu to OK, ale nie oszukujmy się nie jest tak.
    Podajesz roznice w cenach lotów - to własnie pokazuje, ze te połączenia nie mają sensu: teraz zamiast jednego jakos w miare sensownie funkcjonujacego do Lwowa mamy dwa nijakie, w dodatku oba tanie co oznacza ze zapewnie nierentowne (choc Lwów akurat oferuje LO wielu pasazerów tranzytowych za Ocean).
    Nie rozumiem takze tego fragmentu, ze "ciekawa zrobi sie sytuacja tranzytowa" - ale loty z KRK czy WRO nie poprawią sytuacji LO, bo latac tam mogą tylko mieszkancy tych miast - dlatego duzo lepiej wzmacniac połączenia do hubu, a nie nijakie połączenia P2P.
    Odnosnie połączenia z Singapurem to CS LOTu z regionów jest najczęściej przez Frankfurt - najwygodniej, bo najwiecej operacji wiec najczesciej nie trzeba leciec KRK-WAW-AMS-SIN a wystarczy KRK-FRA-SIN z czego pierwszy odcinek LOTem - to jest prawdziwy biznes dla LO.
    Argument o ciekawszym miescie niestety w biznesie mało adekwatny - moim zdaniem jednym z najciekwszych miast jest Sibiu w Rumunii a lotów tak strasznie mało, ale ważne sa miasta gdzie jest biznes a do tego turysci. A biznes jest w Polsce w W-wie.
    Takze opinie mamy różne choc zgadzam sie ze synergia jest konieczna. I...dzieki za zdjęcia LO w locie - swietne.

    Inter - lotniska typu Szczytno to czartery. A Gdynia to utopijny projekt - na razie budowany jest terminal na 0,5 mln ludzi, a pas startowy nie pozwala nawet na lądowanie ATR - absurd w czystej postaci, bo lotnisko lezy w odległosci 26km od lotniska GDN.
    alacherbauer likes this.

  17. #37
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    @olekorlo

    chodzi mi o najsensowniejsze rozwiązanie na teraz: eurolot wystarczająco już utopił, zapewne przeprowadzili jakieś analizy by otworzyć takie a nie inne połączenia, ja bym dał mojemu/im pomysłowi szansę i czas na wakacje a potem zobaczymy, czy pogrążamy eurolot całkowicie i odbieramy im prawo bytu czy może się okaże, że ich założenia mają/ będą miały jakieś sensowne ekonomicznie uzasadnienie.

    Jak piszesz lepiej przerzucić wszystko przez WAW, tylko jaka sytuacja jest każdy widzi i było by to wyjście z tego impasu jakoś z twarzą, jeżeli eurolot zarobi na danym odcinku 400 PLN za osobę a LOT tylko 200 więcej ale za dwa loty to kto tu zarabia.
    Nie znam szczegółów umów jakie eurolot zawarł ani strategi marketingowej jaką prowadzi w miastach, o których mowa, więc lepiej wyjść z tych miast za jakiś czas po cichaczu niż teraz przed ewentualną sprzedażą/prywatyzacją strzelić w sobie w kolano.

    Prosty przykład to Hanoi, mimo tego, że zaproponowano pasażerom przesiadki to smród się przez jakiś czas ciągnął i to w wielu kanałach: internet/radio/tv część jest pewnie zrażona nadal. Nie po to LOT wydaje kupę kasy na kampanie wizerunkową by mu dowalić z grubej rury.

    LOT również z dnia na dzień chyba nie może zmienić ot tak sobie wszystkich krajówek i połączeń zagranicznych i przebudować część siatki, więc lepiej zrobić to na spokojnie od sezonu zimowego ale już z zapleczem "danych" jakiego typu pasażer wybiera jakie połączenie (bo może one mają sens)
    Trzeba również korzystać z okazji póki OLT jeszcze istnieje a nie istnieje w GDSach.

    Jeżeli eurolot nie wypali to wtedy można będzie ustawić siatkę tak by tranzyt w WAW miał maks 40-60 minut na przesiadkę i hasło "z LOTem bliżej", Q400 obstawiamy bliskie WAW miasta a EMBriony wysyłamy w świat na Baku, Krasnodary, Dubaj itp. no i oczywiście wzmacniamy obecną siatkę do więcej niż jednego lotu dziennie, Jak już będą 787 i będzie nowa kampania wizerunkowa to ściągamy tym samym nowego klienta, który może dopłacić za ten komfort no ale też czas przesiadki musi być ciekawy.

    A propo CSów to nie tylko są z SQ, są też np z UA i przelot IAD-ORD-WAW-KRK zajmuje 22h za 12k PLN w np (czerwcu 16-22) kto o zdrowych zmysłach wybierze takie połączenie? ta sama trasa, te same dni IAD-JFK-KRK powered by UA i LH za połowę ceny a czasowo 15:24h czyli aż 7h i prawie 6,5k PLN różnicy !!!
    Pytanie zatem, komu odbieramy pasażera ... LOTowi? wątpie, nikt o zdrowych zmysłach się nie zdecyduje na lot o 7h dłuższy i kosztujący 2x tyle co u konkurencji zapłacić można.

    Suma sumaru przykładów można, mnożyć i mnożyć. Najważniejsze to by LOT w końcu po 6 miesiącach podziękował wszystkim, którzy do tej pory byli odpowiedzialni za stronę www i zatrudnił specjalistów bo wstyd, siara, hańba.
    o "PANACH" w eurolot nie wspomnę

  18. #38
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Gdynia to utopijny projekt - na razie budowany jest terminal na 0,5 mln ludzi
    Mam nadzieję, że robi to prywatny inwestor, bo jeśli jest to inwestycja publiczna, to osoba odpowiedzialna za tą utopię powinna być postawiona przed sądem za marnotrawstwo publicznych funduszy. Gdynia ma sens co najwyżej jako lotnisko dla lotnictwa ogólnego.

  19. #39

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Mam nadzieję, że robi to prywatny inwestor, bo jeśli jest to inwestycja publiczna, to osoba odpowiedzialna za tą utopię powinna być postawiona przed sądem za marnotrawstwo publicznych funduszy. Gdynia ma sens co najwyżej jako lotnisko dla lotnictwa ogólnego.
    Niestety, Szczur robi to za publiczną kasę w sąsiedniej gminie Kosakowo, mimo posiadania udziałów w GDN (ale GDN jest na terenie miasta Gdańsk, to pewnie dlatego). Na portalach regionalnych śmiejemy się, że buduje w Kosakowie/Babich Dołach kosmodrom, z którego cała Gdynia odleci w kosmos. Dużo PR w Gdyni,ale kompletnie nie ma porównania z Lublinem chociażby - decyzja była w podobnym czasie, w LUZ można już jeździć na wrotkach po płycie postojowej, w Gdyni nikt nie słyszał o żadnej płycie.

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Q400 obstawiamy bliskie WAW miasta a EMBriony wysyłamy w świat na Baku, Krasnodary, Dubaj itp
    Tego tak nie zadeklarujesz na sztywno, rotacje ustala się z sufitu (w sensie temu się kończy czas, ten może, ten nie może, tu nie mamy załogi, tu skasujemy, tu przerzucimy etc). Ile razy kupowałem bilet w LO, nie miałem absolutnie żadnej pewności czym polecę. Kupowałem rodzinie bilet na EMB, wysokoczył Q400. Kupowałem sobie EMB, wyskoczył 737.

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    A propo CSów *** kto o zdrowych zmysłach wybierze takie połączenie?
    LOT ma mało przejrzyste taryfy z punktu widzenia pasażera. Niedopuszczalne jest, że na stronie widzę w matrycy powiedzmy 700 zł na tam i 700 zł na powrót, klikam na tam, na powrót robi mi się 1500, potem się okazuje że oba rejsy i tak Lufą, bo LO via WAW musiałbym albo nocować, albo wylatywać 5:40, a w obu przypadkach drożej. Więc trasy GDN-Hiszpania/Szwajcaria/Francja tłukę Lufą, mimo kilku dziennie połączeń z WAW do ZRH, GVA, CDG - po prostu nie da się atrakcyjnie przesiąść.

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Najważniejsze to by LOT w końcu po 6 miesiącach podziękował wszystkim, którzy do tej pory byli odpowiedzialni za stronę www i zatrudnił specjalistów bo wstyd, siara, hańba.
    A potem się obudziłeś Żeby kogoś zwolnić, pomijając kwestię odwagi cywilnej, trzeba by się przyznać do kompletnej porażki i mieć plan B, a do tego poparcie tyłów. Nie widzę tego w LO, niestety... ale może źle patrzę.

    LO musiałby zacząć od podstaw - przyjąć, że jest POLSKĄ LINIĄ a nie żadne POLISH AIRLINES, przestać mi wysyłać maile po angielsku z napisem LOT POLISH, przestać nocować za granicą, przestać przekierowywać się z lot.pl na lot.com, spiąć się na gwarantowane doloty/odloty z WAW i zmusić się do bycia konkurencyjnym cenowo. No i połączyć się mentalnie chociaż z ELO, co już tu wałkujemy.

    Zresztą co ja chcę, skoro odpala się w Polsce firmę, która nie ma wykupionej porządnej domeny .pl? Domenę eurolot.pl przejęła jakaś firma odzieżowa i ELO o ile wiem wcale nie stara się jej odzyskać. W bazie Urzędu Patentowego zarejestrowano tylko "e" i "eurolot.com", samo eurolot jako znak towarowy słowny nie jest w ogóle zgłoszone ani w Polsce ani w Alicante, czyli im po prostu nie zależy.

    Za to LOT rejestruje swoje znaki towarowe wg klasyfikacji nicejskiej dla grup "papier, tektura oraz wyroby z tych materiałów" oraz "rezerwowanie i wynajem noclegów, domy turystyczne, pensjonaty, restauracje". Z czym do ludzi Wybór bazy danych

    Eurolot nie zarabia na krajowych lotach - | Forsal.pl - Giełda, Waluty, Finanse
    Nadal traci i tra mać, że tak sparafrazuję.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 06-06-2012 o 10:09

  20. #40

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Mam nadzieję, że robi to prywatny inwestor, bo jeśli jest to inwestycja publiczna, to osoba odpowiedzialna za tą utopię powinna być postawiona przed sądem za marnotrawstwo publicznych funduszy. Gdynia ma sens co najwyżej jako lotnisko dla lotnictwa ogólnego.
    Inwestycja w 100% miejska miasta Gdyni, niestety lotnisko GDN ma jedną wadę - nazwę "Gdańsk" co w Gdyni (zeby bylo jasne mówie tylko o urzędzie miasta) jest niezbyt dobrze widziane. Smieszne to i smutne, bo Gdynia, ale i Gdansk same są za małe do silnej rywalizacji z innymi miastami w regionie, działac mozna tylko razem. Gdansk z Sopotem działa bardzo dobrze co widac chocby na przykładzie Ergo Areny gdzie granica miast biegnie przez srodek hali. A tu...bedzie najwiekszy terminal GA we wschodniej Europie :P
    EOT

    skorzewski - OK rozumiem choc mysle, ze K2 trzeba albo przywrocic rentownosc i wtedy moze sie spolka tlumaczyc jak chce, albo synergię z grupą LO. A firma ze stratami i bez synergii to absurd.

Strona 2 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 12 ... OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •