KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 324
Like Tree242Likes

Wątek: EUROLOT - czy jest plan B?

  1. #41
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    W temacie synergii coś się zaczyna dziać. Na razie coś słyszałem o możliwości zbierania mil na rejsach własnych K2. Jest to mam nadzieję preludium do wprowadzenia oferty ELO do systemu LO.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  2. #42
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Czy byłoby możliwe aby mieć i sytego wilka i owcę całą (chodzi mi o LOT i ELO). W sensie czy jest możliwe aby SP jako właściciel ELO wyszedł z proopzycją połączenia się 2 firm - LOTu i eurolotu. (coś jak UA i CO tylko że u jednego właściciela). Czy dałoby się wtedy coś zrobić ze związkami zawodowymi w LO itd.? Taka tam wizja. Czy coś w tym rodzaju jest w ogóle możliwe prawnie?

  3. #43

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    czy jest możliwe aby SP jako właściciel ELO wyszedł z proopzycją połączenia się 2 firm - LOTu i eurolotu
    Połączenie formalne nie jest możliwe - LOT jest stronami wielu umów i jest oparty na ustawie (1osobowa spółka SP jak pamiętam), ELO jest zwykłą spółką prawa handlowego. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się dogadały na etapie rady nadzorczej. Trochę decyzji politycznych i tyle, nie trzeba do tego zmiany wpisu w KRS. Taki OLT to trzy spółki, z czego dwie latają na swoich papierach (Yes i Jetair) i szafa gra, to czemu u nas nie można?

    Ale znając Polskę, to będzie bajzel jak z PKP, albo jak Kargul z Pawlakiem - chyba że już dorośliśmy jako naród.

  4. #44

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Ale znając Polskę, to będzie bajzel jak z PKP, albo jak Kargul z Pawlakiem - chyba że już dorośliśmy jako naród.
    Podział PKP był całkiem dobrym posunięciem, wiekszosc spółek radzi sobie dobrze.
    A połączenie K2 i LO nie jest konieczne, ale zdrowe ich współdzialanie juz tak -a juz zwłaszcza gdy LO jest udziałowcem K2.

  5. #45
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Połączenie formalne nie jest możliwe - LOT jest stronami wielu umów i jest oparty na ustawie (1osobowa spółka SP jak pamiętam), ELO jest zwykłą spółką prawa handlowego. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby się dogadały na etapie rady nadzorczej. Trochę decyzji politycznych i tyle, nie trzeba do tego zmiany wpisu w KRS. Taki OLT to trzy spółki, z czego dwie latają na swoich papierach (Yes i Jetair) i szafa gra, to czemu u nas nie można?

    Ale znając Polskę, to będzie bajzel jak z PKP, albo jak Kargul z Pawlakiem - chyba że już dorośliśmy jako naród.
    1. LOT jest SA. Ustawa dotyczy zakazu sprzedaży pakietu większościowego.
    2. Żadne decyzje polityczne, a czysto ekonomiczne czyli wreszcie wytyczenie sensownej strategii dla firm lotniczych, w których SP ma udziały.
    3. Żadne "dogadywanie się na etapie RN", a zwykła realizacja strategii kontrolowana przez te RN.
    4. Połączenie formalne jest możliwe ale bez wykonania pkt.2 byłby to czysty Kafka.
    Tyle jeśli chodzi o pytanie końcowe.

    Piotr

  6. #46

    Dołączył
    Jun 2011

    Domyślnie



    Dziś (28.8) walne zgromadzenie akcjonariuszy LOT-u podjęło uchwałę o sprzedaży udziałów przewoźnika w Eurolocie (ok. 38% akcji linii) i Casinos Poland (33% akcji).

    Spółka Casinos Poland powstała w 1988 r., a jej udziałowcami poza LOT-em są też Polskie Porty Lotnicze (PPL) oraz Century Casinos Poland sp. z o.o. Spółka jest właścicielem kasyn w sześciu polskich miastach, a chętnych na jej zakup ponoć nie brakuje.





    Eurolot został założony w 1996 r. jako spółka zależna LOT-u. Przewoźnik miał pomóc odbudować rynek przewozów krajowych. Od 2000 r. obsługiwał połączenia po Polsce oraz krótkie trasy międzynarodowe dla LOT-u w formule ACMI, korzystając z floty samolotów turbośmigłowych ATR. Od 2010 r., po dokapitalizowaniu Eurolotu, większościowym udziałowcem jest Skarb Państwa, a LOT-owi pozostało niecałe 38% akcji.


    O tym, że LOT zamierza sprzedać swoje udziały w Eurolocie, informowaliśmy już miesiąc temu.

    LOT: Decyzja o sprzedaży Eurolotu - Pasazer.com
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 28-08-2012 o 20:15

  7. #47
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Czas odświeżyć wątek. Czy K2 ma plan B? Co stanie się z ta linią, jeżeli LO faktycznie nie przedłuży współpracy. 7 Q400 nie będzie potrzebne do obsługi własnej siatki. Samo zmniejszenie floty to również nie jest rozwiązanie, bo przecież z dajmy na to 3 samolotami linia przestanie mieć jakiekolwiek szanse na istnienie - pomijając oczywiście pozostawanie na stałej kroplówce sponsorowanej przez podatników. Może warto znaleźć innego chętnego na usługi dowozowe. Czy K2 byłoby atrakcyjne jako podwykonawca dla LH, OS, LX, SK? A może powinni szukać możliwości współpracy z np. KL, AZ lub nawet OK?

  8. #48
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Nie znam się na unijnym prawie. Ale czy K2 nie mogłoby przejąć połączeń, które wraz z nową siatką zimową wykasował LOT.
    Przykładowo Zurych - K2 ma tam podpisane umowy handlingowe i doświadczenie w lataniu.
    Dusseldorf i Helsinki też są w zasięgu Q400.

    Swego czasu do K2 odzywał się Emirates z pytaniem czy nie byliby zainteresowani feedowaniem dla tej linii. To też jakiś pomysł na działanie - zwłaszcza że w kwietniu 2013 projekt "loty krajowe wykonywanie przez Eurolot" był prawie dopięty.

    Tak czy inaczej - ja się pytam co na to całe zamieszanie minister skarbu.

  9. #49
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez l410driver Zobacz posta
    Nie znam się na unijnym prawie. Ale czy K2 nie mogłoby przejąć połączeń, które wraz z nową siatką zimową wykasował LOT.
    Związek kapitałowy nie jest bezpośredni więc spokojnie mogą utylizować. Pytanie po co, zwłaszcza że sugestia E-Jet KRK wydaje się najsensowniejsza cokolwiek MSP powie jak się zorientuje, że to też ich problem.

    Piotr

  10. #50
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    zacznijmy od tego do czego eurolot został stworzony ... tani podwykonawca z prezesem, sekretarką i księgową/kadrową
    obecnie na polskim niebie mamy dwóch przewoźników, którzy walczą poniekąd ze sobą co działa na ich niekorzyść, K2 lata sobie gdzieś tam co jakiś czas i zamiast wzajemnie się uzupełniac jeszcze bardziej zachęcają do korzystania z konkurencji

    przykładowo mam spotkanie w ZRH (tak wiem , że LO skasował) i chce się dostać z KRK w jedną strone mógłbym leciec bezpośrednio a w drugą z przesiadką
    w natańszym kanale sprzedaży nie kupie, więc musze skorzytsać w wyszukiwarki xxx lub ze strony lufy
    albo robimy pełna synergię LO z K2 albo... w sumie to nie ma albo albo działamy razem albo wcale bo na tej wojence tracimy my podatnicy, obie firmy pod kreską a jak widac konkurencja nie śpi i może cenowo jest podobnie to przykładowo lufa oferuje loty via MUC, FRA, STR i VIE, LO tylkoo via WAW
    efekt końcowy taki, że jak musze pilnie polecieć to wybiorę LO lub LH albo skorzystam z pośrednika i zapłacę ekstra
    bezpośrednie połączenie jest tańsze o połowę ale jak się doliczy diete, hotel i dzień extra bez pracownika to się okazuje, że loty K2 za dużego sensu nie mają niż gdyby K2 z LO się wzajemnie uzupełniały
    i jako pracodawca mogę wysłac pracownika lotem bezpośrednim, muszę się dostosować do rozkładu, zapłacę extra dniówkę,extra hotel plus jeden dzień bez pracownika i pytanie czy latanie z K2 ma sens?
    mogą konkurować jedynie ceną, bezpośrednie pod koniec września to 749 do min. 1500 konkurencją z przesiadką amożna by było 1600 za w jedn a bezpośrednio i w drugą z przesiadką tudzież tyle samo, żeby nie mówić 1400 tak, żeby z konkurencją nie miał kto latać w tym kierunku

    albo jesteśmy agencją pracy "śmieciowej (czyt. na gorszych warunkach niż w LO) albo nie ma nas wcale kropka

  11. #51
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    obecnie na polskim niebie mamy dwóch przewoźników, którzy walczą poniekąd ze sobą co działa na ich niekorzyść
    Oni nie walczą ze sobą, a o dostęp do swoich kapitałów ponad ograniczeniami unijnymi.

    Piotr

  12. #52
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    walczą w sensie nie wysyłania pasażerów via WAW, nie mówię,że połączenie bezpośrednie są złe
    tylko z biznesowgo punktu widzenia jako pracodawcy wole wysłać kogoś za 1500 vs 749 K2 bo moje końcowe koszty będą większe niż lot z przesiadką, gdyby istniały odpowiednie umowy to mogliby kasować więcej lub tyle samo co lot z przesiadką lub troche mniej i zabierać wszystkich biznesowych psażerów w tym kierunku

  13. #53
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A może cała ta dyskusja na nic.

    Czy dwie linie to nie za duĹźo | rp.pl

    Może w MSP już postanowiono utopić K2, żeby utrzymać przy życiu LOT. Przynajmniej jeszcze przez jakiś czas.

  14. #54
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    http://www.ekonomia.rp.pl/artykul/70...m-minusie.html

    Należąca do Skarbu Państwa spółka, uznawana do niedawna za wzór dyscypliny finansowej dla LOT-u, zakończyła 2012 r. stratą przekraczającą 100 mln zł.
    Lukasz likes this.

  15. #55
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Pełne zmęczenie materiału - już nawet nie ma jak tego skomentować.

    Piotr

  16. #56

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Na rekord idą!
    Lukasz likes this.

  17. #57

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Proponuję GDN - Helsinki.

  18. #58
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Wygląda na to, że K2 zaczęło intensyfikować poszukiwania zatrudnienia dla swoich samolotów i załóg po planowany rozwodzie z LOT.

    Dziś na facebook'u reklama "Czartery w Eurolot".

  19. #59
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    jak ktoś nie ma FB to:
    Chartery w Eurolot

    Eurolot wykonuje #przewozy czarterowe dla zorganizowanych grup pasażerów. Zasięg rejsów czarterowych obejmuje wszystkie porty lotnicze w Polsce i Europie, w których mogą lądować samoloty linii Eurolot. Na potrzeby lotu czarterowego #Eurolot wypożycza samolot wraz z wykwalifikowaną załogą. Na pokładzie oferowany jest pełen zakres standardowych usług cateringowych, modyfikowany na specjalne życzenie zamawiającego. Rejsy #czarterowe to szybka i wygodna forma transportu na zorganizowane wyjazdy służbowe typu konferencje, szkolenia, wyjazdy integracyjne, koncerty i inne loty specjalne.

    W celu uzyskania dokładnej informacji na temat możliwości wykonania rejsu czarterowego oraz wyceny takiej usługi. W zapytaniu ofertowym uprzejmie prosimy o podanie następujących danych:
    * miejsca wylotu i przylotu
    * terminu wylotu i preferowanej godziny startów lub lądowań
    * liczby pasażerów
    * ilości, wagi i gabarytu bagażu (jeżeli jest nietypowy)
    * numeru telefonu kontaktowego osoby składającej zapytanie

    Zapraszamy - Loty wynajęte Eurolot S.A.
    Tel.: +48 22 606 6164, e-mail: charters@eurolot.com, Fax: +48 22 606 7481
    Eurolot S.A., ul. 17 Stycznia 39, 00-906 Warszawa

    Ogólne Warunki Przewozu w Lotach Czarterowych Eurolot S.A.: http://eurolot.com/commons/files/OWP_Czartery.pdf

  20. #60

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    jak ktoś nie ma FB to:
    W pazdzierniku ub. r. chciałem wynająć ATR42 lub 72 na trasie LCJ-BLQ i VRN-LCJ. Po ustaleniu ceny, okazało się, że niestety nie są w stanie potwierdzić, czy będzie wolny samolot. Jak będzie to będzie, jak nie to nie... Szkoda słów...

    Mam nadzieję, że jakość ich usług jeżeli chodzi o chartery podniosła się...

    Ostatecznie w moim przypadku skończyło się na autobusie plus W6 z taryfą grupową na 54 paxów.

Strona 3 z 17 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 13 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •