Strona 1 z 17 1 2 3 11 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 324
Like Tree242Likes

Wątek: EUROLOT - czy jest plan B?

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie EUROLOT - czy jest plan B?


    Polecamy

    Nikt nie zaprzeczy, że wejście z rozmachem na rynek OLT Express pokrzyżowało plany rozwojowe Eurolotu. Nawet flagowe trasy takie jak GDN-KRK, GDN-WRO i KRK-POZ, które dobrze przetrwały kiepski sezon zimowy, upadają teraz pod naporem konkurencji. Jak sądzicie, jaki może być w tej sytuacji plan B Eurolotu?

    Plan A to udawanie, że nic się nie stało, latamy jak planowaliśmy i czekamy, aż OLT (excusez le mot) diabli wezmą i zniknie tak jak się pojawiło.

    Plan B: może nadszedł czas na przeprosiny ze "spółką matką"? Gdyby udało się wynegocjować nadanie kodów LO rejsom krajowym z pominięciem Warszawy to być może poprawiłoby to sprzedaż. W ramach racjonalizacji i cięcia kosztów można by zrezygnować ze sprzedaży przez własną stronę. Sprzedaż przez stronę lot.com oraz mile M&M ściągnęłyby często latających klientów. Jeśli chodzi o otwieraną "zagranicę" to też należałoby negocjować z LO poszczególne destynacje. Tam gdzie loty K2 nie stanowią konkurencji - wszystkie te Dubrovniki i Heringsdorfy mogłyby zostać bez zmian. W pozostałych przypadkach twardy wybór, np. KRK-AMS nie potwieramy bo to domena LO, 3 rejsy dziennie z Warszawy, za to pozwalacie nam otworzyć KRK-ZRH z kodem LO i staramy się o c/s LX a następnie przez pół roku próbujemy czy i kto na tym zarabia. Na tej samej zasadzie, myślę, że KRK-LWO i WRO-LWO nie stanowią konkurencji, bo i tak z tych miast mało kto poleci do Lwowa przez Warszawę, ale już VNO owszem.

    Zapraszam do dyskusji!
    skorzewski likes this.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jest jeszcze plan c) Likwidujemy dotychczasową działalnosc i wracamy do latania dla LO zostawiajac sobie jako uzupelnienie zupełnie niszowe kierunki typu Zadar razy tygodniu (cos jak czarter) + to co przetrwa z obecnej siatki zagranicznej (a mysle ze bedzie tego niewiele - moze Aarhus Gdansk i cos z KRK).

    Pomysl z kodem LO na miedzymiastowych brzmi tez bardzo sensownie, natomiast pierwsze do cięcia powinny byc AMS, ZRH i Lwow czyli bezposrednia konkurencja z LO. Rynek sam to wymusi, bo K2 jest w coraz trudniejszej sytuacji, a sprzedaz zgodnie z przewidywaniami słaba ( z wyłaczeniem okresu i tras EURO czyli np czerwiec Kraków - Lwów)
    Stoarn and skorzewski like this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Rynek sam to wymusi, bo K2 jest w coraz trudniejszej sytuacji, a sprzedaz zgodnie z przewidywaniami słaba ( z wyłaczeniem okresu i tras EURO czyli np czerwiec Kraków - Lwów)

    Sprzedaz na pewno nie jest na zadawalającym poziomie, nie licząc Chrowacji i okresu Euro, ale też chyba nie jest zerowa, bo na wielu rejsach zagranicznych z KRK do Lwowa, Wilna, Florencji itd do września włącznie juz nie ma najtanszych taryf co wskazuje że jednak jakos tam te miejsca schodzą.

    Poza tym poki co OLT dla "zagranicznej ekspansji" K2 nie stanowi żadnego zagrożenia z wiadomych przyczyn (loty mają byc od października o ile w ogóle OLT jesczze będzie w październiku) -> więc tu raczej przyczyn ewentualnej porażki bym nie szukał.

    Moim zadaniem K2 powinien szybko wyciąć ewidentne miny z rozkładu a zaoferowac więcej rejsów tam gdzie jest duże zainteresowanie np. z KRK czy WAW do Chorwacji - jeden rejs tygodniowo to mało, powini dołozyc co najmniej drugi na każdym kierunku (albo w ogole zaoferowac komplet kierunków: Zadar, Split, Dubrownik) tak aby dało się zrobić np. wypad kilkudniowy.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Plan D.


    Turcy kupują i LO i K2. Grupa LOT uratowana przed bankructwem, EuroLOT traci rację bytu i staje się tym, czym Swiss European Airlines - spółką istniejącą tylko po to, żeby personelowi latającemu na najmniejszych samolotach nie trzeba było płacić tyle co reszcie.

    Albo i likwidują EuroLOT, bo po co Turkom dwa zarządy, dwie rady nadzorcze i dwie struktury pracowników naziemnych...
    skorzewski likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Plan D.


    Turcy kupują i LO i K2. Grupa LOT uratowana przed bankructwem, EuroLOT traci rację bytu i staje się tym, czym Swiss European Airlines - spółką istniejącą tylko po to, żeby personelowi latającemu na najmniejszych samolotach nie trzeba było płacić tyle co reszcie.

    Albo i likwidują EuroLOT, bo po co Turkom dwa zarządy, dwie rady nadzorcze i dwie struktury pracowników naziemnych...
    @stoarn: mysle że zainwestowanie w K2 i jego 'usamodzielnienie' to plan MS wg scenariusza "zjeść ciastko i dalej je mieć" w obliczy nadchodzącej (mam nadzieję) prywatyzacji LO.
    skorzewski likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    @stoarn: mysle że zainwestowanie w K2 i jego 'usamodzielnienie' to plan MS wg scenariusza "zjeść ciastko i dalej je mieć" w obliczy nadchodzącej (mam nadzieję) prywatyzacji LO.
    ja mysle, ze a) MS chetnie pozbedzie sie lini lotniczej wiec nie beda tworzyc nowej b) podmiot ktory kupi LO zagwrantuje sobie brak konkurencji ze strony MSP

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    górach

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    ja mysle, ze a) MS chetnie pozbedzie sie lini lotniczej wiec nie beda tworzyc nowej b) podmiot ktory kupi LO zagwrantuje sobie brak konkurencji ze strony MSP
    A może MS jest bardziej chytre i chciwe niż sądziliśmy i zamierza sprzedać LO Turkishowi a K2 Lufthansie (Air Dolomiti Polska) ?

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Ja mam plan E: Turcy nie kupują ani K2, ani LO; moloch po kilku latach wegetowania wreszcie pada z hukiem, po czym OLT wykupuje markę LO i zaczyna odrodzenie z odchudzonym, efektywniejszym personelem bez różnych postaci typu Elwira N. i jej podobne.

  9. #9
    E-Jet KRK
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    Ja mam plan E: Turcy nie kupują ani K2, ani LO; moloch po kilku latach wegetowania wreszcie pada z hukiem, po czym OLT wykupuje markę LO i zaczyna odrodzenie z odchudzonym, efektywniejszym personelem bez różnych postaci typu Elwira N. i jej podobne.
    A ja jestem zwolennikiem każdego planu, który spowoduje, że marka LOT będzie istniała i że będzie oznaczała porządny poziom usług za cenę konkurencyjną do innych tradycyjnych przewoźników.
    skorzewski and monumental like this.

  10. #10
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    efektywniejszym personelem bez różnych postaci typu Elwira N. i jej podobne.
    Ojcze , nasz .Ty nie masz pojęcia o czym piszesz .Jednym słowem pierdy .Tak jak konfederacja pracodawców ,bez składu i ładu .

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    .Tak jak konfederacja pracodawców ,bez składu i ładu .
    Przyjmij, ze są osoby ktore mają pogląd dokładnie odwrotny niz Ty.

  12. #12
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Przyjmij , że nie masz pojęcia tak jak ojciec co się dzieje w PLL LOT S.A

  13. #13
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    ,bez składu i ładu
    Bez składu i ładu są Twoje posty.

  14. #14
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Bez składu i ładu są Twoje posty.
    A co twój post wnosi do tematu? Chyba że to jakaś prywatna "wycieczka" .

    Wracając do tematu to nie ma żadnego planu B, C czy nawet Z. Turkish nie kupi prawdopodobnie ani LO , ani ELO. A plany były zacne , tylko nikt w obu spółkach SP nie podejrzewał ,że wejdzie na polskie niebo OLT i plany zarobienia w tym roku przez LO 50 mln obróci w pył

  15. #15

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Husarz Zobacz posta
    Wracając do tematu to nie ma żadnego planu B, C czy nawet Z.
    Skąd masz takie wiadomości?

    Cytat Zamieszczone przez Husarz Zobacz posta
    wejdzie na polskie niebo OLT i plany zarobienia w tym roku przez LO 50 mln obróci w pył
    Sugerowałbym odrobinę pokory. O wynikach za bieżący rok porozmawiamy w pierwszym kwartale 2013.

  16. #16
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    Skąd masz takie wiadomości?


    Sugerowałbym odrobinę pokory. O wynikach za bieżący rok porozmawiamy w pierwszym kwartale 2013.
    Dobrze, dodaję twój post do mojego archiwum i pogadamy po Nowym Roku o ile jeszcze będzie o czym rozmawiać

  17. #17
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Husarz Zobacz posta
    A co twój post wnosi do tematu? Chyba że to jakaś prywatna "wycieczka" .
    Do tematu na szczęście nic. Chodzi o zmotywowanie AND 170 do składnego pisania, ze zrozumieniem a przede wszystkim do tego aby czytał swoje posty przed kliknięciem "zamieść". Ile razy można prosić na PW...

    Odnośnie tematu: LO i ELO zawsze działali ospale na to co dzieje się na rynku tak więc nie ma co spodziewać się szybkich ruchów. Lot podziała sobie jeszcze latami tak jak działa teraz a ELO... cóż, może wyczekają jeszcze kilka miesięcy na to co będzie się działo z OLT.

  18. #18
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012

    Domyślnie

    Kolego Witku, zmotywowałes mnie .Pieśćcie sie sami.
    kirek likes this.

  19. #19
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Husarz Zobacz posta
    Wracając do tematu to nie ma żadnego planu B, C czy nawet Z. Turkish nie kupi prawdopodobnie ani LO , ani ELO. A plany były zacne , tylko nikt w obu spółkach SP nie podejrzewał ,że wejdzie na polskie niebo OLT i plany zarobienia w tym roku przez LO 50 mln obróci w pył
    A co to zmienia? Jakie zacne plany? Co się obróci w pył? Gazetowe obiecanki? Zazdroszczę Ci prostoty świata w jakim żyjesz.
    Cytat Zamieszczone przez AND 170 Zobacz posta
    Przyjmij , że nie masz pojęcia tak jak ojciec co się dzieje w PLL LOT S.A
    A co się dzieje? Oddolnie jest wdrażana koncepcja uczynienia z LOT naprawdę liczącego się gracza w tej części Europy? Czy może chodzi o ganze welt?

    OLT obniża wartości odtworzeniową LOT, przy czym niewykluczone że tylko obiektywnie. MSP nie musi sobie zdawać z tego sprawy. LOT i Eurolot będą istnieć dopóki KSH i unijne reguły na to pozwolą (idzie policzyć jak długo). Politycy i związki mogą wpływać na procesy w ograniczonym zakresie. Rzeczywisty wpływ ma tylko konkurencja i to tylko ta, co zarabia. Reszta to pitolenie.

    Piotr

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Panowie spokojnie bez kłótni. co by nie mówić LOT i jego córka to bankruci. nikt o zdrowych zmysłach nie kupi firmy w której rządzi bodaj kilkanaście związków zawodowych z kilkoma zarządami w ciągu kilku lat, generującą wyłącznie długi. żal spowodowany plajtą LOTU będzie wynikał wyłącznie z faktu przyzwyczajenia i tradycji co oczywiście jest bardzo ważną rzeczą, ale w świecie biznesu i finansów bez znaczenia. dlaczego nikt nie chce produkować samochodów w FSO ? dokładnie z tego samego powodu . lepiej w szczerym polu postawić nowoczesną fabrykę [patrz słowacja ] niż reanimować trupa.
    jestem przekonany że Chińczycy też nie kupią naszego narodowego bo po prostu nie mogą ,a posiadanie 49% akcji [ bo tyle mogą mieć] nikogo nie interesuje. PLAJTA i koniec a piszę to bez cienia radości i satysfakcji.

Strona 1 z 17 1 2 3 11 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •