Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree26Likes

Wątek: Q400 - pierwsze wrażenia

  1. #1
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie Q400 - pierwsze wrażenia


    Polecamy

    Bombardier w Eurolocie.

    Ostatni tydzień bezapelacyjnie należał do Eurolotu. Dostarczenie pierwszych samolotów to obok inauguracji połączenia do Pekinu wydarzenie miesiąca w branży lotnictwa cywilnego w Polsce. Dzięki uprzejmości Eurolot.com miałem okazję uczestniczyć w przelocie po Polsce, a przy tym przyjrzeć się z bliska samolotowi Bombardier Q400.



    Sam samolot prezentuje się już na pierwszy rzut oka znakomicie. Co go różni od rodziny ATR jeżeli chodzi o funkcjonalność? Przede wszystkim – boarding z przodu, oraz, co ważniejsze, możliwość podpięcia samolotu do rękawa. O ile w przypadku WAW jest to niemożliwe ze względu na konstrukcję pomostów, o tyle np. we WRO taka możliwość już istnieje. W dobie konkurencji z OLT jest to na pewno opcja, z której przewoźnik powinien korzystać.



    W kabinie uwagę zwracają również większe przestrzenie robocze. Z przodu tuż naprzeciwko drzwi 1L znajduje się pomieszczenie na ‘delivery at aircraft’. Za drzwiami do kokpitu możemy znaleźć szafę na ubrania oraz toaletę. W przedniej sekcji znajdziemy również miejsce na dwa wózki połówkowe, dzięki czemu serwis przebiega zdecydowanie sprawniej. Jest również sporo schowków na drobiazgi, które nie muszą już zajmować półek pasażerskich.

    Kabina również dużo zyskuje dzięki oświetleniu typu LED. Dodając do tego jasne panele sprawia wrażenie dużej przestrzenności. W przednich rzędach również jest większy odstęp między fotelami. Same fotele są dość wąskie, ale jest to cecha typowa dla tego rodzaju samolotów.

    Co dla pasażera zmienia się jeżeli o komfort lotu? Samolot jest nieco cichszy, ale przede wszystkim zdecydowanie szybszy niż ATR. Jak podaje nasz forumowy pilot czas blokowy w rejsie WAW-VNO to 1:10h, czyli w porównaniu do konkurenta już na takim rejsie różnica jest dość widoczna. Jeszcze większa oszczędność czasu będzie możliwa w rejsach typu WAW-RIX, czy WAW-BUD dokąd Q400 będzie latać.

    W locie inauguracyjnym nasz pułap przelotowy wynosił FL210. Nie bez znaczenia jest również pojemność Q400 – jest ona porównywalna z E70 i sprawia że z operacyjnego punktu widzenia, na krótszych dystansach to właśnie Q400 jest bardziej ekonomiczny.



    Wybór tego modelu ma tylu przeciwników, jak i zwolenników. Przeciwnicy będą wskazywać na przewagę ekonomiczną ATR w rejsach o krótkich czasach blokowych, zwolennicy będą pokazywać istotne korzyści w przypadku takich rotacji, jak choćby wspomniane wcześniej RIX, BUD, czy VIE. Sądzę, że po ustabilizowaniu się rotacji na linii będzie można z pewnym dystansem i na podstawie konkretnych danych dyskutować na temat zasadności takiego właśnie wyboru.





    Sam tour po portach lotniczych w Polsce był świetnym pomysłem. Zaproszone media mogły się przekonać naocznie, że nie samą A2 Polska żyje. Co mnie zaskoczyło to duża otwartość portów – zwłaszcza we Wrocławiu, czy w Gdańsku, gdzie widać jak władze portów są dumne z tego, w jakich warunkach odprawiają pasażerów.

    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 01-06-2012 o 11:45
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Egon jak zwykle piękne zdjęcia z relacji... non disputandum de gustibus, nie każdemu się dogodzi. Szacun dla Eurolotu i ciebie

  3. #3
    Awatar SeDay

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Sl‚awa, Poland

    Domyślnie

    Zazdroszcze Ci ze mogłes sie przeleciec jako jeden z pierwszych
    ; )

  4. #4
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No ale z tą "inauguracją" Pekinu to Cię poniosło...
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A co w maju jeszcze lotniczego sie zadzialo?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A co to za inauguracja, odgrzewany kotlet a nie inauguracja.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  7. #7
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Fajnie widziec te piekna maszynke w barwach Eurolotu
    Come on Arsenal--))

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Co go różni od rodziny ATR jeżeli chodzi o funkcjonalność? Przede wszystkim – boarding z przodu, oraz, co ważniejsze, możliwość podpięcia samolotu do rękawa.
    ATR-y również można podpiąć pod rękaw (praktykowane swego czasu w USA przez American Eagle, fakt, że dziwnie to trochę wyglądało), a w ostatnich latach konsorcjum wprowadziło opcję na drzwi pasażerskie z przodu dla 72-600.

  9. #9
    szczurwa
    Goście

    Domyślnie

    Miałem wczoraj przyjemność WAW-SZZ-WAW, w tamtą stronę SP-EQB, z powrotem SP-EQA. Lubie ATR-ki, ale w porównaniu do nich ten samolot to bajka i poezja :-). Cicho, szybko, spokojnie, do tego mnóstwo miejsca na nogi, co dla mnie ma znaczenie.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ojcie_c Zobacz posta
    a w ostatnich latach konsorcjum wprowadziło opcję na drzwi pasażerskie z przodu dla 72-600.
    Zabytkowy LY-MCA latający dla OLT ma drzwi pasażerskie z przodu!



  11. #11
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    ...ano właśnie nie byłem do końca pewien, czy w "starych" ATRach ta opcja też była dostępna. Moja kulpa.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    O Bombardierze mozna wiele dobrego powiedziec ale "piekny" to nie jest, taka czapla na szczudłach.
    Kto to widział by pasażerom pokazywać bieżnik koła. No i w razie pożaru silnika, podwozia już raczej nie ma.

    Moim zdaniem Eurolot powinien posiadać tez kilka nowych -500/600 ATRów zwłaszcza na rejsy krajowe.
    Zakładam ze wszystkie 42-500 i tak zostają ?

    Bombardiery dobrze sprawdza się na >500km i nawet do <1500km E70 jednak są mało ekonomiczne


    Porównanie Dasha z ATr72 jednak jest mocno niesprawiedliwe gdy jedyne ATR72 w Eurolocie to stare trupy, ATR jednak tez robi postepy jakosciowe przez te 10-15 lat

  13. #13
    Awatar Tomek

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Ostatnio zaliczyłem trasę WAW-RZE na SP-EQC, nieco wcześniej na ATR-72 i moje wrażenia są nastepujące:
    Q400 jest cichszy niż ATR (podobne miejsca, tuż przed śmigłem) i ma zasłonki okien, czego nie ma ATR, a co, jak wiadomo, się przydaje pod słońce.
    Przewaga ATR nad Q400 to chyba trochę szersza podłoga (siedząc przy oknie w Q400 muszę mieć nogi skierowane troszkę do wewnątrz, a do wielkoludów nie należę). Generalnie wrażenie pozytywne ale budowane na pojedyńczych lotach nówką Q400 i nastoletnim ATR.
    Egon, poprawcie opis Q400 w Kalejdoskopie, bo tam stoi pojemność 46 miejsc, czyli tyle co w ATR-42
    Tomek

  14. #14
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Ja ostatnio 18.06 pokonałem trasę KTW-WAW-KTW. Obydwa loty odbyły się Charlim Loty w obie strony były baaardzo szybkie (30 min od startu do lądowania) - szybciej tylko ERJ145 pokonałem tą trasę 28 min Szerszy rozstaw osi powoduje większe telepanie przy nierównościach dróg kołowania i pasów. Widok otwierającego się podwozia wzbudził u mnie zaniepokojenie (podwozie się wysunęło a klapki nad kółkami zamykają się z większym opóźnieniem, a ja już blado zielony, że się nie zablokowało ale po 2 lotach w 20A uznaję to za ficzer - nie bag :-))

    Co prawda czas spowodowany był "permision for high speed approach" w WAW. W KTW nie ma STAR'a więc podejście "prawie" z prostej
    Pitterek

  15. #15
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomek Zobacz posta
    Egon, poprawcie opis Q400 w Kalejdoskopie, bo tam stoi pojemność 46 miejsc, czyli tyle co w ATR-42
    Będzie poprawione
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  16. #16
    Awatar Pawel_T

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Będzie poprawione
    Podlacze sie pod temat. Nie pamietam dokladnych danych, ale roznica w dlugosci AT4 i AT7 w majowym numerze byla znikoma
    Jesli zostalo poprawione to post do skasowania.

  17. #17
    crl
    crl jest nieaktywny

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Inny temat: Czy całą obsługę Bombardierów ( liniową i bazową) robi GTL?

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    ktos poleci gdzie usiasc najlepiej?
    lece w srode WAW KTW - mam 202cm.

    Jakie miejsce wybrac to sobie od razu wstukam na lot.com

  19. #19
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Rzędy 1-5, większe odstępy między fotelami..
    Dominio777 likes this.
    Pozdrawiam

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Mysiadło
    Wpisów
    7

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kajmanooo Zobacz posta
    ktos poleci gdzie usiasc najlepiej?
    lece w srode WAW KTW - mam 202cm.

    Jakie miejsce wybrac to sobie od razu wstukam na lot.com
    Ja mam 200 cm i spokojnie siedziałem nawet w rzędach poza 1-5 :] ale może dlatego,że szczupły jestem - sprawdzę za parę dni :]

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •