TAP na A330 »   29.04. TAP na A330 w WAW        B747 AIR INDIA »   26.04 B747 Air India w WAW   

Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 228
Like Tree77Likes

Wątek: ATR-y zostaja?

  1. #21

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie


    Polecamy

    Właśnie dlatego wolałem się upewnić bo po niektórych wypowiedziach można odnieść wrażenie że sezon ogórkowy w pełni :-)

  2. #22

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Nie no Bratysława będzie w 2013 by LOT. Zawsze jest w nieparzyste.
    Też to zauważyłem. Polacy po prostu wtedy mają bardzo napchane portfele i chęć podróżowania do naszych sąsiadów... Żałosne.


    A tak na poważnie. Nie wiem co K2 planuje zrobić z tyloma samolotami, bo z pewnością wystarczy tylko jeden aby wozić naszych siatkarzy z X przesiadkami. Połączenia krajowe EuroLOT-u to lekko mówiąc niewypał, spóźnili się bagatela kilka lat i do tego chcieli zaoszczędzić kilka milinów na promocji nowych połączeń. Oczywiście linia OLT Express mogła mieć taką reklamę o której wiedziało 70% narodu i wszędzie było o niej głośno. Obawiam się, że za kilka miesięcy powtórzy się historia i K2 będzie tylko operował na rejsach wykonywanych dla LO.
    Pozdrawiam
    Hothead.

  3. #23

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    kanał sprzedaży. Reszta to pikuś.
    Pikuś? Jakoś OLT Express sprzedaje bilety wyłącznie przez własną stronę internetową oraz biura - i ma świetne LF i perspektywy rozwoju. Sukces linii jest obecnie (akurat na polskim rynku, odmiennym od wielu zagranicznych) właśnie kwestią marketingu i reklamy.

    Jest tylko jedna sprawa - typowy Pan Kowalski boi się latać samolotem, który ma śmigła i trochę mocniej się trzęsie. I tu OLT Express swoimi bardziej zadbanymi Airbusami (o ile nie lata starociem ze SwiftAir) wygrywa.

    Chyba, że mamy szczególny przypadek - wybór pomiędzy ATR Eurolotu a OLT Express. Wtedy polecałbym bardziej Eurolot. Ale czy typowy Pan Kowalski zwróci uwagę na drobne różnice w tych maszynach i ich stanie? Nie. Raczej na ładny obrazek na reklamie i kupi bilet. Tylko nie wiadomo czy potem będzie chciał (w ogóle) wracać na pokłady samolotów.

  4. #24
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Zejdź trochę z obłoków:
    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Pikuś? Jakoś OLT Express sprzedaje bilety wyłącznie przez własną stronę internetową oraz biura - i ma świetne LF i perspektywy rozwoju. Sukces linii jest obecnie (akurat na polskim rynku, odmiennym od wielu zagranicznych) właśnie kwestią marketingu i reklamy.
    No patrz wystarczy skutecznie skierować klientów na stronkę stanowiącą jedyny kanał sprzedaży i reszta to pikuś - mamy LF i "perspektywy rozwoju". A czy z tego będzie "sukces", to się dowiemy w fazie testowania elastyczności cenowej rynku. Ale skutecznie znaczy arcykosztownie chyba, że stronka nie będzie jedynym kanałem...
    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Jest tylko jedna sprawa - typowy Pan Kowalski boi się latać samolotem, który ma śmigła i trochę mocniej się trzęsie. I tu OLT Express swoimi bardziej zadbanymi Airbusami (o ile nie lata starociem ze SwiftAir) wygrywa.
    K2 i O2 muszą jeszcze utopić tak na oko ze 100-200 mln zł, by ta kwestia jakościowa w konkurencji między nimi nabrała jakiegokolwiek statystycznego znaczenia.

    Piotr

  5. #25
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Pikuś? Jakoś OLT Express sprzedaje bilety wyłącznie przez własną stronę internetową oraz biura - i ma świetne LF i perspektywy rozwoju. Sukces linii jest obecnie (akurat na polskim rynku, odmiennym od wielu zagranicznych) właśnie kwestią marketingu i reklamy.
    OLT Express wydał na reklamę więcej niż niejedna firma z sektora FMCG, jednocześnie oferując 50% miejsc po 99 złotych. Jakby przy tych założeniach mieli niski LF to by dopiero była sensacja. I sukces linii jest sumą tych dwóch składowych, czyli rzeczonego na konferencji dosypania 200 mln złotych.

    Natomiast jak L4 zauważył, jakbyśmy ustawili BELF na poziomie każdej innej linii, czyli 70% mielibyśmy, mimo intensywnej reklamy, wyniki lepsze, ale nie o tak wiele, od Eurolotu.

    Natomiast typowy Pan Kowalski ma w nosie czym leci. Tym się przejmuje statystycznie ok. 20% pasażerów.
    GoldenDave likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  6. #26
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Pikuś? Jakoś OLT Express sprzedaje bilety wyłącznie przez własną stronę internetową oraz biura - i ma świetne LF i perspektywy rozwoju. Sukces linii jest obecnie (akurat na polskim rynku, odmiennym od wielu zagranicznych) właśnie kwestią marketingu i reklamy.
    Licytacje komornicze też się cieszą niesłabnącą popularnością, beż kompletnie żadnej reklamy.
    Oni nie konkurują o miejsce na półce jogurtów w supermarkecie, rynek jest dość płytki mimo wszystko i topienie milionów w spoty telewizyjne czy billboardy tylko odsuwa w czasie perspektywę zysku.

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Jest tylko jedna sprawa - typowy Pan Kowalski boi się latać samolotem, który ma śmigła i trochę mocniej się trzęsie. I tu OLT Express swoimi bardziej zadbanymi Airbusami (o ile nie lata starociem ze SwiftAir) wygrywa.
    Nie Kowalski, a Smith. To typowe problemy pierwszego świata, u nas jeszcze się nie przejawiają.

  7. #27

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie Kowalski, a Smith. To typowe problemy pierwszego świata, u nas jeszcze się nie przejawiają.
    Przejawiają. Wystarczyło posłuchać rozmów pomiędzy pasażerami na wczorajszym mocno opoóźnionym LO3921.

    Swoją drogą LOT w ciągu ostatnich kilku dni mocno zniechęca ludzi do korzystania z jego usług na trasie WAW-KRK. Kilka odwołanych lotów, opóźnienia, kompletna dezorganizacja. Do tego dochodzi tragiczny wręcz czas oczekiwania na bagaż na krajowym terminalu w Balicach...

  8. #28

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Przeciętny Kowalski nie ma pojęcia jakie samoloty ma OLT a jakie K2 i nawet jesli słyszy ATR czy Dash to niewiele mu to mówi i niewiele go to obchodzi. Nie ma co przeceniać róznic flotowych. Ludzie podrózujący po kraju patrzą na cenę i na rozkład. inne pierdoły typu czy dostanie "kawę" na pokładzie lub nie są czwartorzędne.
    olekorlo, aisle seat and airbus340 like this.

  9. #29

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Nazwa, czy model, rzeczywiście nic nikomu nie mówi. Ale to czy samolot jest czysty, bezpieczny (wygląda bezpiecznie) i cichy, już tak.

    Weź też pod uwagę fakt, że statystyczny Kowalski ma zwykle mniej pieniędzy i dostarcza niższy zysk niż te wspomniane wcześniej 20%.

  10. #30
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Przeczytajcie sprostowanie na stronie która podała że ATRy zostają.. Na razie zostają, dopóki nie znajdzie się chętny do zakupu, za godziwe pieniądze...
    Pozdrawiam

  11. #31
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dokładnie tak - ATR będą latać, dopóki nie zostaną sprzedane, a proces sprzedaży trwa - informacje o tym, że ten model zostaje są nieprawdziwe.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  12. #32
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dawk Zobacz posta
    Wystarczyło posłuchać rozmów pomiędzy pasażerami na wczorajszym mocno opoóźnionym LO3921.
    Tak, ja mam kamerkę z podsłuchem LIVE na pokładzie każdego lotu LOTu.


    A co do Kowalskiego to sytuacja z wczoraj z lotniska:
    -A ten różowy to jest większy od tego wcześniej. To jest Boing, Being, Being.
    (dodam, że mowa o A320 Wizzaira a przed nim lądował Aer Lingus również na A320)

  13. #33

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Natomiast typowy Pan Kowalski ma w nosie czym leci. Tym się przejmuje statystycznie ok. 20% pasażerów.
    Przepraszam, ale to bzdura. Wielokrotnie słyszałem komentarze różnych pasażerów na rejsach zarówno Eurolotu, jak i OLT Express wykonywanych przez samoloty turbośmigłowe. I prawda jest taka, że większość ludzi jak widzi śmigło to się boi wsiadać, a jak jeszcze zobaczy coś nieciekawego w środku, to już się zaczynają proroctwa katastrofy.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Oni nie konkurują o miejsce na półce jogurtów w supermarkecie, rynek jest dość płytki mimo wszystko i topienie milionów w spoty telewizyjne czy billboardy tylko odsuwa w czasie perspektywę zysku.
    Może i tak. Ale jednak w swoim biznesplanie OLT Express podobno przewidziało straty na początku, a pierwsze lata mają służyć wykreowaniu rynku. Czy to się sprawdzi - czas pokaże. Tylko, że zanim OLT zacznie zarabiać (albo zbankrutuje) to może zniszczyć Eurolot.

    Cytat Zamieszczone przez L4 Zobacz posta
    Nie Kowalski, a Smith. To typowe problemy pierwszego świata, u nas jeszcze się nie przejawiają.
    Jak już wcześniej napisałem, przejawiają się. Wielokrotnie słyszałem opinie innych pasażerów. Co więcej, u nas społeczeństwo ogólnie nie jest przyzwyczajone do podróży lotniczych, więc wszelkie krytykowanie zupełnie sprawnych maszyn i wymądrzanie się przez pseudo-znawców lotnictwa jest na porządku dziennym. Niestety. W innych krajach, gdzie lata się od dawna, śmigła w samolocie nikogo nie dziwią. U nas musi być BENING.

    Cytat Zamieszczone przez dawk Zobacz posta
    Do tego dochodzi tragiczny wręcz czas oczekiwania na bagaż na krajowym terminalu w Balicach...
    To już nie wina LOTu, tylko lotniska w Balicach...

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Przeciętny Kowalski nie ma pojęcia jakie samoloty ma OLT a jakie K2 i nawet jesli słyszy ATR czy Dash to niewiele mu to mówi i niewiele go to obchodzi. Nie ma co przeceniać róznic flotowych. Ludzie podrózujący po kraju patrzą na cenę i na rozkład. inne pierdoły typu czy dostanie "kawę" na pokładzie lub nie są czwartorzędne.
    Owszem, czy to Bombardier czy ATR to go nie obchodzi. Ale fakt, że samolot ma śmigła go często obchodzi. A nie powinien. Druga sprawa to akurat ocenianie wyglądu maszyny w środku...

    Cytat Zamieszczone przez dawk Zobacz posta
    Nazwa, czy model, rzeczywiście nic nikomu nie mówi. Ale to czy samolot jest czysty, bezpieczny (wygląda bezpiecznie) i cichy, już tak.
    Dokładnie. Wygląd ma największe znaczenie w oczach niewtajemniczonych pasażerów.

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    (dodam, że mowa o A320 Wizzaira a przed nim lądował Aer Lingus również na A320)
    Na lotnisku w Katowicach o WizzAir to fajne teksty czasem słyszałem. “No patrz. Wizir. Gudzina i na Nimcach som!” Taki mały off-top.

  14. #34
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Przepraszam, ale to bzdura. Wielokrotnie słyszałem komentarze różnych pasażerów na rejsach zarówno Eurolotu, jak i OLT Express wykonywanych przez samoloty turbośmigłowe. I prawda jest taka, że większość ludzi jak widzi śmigło to się boi wsiadać, a jak jeszcze zobaczy coś nieciekawego w środku, to już się zaczynają proroctwa katastrofy.
    W większości przypadków, typ samolotu widniał już w systemie rezerwacji. Jednak jakoś ludzie lecą, więc widać ile takie komentarze są warte.

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Może i tak. Ale jednak w swoim biznesplanie OLT Express podobno przewidziało straty na początku, a pierwsze lata mają służyć wykreowaniu rynku. Czy to się sprawdzi - czas pokaże. Tylko, że zanim OLT zacznie zarabiać (albo zbankrutuje) to może zniszczyć Eurolot.
    I po tych pierwszych latach się okaże na ile klienci są elastyczni cenowo a na ile sponsor ma głębokie kieszenie. Ten czas K2 spokojnie mógłby przeczekać koncentrując się na działalności pod szyldem LO i później wejść na gotowe w równej walce.

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Jak już wcześniej napisałem, przejawiają się. Wielokrotnie słyszałem opinie innych pasażerów. Co więcej, u nas społeczeństwo ogólnie nie jest przyzwyczajone do podróży lotniczych, więc wszelkie krytykowanie zupełnie sprawnych maszyn i wymądrzanie się przez pseudo-znawców lotnictwa jest na porządku dziennym. Niestety. W innych krajach, gdzie lata się od dawna, śmigła w samolocie nikogo nie dziwią. U nas musi być BENING.
    Jak sam piszesz - opinie są niewiele warte. A jak ktoś miałby dopłacać do podróży jetem zamiast wiatrakiem to już w ogóle.

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Owszem, czy to Bombardier czy ATR to go nie obchodzi. Ale fakt, że samolot ma śmigła go często obchodzi. A nie powinien. Druga sprawa to akurat ocenianie wyglądu maszyny w środku...
    Jet jest szybszy i wygodniejszy generalnie, więc jest się czym obchodzić, ale dobrze mieć jakieś podstawy.

  15. #35
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Luk@s - wyobraźmy sobie, że zamiast Dashy K2 kupił Embriony. Oszacuj na ile to by poprawiło obecny LF i jak to się ma do różnicy kosztów eksploatacji.

    Piotr
    olekorlo likes this.

  16. #36

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Fakt jest faktem, że i tak ludzie wolą zapłacić mniej i lecieć turbopropem, niż dopłacać do jeta. Ale teraz na rynku jest nowy i ważny, groźny dla K2 gracz - OLT Express, który w takich samych cenach oferuje loty Airbusami (oczywiście nie wszystkie, ale jednak - i to ludzie zapamiętują). I tylko tego się obawiam, że O2 może Eurolot załatwić. A co potem z samym OLT będzie, to też nie wiadomo...

    @PeK - przy obecnej reklamie (a raczej jej braku) LF mógłby się bardzo niewiele poprawić, a co wszyscy wiemy - koszty znacznie by się zwiększyły.

    Nikt tu nie ma wpływu na decyzje zarządu Eurolotu, szkoda tylko, że nie potrafią wykorzystać swoich możliwości i nie mają chyba długoterminowej, przemyślanej strategii. Im by się przydały loty codeshare, przemyślane destynacje, dużo lepsza reklama, obecność tam, gdzie OLT Express i LOT nie latają. W kwestii maszyn - nic na to, że OLT Express lata na A320 i A319 nie poradzą. Dlatego powinni działać rozważnie tam, gdzie mogą coś ugrać.

  17. #37
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hot.head Zobacz posta
    Też to zauważyłem. Polacy po prostu wtedy mają bardzo napchane portfele i chęć podróżowania do naszych sąsiadów... Żałosne.
    Napisz mi gdzie zauważyłeś tę Bratysławę w 2013. Najlepiej linka mi podaj.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

  18. #38
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Przepraszam, ale to bzdura. Wielokrotnie słyszałem komentarze różnych pasażerów na rejsach zarówno Eurolotu, jak i OLT Express wykonywanych przez samoloty turbośmigłowe. I prawda jest taka, że większość ludzi jak widzi śmigło to się boi wsiadać, a jak jeszcze zobaczy coś nieciekawego w środku, to już się zaczynają proroctwa katastrofy.
    Apropo śmigieł to kiedyś w GDN wylądował AT7 ELO i kobieta mówiła do córki: "Patrz, ten Eurolot ma chyba ze 30 lat, jeszcze śmigła ma".
    agentF likes this.

  19. #39

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skorzewski Zobacz posta
    Nie zdziwiłbym się gdyby na te ATRy nie czychał OLT ...
    Mam lepszą propozycję dla ELO. Niech zastąpią SwiftAir i latają Q400 dla OLT.

  20. #40

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Apropo śmigieł to kiedyś w GDN wylądował AT7 ELO i kobieta mówiła do córki: "Patrz, ten Eurolot ma chyba ze 30 lat, jeszcze śmigła ma".
    Tak się jakoś w mojej wypowiedzi zakręciłem dookoła śmigieł ale żeby nie było... to akurat lubię ATRy, Bombardiery, itd. W tych maszynach jest fajny klimat, człowiek czuje, że leci, trochę jest głośniej, trochę trzęsie... ale to ma swój urok. Jako wielki pasjonat lotnictwa to uważam, że każdy samolot ma duszę i 'to coś'. A nikt nic nie poradzi na to, że 'znawcy' latający (jak już) tylko czarterami do Egiptu mają takie, a nie inne zdanie, na temat śmigieł...

    Eurolot ma trudny orzech do zgryzienia.
    ojcie_c likes this.

Strona 2 z 12 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •