Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 70
Like Tree19Likes

Wątek: Czy Eurolot nie "kozaczy" za bardzo z ofertą dla exOLT?

  1. #1
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Czy Eurolot nie "kozaczy" za bardzo z ofertą dla exOLT?


    Polecamy

    Eurolot odpalił ofertę "ratunkową" dla niedoszłych pasażerów OLT - akceptują cenę z rezerwacji OLT na swojej równoległej trasie (choć czasem zdarzają się trasy "podobne"). Jedynym ogranicznikiem jest dzień wylotu (+/- 2 dni) oraz mniejsza pojemność samolotu (chyba tylko GDN-KRK A319 vs ATR72). Nie ma ograniczenia czasowego a przecież dostępne terminy rezerwacji w OLT docierały aż w przyszły rok...

    Akcja "my stabilni i wierni klientowi ratujemy tych co źle wybrali" nie jest żadną nowością, celują w tym FR i W6. Nie wiem/pamiętam jak wyglądały te akcje w ich wykonaniu. Ale czy Eurolot nie poszedł zbyt szeroko? Bardzo prawdopodobne jest że zassie spory udział klientów za 99 PLN i powtórzy problem OLTu. Co prawda ich samoloty nie latają w wet-lease i to jest bardzo poważna różnica, ale jednak...

    Co sądzicie?

  2. #2
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Kozaczy w sensie operacyjnym. Ale podawałem linki do danych trafikowych na ich stronach versus LOT i OLT (5:1). Straty na tej akcji powinni pokryć z funduszy marketingowych jako inwestycja w markę i URL. To dotyczy tylko ELO, dla LOTu nie ma to żadnego sensu.

    Piotr

  3. #3
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Straty na tej akcji powinni pokryć z funduszy marketingowych jako inwestycja w markę i URL.
    Doskonale rozumiem w jaki sposób ELO traktuje tą akcję. Pytam tylko czy nie przesadza z rozmiarem bo właściwie trochę na około powiela schemat OLTa - promuje się dotowaniem połączenia. Chodzi mi o nieograniczoność akcji. IMO powinni ograniczyć to np. do dwóch tygodni grając w komunikat "pomagamy tym którzy są w najtrudniejszej sytuacji" a potem ewentualnie dodając pulę tańszych biletów lub robiąc "cap" np. minimalnie 150/200 za odcinek.

    Może dojść do sytuacji, że zobaczą uciekającą gotówkę i obetną radykalnie promocję i cały wysiłek obróci się w dąs ludu że zabrali a na infolinię nie dało się dodzwonić. Jak czytam komentarze na FB to już widzę że niektórzy uważają że ta promocja należy im się jak psu micha. No i jeszcze dochodzi kwestia dotychczasowych stałych pasażerów: teraz widzą albo kosmonautyczne taryfy albo wyprzedane loty bo "ich" linia wozi sieroty po OLT za czapkę gruszek.

  4. #4
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czy kozaczy to się okaże w praniu. Wydaje mi się jednak, że lepiej wozić dodatkowych 35 pax'ów za 99 zł niż wolne 35 miejsc za 0 zł. Na trasach ELO KRK-SZZ-KRK i WRO-GDN-WRO szału z LF nigdy nie było.
    Lekko dyskusyjna pod kątem opłacalności "akcji ratunkowej" jest trasa KRK-GDN-KRK gdzie w czasach przed OLT'owych latały prawie komplety. Widzę, że teraz puszczają tam Dasha.
    Nie zmienia to jednak faktu, że pod kątem marketingowo-reklamowym "akcja ratunkowa" jest bezcenna. Jedyna tak szansa w historii firmy, aby pozbyć się odium gorszego produktu LOT'u (vide stare ATR'u versus Embraery) i zbudować dobrą markę.

    Inna kwestię, że obecnie kwestie operacyjne są słabą stroną ELO. Jeśli w ramach akcji ratunkowej poodwołują loty z powodów np. technicznych to jak mawiał Siary "I cały misterny plan..."
    PeK and CRC like this.

  5. #5
    Awatar potwo-or

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    LCJ

    Domyślnie

    Moim zdaniem o kozaczeniu nie ma mowy. Dużo osób wcześniej nie latało nie z powodów finansowych, ale po prostu nie wiedziało, że są połączenia. Teraz pokaże się eurolot "my funkcjonujemy stabilnie od dawna" i przejmie dużo pasażerów na stałe.
    Marketing taki bezpośrednio dotyczy baaardzo wielu osób (które gdyby nie działania eurolotu zraziły by się do latania, a tak po prostu zmienią przewoźnika).

  6. #6
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Poza tym jak mawia mój kolega:
    "Lepiej zjeść i zwymiotować, niż wyrzucić i zmarnować" )

    Koledze chodzi o jedzenie, ale myślę, że tę paralelę można tu swobodnie zastosować

    Co do krzykaczy na FB - to zawsze jest tak, że Ci co kupują bilety najtaniej są później najbardziej roszczeniowi na pokładzie.
    Natana, CRC, pasazernagape and 1 others like this.

  7. #7

    Dołączył
    Feb 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez l410driver Zobacz posta
    Czy kozaczy to się okaże w praniu. Wydaje mi się jednak, że lepiej wozić dodatkowych 35 pax'ów za 99 zł niż wolne 35 miejsc za 0 zł.
    Tylko, że jak wieziesz wolne miejsce za 0 zł to to miejsce nie generuje Ci kosztów obsługi. Nie wiem jak wysokie są w regioportach i czy przekraczają łącznie 99 zł, więc tutaj prosiłbym o wypowiedzenie się kogoś kto wie

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    W6 zrobił dokładnie taką samą akcję na lotach zagranicznych za 89zł, czy aby oni nie kozaczą bardziej idąc tym samym tokiem myślenia?

    Wysyłane z mojego GT-I5700 za pomocą Tapatalk 2

  9. #9
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Tylko W6 dał te 89 zł za sam bilet, bez opłaty za opłatę, bez bagażu, bez posiłku, itd..

  10. #10

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Strasznie prosto traktujecie sprawę, jakby cena była wszystkim. Tu jest cała masa drobiazgów, która składała się na wizerunek marki OLT i swoistą sympatię uzytkowników. Rozumiem, że ELO nie będzie puszczał Małgosi śpiewającej w TV, ale pomysł z wykładziną z napisem ELO na check-inie chyba nie przekracza zdolności poznawczych działu marketingu?

    Proszę się nie obrażać koledzy z ELO, ale akurat OLT odrobił lekcję, na początku przynajmniej. Wyrazisty kolor i logotyp, toczki stewardess widoczne z drugiego końca terminala, spójna komunikacja etc. Wszystko w którymś momencie siadło, to prawda, ale początki były genialne. Jeśli ELO myśli, że skusi klientów tym co zwykle, to niestety jest w błędzie. Kiedyś był poczciwy Balcer, był widoczny, a teraz nawet nie mogę skojarzyć jak się nazywa gadająca głowa ELO. Frankowski to kompletny świr, ale był widoczny.

    W kraju ludzie oczekują od samolotu bycia _punktualnym_ autobusem, no i jak wszędzie - żeby zaskoczyć ich nieco na plus. Taką funkcję spełniała w OLT tortilla, chyba najczęściej słyszałem o tym na focusach. Jeśli ELO chce naprawdę przejąć schedę po OLT, to musi działać szybko i wykorzystać to, co ma teraz. Poniżej parę gotowych pomysłów

    Jeśli jego kolorem jest niebieski, to zamawiamy niebieskie wykładziny. Parędziesiąt złotych za sztukę. Trzymamy się tego niebieskiego jak umarły gromnicy i robimy wszystko na niebiesko, łącznie z komunikatem prasowym. Rzecznika pakujemy na konferencji w niebieskie spodnie, może być nawet dres Te kanapki, które idą w przezroczystej folii, oklejamy wielką niebieską nalepką ELO. Nalepka kosztuje rzędu 10 groszy. I błagam, niech one mają cokolwiek charakterystycznego w sobie.

    Jeśli chodzi o lotniska, stajemy na rzęsach i pojawiamy się na RZE-GDN, BZG-KRK, LCJ-GDN i POZ-GDN. Niekoniecznie, żeby od razu zarabiać, ale żeby być. Ogłaszamy LUZ-KRK i LUZ-GDN. Przynajmniej 2x w tygodniu rano i wieczór, żeby dać szansę latać biznesowi. W sumie raptem 24 rejsy tygodniowo. Już OLT odrabiał tę lekcję i tak, muszą być 2 loty dziennie rano i wieczorem. Po prostu muszą, inne na krajówkach nie mają sensu.

    Podobno ELO chce sprzedać LO, więc jest szansa, żeby wyjść z tej wymuszonej niszy. Ale trzeba chcieć.

    EDIT: Tknęło mnie. Przecież branżowy skrót ELO jest idealny do reklamy...
    gime likes this.

  11. #11
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Puerto - adres znasz, to w czym problem zaproponować, że to wszystko sfinansujesz. Spokojnie dostaniesz za to jedną akcję ale chyba nie o udziały Ci chodzi.

    Piotr

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    ELO nie ma dedykowanych check-inów, więc może co najwyżej agentowi kazać się w ten dywan ubrać.
    l410driver likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    ELO nie ma dedykowanych check-inów, więc może co najwyżej agentowi kazać się w ten dywan ubrać.
    Jesooo. Z takim podejściem... Jak agenci mogą tachać ramki do bagażu, to i mogą szmatkę rozwiesić.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Twój problem jest taki, że szukasz kosztów, a nie zysków - podobnie jak kolega którego nazwałeś w poście "kompletnym świrem".

  15. #15

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    A ja powiem tak: żeby mogły pojawiać się zyski, trzeba najpierw zainwestować w budowę marki. Dużo to Eurolotu by nie kosztowało, ponieważ reklamy telewizyjne czy radiowe konieczne nie są. Chodzi o detale, a pamiętajmy, że to szczegóły składają się na doskonałość. Potrzebny jest spójny, elegancki i pozostający w pamięci wizerunek.

    Co do OLT Express, Pana Frankowskiego raczej bym nie krytykował, ponieważ jestem zdania, że on sam jest w zaistniałej sytuacji poszkodowanym. To nie z powodu jego inicjatyw inwestor postępuje tak, jak postępuje.

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Obecnie ELO konkuruje już tylko z PKP i samochodem więc moim zdaniem kolor dywaników nie ma żadnego znaczenia. Polacy już wiedzą, że można latać między miastami regionalnymi.

    Eksperyment z OLT pokazał, że najważniejsza dla pasażerów jest niska cena w związku z czym ELO powienien starać się przede wszyskim utrzymać atrakcyjne ceny biletów i obniżyć maksymalnie koszty aby wyjść na plus np. wprowadzając płatny bagaż rejestrowany i serwis dla taryfy ekonomicznej.

  17. #17
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Tigga - jak możesz przeczytać - ELO nie kozaczy. Więcej - powinno ofertę exOLT rozciągnąć na zawsze, dla wszystkich i oczywiście dodając LUZ.

    Piotr
    tigga likes this.

  18. #18

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Ja uważam, że dywaniki to przesada. To kolejne koszty i coś, co trzeba cyklicznie sprzątać. Ale za to duże reklamy, takie stojące, tekturowe w terminalach polskich lotnisk albo biurach podróży - to by było coś. Wskazywałyby dodatkowo na obecność Eurolotu na rynku, a ich ustawienie nie kosztowałoby dużo, jedna taka reklama to koszt niższy niż 200 PLN. Ewentualnie tanie plakaty, zawsze to kolejna okazja do zaprezentowania swojej marki.


    Eurolot ma obecnie bardzo dobry catering, w wielu przypadkach bywał nawet lepszy od tego w OLT Express. To dodatkowo zachęca do wyboru samolotu, chociaż najważniejszą sprawą dla pasażera nie jest. Aby zmniejszyć koszty, Eurolot mógłby wprowadzić płatne ciepłe napoje oraz dokładnie obliczać, przykładowo, ile kanapek i innych dodatków potrzeba na dany lot, aby nie marnować 'nadwyżki' cateringu, co podobno często się dzieje.


    Kolejna sprawa, limit wagowy bagażu rejestrowanego wynosi obecnie w Eurolocie 20kg. To dość dużo, aby zmniejszyć koszty, powinno się wprowadzić ograniczenie do 16 kg i opłaty za nadbagaż: np. po 25 PLN/kg do wagi 18kg a potem po 50 PLN za każdy kilogram. Wprowadzanie obowiązkowej opłaty za bagaż rejestrowany spowodowałoby znaczne zmniejeszenie zainteresowania lotami po kraju np. w celach wycieczkowych albo kilkudniowych delegacji. Na to zdecydowanie Eurolot nie może pozwolić.


    Ceny. Jeżeli Polacy mają po Polsce latać, to muszą być niskie. Można wprowadzić cenę około 100 PLN na stałe w ograniczonej ilości, np. 30% miejsc w samolocie. Potem ceny około 200, 300 PLN. Większe być nie mogą, ponieważ to zniechęci pasażerów, zyski należy powiększać przez zmniejszanie kosztów. Ewentualnie powinni pomyśleć o drogiej taryfie na kilka miejsc, np. "Biznes" i dodać 'coś ekstra' typu pełny, ciepły catering, aktualna prasa albo ''iPad dla każdego pasażera'.


    LUZ? Za wcześnie jest oceniać potencjał tego lotniska. Na ten moment połączenia Eurolotu raczej sensu nie mają, ewentualnie należałoby przeprowadzić analizę, czy chociażby połączenie LUZ-GDN miałoby jakikolwiek sens.

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    To nic innego jak zabieg marketingowy. Uważam, że jeśli ELO odpowiednio zagospodaruje trasami, które mają potencjał może zostać monopolistą na naszym rynku. Ciekawi mnie jak rozwinie się rynek przewozów krajowych w Polsce, bo ten temat w tym roku jest bardzo gorący.
    Pozdrawiam
    Hothead.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie


    Polecamy

    @Luk@s

    Wszystko mozna. Ale trzeba policzyć ile kosztuje samolot, ile odcinek i ile trzeba miec przychodu z operacji, żeby to miało sens. Model nie jest kosmicznie trudny. Osobiście nie sądzę, żebyś zamknął model cenami zblizonymi do 300 zł nawet przy wysokich LF.
    W krajach gdzie jest wolne niebo oceniam, że żeby zarabiac trzeba mieć ok 80% (taka mam teorię he he). Istotny element to liczba operacji dziennie ( w środku dnia ludzie nie chca kurcze latać). Ale obawiam sie, że średnia będzie blisko 300 zł wiec na bilety po 99 zł zostanie ci kilka miejsc w samolocie do zakupu 6m przed odlotem. No chyba, ze będziesz je losował.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 30-07-2012 o 08:00

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 26-09-2012, 13:22

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •