Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 137
Like Tree78Likes

Wątek: Eurolot przejmie całą siatkę na krajówkach?

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Eurolot przejmie całą siatkę na krajówkach?


    Polecamy

    PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomości z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branża lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze

    Eurolot przejmie całą siatkę połączeń krajowych LOT-u?
    Informacje medialne dotyczące przejęcia przez Eurolot całej siatki połączeń LOT-u mają charakter niepotwierdzony. Są jednak, naszym zdaniem bardzo prawdopodobne. Mają „zdrowe podstawy biznesowe” - z punktu widzenia Eurolotu.

    Spółka ta ma zdecydowanie za małą siatkę połączeń wykonywanych na własne ryzyko handlowe. Powoduje to, że szeroko rozumiane koszty marketingowo - sprzedażowe obciążają relatywnie niewielką ilość operacji i pasażerów.


    Eurolot już teraz napotkał na bariery wzrostu - wydaje się bardzo prawdopodobne, że tylko bardzo niewielka ilość krajowych tras regionalnych ma wystarczający potencjał, aby zapewnić rentowność tych połączeń. Również większość tras międzynarodowych jest wykonywana w formule bliższej tanim liniom niż przewoźnikowi regionalnemu. Tymczasem niektóre połączenia krajowe z Warszawy - przede wszystkim do Wrocławia i Gdańska są bardzo wysoko-rentowne.


    Dodatkowo, problemem jest pogodzenie, z punktu widzenia operacyjnego, interesów swojego wciąż ważnego partnera - LOT-u z interesami własnymi. Pokazują to obecne konflikty dotyczące skutków dla LOT-u odwoływania przez Eurolot znacznej ilości rejsów wykonywanych w formule wet lease. LOT twierdzi, ze Eurolot priorytetowo traktuje rejsy własne, odwołując, w przypadku problemów operacyjnych przede wszystkim rejsy wykonywane na rzecz LOT-u.


    Według informacji medialnych, w niezbyt odległej przyszłości, Eurolot przejmie siatkę połączeń krajowych LOT-u, a współpraca pomiędzy dwoma spółkami będzie regulowana przez umowę typu code-share. Co to oznaczałoby dla LOT-u?


    Spółka utraci resztki kontroli nad swoją krajową siatka dowozową. To Eurolot będzie decydował o rozkładzie rejsów krajowych. Wystarczy krótka analiza rozkładu rejsów z i do Warszawy, aby przekonać się, że układany jest on obecnie, przede wszystkim, pod kątem optymalizacji tranzytów na rejsy międzynarodowe LOT-u. Dotyczy to w szczególności godzin odlotów i przylotów rejsów porannych.


    Dla Eurolotu priorytetem będą oczekiwania pasażerów wysokopłatnych, latających na trasach bezpośrednich. Zagrożona będzie też część nierentownych połączeń krajowych, których sens biznesowy wynika z dowożenia pasażerów na rejsy międzynarodowe i uzyskiwaniu, dzięki temu przez LOT, dodatkowych wpływów. Można sobie wyobrazić skomplikowany mechanizm dopłacania przez LOT do tych rejsów, ale na pewno byłby on źródłem ciągłych konfliktów pomiędzy Spółkami.


    W informacjach medialnych mówi się o wykupywaniu przez LOT bloków miejsc. Ta forma współpracy dawałaby LOT-owi gwarancję dysponowania oczekiwaną ilością foteli na rejsach dowozowych. Jest ona jednak obecnie zupełnym przeżytkiem. Żadna europejska linia sieciowa nie zawiera takich umów code-share, gdyż obsługa ich jest bardzo pracochłonna i kosztowna, a równocześnie prowadzą one do bardzo nieefektywnego wykorzystywania pojemności samolotów.


    Podsumowując możemy już chyba stwierdzić, że coraz trudniejsze relacje LOT - Eurolot to efekt utraty przez Spółkę matkę kontroli nad Spółką zależną.

    Podejmując decyzję o odkupieniu od LOT-u Eurolot-u Skarb Państwa, najprawdopodobniej chciał tylko mieć „tytuł” do kolejnego dofinansowania LOT-u. Jednak projekt „samodzielny Eurolot” zaczął żyć własnym życiem.

    Jak pisaliśmy we wcześniejszych komentarzach Europa nie zna przykładu, kiedy kluczowa część siatki dowozowej linii tradycyjnej jest obsługiwana przez „niezależną linię”, która obok funkcji operatorskich (latanie dla linii sieciowej), obsługuje też siatkę własną. Te dwa różne modele biznesowe są na dłuższą metę nie do pogodzenia. Szczególnie w przypadku małego przewoźnika, takiego jak Eurolot.


    Marek Serafin
    PRTL

  2. #2
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Odnoszę wrażenie, że starszy braciszek z ARP wraz z młodszym z K2 postanowili zabawić się w posiadanie linii lotniczej. Szkoda tylko, że bawią się na żywym organiźmie i nikt nie potrafi im dać po łapach.

    Plany pełnego rozdziału obu linii to kompletna głupota i świadczy tylko o poziomie kadr właściciela.
    szczurwa likes this.

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Zdolności kadr właścicielskich i zarządzających w K2 pokazał już sezon letni 2012.

  4. #4
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Aisle seat - zupełnie Cię nie rozumiem. Przecież to logiczne posunięcie biznesowe, z którego wszyscy, łącznie z rynkiem powinni być zadowoleni.

    LOT nie chce natywnego pozawarszawskiego ale chce gotówki. Dostanie ją i równocześnie będzie formalnie uwolniony z roboty synchronizacyjnej (wątek tabelkowy straci sens). Wreszcie zniknie ze statystyk portów regionalnych i skończą się głupie pytania dlaczego LH i SK są tam większe. I wróci na pozycję lidera - co prawda na Okęciu ale tylko tam będzie notowany.

    Eurolot wreszcie dostanie swobodę na najprostszym z jego potencjalnych rynków. Kasacja pojęcia "kontrybucji na siatkę" pozwoli mu na własną politykę cenową. Zanik konkurencji jaką był LOT pozwoli na dostosowanie oferty do wymagań. W warunkach monopolu idzie rozwinąć krajowy rynek p2p (a jak nie rozwinąć, to przynajmniej z niego wyżyć), zwłaszcza jeśli się ma aktualnie czym (inwestycje sfinansowane wcześniej). Ale najważniejsze, że za monopolizację zapłaci ktoś inny (ARP).

    Krajowy rynek p2p (w tym warszawski) też się ucieszy. Wreszcie będzie linia nim zainteresowana - bo do tej pory nie do końca było wiadomo czy LO+K2 chcą klienta p2p czy hub-fanów. Temat porannego KTW-WAW wyklaruje się do bólu.

    Niezadowoleni - ta resztka (chętnych do latania z "prowincji" LOTem w świat lub ze świata do Polski ale poza Warszawę) dołączy do już dominującej grupy klientów natywnych korzystających z LH i SK.

    MSP zrobi dobrze wszystkim i czego się Aisle seat czepiasz!

    Piotr
    konrad777, aisle seat, ATC and 1 others like this.

  5. #5
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    po dzisiejszej szalonej srodzie chyba to jest pewne ze krajowki pojda do ELO, bo SS na krajowkach tylko do 29/03... a reszta taryfy ECONOMY. nawet nie ma First Minute

  6. #6
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    z tym dniem kończy się siatka zimowa ...
    z Twojego wnioskowania można dojść do tezy, że do 30.06 LOT nie padnie .. hehehe :P

    musza coś sobie zostawić na kolejne SS

  7. #7
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    @skorzewski:
    oczywiscie ze sie konczy co nie znaczy ze nie moga byc wprowadzone normalnie taryfy... kiedy w takim razie beda wprowadzone? 29 marca?
    nie wnioskuje ze LOT padnie, i nawet im tego nie zycze....

  8. #8
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukka1979 Zobacz posta
    @skorzewski:
    oczywiscie ze sie konczy co nie znaczy ze nie moga byc wprowadzone normalnie taryfy... kiedy w takim razie beda wprowadzone? 29 marca?
    nie wnioskuje ze LOT padnie, i nawet im tego nie zycze....

    Minister Budzanowski powiedział, że rejsy krajowe ma wykonywać Eurolot? Co w takim razie z milami Miles&More? Planujemy, aby od sezonu letniego 2013 rejsy krajowe wykonywał Eurolot. Dla pasażera nie będzie to oznaczało żadnych zmian. LOT nadal będzie sprzedawał bilety na te połączenia, zrobimy to w ramach wspólnych rezerwacji z Eurolotem. Jeśli chodzi o naliczani mil, to LOT będzie sprzedawał swoje bilety, więc nic się tutaj nie zmieni. Wcześniej LOT wynajmował samolot Eurolotu. W nowej strukturze będziemy prowadzili biznes wspólnie, pozostajemy partnerami. Uzgodniliśmy warunki handlowe, żadnych niedomówień nie ma. Co do Miles & More to rozmawiamy obecnie z Lufthansą, jak mają wyglądać nowe zasady współpracy przy premiowaniu mil.
    Plany LOTu przewidują zwrot 15 samolotów średniego zasięgu.
    Jak pan zamierza wypełnić Dreamlinery?
    Nasza oferta nie zmniejszy się w takim zakresie, jakby na to wskazywało cięcie floty. Eurolot spodziewa się dostawy kolejnych 12 Bombardierów Q400. Więc w rzeczywistości flota nie zmniejszy się tak bardzo. Przy tym Q400, to pojemniejsza maszyna, niż nasze Embraery 170.



    Zaczynamy od siatki połączeń | ekonomia24.pl

  9. #9
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie Eurolot przejmie całą siatkę na krajówkach?

    e wydanie DGP...

    Resort skarbu buduje LOT-bis
    Eurolot przejmie nie tylko trasy krajowe, lecz także połączenia do krajów środkowo- -europejskich

    Od marca linia, która teraz posiada tylko kilka samolotów typu Bombardier, przejmie trasy krajowe narodowego przewoźnika.

    – Zgodnie z zawartą przez PLL LOT i Eurolot umową code-share od sezonu letniego Eurolot będzie wykonywał krajowe połączenia lotnicze, a PLL LOT otrzyma określoną liczbę miejsc – deklaruje Katarzyna Kozłowska, rzeczniczka resortu skarbu, który kontroluje obie lotnicze firmy.

    Z nieoficjalnych informacji DGP wynika jednak, że wkrótce może zapaść również decyzja o przekazaniu przez LOT Eurolotowi dodatkowych tras zagranicznych – do krajów środkowoeuropejskich.

    W ten sposób LOT wypełniłby jeden z warunków, od których Unia Europejska uzależnia zgodę na pomoc publiczną dla firmy (niedawno Skarb Państwa udzielił jej 400 mln zł pożyczki). Bruksela wymusza na spółce korzystającej z pomocy publicznej oddanie części rynku na rzecz innych graczy. Obecnie LOT wykonuje rejsy do ośmiu miast w Polsce, to blisko 15 proc. siatki narodowej linii. Po doliczeniu podobnej liczby europejskich tras zostałby osiągnięty poziom redukcji oczekiwany przez Brukselę, ale strefa wpływów przewoźników kontrolowanych przez Skarb Państwa nie uległaby zmianie. Jedyna różnica w porównaniu z sytuacją obecną polegałaby na tym, że profity z operacji byłyby podzielone między LOT i Eurolot. I tu właśnie jest problem: UE chce, by połączenia przechodziły w ręce firm, które nie korzystają z publicznych pieniędzy.

    – Bruksela nie zgodzi się na to, żeby na ratowaniu LOT-u stracili choćby w niewielkim stopniu wielcy gracze, jak Lufthansa – uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.

    Jednak zauważa, że polski rząd stoi teraz pod ścianą, gdyż faktyczne pozbycie się tras krajowych i europejskich w liczbie oczekiwanej przez Brukselę stawiałoby pod znakiem zapytania połączenia długodystansowe do Stanów Zjednoczonych i Pekinu, które mają obsługiwać nowe dreamlinery. Dlaczego? Pokłady tych samolotów trzeba zapełnić pasażerami również z innych miast niż Warszawa. Jeżeli LOT nie będzie miał firmy, która dowiezie mu pasażerów z Gdańska czy Krakowa, natychmiast przejmie ich Lufthansa. Boeingi 787, które mają być ratunkiem dla linii, będą więc latały puste, a spółka będzie pogłębiać straty.

    – W takiej sytuacji kto wie, czy nie lepszym rozwiązaniem jest kontrolowana upadłość LOT-u i przekazanie zdrowej części przedsiębiorstwa właśnie do Eurolotu – twierdzi ekspert.

    Jeśli nie uda się przekonać Brukseli do tego, że firma faktycznie chce się zrestrukturyzować, pieniądze trzeba będzie oddać, i to już w marcu.

    W PLL LOT zapewniają, że zdążą na czas, choć z drugiej strony zastrzegają, że plan restrukturyzacji jest jeszcze wciąż w fazie tworzenia. – Na ten moment nie jest natomiast planowane przekazanie do obsługi Eurolotu innych tras poza krajowymi – zastrzega Marek Kłuciński, rzecznik LOT-u.

    400 mln zł otrzymał LOT od Skarbu Państwa w grudniu 2012 r.

    8 samolotów typu Bombardier posiada Eurolot

    1/3 pracowników, tras i samolotów mniej ma posiadać LOT po restrukturyzacji

    CEZARY PYTLOS

    – W takiej sytuacji kto wie, czy nie lepszym rozwiązaniem jest kontrolowana upadłość LOT-u i przekazanie zdrowej części przedsiębiorstwa właśnie do Eurolotu – twierdzi ekspert.
    Pytanie na ile to jest ZDROWA część :P

  10. #10
    Awatar lukka1979

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    pytanie kiedy w koncu pojawia sie krajowki w normalnych cenach i jakis rozklad... (czytaj ok 300-400zl) a nie w cenach jakie sa teraz prezentowane...
    tansze sa polaczenia do amsterdamu, paryza, zurichu niz po kraju!!!

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    A to nie można oddać Eurolotowi tras z regionów do Niemiec i Austrii?

    To już w sumie 7 tras, odjąć KRK-CDG - 8, odjąć krajówki - 16 tras, odjąć Donieck, Hanower i Rzym - 19 tras

    – Bruksela nie zgodzi się na to, żeby na ratowaniu LOT-u stracili choćby w niewielkim stopniu wielcy gracze, jak Lufthansa – uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menedżerów Lotnisk.
    Niech Bruksela zakaże Lufthansie i innym wielkim graczom czerpania dochodów z umów dwustronnych niedopuszczających przewoźników do tras z państwami trzecimi!


    Wiecie dlaczego większość siecówek zaravbia głównie na longhaulach? Bo to trasy regulowane!

    Krótka piłka - w warunkach wolnego rynku nie radzi sobie ani LOT, ani jego "prężna" konkurencja.
    symbian, leonid, E-Jet KRK and 1 others like this.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Do K2 cokolwiek? O.O Ciekawe kiedy do publiki pójdzie info o wybitnych osiągnięciach finansowych Eurolotu w 2012.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Do K2 cokolwiek? O.O Ciekawe kiedy do publiki pójdzie info o wybitnych osiągnięciach finansowych Eurolotu w 2012.
    Ciekawe, jak K2 ma zamiar kompensować swoje straty na krajówkach i np. rejsach mających sens tylko w przypadku kontrybucji na siatkę LO (jak np. dolot np. z KRK na TATL w środku dnia. Jeśli teraz będzie wykonywany Dashem, to bagaż następnego dnia znowu stanie się normą). Poza tym, jeśli jakość operacji ELO będzie taka jak teraz, to z dużo większym skutkiem oberwie firma matka - bo nie będzie już żadnego wolnego EMB do podstawienia. A córka na dłuższą metę też może tego nie wytrzymać.
    marcinGDN and sven like this.

  14. #14

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    A następnego dnia to te bagaże jak docierają? Drogą lądową? No bo przecież zapewne leci taki sam Dash i też nie ma miejsca.

  15. #15
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Wystarczy tak ustawić system, żeby na dolot wcześniejszy była trochę niższa cena, tak dla bezpieczeństwa wtedy bagaż może zawsze dolecieć "doLotem" następnym i się zdąży.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 16-01-2013 o 18:26 Powód: ORT: zdąży

  16. #16

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Realia są takie że następny 'dolot' też jest obładowany na full i góra bagaży rośnie. Przynajmniej tak to wyglada na trasie KRK-WAW. Jak leci Dash i nie daj boże tranzyty za ocean są o/b to bagaż dolatuje albo Embraerem przez FRA albo dzień później leci do WAW porannym rejsem na którym z reguy leci Embraer. Nie wspomnę o 'dolotach' do KRK na Dash'ach. W sezonie kolejka 30 osobowa to norma i taka norma sie ustabilizuje jeśli całą siatkę mają obsługiwać nowe maszyny ELO.

  17. #17

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Po prostu - zablokować parę miejsc i bagaż leci 'na pasażera' .

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Samolot kupiliśmy nowy i wspaniały, ale nie da się nim wozić tego co trzeba.
    Ostatnio edytowane przez aaben ; 16-01-2013 o 23:23
    sven likes this.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Samolot kupiliśmy nowy i wspaniały, ale nie da się nim wozić tego co trzeba.
    Moze inaczej. Samolot mozna kupic w roznych wersjach i konfiguracjach...
    Stoarn likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Wiesz dobrze thewho, że do sprzętu latającego jako takiego nic nie mam.

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •