Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 56
Like Tree153Likes

Wątek: OSZ czyli Koszalin by K2

  1. #21

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Dokładnie. W sezonie letnim nie sądzę, żeby połączenie narzekało na opłacalność.
    Gdybyś napisał popularność, to może jeszcze byłbym skłonny przyznać Tobie rację. Ale opłacalność? O jakiej opłacalności mówisz, jeżeli połączenie ma być dotowane?
    aisle seat, olekorlo and szczurwa like this.

  2. #22

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Faktycznie nie wyraziłem się precyzyjnie. Chodziło mi o popularność. Bo przecież takie firmy jak Eurolot czy LOT potrafią z połączeń najbardziej popularnych, zrobić straty.

  3. #23
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Faktycznie nie wyraziłem się precyzyjnie. Chodziło mi o popularność. Bo przecież takie firmy jak Eurolot czy LOT potrafią z połączeń najbardziej popularnych, zrobić straty.
    Tak tak. Przyjdzie Wizzair i zacznie zarabiać. Tu nie chodzi o linie lotnicze, bo to końcowy i mało istotny element całej tej układanki.
    Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 09-06-2013 o 10:52
    leonid likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  4. #24
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Lotnisko w Koszalinie ma sens tylko i wyłącznie jako port docelowy dla samolotów lotnictwa ogólnego. Na moim lokalnym podwórku jest kilku takich, którym marzą się Boeingi 737 i ATRy tudzież Dashe lądujące w... Krośnie (sic!!!!); kolejny przykład przerośniętych ambicji lokalnego pana prezydenta/radnego/posła/senatora/europosła (niepotrzebne skreślić).
    portwajn and aisle seat like this.

  5. #25

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Dokładnie. W sezonie letnim nie sądzę, żeby połączenie narzekało na opłacalność. W ogóle zaskakuje mnie w tym wątku nadzwyczajna troska o nie swoje pieniądze. Nagle wielu tych, co w życiu zapewne w Koszalinie nie było troszczy się o finanse tego miasta i że ono na coś je wydaje... A moim zdaniem to sprawa władz i mieszkańców Koszalina.
    ale lotnisko utrzyuje się cały rok, a nie przez 3 miesiące to raz. Po drugie jeśli wierzysz w opłacalność takich lotów to gratuluję - polecam przykłady linii AirPolonia, JetAir, OLT i teraz eurolot - wszyscy zakładali ze można zarobić na lataniu po kraju, a prawda jest taka ze wlasciwie w całej Europie loty krajowe są deficytowe. Trzyto nie będą tylko pieniądze "mieszkańców Koszalina" - po pierwsze polecam prześledzić konstrukcje budżetów lokalnych (ile jest transferów z budżetu centralnego), po drugie mowa jest o srodkach z UE, po czwarte lotnisko bez sensu, ze stratami i dopłatami do lotów pozbawi części pasażerów te lotniska które działają rynkowo

  6. #26

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    a prawda jest taka ze wlasciwie w całej Europie loty krajowe są deficytowe.
    FR też pewnie do nich dopłaca po UK i Hiszpanii...
    I nie sądzę, żeby do wszystkich połączeń lokalnych samorządy dopłacały...
    I jakoś ten FR ma rekordowe zyski przy locie po cenach koło 60 Euro za miejsce (piszę o lotach międzynarodowych), a na trasach kilkakrotnie krótszych (loty krajowe) przy podobnych cenach i wyższych inne firmy notują straty...

    Chyba zamiast marudzić powinni się czegoś od FR uczyć...

    Poza tym dotacje na dla urzędów miast z budżetu centralnego są w większości celowe. Nie można dotacji dla szkół przeznaczyć na lotnisko. A troskę o wydatki innych dalej podziwiam...

  7. #27
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    To jest apel o to, żeby nie popełnieniać błędów które inni popełnili w imię niezrozumiałej gigantomanii.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #28

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    FR też pewnie do nich dopłaca po UK i Hiszpanii...
    I nie sądzę, żeby do wszystkich połączeń lokalnych samorządy dopłacały...
    I jakoś ten FR ma rekordowe zyski przy locie po cenach koło 60 Euro za miejsce (piszę o lotach międzynarodowych), a na trasach kilkakrotnie krótszych (loty krajowe) przy podobnych cenach i wyższych inne firmy notują straty...

    Chyba zamiast marudzić powinni się czegoś od FR uczyć...

    Poza tym dotacje na dla urzędów miast z budżetu centralnego są w większości celowe. Nie można dotacji dla szkół przeznaczyć na lotnisko. A troskę o wydatki innych dalej podziwiam...
    ad 1 - poczytaj o FR lub przejrzyj ich sprawozdania finansowe (szeroko dostępne, bo to spółka publiczna) to pozwoli Ci spojrzeć skąd FR ma przychody. Niestety sformułowanie "nie sądzę" nie wskazuje na zaznajomienie z tym materiałem. Poczytaj także teksty innych forumowiczów o tym czemu rynek w Europie jest trudny i czemu loty są deficytowe Dodam, ze wiele lotów nie jest dotowanych, a są deficytowe - ale są to loty do hubów o czym zupełnie nie piszesz. ad 2 - dotacje są (choć nie wszystkie) celowe, reszta środków jest transferowana, ale nie są to środki celowe. I nie jest to troska o wydatki innych, ale walka z głupotą w imię gigantomanii, następny będzie zapewne kosmodrom.

  9. #29

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Poczytaj także teksty innych forumowiczów o tym czemu rynek w Europie jest trudny i czemu loty są deficytowe

    Mógłbym Ci to samo życzyć... Np. największego autorytetu w sprawie przemysłu lotniczego tego forum:

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Trzecia rzecz - Dlaczego kazdy zaklada ze trzeba walczyc quantity vs. quality? Sprzedanie 160 fotelow za $100 do LHR = $16000. Sprzedanie 112 fotelow za $142 = $16000. Taryfe trzymamy na $100 i sprzedajemy na prawo i na lewo, nie jak w FR gdzie sie za wszystko placi tylko sprzedajemy komfort, entertainment i inne plusiki. Te $42 to pure profit. Ludzie nie uciekna od LOTu bo nie ma kanapki z serem na odcinku, co ich to obchodzi? Taki lud woli power ports, wifi, extra legroom i darmowe SDCs. US legacies sie o tym dowiedzialy 10 lat temu, EU dopiero sie teraz przebudza i wprowadza ta sama strategie.


    Oczywiście lot krajowy w Polsce chyba jest tańszy w kosztach niż te $100 na fotel...

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    I nie jest to troska o wydatki innych, ale walka z głupotą w imię gigantomanii, następny będzie zapewne kosmodrom.
    Tu nie chodzi o żadną gigantomanię, bo gigantomania to jest stawianie pomnika jak w Świebodzinie. Tu chodzi o upchnięcie kolesi w robocie na tym lotnisku. I lepiej chyba, żeby to przyciągało turystów przy okazji niż np. stworzenie jakiegoś "regionalnego centrum przyjaźni polsko-luksemburskiej", które poza zatrudnianiem nic nie będzie robiło...

    Ale to jest sprawa władz i mieszkańców Koszalina, jak to ju parę razy pisałem...

  10. #30

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta

    Ale to jest sprawa władz i mieszkańców Koszalina, jak to ju parę razy pisałem...
    gdyby wykonywane to było w 100% ze srodków miejskich mógłbym się zgodzić (choć brak zgrania inwestycji centralnych i samorządowych to także problem co ostatnio zarzuciła nam KE podając przykład lotniska w Gdyni). Ale tu jest pomysł pozyskania pieniędzy z UE i w takim wypadku to już nie jest kwestia władz Koszalina, a tego żeby wpisali się z tym w rozsądną politykę transportową. Na szczęście patrząc na "profesjonalizm" tego pomysłu myślę, ze nic z tego nie będzie. ad 1 - niestety nie wiem jak cytat PolishAir42 ma odnosic się do lotów do Koszalina - walka jakością na lotach tam? problem jest podstawowy: brak ruchu do Koszalina, a ten który jest (obecnie obsługiwany przez kolej lub transport indyiwdualny) jest niezywkle wrażliwy cenowo (co doskonale pokazało OLT). "Oczywiście" i "chyba" szacowanie ceny fotela - na ten temat także było tu sporo postów, koszt przelotu znajdziesz nawet rozpisany nawet przez portal na p, dodam ze ten koszt nie jest dużo nizszy niż te 100$. Jeśli znajdziesz jakieś argumenty (poza tym, ze decydują mieszkancy miasta) to jeszcze chętnie porozmawiam, na razie mam wrażenie ze zaczynamy mówić o roznych aspektach. Pozdrawiam i znikam, bo kolejny piękny weekend mamy nad morzem

  11. #31
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Ktoś ich wybiera! Może zamiast "przyjeżdżać do tego kraju" wybierz właściwych.

    Piotr
    A co jak nie ma z kogo wybierac?
    Nasza druzyna w pilke nozna tez cienko przedzie ale czy dlatego, ze selekcjoner zle dobiera czy po prostu wszyscy prezentuja podobny poziom i jakbys nie mieszal to bedzie do.....

  12. #32

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    I lepiej chyba, żeby to przyciągało turystów przy okazji niż np. stworzenie jakiegoś "regionalnego centrum przyjaźni polsko-luksemburskiej", które poza zatrudnianiem nic nie będzie robiło...
    Czy Koszalin nie potrzebuje innych inwestycji niż lotnisko? Wszystko chodzi jak w zegarku i tylko tego miastu potrzeba?

  13. #33

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Dlatego piszę cały czas, że to jest sprawa władz i mieszkańców Koszalina, a nie "mędrców", co w większości w tym Koszalinie nie byli. Gdyby byli choć raz, może przekonaliby się jak "łatwo" się tam dostać czymkolwiek... Choć i to raczej nie upoważnia do debaty nad sprawami Koszalina za bardzo.

  14. #34
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    W Koszalinie byłem nie raz i nie dwa i nawet nie pięć. Natomiast argument że nie ma się tam jak dostać uważam za wzięty z sufitu. Idąc tym tokiem rozumowania proponuję jeszcze lotnisko w Sejnach. Tam też ciężko dojechać i tam też mieszkają ludzie Wszystko się da sprowadzić do poziomu absurdu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  15. #35

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Kiedyś poznałem jednego Lubinianina (nie mylić z Lublinianinem), który przybył na spotkanie do stolicy naszego kraju z pewnymi Paryżanami. Opowiadał jak się udawał do m.st. I na końcu stwierdził, iż Paryżanie podrózują krócej do Warszawy niż on mieszkający w tym samym kraju co Warszawa. Dla niego to był absurd. Ale punkt siedzenia, zmienia punkt widzenia...

  16. #36

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Ciekawe tylko czy ten Lubinian byłby chętny wywalić z 1000zł na bilety aby dolecieć do stolicy i z powrotem czy nadal wolał by podróżować dłużej, ale taniej. Każdy by chciał podróżować jak najkrócej, ale co z tego, jeżeli za te same pieniadze albo przynajmniej podobne i to przykład OLT ładnie obrazował, ludzie chcieli latać, ale jeżeli samolot nie wychodził dużo drożej niż PKP czy samochód.

  17. #37
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    Co to za wycieczka w moją stronę? Wybraliśmy złych to nie mamy prawa do krytyki? Nie mam prawa pojechać za chlebem w świat?
    Widze ze sie wybrales w epicentrum kompetetnej budowy lotnisk

    Ale mam nadzieje ze tamtych to tez nie wybierales?

    Kiedyś poznałem jednego Lubinianina (nie mylić z Lublinianinem), który przybył na spotkanie do stolicy naszego kraju z pewnymi Paryżanami. Opowiadał jak się udawał do m.st. I na końcu stwierdził, iż Paryżanie podrózują krócej do Warszawy niż on mieszkający w tym samym kraju co Warszawa. Dla niego to był absurd. Ale punkt siedzenia, zmienia punkt widzenia...
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 10-06-2013 o 21:57
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  18. #38
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A co jak nie ma z kogo wybierac?
    No to jest jak jest.

    Antagonizujecie się wokół klasycznego zjawiska. Jeśli ja mam rację, czyli większość lokalnych chce takiej inwestycji, to w czym problem. Jeśli nie mam racji, to będzie jak z LOTem - mało kto chce jego plajty ale jakoś zapomina o tym przy wyborach. Warto się cieszyć, że aerodromy stały się flagowym pomysłem na coś tam. Jest jasne, że to się nie zamknie ale to im się nie zamknie. Nie będzie lunchu za darmo ale większość kosztów poniosą lokalni. Można przestrzegać ale po co się antagonizować?

    Piotr

  19. #39

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Zduny / Jarocin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PolishAir42 Zobacz posta
    Widze ze sie wybrales w epicentrum kompetetnej budowy lotnisk
    Tak, nawet swoją cegiełkę dołożyłem.
    Cytat Zamieszczone przez romanter Zobacz posta
    Choć i to raczej nie upoważnia do debaty nad sprawami Koszalina za bardzo.
    A co upoważnia?

  20. #40
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie


    Polecamy

    Może przemawia za mną lokalny patriotyzm ale uważam, że drugie lotnisko w województwie zachodniopomorskim to droga w utrzymaniu zabawka.
    1. Koszt lotniska to pikuś. Nawet jak eksperci z JASPERSa się zgodzą i zaaprobują wydanie pieniędzy unijnych , czyli poniekąd naszych, to póżniej okaże się na 1000%, że koszt utrzymania lotniska przerośnie możliwości samorządu miasta Koszalin. Sorry, ale wiem ile to kosztuje: SOL, infrastruktura, LSP, obsługa....
    2. Drugie lotnisko będzie "wykańczać" pierwsze a pierwsze z kolei to drugie. Nie ma w województwie tyle potencjalnych paxów by oba lotniska mogły się utrzymać bez dotacji z samorządu.
    3 Lokalizacja lotniska W Goleniowie nie jest szczęśliwa dla Szczecina, chociaż można już napisać że była nieszczęśliwa ponieważ od niedzieli na lotnisku działa przystanek kolejowy na linii Kołobrzeg - Goleniów lotnisko- Szczecin. Lotnisko w Goleniowie jest mniej więcej w sercu województwa. Z Koszalina nie aż tak daleko.
    4. Nie wierzę w loty do Koszalina. Gdyby kierunek "Morze BAłtyckie" był tak dochodowy to K2 operowałby do Heringsdorfu nie tylko w WAW ale także z KRK jak rok temu. Takie są fakty
    5. ELO jako pierwsze długo przed OLT zaoferowało KRK - SZZ. Jak mogłem korzystałem z niego i z moich obserwacji miał wysoki LF. Miałem loty po 90 LF w ATR. Obecnie K2 nie nie ma tego w ofercie i mam 2 możliwości.
    - PKP 13 godzin w jedną stronę
    - samochód, około 6,5 godziny ale niestety kiedy trzeba być rano wypoczętym w KRK i nie tracić dnia poprzedniego to ta opcja odpada.
    Tak więc zostaje PKP, tylko co ja będę #@!#@!#@!#!@ robił przez te 13 godzin. Spanie w sypialnym to jedno ale godzina 19 to trochę za wcześnie.


    Chciałbym latać do KRK Eurolotem. Płaciłem po 200 zł i więcej ale skoro firma uważa że połączenie jest niedochodowe to pozostaje pogodzić się z tym albo za pośrednictwem samorządu zapłacić przewoźnikowi dotację. W tym miejscu rodzi się pytanie dlaczego samorząd miałby płacić za KRK. Może powinien to być LUZ bądź RZE aczkolwiek ten ostatni kierunek to zły przykład ponieważ latało nim naprawdę mało osób.
    Charger likes this.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •