Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 56
Like Tree153Likes

Wątek: OSZ czyli Koszalin by K2

  1. #1
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie OSZ czyli Koszalin by K2


    Polecamy

    List intencyjny ws. połączeń lotniczych z Koszalina

    List intencyjny ws. połączeń lotniczych z Koszalina. wnp.pl | Serwis Logistyka. Transport, logistyka, firmy kurierskie.

    W opracowanym na potrzeby projektu przez firmę doradczą Ove Arup & Partners International Ltd. studium wykonalności inwestycji zakłada się, że w pierwszym roku działalności lotniska na trasie Zegrze Pomorskie - Warszawa odbywać się będą dwa loty dziennie. Połączenia te mają być prowadzone w formule PSO (Public Service Obligation), czyli obowiązku użyteczności publicznej, co oznacza dopłaty samorządu do wykonywanych lotów. W studium wykonalności przyjęto, że w 2015 r. dopłata ta miałaby wynieść 2,3 mln zł.

  2. #2
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Mówiłem - rondo w każdej gminie, lotnisko w każdym mieście. Te 2,3 mln to chyba na waciki im starczy...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  3. #3

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Państwowej linii może i na waciki nie styknąć.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Bardziej myślałem o przywróceniu portu lotniczego do stanu używalności...
    I taki mem mi podszedł pod rękę z dedykacją dla decydentów:

    00ec95a7fa996a39d28710f4264054b0_original.jpg
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Jeśli podatnicy z Koszalina i ogólnie Pomorza Zachodniego mają fanaberię za to dopłacać, to niech dopłacają - ich pieniądze, ich sprawa. Mam też pomysł na kolejne super trasy: IEG-OSZ, QYD-OSZ.

    Ale tak serio, OSZ to jednak chyba mimo wszystko mniej bezsenowny pomysł niż QYD (29 km samochodem od GDN).

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Ale tak serio, OSZ to jednak chyba mimo wszystko mniej bezsenowny pomysł niż QYD (29 km samochodem od GDN).
    Żeby nie było - nie mam absolutnie nic do Koszalina, ale we wszystkim trzeba zachowywać zdrowy rozsądek i elementarny umiar.
    Taniej wyjdzie Maybachami do Rębiechowa czy Goleniowa wozić potencjalnych pasażerów.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    skorzewski
    Goście

    Domyślnie

    Gdyby to była "dotacja" dla LOTu na samolotach SprintAira to jeszcze bym zrozumiał ale gdzie oni znajdą min. 200 osób dziennie na ruch p2p

  8. #8
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Saab to jest max co tam może polecieć - ale lotnisko to potężna inwestycja w której musi się rocznie znaleźć jakieś 600.000 pasażerów rocznie minimum, aby impreza miała najmniejszy sens.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  9. #9
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Jak ladnie mozna jednak wchlonac te fundusze. Analizy ,ekspertyzy i takie tam.
    Come on Arsenal--))

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Saab to jest max co tam może polecieć - ale lotnisko to potężna inwestycja w której musi się rocznie znaleźć jakieś 600.000 pasażerów rocznie minimum, aby impreza miała najmniejszy sens.
    To jest niestety myślenie pokutujące w Polsce wśród większości decydentów i płatników, które skutkuje przerostem formy nad treścią inwestycji lotniskowych. Dlatego lotniska powstają za duże, za grube miliony, pomyślane jako przechowalnia różnych dziwnych ludków, którzy nic z tą branżą nie powinni mieć wspólnego. Dlatego pas musi mieć długość 2500 metrów i szerokość 45 metrów, a terminal "zdolny obsłużyć 3 samoloty klasy B737 jednocześnie".

    Tymczasem mnóstwo małych samolotów lata na byle kawałku utwardzonej ziemi obok i na takie lotniska realnego wstępu nie ma, bo wylądowanie (najmniejszej sztuki) kosztuje 400 zł, obsługa (otworzenie drzwi od płyty do terminala) 50 EUR, i nie daj Bóg trzeba będzie zatankować, to dodatkowa opłata się należy.

  11. #11
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Łe, takie to już tu mamy - w Bagiczu.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Na mysl przychodzi mi Castellon czy chociazby Ciudad Real: Don Quixote's phantom airport | In English | EL PAÍS
    egon.olsen, szymonk2 and golarka like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Mam też pomysł na kolejne super trasy: IEG-OSZ, QYD-OSZ.
    O SZY zapomniłeś
    Pozdrawiam, Mikołaj


  14. #14

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    To jest koszmar. Za każdym razem, gdy przyjeżdżam do tego kraju to czytam o jakimś kwiatku...

    Teraz kilka podstawowych pytań:
    1. Kto i dlaczego musi zarobić na modernizacji lotniska?
    2. Czyj znajomy nie ma dobrze płatnej pracy i ją przy tej okazji dostanie?
    3. Czy naprawdę tak daleko jest do Goleniowa, że koniecznie trzeba lądować pod Koszalinem?
    4. Ilu znajdzie się pasażerów?
    5. Dlaczego podatnicy mają zapłacić za ich bilety?
    6. Dlaczego podatnicy mają sponsorować operatora tego połączenia?
    7. Gdzie jeszcze brakuje lotniska na miarę naszych potrzeb? Kielce, Białystok, Gorzów, Kalisz, Piła, Radom...


    Co się tu dzieje do jasnej...

  15. #15
    Awatar chojnice1

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Chojnice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    Gdzie jeszcze brakuje lotniska na miarę naszych potrzeb? Kielce, Białystok, Gorzów, Kalisz, Piła, Radom...
    No akurat tu muszę Cię zmartwić...w Radomiu już powstaje lotnisko i we wrześniu otwarcie.

  16. #16
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Konrad Nowacki Zobacz posta
    To jest koszmar. Za każdym razem, gdy przyjeżdżam do tego kraju to czytam o jakimś kwiatku...

    Teraz kilka podstawowych pytań:
    1. Kto i dlaczego musi zarobić na modernizacji lotniska?
    2. Czyj znajomy nie ma dobrze płatnej pracy i ją przy tej okazji dostanie?
    3. Czy naprawdę tak daleko jest do Goleniowa, że koniecznie trzeba lądować pod Koszalinem?
    4. Ilu znajdzie się pasażerów?
    5. Dlaczego podatnicy mają zapłacić za ich bilety?
    6. Dlaczego podatnicy mają sponsorować operatora tego połączenia?
    7. Gdzie jeszcze brakuje lotniska na miarę naszych potrzeb? Kielce, Białystok, Gorzów, Kalisz, Piła, Radom...


    Co się tu dzieje do jasnej...
    Ktoś ich wybiera! Może zamiast "przyjeżdżać do tego kraju" wybierz właściwych.

    Piotr

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań / Berlin

    Domyślnie

    Co to za wycieczka w moją stronę? Wybraliśmy złych to nie mamy prawa do krytyki? Nie mam prawa pojechać za chlebem w świat?

    Ehhh, zacytuję Egona Olsena (tego filmowego):
    "Ten kraj jest dla mnie za mały. Róbcie sobie z nim co chcecie."

    Rondo, lotnisko i aquapark w każdym powiecie. Na zdrowie!
    szczurwa, szymonk2 and Arthur1975 like this.

  18. #18
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Konrad - masz prawo do wszystkiego. Ino skąd wiesz czy to wina "złych", a nie chuć ogółu miejscowych? Cały problem polega na tym, że tych rond, lotnisk i aquaparków chcą miejscowi wbrew ekonomii. A najweselsze, że oni za to zapłacą - inni dołożą się nieznacznie. Może potem wybiorą "właściwych" czyli takich co powiedzą "nie, bo nas nie stać".

    Piotr
    Konrad Nowacki likes this.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Jako koszaliński "expat" w stolicy nie mogę nie odnieść się do tego wątku.

    Sądzę, że głównym powodem prób reaktywacji OSZ są ambicje prezydenta Koszalina, Piotra Jedlińskiego, a wcześniej jego poprzednika Mirosława Mikietyńskiego, i ich środowiska (podobnie jak w QYD - prez. Szczurka). Nieliczące się z rzeczywistością, i zdradzające nieznajomość tematyki transportu lotniczego wypowiedzi prez. Jedlińskiego dość wyraźnie na to wskazują. Roczne dopłaty do funkcjonowania portu w wysokości 5 mln to nie jest błahostka dla miasta o budżecie 500 mln zł i deficycie tegoż na poziomie 40 mln zł. Koncepcja, że inwestycja w infrastrukturę spowoduje pozytywny efekt dla lokalnej gospodarki jest ogólnie prawdziwa, ale w tym przypadku analiza firmy Arup sprawia wrażenie pisanej pod zamówienie. Skąd 40 tys. pasażerów rocznie? Jedynym działającym portem porównywalnym z OSZ mógłby być IEG (max 12 tys. pax rocznie). Pomysły o turystach masowo udających się nad Bałtyk samolotem należy między bajki włożyć. Również wizja tłumów koszalinian latających na wczasy do Afryki Północnej to już nawet nie bajka, to opary absurdu - od kilkunastu lat Koszalin zsuwa się po równi pochyłej, co obserwuję ze smutkiem - przykładem choćby wypadnięcie z listy miast wojewódzkich jako jedynego z dawnej siedemnastki.

    Szczęściem, czy właściwie nieszczęściem Koszalina jest bliskość dwóch nawet powojskowych lotnisk, które włodarzom nie dają spokoju, no bo jakżeż tu nie zagospodarować takiego atutu. Jeżeli już w ogóle, to większy sens miałaby lokalizacja w Bagiczu (lepsza komunikacja + bliżej morza + blisko Kołobrzeg), ale największy - dokończenie S6, które dałoby dojazd z Koszalina do EPSC w godzinę (110 km - w tej chwili 2,5 godziny busem przez Kołobrzeg). No ale skoro S6 wypadło z listy...

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Jeśli podatnicy z Koszalina i ogólnie Pomorza Zachodniego mają fanaberię za to dopłacać, to niech dopłacają - ich pieniądze, ich sprawa. Mam też pomysł na kolejne super trasy: IEG-OSZ, QYD-OSZ.

    Ale tak serio, OSZ to jednak chyba mimo wszystko mniej bezsenowny pomysł niż QYD (29 km samochodem od GDN).
    Dokładnie. W sezonie letnim nie sądzę, żeby połączenie narzekało na opłacalność. W ogóle zaskakuje mnie w tym wątku nadzwyczajna troska o nie swoje pieniądze. Nagle wielu tych, co w życiu zapewne w Koszalinie nie było troszczy się o finanse tego miasta i że ono na coś je wydaje... A moim zdaniem to sprawa władz i mieszkańców Koszalina.

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •