Szczerze mówiąc, trochę żałowałem, że nie wzięli sześćsetek.
Od pewnego czasu możemy zauważyć skandaliczą (moim zdaniem) nagonkę na samoloty typu ATR 42/72. Ostatni artykuł mnie zdenerwował strasznie :
Czy linii lotniczej starczy maszyn? Kiedy polecimy do Mediolanu?
CO to jest za paranoja ? Od kiedy to ATRy są nieekonomiczne ? Gdzie są fakty ?
Cytuję:
"Przewoźnik powoli sprzedaje ATR-y, bo jak sam wiele razy przyznał, są nieekonomiczne"
CO to są za kłamstwa. Od lat wiadomo , że na trasach <500 km ATR są najlepsze !!!!
A Q400 ? Przeciez on nawet nie jest w stanie zabrać bagażu pasażerów
P.S. EUROLOT jak już zamawial Dashe to powinien zamówić 'upgrade' do mniej paxow i modyfikacji bagaznikow !
P.S.2. Ciekaw eile $$$$$$$$ wydano na same szkolenia pilotow na Q400
Szczerze mówiąc, trochę żałowałem, że nie wzięli sześćsetek.
no i jeszcze cena: nowy Q400 to ok. 27 mln USD, a ATR 72-600 24mln USD (z tego co znalazłem w sieci).
P.S. No i jeszcze aspekt obsługi technicznej: LOTAMS robi ATRy od 20 lat, na ludiz, sprzęt, warsztaty a Q400 wszystko nowe
w polskich ,,realiach,, jedno z drugim nie ma kompletnie żadnego znaczenia ...
To nie jest kwestia typu samolotu, tylko jego wieku. Z wiekiem obsługa techniczna oraz nieprzewidziane AOG, koszty podmianek i utrzymania w stanie latającym paru sztuk znacząco rosną.
Zakładki