Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 41
Like Tree6Likes

Wątek: Faktury w OLT

  1. #1
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie Faktury w OLT


    Polecamy

    Pytanko: czy komukolwiek udało się już uzyskać fakturę za lot? Ja czekam już dobre 3 tygodnie.

    No i generalnie jak wygląda proces, bo nie do końca jest to jasne:
    • wystarczy zostawić dane podczas rezerwacji
    • trzeba naskrobać maila na faktura@oltexpress.com po locie?
    • oba powyższe?

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Rozumiem, że zaznaczyłeś podczas rezerwowania haczyk, że chcesz fakturę?
    Nie broniąc opieszałości OLT, chciałem tylko podpowiedzieć, że na szczęście zgodnie z polskim prawem do rozliczenia delegacji wystarczy bilet (Dz.U. 2011 nr 68 poz. 360, Internetowy System Aktów Prawnych):

    § 17. Za fakturę uznaje się również:
    1) bilety jednorazowe uprawniające do przejazdu na odległość nie mniejszą niż 50 km, wydawane przez podatników uprawnionych do świadczenia usług polegających na przewozie osób: [...] samolotami [...], jeżeli zawierają następujące dane:
    a) nazwę i NIP sprzedawcy
    b) numer i datę wystawienia biletu
    c) informacje pozwalające na identyfikację rodzaju usługi,
    d) kwotę należności wraz z podatkiem,
    e) kwotę podatku;
    Potwierdzenie rezerwacji od OLT zawiera te wszystkie elementy.
    polpol19 likes this.

  3. #3
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaceka Zobacz posta
    Potwierdzenie rezerwacji od OLT zawiera te wszystkie elementy.
    Nie do końca. To co dostajesz od OLT to Potwierdzenie rezerwacji i nigdzie w treści nie ma słowa "bilet". W/w paragraf przerabiałem w przypadku Polskiego Busa i tam akurat jest jasno wyartykułowane że jest to "bilet" i co więcej korespondencja podpisana jest podpisem elektronicznym. Rozporządzenie MF reguluje elektroniczne przesyłanie faktur a nie dokumentów uznawanych za faktury. Może przesadzam, ale UKSy są mistrzami w interpretacji takich smaczków.
    sven likes this.

  4. #4
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie

    Wygląda to tak, że była awaria systemu jakaś i faktury są wprowadzane ręcznie.
    Domyślnie opcję się zaznacza podczas rezerwacji, lub informuje konsultanta podczas rezerwacji telefonicznej.
    Jeśli nikt tego nie zrobił, to można wysłać maila na adres faktura@....
    Niestety wysyłka ma SPORY poślizg, właśnie sięgający 3-4 tygodni, ale uwierzcie lub nie - księgowość robi co może. Od dzisiaj dodatkowo wspiera je paręnaście nowych osób, odpowiedzialnych wyłącznie za wystawianie FV.
    sven and aisle seat like this.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    To co dostajesz od OLT to Potwierdzenie rezerwacji i nigdzie w treści nie ma słowa "bilet".
    Mogę się mylić, ale nie znalazłem formalnej definicji "biletu". W szczególności żadnego przepisu mówiącego, że bilet musi mieć nadrukowane słowo "bilet".
    Za wikipedią: bilet jest znakiem legitymacyjnym potwierdzającym, że (...) osoba imiennie wskazana posiada uprawnienie do skorzystania z usługi oferowanej przez przedsiębiorcę posługującego się biletem. Jest dokumentem stwierdzającym istnienie określonego stosunku prawnego.

    Może więc można uznać, że potwierdzenie rezerwacji jest biletem?

  6. #6

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jaceka Zobacz posta
    Może więc można uznać, że potwierdzenie rezerwacji jest biletem?
    Jak tylko "może uznać" to mam 99% pewności, że księgowa u mnie w firmie nie uzna.

  7. #7
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cav Zobacz posta
    Wygląda to tak, że była awaria systemu jakaś i faktury są wprowadzane ręcznie.
    Ktoś wspominał, że stronka odmawia przyjmowania polskich znaków w nazwie i adresie klienta i to wystarcza do "awarii".

    Piotr

  8. #8
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Nadal nie przyjmuje polskich znaków.

  9. #9
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Zobacz posta
    Nadal nie przyjmuje polskich znaków.
    I dlatego wystawianie automatyczne faktur VAT to pewny i poważny problem prawny. Błąd w założeniach lub wykonaniu.

    Piotr

  10. #10
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie

    FV będą działały poprawnie od maja. Automatycznie.
    Witek and szymonk2 like this.

  11. #11
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    I mniej więcej równocześnie checking online?

    Piotr

  12. #12
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    I mniej więcej równocześnie checking online?

    Piotr
    Nie, są to niezależne systemy.

  13. #13
    Awatar Butik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Jak tylko "może uznać" to mam 99% pewności, że księgowa u mnie w firmie nie uzna.
    To z nią poważnie pogadaj, bo ściemnia. na księgowości nie znam się kompletnie, ale coś tam od czasu do czasu służbowo polatam , a do księgowości forwarduję MAILEM kopię mojej rezerwacji. Kilka kontroli US przez to też już przebrnęło, więc IMHO nie ma o czym mówić.

  14. #14
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Butik Zobacz posta
    To z nią poważnie pogadaj, bo ściemnia. na księgowości nie znam się kompletnie, ale coś tam od czasu do czasu służbowo polatam , a do księgowości forwarduję MAILEM kopię mojej rezerwacji. Kilka kontroli US przez to też już przebrnęło, więc IMHO nie ma o czym mówić.
    Niuansik polega na tym co przesyłasz mailem i co znaczy "US może". Potwierdzenie rezerwacji otrzymywane mailem po transakcji na lot.com biletem nie jest ale ewidentnie jest spisem zawartości biletu elektronicznego o podanym tam numerze spełniającego wymagania ustawy (jest rozliczenie podatkowe). Tym niemniej US może to zakwestionować (bo jest bezkarny) choć w odwołaniu przegra (praktycznie na 100%).

    Jeszcze parę lat poczekamy na ustawowe zafiksowanie obrotu elektronicznego. MF musi dojrzeć do akceptacji ryzyka wielokrotnego użycia potwierdzenia takiej transakcji co przy bilecie papierowym było niemożliwe. A księgowi muszą w tym czasie decydować dla kogo robią.

    Piotr

  15. #15
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    A tymczasem... faktury za lot z 4.04 (1,5 miesiąca) niet. Dział reklamacji oświadczył że to nie ich biznes. Great.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Ja tez nie dostałem a juz dobrze ponad 35 dni...swietna firma...

  17. #17
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    A tymczasem... faktury za lot z 4.04 (1,5 miesiąca) niet. Dział reklamacji oświadczył że to nie ich biznes. Great.
    Specyficzne pojmowanie jakości.

    Piotr

  18. #18
    Awatar TomaszSmolarek

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marekb Zobacz posta
    Jak tylko "może uznać" to mam 99% pewności, że księgowa u mnie w firmie nie uzna.
    Moja księgowość z miłą chęcią przyjęła mail z potwierdzeniem rezerwacji i wypłaciła kasę Więc to kwestia dobrej woli.

  19. #19
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Tadaaa. Dostałem dzisiaj faktury z początku kwietnia (piersza z 4go). Mail o drugiej w nocy z jakiegoś pośpiesznie skleconego maila (w opisie nadawcy poczta.nazwa.pl). Widać że reklamacje choć oficjalnie się odcięły ale jednak coś tam popchnięto bo faktury przyszły tylko z rezerwacji które wymieniłem w reklamacji (a jeszcze 3 zostały).

    Co do rozliczania. Księgowość może owszem rozliczyć, ale niekoniecznie może wtedy zaliczyć taki wydatek jako koszt podatkowy. Pytanie jak bardzo tego się pilnuje. Powszechna sprawa z taksówkami - właściwie wszyscy akceptują paragony, ale o kwalifikacji jako koszt podatkowy można zapomnieć. Nikt po prostu nie zdecyduje się na robienie pracownikom piekła z fakturami od taksiarzy, ale kosztuje to firmę realne $$$.

    Tak samo z wieloma innymi kategoriami. Moja żona w jednej ze spółek pewnej bankowej grupy kapitałowej rozliczała co to prezesowi z kieszeni nie wypadło, czasem to nawet paragony nie były, czasem mandaty (!) i zawsze ten sam schemat: jest faktura - jest koszt podatkowy. Nie ma - trudno. Tu z kolei firmowy audyt siedział na głowie i skrupulatnie to sprawdzał.

  20. #20
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie


    Polecamy

    A to pewnie dlatego, że czym innym jest wydatek właściciela firmy - wtedy musi być faktura, żeby uwzględnić w kosztach. Jeśli mówimy o pracowniku, to ma on obowiązek udokumentować poniesione koszty i uwzględnić je w rozliczeniu delegacji - i podstawą do wpuszczenia w koszty jest wtedy rozliczenie owej delegacji wraz z udokumentowanymi kosztami, a nie same dokumenty tych kosztów jako takie. Przynajmniej taki mniej-więcej schemat jest u nas.

    Jeśli OLT już wysyła faktury, to są o parę miesięcy do przodu w stosunku do Lufthansy, która w Polsce z fakturami jeszcze większe jaja robi (a przynajmniej robiła kiedyś, bo ze trzy lata temu zrezygnowałem z kupowania biletów bezpośrednio od nich właśnie z powodu trudności z fakturami).

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •