Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
Like Tree2Likes
  • 2 Post By martineho

Wątek: Koszt lotu WAW-GDN estymacja dla Airbus A320-200 w konfiguracji 180Y

  1. #1

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie Koszt lotu WAW-GDN estymacja dla Airbus A320-200 w konfiguracji 180Y


    Polecamy

    Ciekaw jestem czy ktoś potwierdzi te koszty
    Airbus A320 jest 5 letnii i jest własnościa przewoźnika.

    Fuel 2650USD
    Handling 200USD
    ATC 120USD
    Landing fees 20USD
    Maintenance 1460USD
    Capital Cost: 2740USD
    Crew: 180USD
    Razem 7270

    Koszt lotu na siedzenie: 40,4USD

  2. #2
    Awatar tk_pl

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Rozumiem że to jest jakaś strona internetowa która oblicza te sumy?

  3. #3

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    M0ozna by powiedzieć "iż to gra" . Więc ciekaw jestem jak bardzo kłamie.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    ATC zdecydowanie zaniżone (choć w koszcie całej operacji to i tak niewiele).

  5. #5
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    KWOTY POWYŻEJ trochę "od czapy"
    BARDZO ZGRUBNE WYLICZENIA PONIŻEJ:

    Trasa EPWA-EPGD przez GRU to jest jakieś 310 km
    paliwo potrzebne to dla A320 ok. 1700 kg
    m3 paliwa JET A1 kosztuje w EPWA dla odbiorców krajowych 3531,62 zł
    gęstośc paliwa A1 to uśredniając 800 kg na metr sześcienny więc potrzebujemy 2125 litrów co daje jakieś 7500 zł za paliwo plus ok. 3000 akcyzy. VATu nie liczę.
    Czyli FUEL 10500 PLN więc jakieś 3260USD (+610 USD więcej niż podano)

    HANDLING to "tajemnica mundialu" ale nie sądzę, żeby w 200USD się zamknęło.

    Opłaty nawigacyjne są dwie:
    1. opłata trasowa ENR
    to opłata jednostkowa (wyznaczana przez PAŻP) razy jedna setna z dystansu w km razy pierwiastek kwadratowy z MTOW/50
    A320 ma MTOW 78t
    36 EUR x 3,1 x 1,249 = kwota 139,398 EUR czyli jakieś 600 zł (186 USD)
    2. opłata terminalowa TNC = stawka jednostkowa (wyznaczana przez PAŻP) x MTOW/50 do potęgi 0,7
    781,06 zł x 1,365 = 1066,28(331 USD)

    Opłata za lądowanie EPGD 25zł*78t=1950 zł ale zakładam, że mają zniżkę 50% dla nowych połączeń więc 975 zł. (czyli jakieś 300 USD więc 280 USD więcej)
    Opłaty za lądowanie w warszawie są znacznie wyższe (dla A320 regularna opłata to 1600+1710=3310 zł) choć jest skomplikowany system zniżek Co prawda trasa zadana to EPWA-EPGD ale samolot jakoś w EPWA się znalazł a opłata za lądowanie jest też jednocześnie opłatą za start więc licząc koszt powinniśmy policzyć połowę jednej opłaty i połowę drugiej.
    Ponadto w EPWA są jeszcze dodatkowe opłaty hałasowe zależne od godzin operacji i statku.

    Opłata za pasażera odlatującego z EPWA 60 zł minus 15 proc. na krajówkę czyli 51 zł x 180 pax = 9180 zł

    Czyli tylko powyższe opłaty (bez crew, kapitału, serwisu, przeglądów, kóre robią połowę kosztów podanych przez robbo2k, no i lądowania w EPWA) to
    22321 zł co daje 124 zł na pasażera czyli jakieś 39 dolarów.

  6. #6
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Trasa EPWA-EPGD przez GRU to jest jakieś 310 km
    Hehe, jakby standardowo rozszyfrowywać ten zapis, to w odległości dwóch zer na końcu zabrakło

  7. #7
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    :-)
    Chodzi w tym wypadku o VOR GRU w okolicach Grudziądza.
    53st 31' 16" N
    18st 46' 52" E

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Czyli tylko powyższe opłaty (bez crew, kapitału, serwisu, przeglądów, kóre robią połowę kosztów podanych przez robbo2k, no i lądowania w EPWA) .
    Plus "detale" w stylu podatek

  9. #9
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Żeby płacić podatek trzeba najpierw zarobić więc ciężko podatek zaliczyć do kosztów (poza akcyzą) ;-)))
    Ale np. w naszym klimacie trzeba liczyć się sezonowo z odladzaniem samolotu. A to są koszty niebagatelne.
    Przy A320 to co najmniej 6000 zł a bliżej 8000 zł za jeden raz w zależności od ceny płynu.

  10. #10
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Żeby płacić podatek trzeba najpierw zarobić więc ciężko podatek zaliczyć do kosztów (poza akcyzą) ;-)))
    VAT, zakładając, że to kwoty netto. Wtedy też te 8% trzeba na pasażera przerzucić.

  11. #11
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    VAT pominąłem bo to całkiem inna inszość. Zakładając, że hipotetyczna linia NIE OPERUJE GŁÓWNIE na trasach zagranicznych powinna na przykład płacić 23% VAT od paliwa w sieci krajowej, więc de facto ma cały czas zwrot VAT bo bilety sprzedaje ze stawką 8%.
    Z drugiej strony kupując na własność statki powietrzne trzeba też zapłacić VAT w Polsce.

    Kwestię VATu zostawmy w spokoju bo mam 100% pewność, że ta hipotetyczna linia ma dobrego doradcę podatkowego. O to się nie martwmy ;-)

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Ale też nie ma wszystkich biletów sprzedanych po 99 zł .Są i droższe.Poza tym przyszłościowo lądowanie w Warszawie - Modlin będzie tańsze

  13. #13
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Ktoś w tym wątku pisał o 99 zł?

  14. #14
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    A mnie zastanawia jaki będzie udział w cenie gdy doliczymy koszt amortyzacji samolotu, ubezpieczeń, szkoleń pilotów, kredytów itd. Czyli jaka będzie cena uwzględniając wszystkie czynniki.

  15. #15
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez djozwiak Zobacz posta
    A mnie zastanawia jaki będzie udział w cenie gdy doliczymy koszt amortyzacji samolotu, ubezpieczeń, szkoleń pilotów, kredytów itd. Czyli jaka będzie cena uwzględniając wszystkie czynniki.
    Precyzyjne wyliczenie tego plus kilka małych szczegółów nazywa się "biznes plan" i kosztuje sporo pieniędzy.
    PeK and konradeck like this.

  16. #16
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Ale też nie ma wszystkich biletów sprzedanych po 99 zł .Są i droższe.Poza tym przyszłościowo lądowanie w Warszawie - Modlin będzie tańsze
    Taniej to będzie, jeśli Okęcie obniży opłaty po tym, jak mu część klienteli do Modlina ucieknie, bo OLT raczej nie zacznie latać z Modlina, ponieważ dojazd do niego niwelowałby znacząco korzyść czasową samolotu względem pociągu czy samochodu w podróżach krajowych.

  17. #17
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pabik Zobacz posta
    Ale też nie ma wszystkich biletów sprzedanych po 99 zł .Są i droższe.Poza tym przyszłościowo lądowanie w Warszawie - Modlin będzie tańsze
    Nie spodziewałbym się tego.. nigdy.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Rożnica w opłatach cennikowych per pax to 20zł. Bilet do Modlina autobusem/pociagiem 25zl. Koszt dodatkowego czasu - bezcenny, za resztę zapłacisz karta MasterCard
    (za dodatkowa opłata) . Tak wiem pewnei troche urwa na pozostałych opłatach ale czy Wizzair i Ryanair obnizyly ceny z Modlina ?


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •