Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 149
Like Tree5Likes

Wątek: OLT Express - rezerwacja biletów: ceny, reklamacje, zmiany itp.

  1. #1
    ModTeam
    Awatar dyziojr

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    BTM

    Domyślnie OLT Express - rezerwacja biletów: ceny, reklamacje, zmiany itp.


    Polecamy

    Jak w temacie.
    Pozdrawiam
    dyziojr


  2. #2
    Awatar gossy

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Lodz

    Domyślnie

    Cześć,
    Ja pomimo ochów i achów na Forum mam negatywną opinię o OLT.

    Rezerwuję na 04/04/2012 dla czterech osób (moi rodzice "seniorzy", mój syn - ich pierwszy lot w życiu i ja), poranny lot LCJ - GDN i wieczorny w tym samym dniu GDN-LCJ. Ja umówiony na spotkanie w firmie z którą współpracuję na 10.30, rodzina ma w planach zwiedzanie Trójmiasta. Rano stawiamy się na lotnisko w Łodzi, odprawiamy się (mimo odprawy online 2 dni wcześniej), mamy karty pokładowe w ręku i informacja obsługi - lot poranny odwołany z powodu awarii samolotu (nie wystartował z Gdańska). Pada informacja, że zostanie podstawiony autokar do Gdańska.
    Jest godzina 8.30 - dojazd z Łodzi do Gdańska to około 6-7 godzin a powrotny samolot do Łodzi jest o 18.00. Rezygnujemy oczywiście z takiej opcji bo nikt nam nie zagwarantował że dotrzemy autobusem na czas, obsługa lotniska informuje nas że jest wielce prawdopodobne że loty LCJ - GDN i GDN - LCJ się w tym dniu nie odbędą. Dostajemy od obsługi lotniska na piśmie że lot poranny LCJ-GDN jest odwołany. Około 9.00 wracamy do domu.
    Wysyłam w tym samym dniu (04/04/2012) mailowo zgłoszenie reklamacyjne (formularz na stronie www + maile na adresy z kontaktów). Dzwonię 11/04/2012 do CallCenter i wysyłam ponownie zgłoszenie na jeszcze inny adres mailowy.
    Dzisiaj już minęło 30 dni i dupa - zero kontaktu - ani zwrotu za bilety, nie mówiąc już o odszkodowaniu.
    OLT ma swoich klientów w d.....
    Przykre jest najbardziej to, że chciałem zrobić niespodziankę Rodzicom i dziecku - mają już niestety dosyć latania (wiedzieli o wypadku ATR UTAir z 02/04/2012).

    Czy ktoś z Was miał już doświadczenia z reklamacją w OLT? Czekać jeszcze na odpowiedź czy od razu do ULC?
    Może wypowie się na ten temat ktoś z OLT?

    Przytoczę na koniec Misję OLT Express:

    "Misję OLT Express określają nasze trzy największe wartości:

    • wysoki standard
    • punktualność
    • bezpieczeństwo

    OLT Express to kompleksowa oferta lotów regionalnych, będąca nową i korzystną alternatywą dla podróży krajowych tradycyjnymi środkami transportu. Naszym Pasażerom zapewniamy regularny rozkład lotów, obejmujący loty w godzinach porannych oraz wieczornych (dający możliwość załatwienia spraw w innym mieście w Polsce i bezpiecznego powrotu do domu jeszcze w tym samym dniu)."
    Ostatnio edytowane przez dyziojr ; 15-05-2012 o 23:12 Powód: Dopasowanie
    Mariusz


  3. #3
    Awatar MatSi

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Zgodnie z Polskim prawem przewoźnik ma obowiązek uznać reklamację w ciągu 14 dni.
    Jeśli nie dostałeś żadnej informacji, reklamacja z automatu jest uznana.

    Radzę skontaktować się z ULC jak najszybciej.

  4. #4

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Chyba nie do konca tak jak pisze MatSi - przewoznik ma 30 dni na odpowiedz na Twoje zgłoszenie. Po tym terminie kierujesz skargę do ULC - łatwy i krótki formularz do wypełnienia i oni przejmują juz sprawe, wszczynajac postepowanie. A działaja dosc skutecznie, mysle ze po info z ULC do OLT ze wdrazaja postepowanie OLT powinno wystapic o ugodę i wyplacic wszelkie nalezne Ci srodki
    cav likes this.

  5. #5
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie

    Kontaktowałeś się w międzyczasie z OLT?

  6. #6
    Awatar gossy

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Lodz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cav Zobacz posta
    Kontaktowałeś się w międzyczasie z OLT?
    Tak, po 30 dniach 05/05/2012 wysłałem ponownie maila z przypomnieniem o reklamacji i informacją, że po 7 dniach od wysłania przy braku odpowiedzi sprawę kieruję do ULC.
    Kontaktowanie się z Call Center w sprawie reklamacji mija sie z celem, nikt nic nie wie, informują mnie o 30 dniach wg. regulaminu OLT.
    Mariusz


  7. #7
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie

    Tym zajmuje się chyba jakaś zupełnie inna komórka niż CC, więc faktycznie droga mailowa będzie najlepsza.
    Pisałeś na ten email reklamacja@olt czy wypełniałeś formularz na stronie?

  8. #8
    Awatar gossy

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Lodz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez cav Zobacz posta
    Tym zajmuje się chyba jakaś zupełnie inna komórka niż CC, więc faktycznie droga mailowa będzie najlepsza.
    Pisałeś na ten email reklamacja@olt czy wypełniałeś formularz na stronie?
    Na formularz i na reklamacje@ .... i na office@.....
    Mariusz


  9. #9
    Awatar LoboV

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Na moją reklamację z formularza odpowiedzieli po 28 dniach Opóźnienie lotu o ponad 3h. Nie do końca po mojej myśli, ale jestem zadowolony.
    The best part about nightshift is driving home, when everybody is driving to work :>

  10. #10

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Bielsko-Biała

    Domyślnie

    A na moją odpowiedzieli błyskawicznie. Sądze jednak, że nikt kasy nie otrzyma, tylko bilety. Oto wiadomość, którą od nich otrzymałem.

    W odpowiedzi na Pana list w imieniu całego zespołu OLT Express chciałabym przeprosić za wszystkie problemy spowodowane opóźnieniem lotu z Gdańska do Katowic w dniu 13 kwietnia 2012. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy w obliczu okoliczności które nam to uniemożliwiają. Lot został opóźniony z powodu nagłej usterki technicznej, która nastąpiła w trakcie wykonywania operacji lotniczej.

    W nawiązaniu do Pana zapytania dotyczącego odszkodowania uprzejmie informuję, że zgodnie z Rozporządzeniem UE nr 261/2004 zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Usterka techniczna samolotu regularnie serwisowanego jest uważana za „nadzwyczajną okoliczność” i w tym przypadku przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania.

    Ustęp (14) Rozporządzenia stanowi: „Podobnie jak w konwencji montrealskiej, zobowiązania przewoźników lotniczych powinny być ograniczone lub ich odpowiedzialność wyłączona w przypadku, gdy zdarzenie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków. Okoliczności te mogą, w szczególności, zaistnieć w przypadku destabilizacji politycznej, warunków meteorologicznych uniemożliwiających dany lot, zagrożenia bezpieczeństwa, nieoczekiwanych wad mogących wpłynąć na bezpieczeństwo lotu oraz strajków mających wpływ na działalność przewoźnika."
    Usterka będąca przyczyną opóźnienia lotu O2 281 w dniu 13 kwietnia miała bezsprzecznie charakter vis major, przykro nam ale w zaistniałej sytuacji nie jesteśmy władniu uznać Pana żądania i wypłacić odszkodowania.

    Pomimo, że nie możemy wypłacić odszkodowania uprzejmie informujemy, że ponieważ zalezy nam na zadowoleniu naszych klientów jak i kreowaniu dobrego wizerunku firmy w tym wyjątkowym przypadku gotowi jesteśmy w ramach zadośćuczynienia zapropnować jednen darmowy przelot na trasach w ramach regionalnej siatki połączeń. Zaproponowany bilet byłby biletem dla jednej osoby na lot w dwie strony. Zgłoszenie rezerwacji powinno nastąpić w przeciągu 3 miesiecy od daty w skazanej na piśmie a sam rejs nie później niż 6 miesięcy (od daty jak wyżej).

    W celu akceptacji naszej propozycji prosimy o wysłanie odpowiedniej informacji w mailu zwrotnym.
    Jeszcze raz przepraszam za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją i w oczekiwaniu na odpowiedź życzę miłego dnia.
    Ktoś dostał już od OLT bilety za opóźnienie?

  11. #11
    ATC
    ATC jest nieaktywny
    Awatar ATC

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    HNL/YYZ/KRK/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez borewicz88 Zobacz posta
    A na moją odpowiedzieli błyskawicznie. Sądze jednak, że nikt kasy nie otrzyma, tylko bilety. Oto wiadomość, którą od nich otrzymałem.



    Ktoś dostał już od OLT bilety za opóźnienie?
    Ja dostałem od nich pismo identycznej treści oraz dwa bilety. Wysłałem list do ULC-u w tej sprawie. Po prawie miesiącu otrzymałem postanowienie z ULC ,że mają wypłacić odszkodowanie. Więc nie bierzcie biletów bo należy wam się dużo więcej.
    [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/banner/Torontopilot80.gif[/img][/url]

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez borewicz88 Zobacz posta
    A na moją odpowiedzieli błyskawicznie. Sądze jednak, że nikt kasy nie otrzyma, tylko bilety. Oto wiadomość, którą od nich otrzymałem.
    Ktoś dostał już od OLT bilety za opóźnienie?
    Podstawa - musisz znac swoje prawa, a nie to co oferuje Ci linia. Wiec nie bierz biletów tylko to co Ci sie nalezy - jesli chcą zapłacic Ci w formie vouchera na bilety to wg prawa jest to +50% wartosci odszkodowania.

  13. #13
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    oazie otoczonej matecznikiem

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez borewicz88 Zobacz posta
    Usterka techniczna samolotu regularnie serwisowanego jest uważana za „nadzwyczajną okoliczność” i w tym przypadku przewoźnik jest zwolniony z wypłaty odszkodowania.
    Tutaj napisali Ci bzdurę. Na Twoim miejscu uderzałbym do ULC. "Nadzwyczajna okoliczność" to wszystkie zdarzenia niezależne od przewoźnika, a usterka samolotu nią nie jest.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Wyrok ETS (sprawa: C 549/07) precyzuje co to są 'nadzwyczajne okoliczności' i na pewno nie są to te, o których pisze OLT. Zdecydowanie należy Ci się odszkodowanie, powołaj się na to orzecznictwo, a sprawa będzie rozwiązana szybciej niż myślisz

  15. #15

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Też wydaje mi się, iż prawodawstwo dotyczące odszkodowań ws. opóźnień/odwołań jest dla przewoźników bardzo krzywdzące, niemniej nie byłoby problemu w sytuacji, kiedy linia po prostu wywiązałaby się z realizacji umowy cywilnoprawnej dotyczącej przewozu z miejsca A do miejsca B.
    Ostatnio edytowane przez Witek ; 14-05-2012 o 21:37 Powód: Kasacja części odp na post skasowany.

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcin. Zobacz posta
    Wyrok ETS (sprawa: C 549/07) precyzuje co to są 'nadzwyczajne okoliczności' i na pewno nie są to te, o których pisze OLT. Zdecydowanie należy Ci się odszkodowanie, powołaj się na to orzecznictwo, a sprawa będzie rozwiązana szybciej niż myślisz
    Co prawda to prawda... powołanie się na ten wyrok w reklamacji potrafi zdziałać prawdziwe cuda.
    Jak raz machnąłem reklamację z powołaniem się na tą sprawę to od razu w pierwszej odpowiedzi linia (nie OLT) przyznała mi rację i poprosiła o dane do przelewu. Sytuacja wręcz niespotykana

  17. #17

    Dołączył
    May 2012

    Domyślnie

    Moja treść reklamacji brzmiała:

    Rezerwacja została dokonana na przelot Wrocław-Warszawa oraz Warszawa-Wrocław na dzień 11.05.2012. W dniu 11.05.2012 około godz. 12 otrzymałem informację, że lot powrotny zostanie przesunięty z nieznanych przyczyn z godz. 18 na godz. 21. Z przyczyn biznesowych zrezygnowałem z tego lotu i wybrałem inny środek transportu. Osoba informująca mnie o sytuacji stwierdziła, że nie da się już zmienić rezerwacji (jest za późno) natomiast wszelki zwrot opłaty za bilet możliwy jest tylko poprzez procedurę reklamacyjną. W związku z zaistniałą sytuacją żądam zwrotu kwoty w ciągu 14 dni w wysokości 299 zł za rezerwację dla numeru lotu ***** na moje konto bankowe: ***** W przeciwnym wypadku pełnomocnictwo do załatwienia tej sprawy oddaję natychmiastowo kancelarii prawnej. Pozdrawiam.
    Odpowiedź OLT po mniej niż 24h:

    Na wstępie chciałabym Pana przeprosić za wszelkie niedogodności związane z przesunięciem się godziny rejsu ***** z Warszawy do Wrocławia w dniu 11 maja 2012. Zapewniam, że dokładamy wszelkich starań by nasze loty odbywały się zgodnie z planem, niestety tak jak wszystkie linie lotnicze czasami stajemy czasem w obliczu okoliczności, które nam to uniemożliwiają. W związku z nieoczekiwanymi decyzjami operacyjnymi zmuszeni byliśmy przesunąć rejs o 3 godziny do przodu. W chwili otrzymania takich decyzji rozpoczęliśmy procedurę powiadamiania pasażerów o zmianie.

    W nawiązaniu do Pana zapytania dotyczącego zwrotu uprzejmie informuję, że zgodnie z Pana pismem dokonaliśmy zwrotu w wysokości 299 PLN. Zgodnie z procedurami zwrot został przekazany na konto karty użytej do zakupu biletu (Visa). Przewidywany czas oczekiwania na przekaz zwrotny to 7 dni roboczych. Prosimy sprawdzać stan konta.

    Jeszcze raz przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z zaistniałą sytuacją i wyrażam nadzieję, że mimo zaistniałej sytuacji będziemy mieli jeszcze przyjemność gościć Pana na pokładach naszych samolotów.
    Albo miałem szczęście po tym co tu piszecie albo podziałało zdanie: W przeciwnym wypadku pełnomocnictwo do załatwienia tej sprawy oddaję natychmiastowo kancelarii prawnej. Pozdrawiam

  18. #18
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yarzombo Zobacz posta
    Albo miałem szczęście po tym co tu piszecie albo podziałało zdanie: W przeciwnym wypadku pełnomocnictwo do załatwienia tej sprawy oddaję natychmiastowo kancelarii prawnej. Pozdrawiam
    Nie przesadzajmy - jeśli chodzi o zwrot ceny biletu, to problem miał tylko Gossy (btw. - jak jest?). Pozostała dyskusja dotyczy odszkodowań czyli więcej niż tylko zwrot zapłaconej ceny.

    Piotr

  19. #19

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie Rezerwacja biletów w OLT- błędy, zmiany danych, jakość obsługi Call Center

    Witam, jako, że potrzebuję małej pomocy, to stwierdziłem, że przy okazji założę, temat, gdzie będzie się można wypowiedzieć na temat kwestii związanych z rezerwacją, bo dotychczas wałkuje się tematy związane z samą podróżą.

    Otóż zarezerwowałem sobie bilet RZE-GDN (w pierwszą stronę przez KTW w drugą przez WAW, ot taki route po Polsce za 200 zł) oprócz mnie jest jeszcze jeden kolega w rezerwacji. Sęk w tym, że siebie troszkę źle wpisałem, w oknie imienia jest moje nazwisko, a w nazwisku imie(takie dziwne przyzwyczajenie, że zawsze od nazwiska zaczynam przy podpisywaniu się na różnych dokumentach i w ogóle), mój kolega jest dobrze wpisany.
    Stąd też pytanie czy nie powinno być z tym problemów ?? Olać to i jako, że lecę tylko w Polsce to nikt się czepiać nie będzie czy jednak lepiej dzwonić na call center?
    Bo taka wizja:
    Zmiana imienia lub nazwiska 100 PLN i dopłata do najniższej aktualnej taryfy

    nie bardzo mi się widzi... :/

  20. #20
    cav
    cav jest nieaktywny
    Awatar cav

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    GDN / POZ

    Domyślnie


    Polecamy

    Niestety, jest to Twój błąd, a z tego co widziałem na stronie na każdym etapie masz potwierdzane swoje dane, aby na końcu je zatwierdzić. Z tego względu domyślam się, że jeśli już minęło trochę czasu to nie będzie na liście pasażerów takiej samej osoby jak na dokumencie - Pana o nazwisku Sławomir.

Strona 1 z 8 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •