Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 60 z 205
Like Tree140Likes

Wątek: OLT Express a Amber Gold i jego właściciel

  1. #41
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie


    Polecamy

    Bilety na rejsy po Europie w ramach rejsów zapoznawczych.

    § 3
    Nagrodami głównymi w konkursie są trzy bilety lotnicze PLL LOT S.A. w dwie strony na przelot samolotem Dreamliner na trasach europejskich, w ramach rejsowych i jednocześnie promocyjnych lotów PLL LOT S.A. Przeloty odbędą się w grudniu 2012 roku w terminie wskazanym przez PLL LOT S.A. Istnieje możliwość, że przelot na pokładzie Dreamlinera odbędzie się tylko na jednym odcinku. PLL LOT S.A zastrzega sobie możliwość zmiany terminów rejsu. Nagrodami pocieszenia są 3 zestawy gadżetów PLL LOT S.A.
     

  2. #42
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Tak jak powiedział PeK: pokaż mi w tej reklamie słowo Dreamilner A Pan Prezes powiedział dość wyraźnie: uruchomimy wypożyczalnię samochodów. Najpierw w Gdańsku, a później w całej reszcie portów w Polsce. Miało to być w maju, a dokładnie w jego połowie. Ale już nie narzekam i przepraszam za OT.
    Sorry Egon, ale nie mogę się zgodzić. W reklamie LOTu nie pada słowo Dreamliner, ale za to w całej reklamie widać tylko ten samolot. Gdybyś w jakieś reklamie samochodu widział super furę (ale bez podania nazwy modelu), potem poszedł do salonu i poprosił o auto z reklamy, a sprzedawca podstawiłby Ci malucha, to byś sprawę odbierał jak reklamę LOTu? Reklama jednak coś obiecuje, obojętnie czy słowem, czy obrazem...

    Zresztą gdyby każde słowo z każdej konferencji miało się zawsze sprawdzać, to Dreamliner w barwach LOTu już byłby tak opatrzony przez kilka lat, że nikt na niego by specjalnie nie patrzył, jeździlibyśmy superszybkimi pociągami i pięknymi autostradami, a polska reprezentacja byłaby pięciokrotnym mistrzem świata.

    Nie rozumiem co ma na celu wyolbrzymianie znaczenia słów jednej strony i minimalizowanie znaczenia obrazów przedstawianych przez drugą stronę.

    Póki co OLT spóźnia się z wypożyczalnią około tygodnia, co w polskich realiach nie jest żadnym spóźnieniem. Fakt jest faktem, że na 99% pracują nad wypożyczalnią i czy otworzą ją teraz czy za miesiąc, to nie ma w mojej opinii wielkiego znaczenia. Póki co, mówili jedynie o swoich planach/założeniach na konferencji. Wiadomo, że plany mogą być rewidowane. Może ktoś chlapnął na konferencji zbyt optymistyczną datę. W mojej opinii, choć wypożyczalnia byłaby rewelacyjną opcją i na nią czekam, OLT jedynie mówiło o swoich zamierzeniach, ale na razie nie informuje o tym szerokiego grona klientów. Założę się, że jak już wypożyczalnia będzie, to zauważymy to w TV i choć Mini One pojawi się jedynie w formie obrazu, to na parkingu przy lotnisku nie będziesz musiał wsiadać do trzydziestoletniego trabanta...
     

  3. #43

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ATC Zobacz posta
    A może to zwykła zazdrość. Gość w wiezieniu nie siedział, a że ma łeb do interesów to od razu kanciarz. Jakie to polskie. Prawda jest taka że 99% użytkowników tego forum pracuje na etacie u kogoś i nie ma zielonego pojęcia na czym polega prowadzenie własnego biznesu.
    Nikt tutaj nie pisał, że gościu w pierdlu mieszkał, lecz o tym, że ma na karku prawomocny wyrok za machloje finansowe.
    Nie mam pojęcia czy on ma łeb do interesów, ale że zdolności do przewałów, biorąc pod uwagę powyższe, jestem pewien.

    A co do ostatniego zdania...
    Obawiam się, że jest całkowicie błędne, proszę o merytoryczne uzasadnienie "Prawdy"
     

  4. #44
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Disclaimer: będzie długawo, ale zachęcam

    Moje 0,03 PLN na temat "afery"


    1. "Inspirowane konkurencją". Szanowni forumowicze, cała ta afera ma OLT gdzieś. Jak napisałem OLT jest w tej sprawie odpryskiem. Pojawia się bo: artukuł pokazuje po prostu wszystkie spółki MP, oraz: jest jednym z nielicznym śladów pozwalającym domniemywać cokolwiek na temat rozmiaru tej grupy. Tej grupy - czyli AMBER GOLD. Jak przeczytaliście (lub nie) grupa konsekwentnie uchyla się od obowiązku publikacji sprawozdań finansowych. W przypadku drobnych "kieszeniowych" sp. z o.o. jest to nagminne, ale wynika głównie z podejścia "a na co mi to" właściciela. W przypadku tak dużej spółki jak AG oraz patrząc na przedmiot ich działalności na coś takiego miejsca być nie może, to jest po prostu działanie wbrew praktykom dobrej woli (mówiąc najbardziej ultradyplomatycznie). Dlaczego to jest tak ważne - patrz pkt 4.

    2. Dlaczego "Marcin Plichta, właściciel OLT"? Bo to jest efekt tzw "portalozy" czyli upadku standardów prasowych. OLT jest kojarzony bardziej niż AG, stąd taki wybór tytułu który da większą nośność i klikalność. Gdyby MP był chłopakiem Dody - to napisali by że "Były chłopak Dody miał wyrok". Gdyby był największym darczyńcą WOŚP to napisali by "Największy darczyńca WOŚP miał wyrok". To że zarówno Doda jak i WOŚP mają z tym mało wspólnego niewiele znaczy. Refleksja nad dzisiejszymi standardami dziennikarstwa jest raczej smutna, ale doszukiwanie się tu inspiracji konkurencji daleko od tych standardów nie leży.

    3. "Temat nagle wypływa gdy OLT sobie dobrze radzi". Nie wypływa nagle. Informacje o wątliwej podstawie działalności AG i przeszłości właściciela "chodziły" w mediach zanim większość z Was dowiedziała się o pomyśle OLT. Odgrzewana jest do skutku - bo to jest ważne (pkt 4)


    4. Dlaczego prześwietlanie AG jest ważne. Czy się to lubi czy nie, państwo jest regulatorem pewnych istotnych aspektów życia obywateli. Można się spierać, czy decydowanie o maksymalnej liczbie stopni w biegu schodów jest rzeczywiście tak ważne czy sarkać na cokolwiek ze sztandarem myśli neoliberalnej w ręce. Faktem jest jednak że pewne aspekty regulowane być muszą, bo pełna swoboda w ich dziedzinach mogła by spowodować zbyt daleko idące straty obywateli a w rezultacie autorytet państwa ległby w gruzach. System sądowo-notarialny w obrocie nieruchomości istnieje nie dlatego żeby "nabijać kabzę mafii" tylko po
    to, żeby obrót najcenniejszymi rzeczami będącymi w posiadaniu obywateli (bardzo często nabywanymi raz w życiu i spłacanymi do jego kresu) był bezpieczny.


    To samo dotyczy przyjmowaniu depozytów. Ta działalność podlega nie tylko koncesjonowaniu ale też i drobiazgowej kontroli. I nie chodzi tylko o obowiązek publikowania bilansu. Narzędzia kontroli KNF są kolosalne, jej obszar - totalny a możliwe sankcje bardzo dotkliwe - z wprowadzeniem zarządu komisarycznego włącznie (co właściwie jest odstrzeleniem gracza z rynku). O tym się nie czyta w prasie, ale instytucja pana Kwaśniaka ma bardzo dużo do powiedzenia np. na temat strategii biznesowej banku i jest bezlitosna w egzekwowaniu swoich zaleceń. Np. teoretycznie nie podlegającemu pod polski nadzór Polbankowi zastosowanie się do rekomendacji zajęło raptem około pół roku.

    Dlaczego bezpieczeństwo lokowania pieniądza jest ważne? Jeżeli ktokolwiek pamięta "Bezpieczną Kasę Oszczędności" pana Grobelnego to wie że jest to jedna ze spraw która leży u podstaw polskiego malkontenctwa pt. "i tak ukradną". A to się mści na każdym kroku, chociażby w jakże bliskim nam obszarze egzekwowania przez pasażerów EU261


    5. Co ma wspólnego prześwietlanie AG z OLTem? "OK, nie interesują mnie depozyty, system bankowy itp. - interesuje mnie rozwój polskiego lotnictwa i dlatego kibicuję OLT"


    OLT podobo dostało 120 mln kasy na swoje szaleństwo. Proszę sobie nie wyobrażać że MP spektakularnie napiełnił kuferek OLT i wyrzucił swój kluczyk za siebie. Jak na razie (jak wynika z artykułu) przepłyneło 50 mln a reszta? Reszta jest zapewne "zabezpieczona" i niestety obiecana. Ale nawet gdyby była już na koncie OLT nie uchroniło by jej to od np. takiego scenariusza:


    Widzieliście już wykresy kursu złota wstawione przez vfrrider. Nie są one jednak aż tak ważne, AG może np. w tej chwili obstawiać np. spadek kursu albo trend boczny instrumentami pochodnymi. Sęk w tym że nawet jeżeli do tej pory MP był/jest geniuszem rynku to takich geniuszy było już na świecie kilku - z Nickiem Leesonem na czele. To jest niestety bardziej naukowy hazard, to jest cały czas obstawianie trendu. Taka działalność za zebrane depozyty była by przez p. Kwaśniaka odstrzelona w 3 miesiące.
    Do tego AG prowadzi w tej chwili bardzo szeroką dystrybucję (ponad setka placówek) przy dość niepewnym trendzie. Nie wiadomo ile AG zarobiło i zabezpieczyło do tej pory, ale "otwarta" pozycja jest spora i cały czas się powiększa. I cały dzień tykają niemałe należne odsetki. Co się stanie, jeżeli trend pójdzie nie po myśli AG, i to na taką skalę która "zje" ową poduszkę? Otóż AG zawezwie "wszystkie ręce na pokład" bo jakikolwiek smród w tej działalności spowoduje efekt domina i pogrąży tą spółkę. Wtedy owe miliony bardzo szybko wrócą do AG a pan Frankowski dostanie wiadomość: "zmienił się biznes plan, od dnia x radzicie sobie z płynnością sami, powodzenia, wierzę w Was!"
    biedny_miś, m..m, PeK and 5 others like this.
     

  5. #45
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Dlaczego na forum nie pojawiają się równie obszerne i krytyczne wpisy dotyczące Pewnych Linii Lotniczych, których suma zobowiązań lata temu przekroczyła wartość majątku?
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  6. #46

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    MSZ "afery" póki co nie ma.

    Natomiast tak spektakularny rozwój OLT jest, póki co, efektem szybkiego wydawania dużych pieniędzy przez "niedawnego bankruta", a nie zmyślnej inwestycji zysków przedsięwzięcia, bo ich nie ma i pewnie długo nie będzie...
     

  7. #47
    nrm
    nrm jest nieaktywny
    Awatar nrm

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    KTW

    Domyślnie

    Po prostu niektórych BOLI, że w erze powszechnego NIEDASIEIZMU nagle ktoś przewrócił do góry nogami wszelkie ustalone od lat prawa.
     

  8. #48
    Awatar Awerik

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Jakie niby "ustalone od lat prawa" przewrócił OLT? Proszę Cię, przecież to zdanie jest naiwne jak absolwentka liceum. OLT robi dokładnie to samo, co setki linii przed nim - rozdaje bilety po kosztach (czym rzecz jasna wywołuje uśmiech na twarzach). To żadna sztuka - z rewolucją będziemy mieli do czynienia kiedy taki ich "model biznesowy" zacznie przynosić zyski.
    radosci and seburaj like this.
     

  9. #49
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Napisze tylko tyle.
    Sytuacja na świecie nie jest stabilna i nie będzie, co najmniej przez kilka najbliższych lat(wersja optymistyczna)(Czytaj im gorzej tym lepiej dla AG).

    A OLT Express może okazać się niezłym biznesem Plichty, jeżeli przyzwyczają ludzi do latania po kraju i nie tylko za 99zł(co już się udaje).
     

  10. #50

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nrm Zobacz posta
    Po prostu niektórych BOLI, że w erze powszechnego NIEDASIEIZMU nagle ktoś przewrócił do góry nogami wszelkie ustalone od lat prawa.
    Jakie prawa przewrócił OLT? na razie ani jednego, a ich dzialanie to doplacanie do latania pasażerów po kraju. Tak jak napisał Awerik jesli zaczną na tym zarabiac to rzeczywiscie bedzie zmiana - wczesniej próbowało mnóstwo firm, choc głównie w lotach za granicę, z SkyEurope na czele. A do tego wszystkiego są olbrzymie wątpliwosci co włascicieli tego biznesu i ich pozostałej działalnosci.

    maciek_krk - moze lub nie, szanse są równe. Latac ponizej kosztów to nie jest sztuka i bardzo wielu próbuje i wozi mnóstwo ludzi, zarabiac na lataniu... tu najczesciej nagle okazuje sie ze podnosząc ceny traci się pasazerów. Niestety biznes ten głównie ostatnio pokazuje nam upadki lini lotniczych, mniejszych lub wiekszych, ale dosc brutalnie odnosi sie do marzen. A to czy sytuacja niestabilna jest dobra dla AG - w tym własnie problem ze tego nikt nie wie, bo nikt nie kontroluje tego jaki trend oni obstawiaja.

    tigga szczególowo wyjasnił w czym lezy problem z AmberGold, bankowosc to podstawa funkcjonowania gospodarki wiec musi byc przede wszystkim wiarygodna. Gdyby AmberGold nagle upadło to konsekwencje będą bardzo duze, nie tylko dla tych co ulokowali tam pieniądze (ich sprawa - za ryzyko dostaja premie w postaci oprocentowania wiec musza sie martwic o siebie), ale przede wszystkim utraty wiarygodnosci dla usług bankowych w Polsce. Zreszta info o OLT na zagranicznych forach prawie zawsze zaczyna sie od informacji o AmberGold i tym ze są na czarnej liscie KNF - szkodzi to samej linii.

    Dla mnie fundamentalnym pytaniem jest: po co powstało OLT? ktos zaklada straty na poziomie 280 mln zł w dwa lata i decyduje sie zainwestowac takie pieniadze majac do tego swiadomosci jak mało rentowna jest to dziecina gospodarki (patrzac na srednia rentownosc linie na podstawie chocby wyników LH, AF/KLM) - delikatnie mowiąc dziwne. Choc zawsze mozna po prostu kochac latanie, ale...tu nie ma z kolei az takich pieniedzy własciciela.

    Tak czy siak chetnie i z zainteresowaniem będę patrzył co się dzieje z linią choc niekoniecznie tak chetnie bede im powierzał wlasnie pieniadze.
    seburaj likes this.
     

  11. #51

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Dla mnie fundamentalnym pytaniem jest: po co powstało OLT? ktos zaklada straty na poziomie 280 mln zł w dwa lata i decyduje sie zainwestowac takie pieniadze majac do tego swiadomosci jak mało rentowna jest to dziecina gospodarki (patrzac na srednia rentownosc linie na podstawie chocby wyników LH, AF/KLM) - delikatnie mowiąc dziwne.
    A po co istnieje LOT (który traci więcej)?
     

  12. #52
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Dlaczego na forum nie pojawiają się równie obszerne i krytyczne wpisy dotyczące Pewnych Linii Lotniczych, których suma zobowiązań lata temu przekroczyła wartość majątku?
    Bo w przypadku LOTu wiadomo właśnie jaki mają majątek, jakie zobowiązania, co kiedy sprzedali żeby pozatykać dziury, kto jest właścicielem i jak nagina regulacje żeby spółkę dokapitalizować. Może brakuje ci obszernych wpisów, ale krytycznych nie brakuje w dyskusjach. Faktem jest jednak że po prostu jest o czym rozmawiać konkretnie a w przypadku OLT możliwy jest każdy scenariusz a unikanie przejrzystości sprzyja raczej domysłom w gorszą stronę i o tym MP musiał wiedzieć i z pełną świadomością się na to zdecydował.

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Napisze tylko tyle.
    Sytuacja na świecie nie jest stabilna i nie będzie, co najmniej przez kilka najbliższych lat(wersja optymistyczna)(Czytaj im gorzej tym lepiej dla AG).
    W 2007 roku z kolei miało być przez najbliższe lata tylko świetnie. To mniej więcej powinno dać ci wiedzę ile takie prognozy są warte. Tak można sobie "analizować" rynek gdy wkładasz własne pieniądze w giełdę, albo zbierasz je w funduszu inwestycyjnym w którym wiadomo że jest ryzyko utraty wartości.

    Niestety, ale biznes w postaci przyjmowania depozytów nie polega na "będzie dobrze". Polega na dywersyfikacji, polega na bardzo konkretnych parametrach rezerw oraz np. na stress testach. I tak długo jak AG nie pokaże jakiegokolwiek kwitu to nie masz prawa przesądzać czy kasa na OLT bierze się z zysku na działalności czy na przelewaniu kapitału "depozytariuszy".
     

  13. #53

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Bo w przypadku LOTu wiadomo właśnie jaki mają majątek, jakie zobowiązania, co kiedy sprzedali żeby pozatykać dziury, kto jest właścicielem i jak nagina regulacje żeby spółkę dokapitalizować
    Dodajmy jeszcze przepychanki i roszady na wysokim szczeblu i wzajemne podkładanie świń przez organizacje mające bronić praw tych czy innych w firmie.
     

  14. #54

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    A po co istnieje LOT (który traci więcej)?
    Bo został załozony ponad 80 lat temu?? Odnosiłem sie do koncepcji inwestowania własnego kapitału, z mojej perspektywy duzego, w taki typ biznesu, który nas hobbystów bawi, ale czysto biznesowo jest obciążony bardzo duzym ryzykiem, z niewielka stopą zwrotu, przy koniecznych bardzo wysokich inwestycjach na wejsciu.
     

  15. #55

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Wlasnie pojawil sie notam, ze olt nie placi oplat trasowych.

    A watek jest o olt nie lot.
     

  16. #56
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    D2533/12 - PERMISSIONS FOR ENTRY INTO POLISH AIRSPACE WILL NOT BE GRANTED FOR THE FOLLOWING AIR CARRIER: OLT EXPRESS GERMANY GMBH /OLT/ - GERMANY DUE TO UNFULFILLED CONDITIONS DESCRIBED IN AIP POLAND GEN 4.2. 31 MAY 00:00 2012 UNTIL 30 NOV 23:59 2012 ESTIMATED. CREATED: 28 MAY 08:31 2012
    Ale to nie ten OLT Express, ten nasz lata jako JEA a niemieckiego w praktyce już nie ma.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  17. #57

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    JEA albo YAP. W tych notamach jest też Air Tran.
     

  18. #58

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez olekorlo Zobacz posta
    Bo został załozony ponad 80 lat temu?? Odnosiłem sie do koncepcji inwestowania własnego kapitału, z mojej perspektywy duzego, w taki typ biznesu, który nas hobbystów bawi, ale czysto biznesowo jest obciążony bardzo duzym ryzykiem, z niewielka stopą zwrotu, przy koniecznych bardzo wysokich inwestycjach na wejsciu.
    I to, że został załozony 80 lat temu uzasadnia ciągłe dosypywanie do niego pieniędzy podatników?

    BO jak sam piszesz OLT inwestuje własny kapitał a własny kapitał każdy może inwestować jak chce, a nawet go tracić. Z kapitałem podatników wolałbym żeby było inaczej.
     

  19. #59
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    PRTL.pl - Polski Rynek Transportu Lotniczego - portal lotniczy - wiadomości z polskiego rynku lotniczegpo - lotnicze newsy - ciekawostki lotnicze - raporty lotnicze - publikacje - branża lotnicza - lotnictwo w Polsce - statystyki lotnicze

    Zwracamy też uwagę na rosnące w lawinowym tempie zadłużenie LOT-u. Pomiędzy rokiem 2004 a 2010 wzrosło ono dwukrotnie i wynosi na koniec roku 2010 niemalże 1,6 mld PLN.
    Wow.

    Nie znając struktury aktywów i rachunku przepływów pieniężnych trudno jest ocenić, jaka jest zdolność LOTU do spłaty tego zadłużenia. Zwracamy jednak uwagę na fakt, że pasywa spółki obciąża dodatkowo, najprawdopodobniej niepokryta strata ostatnich trzech lat oraz na relację zadłużenia do przychodów Spółki. Podczas gdy w roku 2004 dług LOTU stanowił 30% wartości jego przychodów, tak po roku 2010 przekroczył poziom 53%!
    Pan płaci, pani płaci.
    aisle seat and szczurwa like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  20. #60
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie


    Polecamy

    Atco: jak już ktoś wcześniej zauważył, ten wątek jest o OLT, a nie LOT. Miejsce tego posta jest w forum LOT Opinie, uwagi. Będę wdzięczny za trzymanie się jednak topicu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski

     

Strona 3 z 11 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 5 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •