Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 205
Like Tree140Likes

Wątek: OLT Express a Amber Gold i jego właściciel

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie OLT Express a Amber Gold i jego właściciel


    Polecamy

    Amber Gold: złoty sukces skażony przeszłością

    Kilka lat temu Marcin Plichta był przestępcą i nie miał nic. Dziś, do spółki z żoną, kontroluje Amber Gold i OLT Express.

    Opisany w czwartek przez „PB” Finroyal nie jest jedyną instytucją parabankową, której działalność wzbudza kontrowersje. Kolejny przykład to gdańska spółka Amber Gold (AG), działająca z jeszcze większym rozmachem. Nie tylko kusi „gwarantowanymi" (według oferty) i wysoko oprocentowanymi (nawet 16,5 proc.) lokatami w metale szlachetne (złoto, srebro i platynę) oraz oferuje pożyczki i kredyty, ale też, dzięki liniom lotniczym OLT Express, próbuje podgryzać LOT.
    AG i OLT kontrolowane są przez małżeństwo 28-latków: Marcina i Katarzynę Plichtów. Kapitał ich spółek tylko od listopada 2011 r. do dziś wzrósł o ponad 130 mln zł, a jeszcze w 2008 r. Plichta, używający wtedy nazwiska Stefański, był bankrutem, a na koncie miał jedynie prawomocny wyrok za sprzeniewierzenie pieniędzy klientów innej jego firmy.

    W styczniu 2009 r. małżeństwo Plichtów założyło Grupę Inwestycyjną Ex, która pół roku później zmieniła nazwę na Amber Gold. Spółka początkowo działała jako dom składowy. Status straciła w czerwcu 2010 r. decyzją ministra gospodarki, a powodem był wyrok sądu z Malborka.
    W tym czasie trafiła też na listę ostrzeżeń publicznych KNF, a jej działalnością zajęła się prokuratura. Co ciekawe, jeszcze w 2010 r. Plichtę odwiedzali komornicy, ale tym razem nie całowali klamki. Plichta spłacał już swoje długi. Zapewne dlatego, że AG zaczął wykazywać zyski. Według dokumentów w 2009 r. przy przychodach 1,5 mln zł zarobił na czysto połowę tej kwoty. Plany na 2010 r. były ambitniejsze. Przychody: „około 60 mln zł”, zysk: „około 48 proc. przychodów”. Czy udało się je zrealizować? Rozmach w działalności AG i OLT może sugerować, że z nawiązką. Gwarancji jednak nie ma.
    Przedstawiciel AG przekonuje, że olbrzymie możliwości kapitałowe powiązanych z Plichtami spółek i ich samych (tylko na powołanie w marcu spółki akcyjnej Amber Gold wyłożyli z prywatnej kieszeni 50 mln zł) to efekt „wielkiego sukcesu Amber Gold”. Jak wielkiego? Tego, niestety, nie można się dowiedzieć, bo AG nie składa w KRS sprawozdań finansowych. Gdański sąd wezw

    http://www.pb.pl/2611488,45411,amber...y-przeszloscia
     

  2. #2
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Po pierwsze - to jest temat o liniach lotniczych OLT Express, a nie o ich inwestorze.
    Po drugie - jaki to ma bezpośredni związek z OLT?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!
     

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez goguś Zobacz posta
    Amber Gold: złoty sukces skażony przeszłością


    Kilka lat temu Marcin Plichta był przestępcą i nie miał nic. Dziś, do spółki z żoną, kontroluje Amber Gold i OLT Express.


    Opisany w czwartek przez „PB” Finroyal nie jest jedyną instytucją parabankową, której działalność wzbudza kontrowersje. Kolejny przykład to gdańska spółka Amber Gold (AG), działająca z jeszcze większym rozmachem. Nie tylko kusi „gwarantowanymi" (według oferty) i wysoko oprocentowanymi (nawet 16,5 proc.) lokatami w metale szlachetne (złoto, srebro i platynę) oraz oferuje pożyczki i kredyty, ale też, dzięki liniom lotniczym OLT Express, próbuje podgryzać LOT.
    AG i OLT kontrolowane są przez małżeństwo 28-latków: Marcina i Katarzynę Plichtów. Kapitał ich spółek tylko od listopada 2011 r. do dziś wzrósł o ponad 130 mln zł, a jeszcze w 2008 r. Plichta, używający wtedy nazwiska Stefański, był bankrutem, a na koncie miał jedynie prawomocny wyrok za sprzeniewierzenie pieniędzy klientów innej jego firmy.

    W styczniu 2009 r. małżeństwo Plichtów założyło Grupę Inwestycyjną Ex, która pół roku później zmieniła nazwę na Amber Gold. Spółka początkowo działała jako dom składowy. Status straciła w czerwcu 2010 r. decyzją ministra gospodarki, a powodem był wyrok sądu z Malborka.
    W tym czasie trafiła też na listę ostrzeżeń publicznych KNF, a jej działalnością zajęła się prokuratura. Co ciekawe, jeszcze w 2010 r. Plichtę odwiedzali komornicy, ale tym razem nie całowali klamki. Plichta spłacał już swoje długi. Zapewne dlatego, że AG zaczął wykazywać zyski. Według dokumentów w 2009 r. przy przychodach 1,5 mln zł zarobił na czysto połowę tej kwoty. Plany na 2010 r. były ambitniejsze. Przychody: „około 60 mln zł”, zysk: „około 48 proc. przychodów”. Czy udało się je zrealizować? Rozmach w działalności AG i OLT może sugerować, że z nawiązką. Gwarancji jednak nie ma.
    Przedstawiciel AG przekonuje, że olbrzymie możliwości kapitałowe powiązanych z Plichtami spółek i ich samych (tylko na powołanie w marcu spółki akcyjnej Amber Gold wyłożyli z prywatnej kieszeni 50 mln zł) to efekt „wielkiego sukcesu Amber Gold”. Jak wielkiego? Tego, niestety, nie można się dowiedzieć, bo AG nie składa w KRS sprawozdań finansowych. Gdański sąd wezw

    http://www.pb.pl/2611488,45411,amber...y-przeszloscia
    Zazwyczaj nie jestem zwolennikiem teorii spiskowych ale ta dzisiejsza akcja medialna była takimi grubymi nićmi szyta, że aż się prosi zapytać na czyje zamówienie były te artykuły?
     

  4. #4

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Mateusz!

    Inwestor jest integralnym elementem każdego biznesu i to głównie od niego zależy jaki, i czy w ogóle, ten biznes będzie.

    A drugie pytanie, hmmm, nie rozumiem twojego rozumowania... :-o
     

  5. #5

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Danny,

    artykuł

    http://www.pb.pl/2591271,12273,opies...ws.-amber-gold

    pochodzi z początków kwietnia, gdzie tu dzisiejszy spisek?

    NB. Bohaterowie tych informacji jakoś nie kwapią się do ich negowania...
     

  6. #6
    Awatar Mateusz Janiec

    Dołączył
    Aug 2007
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Antonio!

    Zwróć uwagę na tytuł tematu - opinie i uwagi. Jak ma się do tego wrzucony artykuł o Plichtach?

    Zapytam inaczej - jaki związek mają "skazy przeszłości" właściciela Amber Gold na teraźniejsze funkcjonowanie OLT Express?
    Audi RS7 '16 4.0 TFSI 720KM/800NM.
    Aer Lingus - Simply unbeatable!
    Aer Lingus - This is not just an airline, this is Aer Lingus!
    Aer Lingus - Reaching for new heights!
     

  7. #7
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    dzisiejsza akcja medialna była takimi grubymi nićmi szyta, że aż się prosi zapytać na czyje zamówienie były te artykuły?
    Oczywiście w naszym kraju samolot nie może spaść, musi wybuchnąć termobaryczna bomba. Dziennikarz nie może też dociekać kim jest właściciel sporej instytucji parafinansowej w której spora część polaków lokuje pieniądze - on musi przecież działać na zamówienie. Skan wyroku też na pewno złowrogi PR spreparował.

    BTW - OLT jest odpryskiem w tym artykule i użyty był jedynie po to, aby pokazać jakie pieniądze wypłynęły z AG. Mówię o oryginalnym artykule z PB a nie wtórnych przeżuwkach.
     

  8. #8

    Dołączył
    May 2007

    Domyślnie

    Mateo!

    No właśnie! Opinie i uwagi. Temat rzeka!

    A w artykule "OLT" się pojawiło...

    Sam użyłeś wyrażenia: "skazy przeszłości" właściciela
    Ja poprzez pryzmat faktów, bez oceniania, piszę o perspektywach, a Ty, proponując opcję zerową, tylko o dzisiaj...
     

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez antonioni Zobacz posta
    Danny,

    artykuł

    http://www.pb.pl/2591271,12273,opies...ws.-amber-gold

    pochodzi z początków kwietnia, gdzie tu dzisiejszy spisek?

    NB. Bohaterowie tych informacji jakoś nie kwapią się do ich negowania...
    A jak to się stało, że właśnie dzisiaj był w aż dwóch miejscach na stronie głównej gazeta.pl (w sekcji biznes i w sekcji trójmiasto) pod różnymi tytułami ?? W dodatku z czerwonym logo "nowe"? Pojawił się też na bankier.pl jako nowość mimo, że nic nowego w nim nie było?
     

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Ale co zmieni gadanie i pisanie o przeszłości Plichty? I tak niczego tutaj nie dowiemy się, ani nie ustalimy. Jeśli całe to przedsięwzięcie okaże się przekrętem, to dowiemy się o tym w przyszłości, a wałkowanie teraz sprawy Multikasy czy innych ciemnych spraw z życia prezesa to w tym momencie bezsens. Nikt z nas nie wie nic o kulisach sprawy, póki co linia rozwija się bardzo obiecująco, widać że się starają coś zbudować a nie tylko sprawić pozory działalności. Proszę zauważyć, że dotychczasowe spółki i firemki prowadzone przez pana Plichtę rzekomo niczego nie dokonały. W przypadku OLT Express widać, że działalność ta jest krojona na szeroką skalę: konkretny produkt, konkretne działania (typu likwidacja od razu nierentownych kierunków), konkretne działania dodatkowe typu linia autobusowa oraz planowane przedsięwzięcia jak wypożyczalnia lub punkty sprzedażowe w supermarketach, konkretne działania w zakresie personelu (szkolenia, rozszerzanie liczebności itd), podejmowanie działań w celu wywiązywania się z umów z pasażerami czyli wet lease w przypadku braków we flocie, czy też sama flota. Nikt z nas nie wie jak to wszystko będzie wyglądało za rok, ale pisanie teraz ciągle o przeszłości Plichty jest nudne i niczego nie wnosi, więc chociażby na tym forum darujmy sobie to póki co.
     

  11. #11

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kasjanek Zobacz posta
    Ale co zmieni gadanie i pisanie o przeszłości Plichty? I tak niczego tutaj nie dowiemy się, ani nie ustalimy. Jeśli całe to przedsięwzięcie okaże się przekrętem, to dowiemy się o tym w przyszłości, a wałkowanie teraz sprawy Multikasy czy innych ciemnych spraw z życia prezesa to w tym momencie bezsens. Nikt z nas nie wie nic o kulisach sprawy, póki co linia rozwija się bardzo obiecująco, widać że się starają coś zbudować a nie tylko sprawić pozory działalności. Proszę zauważyć, że dotychczasowe spółki i firemki prowadzone przez pana Plichtę rzekomo niczego nie dokonały. W przypadku OLT Express widać, że działalność ta jest krojona na szeroką skalę: konkretny produkt, konkretne działania (typu likwidacja od razu nierentownych kierunków), konkretne działania dodatkowe typu linia autobusowa oraz planowane przedsięwzięcia jak wypożyczalnia lub punkty sprzedażowe w supermarketach, konkretne działania w zakresie personelu (szkolenia, rozszerzanie liczebności itd), podejmowanie działań w celu wywiązywania się z umów z pasażerami czyli wet lease w przypadku braków we flocie, czy też sama flota. Nikt z nas nie wie jak to wszystko będzie wyglądało za rok, ale pisanie teraz ciągle o przeszłości Plichty jest nudne i niczego nie wnosi, więc chociażby na tym forum darujmy sobie to póki co.
    A co ma zmienić? Natomiast nie oznacza to, że nie wolno tych spraw łączyć czy o nich pisać. Bo one mają ze sobą związek czy ktoś tego chce czy nie i należy o tym wspominać. Nie popadajmy w skrajności.

    A gdybym chciał złośliwie skomentować to ładny rozwój jeszcze niczego nie gwarantuje i nie oznacza, że wszystko jest cacy. Po pierwsze różne są cele inwestowania (choćby takie, aby zuzyć na czysto określony kapitał wyprowadzony z innego podmiotu) a po drugie chyba wszyscy znają model "allegrowy": najpierw sprzedajesz i zdobywasz świetne komentarze, potem zwiększasz obroty i iloć oferowanego towaru ale od któregoś momentu nie masz juz zamiaru jego wysyłania. Klasyka.
     

  12. #12

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Tylko że prowadzenie linii lotniczej to przedsięwzięcie nieco bardziej złożone niż odebranie maila, sprawdzenia konto bankowego, zapakowanie ładunku i zaniesienie na pocztę. Dlatego rośnięcie w siłę i rozwój OLT Express tylko wydłuża bezpieczeństwo korzystania z jego oferty. Owszem, za rok nikt nie wie jak to będzie wyglądać, ale póki co jest mnóstwo ludzi/firm którzy realnie korzystają z oferty przewoźnika. Od nas pasażerów, poprzez pracowników po firmy współpracujące w ramach reklamy (TV), handlingu i in.
     

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez amnesia Zobacz posta
    Tylko że prowadzenie linii lotniczej to przedsięwzięcie nieco bardziej złożone niż odebranie maila, sprawdzenia konto bankowego, zapakowanie ładunku i zaniesienie na pocztę. Dlatego rośnięcie w siłę i rozwój OLT Express tylko wydłuża bezpieczeństwo korzystania z jego oferty. Owszem, za rok nikt nie wie jak to będzie wyglądać, ale póki co jest mnóstwo ludzi/firm którzy realnie korzystają z oferty przewoźnika. Od nas pasażerów, poprzez pracowników po firmy współpracujące w ramach reklamy (TV), handlingu i in.
    Jasne, celowo przekoloryzowałem poprzednio, bo denerwuja mnie hurraoptymistyczne głosy "jest świetnie i po co pisać o AG, o inwestorze, o jego przeszłości itd". Właśnie po to, żeby ludzie mogli sie dowiedzieć o całokształcie sprawy i sami zdecydować, czy chcą korzsytać z usług danej firmy czy nie oraz czy są np. skłonni zaryzykować swoja kase kupując sobie bilety na loty za pół roku.

    A na razie jest wszystko okej - latają, coraz bardziej punktualnie, pasażerowie są generalnie zadowoleni. Widać że reaguja na wtopy szybko. O tym też należy pisać.
     

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marecki2010 Zobacz posta
    Jasne, celowo przekoloryzowałem poprzednio, bo denerwuja mnie hurraoptymistyczne głosy
    Polacy to urodzeni malkontenci. Nic się nie może udać. Nie da się. Kropka.
    szczurwa and gregory3217 like this.
     

  15. #15
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez esbi Zobacz posta
    Polacy to urodzeni malkontenci. Nic się nie może udać. Nie da się. Kropka.
    Wiesz, między malkontenctwem a hurraoptymizmem jest wielka przepaść, więc zamiast popadać ze skrajności w skrajność, wypośrodkuj.
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)
     

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Gdańsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Katowiczanin Zobacz posta
    Wiesz, między malkontenctwem a hurraoptymizmem jest wielka przepaść, więc zamiast popadać ze skrajności w skrajność, wypośrodkuj.
    Proszę o merytoryczne uzasadnienie wypowiedzi.
     

  17. #17
    Awatar Katowiczanin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Katowice

    Domyślnie

    Chodzi mi tylko o realne spojrzenie na sprawę. Owszem - rozwój, powiększająca się flota, mnóstwo krajówek itd. - to wszystko jest na prawdę in plus. Niemniej jednak, są pewne "ciemne" strony związane z przeszłością właściciela firmy. Do każdego z osobna należy rachunek sumienia czy im to odpowiada czy nie. Ja osobiście uważam, że nawet jak ich za rok nie będzie to przynajmniej polatam do tego czasu, ale nazywanie malkontentami ludzi, którzy poddają tę inwestycję z takich czy innych powodów w wątpliwość, jak również generalizowanie na temat przypadłości ogólnonarodowych uważam za przesadę. EOT
    ..::WizzAir::..
    Now We Can All Fly :)
     

  18. #18

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    @esbi: rolą mediów i szeroko pojętych komentatorów branży jest zwracanie uwagi, jak wyżej napisał katowiczanin, na wszystkie aspekty określonej działalności - niezależnie od tego czy Ci się to podoba i jak sobie to nazwiesz. Tutaj w dyskusji wyżej padły głosy, że po co o tym pisać, że jaki jest związek, że to nagonka, prowokacja i bla bla bla. W związku z tym moja odpowiedź - własnie po to, żeby ludzie mieli dostęp do wszystkich informacji, także tych niewygodnych czy budzących wątpliwości. A co potem sobie z tym zrobią i czy i jak to wykorzystają oraz jak to ewentualnie przełozy sie na ich zainteresowanie ofertą tego czy innego przewoźnika - to juz jest ich sprawa.
     

  19. #19
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez esbi Zobacz posta
    Proszę o merytoryczne uzasadnienie wypowiedzi.
    Proszę:
    Cytat Zamieszczone przez esbi Zobacz posta
    Do tej pory nie było żadnej wiążącej informacji nt wypożyczalni samochodów. Na stronie oltexpress.com również żadnej informacji. Więc jak ktoś połączył kupno biletu na lot z wypożyczeniem samochodu to jedynie samemu dokonał spekulacji na ten temat.
    Jak ktoś optymistycznie uwierzył w daty podawane publicznie przez Frankowskiego, to "dokonał spekulacji". Jak ktoś mu nie wierzy z uwagi na przeszłość właścicieli, to "malkontent" (poprzednio "hater"). Tu nie ma co wypośrodkowywać - fakty są faktami, a zapowiedzi tylko zapowiedziami.

    Piotr
     

  20. #20
    ATC
    ATC jest nieaktywny
    Awatar ATC

    Dołączył
    May 2009
    Mieszka w
    HNL/YYZ/KRK/RZE

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    Proszę:Jak ktoś optymistycznie uwierzył w daty podawane publicznie przez Frankowskiego, to "dokonał spekulacji". Jak ktoś mu nie wierzy z uwagi na przeszłość właścicieli, to "malkontent" (poprzednio "hater"). Tu nie ma co wypośrodkowywać - fakty są faktami, a zapowiedzi tylko zapowiedziami.

    Piotr
    A może to zwykła zazdrość. Gość w wiezieniu nie siedział, a że ma łeb do interesów to od razu kanciarz. Jakie to polskie. Prawda jest taka że 99% użytkowników tego forum pracuje na etacie u kogoś i nie ma zielonego pojęcia na czym polega prowadzenie własnego biznesu.
    [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/banner/Torontopilot80.gif[/img][/url]
     

Strona 1 z 11 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •