Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree5Likes

Wątek: [Informacja własna] Plany rozwoju połączeń Zima 2012/2013

  1. #1
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Drzemi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPGD / EPMM

    Domyślnie [Informacja własna] Plany rozwoju połączeń Zima 2012/2013


    Polecamy

    Konferencja OLT EXPRESS

    Dnia 5 czerwca 2012 r. w Gdańsku odbyła się konferencja OLT EXPRESS z wraz z lotem widokowym nad Zatoką Gdańską. Zaprezentowany został nowy Airbus A-320 SP-IAI, który wyprodukowany został 19 kwietnia 2012 r., odbiór maszyny przez OLT EXPRESS nastąpił 25 kwietnia 2012 r, w siatce samolot lata od 8. Maja 2012r.

    Na konferencji zaprezentowano także siatkę połączeń zimowych. Obecnie we flocie OLT EXPRESS lata 12 samolotów Airbus A-320/A-319 oraz 6 samolotów ATR 47/72. Linia planuje przed sezonem zimowy pozyskać dodatkowe 4 A319 oraz 2 A320. Plany linii obejmują zwiększenie częstotliwości połączeń do Katowic (zmiana z samolotu ATR 47/72 na Airbus A-319), Wrocławia (zmiana z samolotu ATR 47/72 na Airbus A-320 – 12 razy dziennie) oraz do Łodzi. Następuje również zmiana lotu do Rzeszowa, który będzie się odbywał przez Warszawę, a nie jak uprzednio przez Katowice. Zostanie przywrócone połączenie Łódź-Wrocław.

    Przedstawiono również podsumowanie: w kwietniu OLT EXPRESS obsługiwało 60 000 pasażerów, a już maju 128 000 pasażerów. Średni SLF za kwiecień wyniósł 62%, natomiast za maj – 71%. Wykonano 72% rejsów punktualnie, 18% rejsów było opóźnionych powyżej 15 minut, a 10% rejsów było opóźnionych poniżej 15 minut. Rozważane jest również rozszerzenie siatki połączeń o takie miasta, jak Lublin i Bydgoszcz.
    Od 15 czerwca linia OLT EXPRESS planuje automatycznie wystawianie faktur, podczas procesu rezerwacji. Zaplanowano ofertę „przeprosi nową” dla osób, którzy czekali na fakturę powyżej 7 dni (szczegóły wkrótce pojawią się na stronie internetowej OLT EXPRESS) oraz odprawę on-line od 15 czerwca. Usprawniono również Call Center – potrojono liczbę stanowisk, a także zatrudniono konsultantów, dzięki czemu obecnie odbieranych jest 76% połączeni przychodzących (dla porównania w ubiegłych miesiącach było ich 46%).

    Wyjaśniono również powód opóźnienia otwarcia wypożyczalni samochodów. OLT EXPRESS nie ma jeszcze punktów obsługi klienta na lotniskach, niezbędnych do załatwienia wszelkich formalności. Obecnie uruchomienie wypożyczalni planowane jest jeszcze na okres wakacyjny.

    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 05-06-2012 o 21:20

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drzemi Zobacz posta
    Od 15 czerwca linia OLT EXPRESS planuje automatycznie wystawianie faktur, podczas procesu rezerwacji.
    Mówiłem Albo w OLT czytają czytają lotnictwo.net.pl

  3. #3
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    Mówiłem Albo w OLT czytają czytają lotnictwo.net.pl
    OLT to ślepe kocię czy jak?

    Po prostu podmienią wreszcie wersję stronki na akceptującą wprowadzanie polskich znaków i z górki.

    Piotr

  4. #4
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    To ja dodam z Q&A że wg deklaracji OLT ok. 36% lotów (o ile dobrze pamiętam) zarabia na siebie (czyli pokrywa koszty operacyjne). Mowa była o zysku rzędu 6-8 kPLN na połączeniu. Mr "czerwone spodnie" przyznał że liczyli na wyższy średni revenue.

    Dobra wiadomość - nie zamierzają zmieniać revenue management na razie, czyli za 99PLN jeszcze polatamy.
    Stoarn likes this.

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i shuttlebus do Kaliningradu! Genialne, biorąc pod uwagę, że do Gdańska nie potrzeba wiz (uproszczone kontrole dla Rosjan), a LOT właśnie z tego kierunku zrezygnował.

  6. #6
    Awatar maciek55

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Do ilu lotów tygodniowo zwiększają GDN-KTW?
    Cieszy rozwój, pytanie ile ta filantropia Amber Gold będzie trwała....oby jak najdłużej
    Silesia Spotters


    Pozdrawiam, Maciek

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No i shuttlebus do Kaliningradu! Genialne, biorąc pod uwagę, że do Gdańska nie potrzeba wiz (uproszczone kontrole dla Rosjan), a LOT właśnie z tego kierunku zrezygnował.
    Do Gdańska wiz nie trzeba. By lecieć gdzieś dalej - wizy jak najbardziej obowiązują.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Z konferencji można wywnioskować,że analiza cały czas pracujepodobnie jak w mojej firmie SLF z miesiąca na miesiąc wzrasta co do informacji o wypożyczalni hmm znowu coś się może przeciągnąć

  9. #9
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hlynur Bjorn Zobacz posta
    Do Gdańska wiz nie trzeba. By lecieć gdzieś dalej - wizy jak najbardziej obowiązują.
    Może to nieco szczególny przypadek, ale lecąc do UK ludzie będą mogli obyć się z jedną wizą. Jakby musieli mieć 2, to by pewnie nigdy OLT nie wybrali, a tak jest szansa
    Stoarn likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Drzemi Zobacz posta
    Wrocławia (zmiana z samolotu ATR 47/72 na Airbus A-320 – 12 razy dziennie)
    12 razy dziennie GDN-WRO na A320? WTF? Chyba miało byc 1 -2 razy dziennie?

  11. #11
    Awatar yeti pilot

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Wczoraj udało mi się lecieć SP-IAI z Krakowa do Gdańska, samolot naprawdę PIĘKNY w środku! Lecz jedna ciekawa rzecz ... dlaczego na ścianie oddzielającej przedział pasażerski od drzwi głównych są namalowane "muchy" (logo linii NIKI)?!
    Drugą dziwną sprawą jest dlaczego samoloty OLT stoją między lotami przy terminalu 2-2,5h?
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

  12. #12
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Danny Zobacz posta
    12 razy dziennie GDN-WRO na A320? WTF? Chyba miało byc 1 -2 razy dziennie?
    12X dziennie na A320 ale WAW -WRO

    Naklepane ze sprytnofonu

  13. #13
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Ale chyba chodzi o to, że 6 x WAW-WRO oraz 6 x WRO-WAW, tak? Aktualnie jest 5, czyli dodadzą jedno.

  14. #14
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FighterMan Zobacz posta
    Ale chyba chodzi o to, że 6 x WAW-WRO oraz 6 x WRO-WAW, tak? Aktualnie jest 5, czyli dodadzą jedno.
    Tak.
    no risk, no fun ;D


  15. #15

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Hlynur Bjorn Zobacz posta
    Do Gdańska wiz nie trzeba. By lecieć gdzieś dalej - wizy jak najbardziej obowiązują.
    Vide co napisał michastrain, a poza tym - jak będą lecieć z Gdańska do strefy Schengen, to jak to będzie wyglądało w praktyce? Czyżby nie będzie jednak mniej upokarzająco i najprościej, w porównaniu z innymi metodami wydostania się z KGD do Schengen strefy?

    Wylatują będąc w strefie Schengen, przylatują na lotnisko przeznaczenia do strefy Schengen

    Wizę nadal będą potrzebowali, ale ponieważ na przejściu granicznym w Gronowie (PL) nikt nie będzie miał nad tym władzy, wyobrażam sobie, że nikt im tej wizy nie sprawdzi, tak?

    W Gdańsku Straż Ochrony Lotniska, w porcie przylotu - całkowity brak kontroli.

    Czy SOL będzie nadawał SG, żeby przy bramce odlotowej sprawdzili?

    Więc jak, na własne ryzyko, tak jak nas obecnie nikt nie sprawdza z dowodu, który trzeba mieć?

  16. #16

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Z tego co zanotowałem z konferencji:
    LF w kwietniu na poziomie 62%, w maju 71%. Czyli wygląda na to że Gdańsk i Warszawa mocno się trzymają na większości rejsów dzięki czemu kursy nowe i te pomiędzy mniejszymi miastami nie zaniżają ogólnego LF aż tak tragicznie.
    Co istotne - już 72% rejsów o czasie, 18% powyżej 15 minut opóźnienia.
    Faktury i odprawa online do 15. czerwca.
    Wypożyczalnie nie uruchomione choćby z braku POKów na lotniskach. W Gdańsku ruszy jeszcze być może na wakacje.
    Zagraniczne rejsy to w tej chwili 3-5% sprzedaży. Póki co się nie obawiają, ponieważ do uruchomienia rejsów jest jeszcze dużo czasu i zdają sobie sprawę że w rynku LCC połączenia zaczynają się sprzedawać dużo później. Czyli czekają na rozwój i obserwują.
    Być może po wakacjach prezentacja siatki na sezon letni'13.

    IMHO - połączenie busowe z Kaliningradem - pomysł rewelacyjny.
    Ciekawy tylko jestem jak będą wyglądały rozkłady dla ATR. Jak rozumiem, przy dwóch rejsach loty rano i wieczorem a przy jednym kurs południowy. Ciekawy jestem czy nie rozważają aby czas wolny zagospodarować może na jakieś "krótkie czartery" w miejsca znane typu Berlin, Praga czy Wiedeń?

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yeti pilot Zobacz posta
    Wczoraj udało mi się lecieć SP-IAI z Krakowa do Gdańska, samolot naprawdę PIĘKNY w środku! Lecz jedna ciekawa rzecz ... dlaczego na ścianie oddzielającej przedział pasażerski od drzwi głównych są namalowane "muchy" (logo linii NIKI)?!
    Dlatego jest mucha bo samolot był zamawiany przez Fly NIKI, ale ci z niego zrezygnowali i tym sposobem trafił do OLT, niemniej jakieś elementy pozostały.

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    RKV

    Domyślnie

    Od kiedy będzie można kupować bilety na loty krajowe w zimie 2012/13?

  19. #19
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Jeszcze z mniej oficjalnych już rozmów - nie ma w w chwili obecnej w planach pozyskania szerokokadłubowca, rozważana jest zasadność latania na charterach.
    no risk, no fun ;D


  20. #20

    Dołączył
    Dec 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Czyżby chartery nie były dochodowe?

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •