Strona 10 z 44 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 181 do 200 z 880
Like Tree407Likes

Wątek: OLT Express zawiesił loty i sprzedaż biletów. Bankructwo.

  1. #181
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez kamyk Zobacz posta
    To czemu do cholery nie lata jak było takie świetne ?
    Bo nie ma lunchu za darmo, nawet lunchu z 3* Michelina.
    Cytat Zamieszczone przez vell800 Zobacz posta
    A mi się wydawało, że prezesa spółki poznaje się po tym jaki wynik finansowy zrobi. W przypadku OLT, spółka de facto zbankrutowała po 4 miesiącach działalności operacyjnej. Nie wiem dlaczego oceniacie po wyglądzie przestrzeni pasażerskiej, ilości sprzedanych biletów za grosze, catering i ubiór CC.
    Frankowski nie był prezesem, jeśli odpowiadał za wynik, to tylko służbowo i to pod warunkiem, że tak się z prezesem umówił i tylko w umówionym zakresie.

    Jeszcze raz pytam - kiedy MP przestał być prezesem OLT?

    Piotr

  2. #182
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wieslaw Zobacz posta
    A mi najbardziej z rozkładu żal zapowiadanych na październik lotów z BZG do LGW. Straszna nędza jeśli chodzi o loty z PL do Gatwick, kiedyś był BA z Poznania, a teraz, AFAIK, tylko Easyjet z KRK - za daleko dla mnie.
    No nie rób sobie jaj, że łatwiej Ci 150km w PL zasuwać po czymś na wyrost nazwanym drogą krajową, niż 60mil w UK na lotnisko pojechać po M25...

  3. #183
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Przypomnę swój wczorajszy post - jakby ktokolwiek z Was miał tak rozpisany biznes plan jak OLT i go realizował tak jak oni dość ściśle (raczej nigdy tego nie potwierdzimy, ale poza koniecznością dłuższego leasingu starych ATR większość rzeczy im wychodziła operacyjnie), to padłby tak samo jak Frankowski. Skoro inwestor zaakceptował głośno omawiane tutaj ujemne bilanse w dwóch pierwszych latach, a później z dnia na dzień wycofał się po czterech miesiącach, to możemy tylko przywołać jedno z wieeelu hasełek Amber Gold - "Finanse najwyższej próby".
    Frankowski mogl sie po prostu nadziac na zmiane regul gry w trakcie rozgrywki. I to nie ogolno-rynkowa, na ktora powinien byc przygotowany, ale wlasnie wynikajaca z odgornego planu inwestora, ktorego z poczatku mogl nie znac. Watpie, ze gdyby byl swiadom, ze biznes jest z gory skazany na niepowodzenie, to firmowalby to swoim nazwiskiem.
    Ostatnio edytowane przez wegi ; 27-07-2012 o 00:25
    STYRO likes this.
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  4. #184
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta

    Radzę też poczekać z oceną Frankowskiego. Operacyjnie OLT był lepszy od "narodowych" i świetny jak na start-up. Powody wydają się być czysto finansowe i nie wiadomy jest zakres jego odpowiedzialności w tym względzie.

    Piotr
    I to jest wg mnie jedno z dwóch, najciekawszych pytań związanych z OLT.
    A jakie on miał stanowisko? Czy przypadkiem nie Dyrektor Zarządzający? Jeśli tak, to do jego obowiązków należało ogarnięcie całości przedsięwzięcia, a nie tylko dopilnowanie, żeby arbuz wyleciał o czasie z odpowiednim zapasem tortilli. Ciekawe jest pytanie, czy on naprawdę zarządzał, czy też on jakieś czynności wykonywał, a kto inny pociągał za sznurki. Czy tak, czy tak, jego osiągnięcia w tym przedsięwzięciu chwały mu nie przyniosą.
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  5. #185

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Frankowski mogl sie po prostu nadziac na zmiane regul gry w trakcie rozgrywki. I to nie ogolno-rynkowa, na ktora powinien byc przygotowany, ale wlasnie wynikajaca z odgornego planu inwestora, ktorego z poczatku mogl nie znac. Watpie, ze gdyby byl swiadom, ze biznes jest z gory skazany na niepowodzenie, to firmowal by to swoim nazwiskiem.
    hmmm... lektura pierwszej lepszej ksiazki o zarzadzaniu linia lotnicza moglaby mu podpowiedziec, ze to co sie tam dzieje nie ma nic wspolnego z efektywnym i rentownym prowadzeniem biznesu zakladajac nawet dwuletnie zewnetrzne fiansowanie. Stroje CC? Nocowania? Samoloty patynujace sie na plycie? C'moooon

  6. #186

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Piotr uderza w czułą stronę. Piotrek, MP przestał być prezesem zaraz po tym jak z pobliskiego sklepu zniknęły najdroższe walizki.

  7. #187

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Kielce

    Domyślnie

    najbardziej szkoda mi wspaniałych ludzi, którzy tworzyli tę linie, tzn. pilotów oraz stewardes. Są to naprawdę doskonali ludzie, którzy sprawiali że latanie tymi liniami było przyjemnością.
    Pozdrawiam
    Hothead.

  8. #188
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Bo marnowali gigantyczną ilość forsy! Na to założę osobny wątek, żeby każdy ze swych obserwacji wypisywał jak Grupa OLT marnowała bezsensownie kasę.

    Może się przyda kiedyś...

    ....
    Tak to prawda. Ale z drugiej strony to był koszt wchodzenia na rynek. Ja nie wiem ilu z Was kiedykolwiek wprowadzało cokolwiek na rynek - ja miałem kilka takich "epizodów" - zawsze musisz płacić frycowe, za "murzynski wypas", Dla mnie strategia była prosta i - w sumie - intuicyjnie zrozumiała:
    1. Jeszcze nikomu się nie udało zbudować polskiej nowej linii
    2. Wszyscy brali się za to od strony kosztów
    3. My zabierzemy się od strony ruchu
    4. Zrobimy wypas i ludzie zaczną się przesiadać na samoloty zamisast spędzać życie w autach
    5. Miernikiem sukcesu będzie liczba przewiezionych
    6. Jak rozkręcimy przewozy, samoloty będą latać pełne, choć pod kreską, to sprzedamy spółkę jako "rokującą wielkie nadzieje", może branżowemu, może M&A z może IPO
    Tylko pomiędzy 4 i 5 zabrakło kasy. Jak się chce bawić w chickena to trzeba mieć jaja i zaplecze
    wegi, sprajt2, PeK and 5 others like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  9. #189

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pR0SiAczek Zobacz posta
    No nie rób sobie jaj, że łatwiej Ci 150km w PL zasuwać po czymś na wyrost nazwanym drogą krajową, niż 60mil w UK na lotnisko pojechać po M25...
    1. Po UK nie poruszam się autem, a taksówki na tych dystansach parę złotych kosztują. Do Gatwick z jest zachodu lepszy dojazd niż do Heathrow - bo bezpośrednio pociągiem. Pod tym względem to czasem lepiej do Birmingham pojechać niż do LHR.

    2. W Polsce mam, że tak powiem, interesy życiowe rozsiane, i pasuje mi BZG i POZ, a także GDA i WAW/WMI (uwaga: autostrady, odpowiednio A1 i A2).

    Z *mojej* perspektywy Gatwick brakuje jako cholera i OLT miało pasować idealnie....

  10. #190
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    (...)
    4. Zrobimy wypas i ludzie zaczną się przesiadać na samoloty zamisast spędzać życie w autach
    5. Miernikiem sukcesu będzie liczba przewiezionych
    (...)
    Tylko pomiędzy 4 i 5 zabrakło kasy. Jak się chce bawić w chickena to trzeba mieć jaja i zaplecze
    Ale czy mieli na to wpływ, że AG nie dogada się z bankami? W sumie pod kreską zapowiadali 24M.. A AG "gwarantowało" gotówkę... Nie poszło jednak tą drogą, niczym "pies Saba"..

    Cytat Zamieszczone przez wieslaw Zobacz posta
    (...)Do Gatwick z jest zachodu lepszy dojazd niż do Heathrow - bo bezpośrednio pociągiem. Pod tym względem to czasem lepiej do Birmingham pojechać niż do LHR.(...)
    No nie pisałeś jaki to zachód, ale większe szanse na BHX (ściagające całe Midlands) niż LGW konkurujące z kilkoma lotniskami...

  11. #191

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nrm Zobacz posta
    Z wybiórczej. Był dzisiaj tekst w którym wszystko było poplątane i pomieszane...
    Generalnie przez ostatnie dwa dni media (przynajmniej internetowe - do innych nie mam dostępu) w sprawie OLT przechodziły same siebie. Myślę że wątek o bzdurach mógłby się powiększyć o kilka ładnych kwiatków. Ale wiadomo, jak coś się zmienia dynamicznie to i treść jest z niedociągnięciami :-)

    W kwestii czarterów - jak widzę na stronie WRO - krajówki odwołane ale Burgas i Hurghada nadal planowe. Piątek niestety będzie gorący.

  12. #192
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    A co z OLT Express Germany? Przecież oni tez należą do ambera.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #193
    Awatar wegi

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    epby

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalFilipKowalik Zobacz posta
    hmmm... lektura pierwszej lepszej ksiazki o zarzadzaniu linia lotnicza moglaby mu podpowiedziec, ze to co sie tam dzieje nie ma nic wspolnego z efektywnym i rentownym prowadzeniem biznesu zakladajac nawet dwuletnie zewnetrzne fiansowanie. Stroje CC? Nocowania? Samoloty patynujace sie na plycie? C'moooon
    Akurat stroje CC brzmia dosc smiesznie w tym zestawieniu

    Dalej bede twierdzil, ze Frankowski samobojca nie jest. Po tak spektakularnym krachu, roboty w tej czesci swiata moze juz nie znalezc...
    zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
    ostatnia aktualizacja 6.03.2011

  14. #194
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Czyzby Yap został? Przerzucą samoloty na charter? Nie rozumiem, skoro odwołali już wszystko to dlaczego chartery latają i są planowe? Nie mogę się połapać

  15. #195
    PeK
    PeK jest teraz aktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    A jakie on miał stanowisko? Czy przypadkiem nie Dyrektor Zarządzający? Jeśli tak, to do jego obowiązków należało ogarnięcie całości przedsięwzięcia, a nie tylko dopilnowanie, żeby arbuz wyleciał o czasie z odpowiednim zapasem tortilli. Ciekawe jest pytanie, czy on naprawdę zarządzał, czy też on jakieś czynności wykonywał, a kto inny pociągał za sznurki. Czy tak, czy tak, jego osiągnięcia w tym przedsięwzięciu chwały mu nie przyniosą.
    Chwały nie przyniosą i może mieć problem w kontynuacji kariery w firmach stabilnych, choć niekoniecznie. Ale ja piszę o odpowiedzialności. MD spoza zarządu ma obowiązki i odpowiedzialność taką, jaką mu ten zarząd wyznaczy. Sugeruję poczekać na szczegóły. Hipoteza Witka Z jest najbardziej prawdopodobna na podstawie wiedzy jaką teraz mamy.

    Po prostu nawołuję, by nie lać na lewo i na prawo jeśli nie mamy dostatecznych informacji.

    Piotr
    aisle seat likes this.

  16. #196
    Awatar avda

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Bo chartery to inna firma i one przynoszą zyski. Poprostu umarła cześć z długich ogrodów w Gdańsku a Yes Airways żyje dalej i ma sie dobrze.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  17. #197

    Dołączył
    Mar 2011
    Mieszka w
    Vienna, Austria, Austria

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez avda Zobacz posta
    A co z OLT Express Germany? Przecież oni tez należą do ambera.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Były informacje w niemieckich mediach, że Pani Prezes również na gwałt "szuka inwestora", bo AG jest puste.

    Śmieszne doświadczenie, obserwować upadek linii lotniczej praktycznie na żywo.

    Ale dla każdego który umie dodać 2+2, ich działania były jawnym paleniem hajsu.

    Czułem i napisałem że to się stanie dzisiaj, ale fanboje jeszcze próbowali kąsać

  18. #198
    Awatar l410driver

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dzisiejsza scena z Krakowa. Na rejs KRK-SZZ przychodzi personel pokładowy OLT. Paxy czekają w komplecie. Stewka od gościa w check in dowiadują się, że rejs jest odwołany. Dziewczyna dzwoni gdzieś (do swojej koordynacji?) i w połowie rozmowy zaczyna płakać. Dowiedziała się, że od jutra jest na urlopie bezpłatnym.
    Słyszałem, że w Szczecinie była podoba sytuacja. Lotnisko odprawiło paxów i wieźli ich już na samolot OLT. A załoga na to, że oni nie lecą do Katowic tylko do Danii odstawić samolot do leasingodawcy.
    Po prostu brak słów...
    Natana and pbciderek like this.

  19. #199
    Awatar pR0SiAczek

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dataflow Zobacz posta
    (...)Czułem i napisałem że to się stanie dzisiaj, ale fanboje jeszcze próbowali kąsać
    Wczoraj po newsie o kasacjach rzuciłem w gronie współpracowników, że dobrze się stało, że w piątek wracają samochodem z WAW do SZZ, a nie OLT za którym wstępnie optowałem... Ale to co dziś/wczoraj się dzieje to jest niczym upadek Lehmann Brothers na żywo w londyńskim City :/

  20. #200
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez wegi Zobacz posta
    Tylko pomiędzy 4 i 5 zabrakło kasy. Jak się chce bawić w chickena to trzeba mieć jaja i zaplecze
    Tylko czemu kurczę ktoś uwierzył facetowi że jego złote mambo dżambo to będzie dobre zaplecze. Błąd był tu. Ta działalność nawet jeżeli prowadzona tak jak MP deklaruje to jest jak kasyno. A jak przestanie iść w kasynie to się z niego wychodzi albo pożycza od smutnych panów.

    Cytat Zamieszczone przez l410driver Zobacz posta
    Dzisiejsza scena z Krakowa. Na rejs KRK-SZZ przychodzi personel pokładowy OLT. Paxy czekają w komplecie. Stewka od gościa w check in dowiadują się, że rejs jest odwołany. Dziewczyna dzwoni gdzieś (do swojej koordynacji?) i w połowie rozmowy zaczyna płakać. Dowiedziała się, że od jutra jest na urlopie bezpłatnym.
    Ich najbardziej mi żal. Nie ich powinnością było rozkładać model biznesowy na kawałki.

Strona 10 z 44 PierwszyPierwszy ... 8 9 10 11 12 20 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 09-11-2012, 21:00
  2. 12-09-2012, 20:30
  3. 11-09-2012, 21:50
  4. 30-08-2012, 11:04
  5. 26-08-2012, 14:39
  6. 10-08-2012, 10:35
  7. 09-08-2012, 15:29
  8. 09-08-2012, 15:17
  9. 07-08-2012, 19:43
  10. 07-08-2012, 17:13
  11. 07-08-2012, 15:47
  12. 07-08-2012, 15:38
  13. 06-08-2012, 10:20
  14. 05-08-2012, 23:04
  15. 04-08-2012, 15:50
  16. 04-08-2012, 12:04
  17. 04-08-2012, 01:14
  18. 03-08-2012, 21:15
  19. 03-08-2012, 11:31
  20. 03-08-2012, 10:16
  21. 03-08-2012, 09:57
  22. 02-08-2012, 22:48
  23. 02-08-2012, 16:30
  24. 02-08-2012, 12:06
  25. 01-08-2012, 20:34
  26. 01-08-2012, 13:42
  27. 01-08-2012, 13:15
  28. 01-08-2012, 01:14
  29. 01-08-2012, 00:25
  30. 31-07-2012, 23:36
  31. 31-07-2012, 18:18
  32. 31-07-2012, 08:25
  33. 30-07-2012, 20:44
  34. 30-07-2012, 17:00
  35. 30-07-2012, 08:11
  36. 30-07-2012, 00:58
  37. 29-07-2012, 15:58
  38. 29-07-2012, 15:46
  39. 29-07-2012, 12:37
  40. 29-07-2012, 12:15
  41. 29-07-2012, 09:59
  42. 29-07-2012, 01:56
  43. 29-07-2012, 00:34
  44. 28-07-2012, 22:11
  45. 28-07-2012, 19:53
  46. 28-07-2012, 19:32
  47. 28-07-2012, 15:12
  48. 28-07-2012, 12:50
  49. 28-07-2012, 11:57
  50. 28-07-2012, 09:52

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •