Strona 23 z 44 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 33 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 441 do 460 z 866
Like Tree386Likes

Wątek: OLT Express zawiesił loty i sprzedaż biletów. Bankructwo.

  1. #441
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Nie, absolutnie mu się nie opłacało. Ale jeszcze bardziej nie opłacało się postawić samoloty na kołkach i powiedzieć "ja pie, nie latam". Tak samo, jak rolnikowi czasem nie opłaca się sprzedać truskawki po 5gr, a maliny po 10gr. No, ale alternatywą jest nie wziąć kasy w ogóle.
    Parkowanie samolotów żeby ściąć nadoferowanie to nic nadzwyczajnego.
    Albo nazywamy fakty po imieniu, albo sypiemy demagogią jak thewho pisząc o przenoszeniu polityki sprzedażowej z OLT do LO żeby przekrzyczeć zmianę polityki LO ostatnich miesięcy na politykę LO wcześniejszych lat.

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    PS. Niektórzy z rolników wysypują owoce pod różnymi agencjami/urzędami jak jest za tanio. Ale wtedy sprzedają inni. Gdybyś zajrzał do wątków obok (o LOT), zobaczyłbyś, że LOT/EuroLOT oddając także tutaj, mógłby powoli gasić światło...
    Oddając co?

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Zawsze myslalem, ze podstawa kazdej dzialalnoscie jest to aby "oplacalo sie jeszcze bardziej". Reszte w temacie napisali koledzy powyzej.
    Czytałeś może wyniki finansowe LO z ostatnich lat?
    GoldenDave likes this.

  2. #442
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Latanie za 99zl to biznes roku a latanie za kilkaset zl i mowienie, ze to sie oplaca to demagogia...
    L4 zastanow sie o co Ci chodzi.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 29-07-2012 o 18:26

  3. #443

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    No cóż, jestem odprawiony na jutrzejszy lot KTW-WAW a w samolocie są dostępne prawie wszystkie miejsca. Bilet kosztował 225 OW kupiony wczoraj. Cena biletu ma się nijak do sprzedanych miejsc ... to są po prostu najtańsze bilety Economy Saver. O są dostępne na 30 dni powyżej. Wcześniej były na 14. Trzeba się odkuć - ale tym sposobem będą zaś wozić powietrze a potem biadolić, że są straty. Lepiej zawsze małymi łyżeczkami - wiadrami to tylko krótkoterminowo.
    No i voila...

  4. #444
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Latanie za 99zl to biznes roku a latanie za kilkaset zl i mowienie, ze to sie oplaca to demagogia...
    L4 zastanow sie o co Ci chodzi.
    Czy Lot sprzedawał 50% miejsc za 99 a resztę w pakietach o 50 pln wyżej? Nie, była to mocno ograniczona opcja, na zasadzie jak tu pisano - lepiej tak niż w ogóle.
    Do tego, sprzedawano bez kuriozalnej "opłaty za sprzedanie", przez co nawet jeśli taryfa była wyższa, to całkowity koszt nie przekraczał psychologicznej bariery u kupującego i nie powodował zastanawiania się "WTF, za co ja płacę".
    LO widocznie liczy, że parę miesięcy akcji marketingowej z innej kasy napędzi im klientów, których nie potrafili zdobyć przez lata, co jest dość odważną strategią. I dobitnie pokazuje, że jedyną ich przewagą konkruencyjną jest to, że są, i tyle.

  5. #445
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @L4 - Bo tak jest - są i tyle. Ustalmy, że LOT+ELO nie mają elastyczności podażowej i kosztowej. Ustalając ceny na poziomie szybkiego odkucia się skonsumują ruch z górnej półki i oleją ten z dolnej, bo i tak go nie przewiozą (znaczy się nie zapewnią podaży LOT+OLT). Jeśli przedobrzą, to spadnie im LF. Jeśli trafią w górną półkę na poziomie ich zdolności podażowej (tej części przeznaczonej dla ruchu lokalnego), to się odkują. W ich sytuacji to jedyna strategia zapewniająca odkucie się.

    Niskie taryfy dla KTW i KRW w okresie walki z OLT, to była patologia - albo ktoś nie przemyślał albo system pricingowy jest chory albo ktoś wydumał jakiś powód marketingowy.

    Piotr
    thewho likes this.

  6. #446
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    Podstawową różnicą jest to, że kreując ten pieniądz masz legiony nadzorców nad sobą, restrykcje współczynników wypłacalności, pokrycia kapitałem wg trzech standardów bazylejskich itp. A nie koko-dżambo - wpłacił frajer na rok to wyciągamy mamonę i do kasyna.
    Przepraszam za OT ale skąd w takim razie wziął się kryzys bankowy w USA i potem łańcuchowo na świecie? Gdzie byli nadzorcy systemu bankowego w USA i te czynniki o których mówisz. Jeden bank Lehman Brothers i dalej już poszłoooooo.

    Nie bronię AG. nie trzymam u nich złota ale pisania o tym jak to banki są cudowne i bezpieczne nie zdzierżę.
    Don Corleone likes this.

  7. #447

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    wawa

    Domyślnie

    Odkucie sie?
    Spójrzmy na to inaczej: na rynku byli gracze próbujący ledwo związać koniec z końcem i walczący z ryzykiem upadłosci. Czy mieli dobre czy złe podejscie to inna sprawa. I nagle wszedł nowy gracz, który wyniki finansowe miał w nosie. OLT otwierał trasy sensowne i totalnie bezsensowne bo postanowił na zywca sprawdzić czy beda pasażerowie i zrobić sobie taki PR. Potem pewnie by podnosił ceny i zamykał sprawdzajac jak zareaguje pospólstwo. To scenariusz zakłajacy, że Panowie z OLT mieli jakiś scenariusz (osobiście watpię, żeby mieli scenariusz biznesowy ale przyjmijmy że tak było).

    Teraz dotychczasowi gracze próbują poprostu nie tracic. Grupa religijana zwana "czemu nikt juz nie płaci za mój bilet" oraz pogrobowcy OLT juz ich atakuja. ;-) Troche mogli poczekać ale może juz słabo stoją z kasą bo kopiowanie cen OLT to była droga zabawa.
    Z tych 2 tylko Eurlotot będzie zainteresowany pewna rozbudową siatki i wykorzystaniem testów OLT. Ma na to szanse bo w dobrym układzie może dośc łatwo zwiekszyc flote biorac Dashe i zostawiajac więcej ATR. Wymaga to troche kasy i załóg ale da się zrobić jesli będzie w tym zysk operacyjny.

    Inna sprawa to czy da sie zbudowac na kraju model pricingowy podobny do tego w LCC. Tani bilet + wszystko płatne. Na częśc PAX działa to znakomicie. ;-)))

    Ze swojej strony jestem jednak sceptyczny co o sensu połaczeń P2P na trasach gdzie można dojechac pociągiem ok 3h do centrum. Osobiście uwazam to za bezsens ale może część PAX traktuje to jako przygode albo potwierdzenie pozycji społecznej. Jak dotąd na krótkich trasach zdecydowanie przeważał transfer a jedynie na dłuższych P2P.



    Umówmy się żeby zarabiać

  8. #448
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Wątek zdominowali żałobnicy ubolewający nad tym, że dobry OLT przestał wozić naród z gór nad morze po 99 PLN, a zły LOT podniósł ceny biletów. Żałobnicy nie biorą pod uwagę tego, że na dzień dzisiejszy nie wiadomo, kto dotował bilety po 99. Nie wiadomo bowiem, czy OLT Express Regional zwróci kasę tysiącom ludzi, którym odwołano loty, ani też kto pokryje straty tej firmy. Żałobnicy skupiają się na tym, że OLT był dobry, a LOT jest zły. Przypominam zatem, że LOT i Eurolot to są przedsiębiorstwa. A w Wikipedii mamy taką oto definicję przedsiębiorstwa:
    Przedsiębiorstwo (lub inaczej jednostka gospodarcza) – wyodrębniona prawnie, organizacyjnie i ekonomicznie jednostka, prowadząca działalność gospodarczą. Najczęściej definiowanym celem działalności przedsiębiorstwa jest osiąganie zysku poprzez zaspokajanie potrzeb konsumentów.
    Myślę, że dobrym przykładem jest sprzedaż stali. Piec martenowski w hucie raz włączony pracuje ciągle przez 20 lat i codziennie produkuje taką samą ilość stali. Handlowcy starają się tą stal sprzedać jak najdrożej, ale cenę wyznacza popyt. Jeśli popytu nie ma to codziennie obniżają cenę, bo trzeba sprzedać to co huta wyprodukowała. A jeśli popyt jest, to codziennie podnoszą cenę, bo ilość towaru jest codziennie taka sama i jeśli można go sprzedać drożej to go drożej sprzedają. Tak samo jest w linii lotniczej, która ma swoje samoloty, ma rozkład i codziennie ma taką samą ilość biletów do sprzedania. Gdy nie było popytu (bo OLT sprzedawał nie wiadomo przez kogo dotowane bilety po 99), to LOT aby zapełnić samoloty obniżał ceny. Gdy pojawił się popyt (bo pewnego dnia OLT przestał wozić naród po 99) to LOT mając ograniczoną ilość miejsc do sprzedania, zaczął je sprzedawać coraz drożej zaspokajając potrzeby klientów i dążąc do osiągnięcia zysku. A zatem LOT zachował się w sposób książkowy, a za spadek i teraz wzrost ceny biletów, odpowiada OLT. Proste, prawda?
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  9. #449

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    @vfrrider

    Masz rację. Tylko, że jeśli ceny na trasach krajowych w LOT i Eurolot wzrosną na stałe do poziomu, przy którym podróż samolotem staje się droga dla przeciętnego Polaka, to popyt znacząco spadnie. I koło się zamyka. Społeczeństwo znów uzna, że samoloty są 'tylko dla najbogatszych'...

    Cóż, czas pokaże i nikt z nas na to nie ma wpływu.
    Maciek RS likes this.

  10. #450
    Awatar vfrrider

    Dołączył
    Sep 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luk@s Zobacz posta
    Masz rację. Tylko, że jeśli ceny na trasach krajowych w LOT i Eurolot wzrosną na stałe do poziomu, przy którym podróż samolotem staje się droga dla przeciętnego Polaka, to popyt znacząco spadnie.
    Ale misją LOT i Eurolotu nie jest zapewnienie cen akceptowalnych dla przeciętnego Polaka. Ich celem jest zarabianie pieniędzy. Teraz dzięki OLT odbyli cenną lekcję i powinni wiedzieć, po jakich cenach na jakich trasach powinni latać. Jeśli jakaś NORMALNA firma z NORMALNYM finansowaniem i NORMALNYM biznes planem uzna, że można zarobić pieniądze na trasach, na których OLT miał dobre obłożenie, to w krótkim czasie na polskim niebie pojawi się nowy gracz. Teraz od LOTu i Eurolotu zależy, czy jakikolwiek nowy gracz znajdzie tu poletko do obrobienia z potencjałem zysków.
    Żyje się po to, by latać na moto i czasem dla śmiechu postrzelać z wydechu :-)
    My flight memory słaba jest, ale pewnie 500 flights odbyłem :-)

  11. #451

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Wenus

    Domyślnie

    vfrrider: jako osoba mieszkająca w regionie - czyli korzystająca z lotniska tradycyjnie olewanego przez LOT, mam do PLL nieco inne podejście. Owszem, linia jest od tego aby zarabiać. Tylko że przed pojawieniem się OLT ciężko było skorzystać z jej usług na trasach krajowych jak też międzynarodowych. Co więcej, od kilku lat ta firma nie wypełniała swojej misji i musiałem do niej dopłacać ze swoich podatków nawet jeśli nie miałem szans aby z jej usług skorzystać.
    W przypadku OLT też jej straty musiałem opłacić poprzez zabookowane i niewykorzystane bilety, różnica tylko taka że w ciągu trzech miesięcy działania dane mi było skorzystać z jej usług.

    OLT Express polubiłem dlatego, że swoją niszę widziała w rozwoju rynku lotniczego - sporej dostępności poprzez dużo kierunków i rotacji. PLL, Eurolot, jak też dominujące w regionach Wizz i Ryanair swoją niszę widzą w ograniczaniu dostępności i podwyższaniu cen. Trochę to nie rozwojowe...

  12. #452
    Awatar tigga

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    GDN

    Domyślnie

    Jarosław Frankowski, dyrektor zarządzający upadłej linii, podczas konferencji prasowej w ostatnią środę zapytany, komu może zależeć, aby OLT Express Regional zniknął z rynku, wymienił Komisję Nadzoru Finansowego, która jego zdaniem mogła działać na zlecenie LOT-u (!) oraz amerykański fundusz inwestycyjny Indigo Pacific Partners LLC, który jest współwłaścicielem Wizz Aira, największej niskokosztowej linii lotniczej w naszym regionie. Indigo zainwestował w Wizz Aira 25 mln dolarów, tym samym umacniając pozycję linii na regionalnym rynku
    O Żydach chyba zapomniał...

    Cytat Zamieszczone przez elza030 Zobacz posta
    wczoraj właśnie był korek na zjeździe z A1 w stronę Gdańska
    A dzisiaj w drugą stronę. Znaczy huzia - potrzebne lotnisko we Władku, oczywiście za 99 PLN ze Zduńskiej Woli

    Cytat Zamieszczone przez pasazernagape Zobacz posta
    Przepraszam za OT ale skąd w takim razie wziął się kryzys bankowy w USA i potem łańcuchowo na świecie? Gdzie byli nadzorcy systemu bankowego w USA i te czynniki o których mówisz.
    Jak pisałem - w okresie prosperity nadzór został praktycznie zepchnięty do pasywnej roli. Nie czuję dokładnie uwarunkowań USA ale w moim odczuciu był on niestety przedłużeniem ręki Bush'a. Spadek konkurencyjności amerykańskiej gospodarki i fiasko koncepcji gospodarki postprodukcyjnej postanowiono zalepić najprostszym ibupromem w postaci konsumpcji. Nie było by problemu Lehman czy subprime lending gdyby Fed drastycznie nie obciął właśnie minimów rezerw. Rynek zalała gotówka która szukała coraz to nowszych sposobności do zarobku, stąd patologie.

    W odróżnieniu od Fed polski nadzór załapał tylko czasowego śpiocha. Wszyscy pamiętają wojenki z RPP o stopy procentowe i jak niewiele z nich wynikło. Koniunktura na rynku dawała argumenty bankowym kowbojom i sam się dziwiłem jak mogą być tolerowane hipoteki na 130% czy niektórzy gotówkowi harcownicy. Szczytem bezczelności była hipoteka na oświadczenie o dochodach ale tutaj jegomoście dostali już po łapach. Teraz nadzór z kolei nadrabia tamten okres sypiąc rekomendację za rekomendacją, co IMO dobre nie jest bo przechodzenie ze skrajności w skrajność tylko generuje ofiary.

    Ale i tak patrząc na powyższe to mały pikuś w porównaniu z inżynierią w USA....

    Aha - zauważ że czym innym jest bank a czym innym nadzór bankowy. Nigdzie nie pisałem że banki są OK, zawsze tam znajdą się "błyskotliwi" sprzedawcy których horyzont sięga tylko najbliższej premii i już jedną spektakularną glebę w ich wykonaniu miałem okazję obserwować z bliska.

  13. #453
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leonid Zobacz posta
    Odkucie sie?
    Spójrzmy na to inaczej: na rynku byli gracze próbujący ledwo związać koniec z końcem i walczący z ryzykiem upadłosci. Czy mieli dobre czy złe podejscie to inna sprawa. I nagle wszedł nowy gracz, który wyniki finansowe miał w nosie. OLT otwierał trasy sensowne i totalnie bezsensowne bo postanowił na zywca sprawdzić czy beda pasażerowie i zrobić sobie taki PR. Potem pewnie by podnosił ceny i zamykał sprawdzajac jak zareaguje pospólstwo. To scenariusz zakłajacy, że Panowie z OLT mieli jakiś scenariusz (osobiście watpię, żeby mieli scenariusz biznesowy ale przyjmijmy że tak było).
    Również się zastanawiam czy był scenariusz biznesowy czy nie był.
    Środowa konferencja była całkowitym strzałem w kolano. Zapowiedzią że są w upadłości, mają kłopoty i są prawie bankrutem. Gdyby już chcieli coś przekazać światu to mogli to zrobić bardziej dyplomatycznie mówiąc o optymalizacji siatki a nie o likwidacji. Takich słów się nie używa.
    Z tego co zrobili wynika, że tak na szybko chcieli przebić w mediach konferencję MOL-a

    Gdyby mieli scenariusz biznesowy to:
    - bilety po 99 zł spadłyby do rozsądnego poziomu. Tak by było widać je w systemie a jednak nie generowałyby niskiego przychodu z paxa. PKP dla przykładu wprowadziło w odpowiedzi na OLT tzw. superbilet ale ten jest jaki Yeti. Pani w kasie mówi że jest, by za chwilę dodać, że jest ich tak mało że kupic ich się nie da
    - tylko odprawa przez internet. Na lotnisku opłata nawet mala ale zgodna z ostatnim punktem.
    - nastąpiłaby rezygnacja z darmowego cateringu
    - rezygnacja z niedochodowych tras takich jak SZZ-GDA
    - ACMI go home czyli niepotrzebne ATRy wróciłby do właścicieli.
    - premiowanie pasażerów z bagażem podręcznym czyli opłata za bagaż rejestrowany. 10 czy 20 zł byłyby do zaakceptowania dla tych co chcą latać tanio.
    - małe opłaty w dużej ilości dają duże dochody.

    Pozdrawiam


    PS.
    Raz leciałem OLT i z całego serca życzę pracownikom firmy upadek firmy nie odbił się na nich. Dla mnie reprezentowali pełen profesjonalizm

  14. #454
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tigga Zobacz posta
    W odróżnieniu od Fed polski nadzór załapał tylko czasowego śpiocha. Wszyscy pamiętają wojenki z RPP o stopy procentowe i jak niewiele z nich wynikło. Koniunktura na rynku dawała argumenty bankowym kowbojom i sam się dziwiłem jak mogą być tolerowane hipoteki na 130% czy niektórzy gotówkowi harcownicy. Szczytem bezczelności była hipoteka na oświadczenie o dochodach ale tutaj jegomoście dostali już po łapach. Teraz nadzór z kolei nadrabia tamten okres sypiąc rekomendację za rekomendacją, co IMO dobre nie jest bo przechodzenie ze skrajności w skrajność tylko generuje ofiary.

    Ale i tak patrząc na powyższe to mały pikuś w porównaniu z inżynierią w USA....

    Aha - zauważ że czym innym jest bank a czym innym nadzór bankowy. Nigdzie nie pisałem że banki są OK, zawsze tam znajdą się "błyskotliwi" sprzedawcy których horyzont sięga tylko najbliższej premii i już jedną spektakularną glebę w ich wykonaniu miałem okazję obserwować z bliska.
    Trudno się nie zgodzić. Teraz doszliśmy do sytuacji gdy rekomendacja KNF aż za szczegółowo wchodzi w relacje bank-klient. Skrajności zawsze niosą ofiary. jednak prawie nigdy spośród tych co do tych skrajności doprowadzają.

    Podzielam twoje zdanie o hipotekach na 130 % a najlepiej jeszcze w obcej walucie.

  15. #455
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Pasezernagape - Lehman zaliczył ten sam numer co OLT. Nie ma co przynudzać na forum lotniczym.

    Piotr

  16. #456
    Awatar PolishAir42

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ft. Lauderdale/Miami, FL - USA
    Wpisów
    110

    Domyślnie

    Przepraszam za OT ale skąd w takim razie wziął się kryzys bankowy w USA i potem łańcuchowo na świecie? Gdzie byli nadzorcy systemu bankowego w USA i te czynniki o których mówisz.
    Zostali przyciszeni kiedy Demokraci byli w bialym domu i kongresie pod pretesktem politycznej poprawnosci.
    Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 30-07-2012 o 06:25
    Ostatnio w Blogu: Easy in AUA

    Pics - www.nonreving.com


  17. #457

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    WROcław

    Domyślnie

    Światełko w tunelu?
    Niemiecki potentat Air Berlin gotów jest przejąć OLT Express – ustalił DGP. – To prawda, ale nie jest to inwestor preferowany przeze mnie – mówi Jarosław Frankowski, szef linii. Jak twierdzi, Niemcy są skłonni dać za jego firmę symboliczną złotówkę. Przewoźnikiem, który popadł w kłopoty, interesują się też dwaj inwestorzy finansowiW kręgu zainteresowanych są jeszcze inwestorzy finansowi, którzy nie tylko mogą zapłacić Amber Gold godną cenę za akcje, lecz także wyłożyć środki na kontynuację rozpoczętego trzy miesiące temu przez OLT projektu taniego latania po kraju. Frankowski nie zdradza jednak nazw funduszy.

    – Mogę tylko powiedzieć, że pochodzą z Chin i ze Stanów Zjednoczonych – precyzuje. Czy i kto ewentualnie kupi OLT od Amber Gold, ma się rozstrzygnąć do wtorku.

    Eksperci nie chcą komentować sprawy. Wszyscy są zdezorientowani wydarzeniami ostatnich dni. – Liczyliśmy się z upadkiem tej linii, ale nie przypuszczaliśmy, że stanie się to tak szybko – przyznaje anonimowo jeden z szefów lotnisk. Zdradza kulisy negocjacji z OLT. – Podejrzane już było to, że oni w ogóle nie targowali się o stawki opłat lotniskowych. Przystawali na wszystkie warunki, które im stawialiśmy – wspomina. W efekcie pozostały nieopłacone faktury. Jak duże? Trudno to na razie ustalić, ponieważ szefowie lotnisk nabierają wody w usta. Tylko Jan Pamuła, szef lotniska w Krakowie, przyznaje, że OLT nie płaci mu od miesiąca. Reszta portów – w tym lotnisko w Warszawie, największy kontrahent OLT – zapewnia, że wszystkie rachunki są uregulowane. Jednak trudno w to uwierzyć.

    – Ogłoszenie upadłości OLT Express pokazuje, jak trudny jest to biznes i jak źle został skalkulowany, skoro w tak krótkim czasie doszło do upadku – komentuje Marcin Dumała, partner w kancelarii SD & Partners. Przypomina, że w tej sytuacji wszyscy zastanawiają się nad losem właściciela, którym jest kontrowersyjna spółka Amber Gold.

    – To, że udziałowiec nie zdecydował się na ratowanie spółki córki, to jego kalkulacja inwestycyjna – zaznacza Dumała. OLT Express należałoby doinwestować kapitałem w wysokości 10 mln zł, który spółka woli wydać na własny rozwój. Według Dumały upadek OLT nie musi więc oznaczać złej sytuacji samego Amber Gold, ale na pewno cała sprawa wpłynie niekorzystnie na jego wizerunek. – Już otrzymujemy pierwsze zlecenia od klientów niepokojących się o swoje inwestycje w Amberze – przyznaje Dumała.

    220 mln zł Amber Gold zainwestował rzekomo w OLT

    10 mln zł potrzeba na utrzymanie płynności finansowej OLT Express
    OLT Express walczy o życie. Linię chce przejąć Air Berlin - Transport - Gazeta Prawna - partner pracodawcy, narzędzie specjalisty

  18. #458
    Awatar tinek6

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    Nowa Iwiczna

    Domyślnie

    Dziś w nocy przyszedł taki oto mail:
    Szanowni Państwo
    Dziś został złożony wniosek o ogłoszenie upadłości spółki OLT Express Regional sp. z o.o.
    Również dzisiaj decyzją Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 27 lipca br. została zawieszona spółce OLT Express Regional sp. z o.o. koncesja na wykonywanie przewozów lotniczych. Oznacza to, że OLT Express Regional sp. z o.o. nie ma już możliwości wykonywania przewozów lotniczych.
    Pasażerom, którzy zapłacili za bilety, przysługuje od OLT Express Regional sp. z o.o. prawo do zwrotu kosztów zakupu tych biletów.
    OLT Express Regional sp. z o.o. jest spółką z grupy OLT Express, a przedmiotem działalności tej konkretnie spółki, jest wykonywanie przewozów lotniczych w ramach regularnych rejsów krajowych. Problemy finansowe spółki OLT Express Regional sp. z o.o. nie mają wpływu na sytuację finansową innej spółki z grupy, a mianowicie OLT Express Poland sp. z o.o. Jak wynika z oficjalnego komunikatu zamieszczonego na stronie Urzędu Lotnictwa Cywilnego z dnia 27 lipca br. „OLT Express Poland sp. z o.o. wykonuje przewozy na zasadach określonych w przyznanej im koncesji”.
    W przypadku zwrotu kosztów biletu, prosimy o kontakt z Call Center OLT Express pod numerem telefonu +48 58 735 5555 lub drogą elektroniczną rezerwacja@oltexpress.com, reklamacje@oltexpress.com i podanie Państwa numeru rezerwacji. Przyśpieszy to proces dokonywania zwrotów.
    Przepraszamy za wszystkie niedogodności.
    Z poważaniem,
    Grupa OLT Express

    i teraz pytanie odnośnie odszkodowań [pomijając kwestię czy mi wypłacą należne 250 euro zgodnie z 261/2004]. Jeden lot miałem mieć w czasie mniejszym niż 3 dni [tu należy się 250 Euro] a drugi 2 tygodnie później [tu mi się chyba nie należy 250 Euro]. Jakby ktoś mógł mnie ewentualnie poprawić lub coś dodać odwołując się do 261/2004.

  19. #459

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    Koronowo, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tinek6 Zobacz posta
    Dziś w nocy przyszedł taki oto mail:
    [ciach]
    Do mnie ten mail przyszedl juz 27.07, w sobote dzwonilem tez na CC i nie czekalem dlużej niż 3min na polaczenie. Mila Pani zapewniała, iż wszystko co należne wypłaca do 30dni od momentu zgloszenia reklamacji.
    Pozdrawiam
    Tomek
    --------------------

  20. #460
    L4
    L4 jest nieaktywny
    Awatar L4

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    w lesie

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    @L4 - Bo tak jest - są i tyle. Ustalmy, że LOT+ELO nie mają elastyczności podażowej i kosztowej. Ustalając ceny na poziomie szybkiego odkucia się skonsumują ruch z górnej półki i oleją ten z dolnej, bo i tak go nie przewiozą (znaczy się nie zapewnią podaży LOT+OLT). Jeśli przedobrzą, to spadnie im LF. Jeśli trafią w górną półkę na poziomie ich zdolności podażowej (tej części przeznaczonej dla ruchu lokalnego), to się odkują. W ich sytuacji to jedyna strategia zapewniająca odkucie się.
    Przecież to podejście było testowane w praktyce przez lata przed wejściem OLT, nie mówmy tu o jakimkolwiek eksperymencie, po prostu cofamy się w czasie pięć lat z taką polityką cenową. LOT wyraźnie się miota, od sytuacji, gdzie sprzedawali rok czy dwa lata temu sami bilety za dwie cyfry, a później trudno było znaleźć YDGOLD na niektórych rejsach z powodu obłożenia, do sytuacji, gdzie będą wozić parlamentarzystów na biletach państowowych i kilku służbowych. Jak już pisałem, wyłączną przewagą konkurencyjną LO jest to, że jest.

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Wątek zdominowali żałobnicy ubolewający nad tym, że dobry OLT przestał wozić naród z gór nad morze po 99 PLN, a zły LOT podniósł ceny biletów. Żałobnicy nie biorą pod uwagę tego, że na dzień dzisiejszy nie wiadomo, kto dotował bilety po 99. Nie wiadomo bowiem, czy OLT Express Regional zwróci kasę tysiącom ludzi, którym odwołano loty, ani też kto pokryje straty tej firmy. Żałobnicy skupiają się na tym, że OLT był dobry, a LOT jest zły. Przypominam zatem, że LOT i Eurolot to są przedsiębiorstwa. A w Wikipedii mamy taką oto definicję przedsiębiorstwa:
    Tydzień temu, Lot nie był przedsiębiorstwem za to, prawda? Był przedsiębiorstwem z konkurencją.

    Cytat Zamieszczone przez vfrrider Zobacz posta
    Myślę, że dobrym przykładem jest sprzedaż stali.
    Nie jest to dobry przykład. Samolot można zaparkować, można też wysłać na inną trasę. Wczoraj wyprodukowaną stal jeszcze sprzedasz, z miejscem na wczorajszym locie możesz mieć już problem...

    Ciekawe czy kolejny raz dowiemy się, że podmioty spoza Unii nie mogą przejąć większości udziałów w linii lotniczej i transakcja nie wypali...

Strona 23 z 44 PierwszyPierwszy ... 13 21 22 23 24 25 33 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 09-11-2012, 21:00
  2. 12-09-2012, 20:30
  3. 11-09-2012, 21:50
  4. 30-08-2012, 11:04
  5. 26-08-2012, 14:39
  6. 10-08-2012, 10:35
  7. 09-08-2012, 15:29
  8. 09-08-2012, 15:17
  9. 07-08-2012, 19:43
  10. 07-08-2012, 17:13
  11. 07-08-2012, 15:47
  12. 07-08-2012, 15:38
  13. 06-08-2012, 10:20
  14. 05-08-2012, 23:04
  15. 04-08-2012, 15:50
  16. 04-08-2012, 12:04
  17. 04-08-2012, 01:14
  18. 03-08-2012, 21:15
  19. 03-08-2012, 11:31
  20. 03-08-2012, 10:16
  21. 03-08-2012, 09:57
  22. 02-08-2012, 22:48
  23. 02-08-2012, 16:30
  24. 02-08-2012, 12:06
  25. 01-08-2012, 20:34
  26. 01-08-2012, 13:42
  27. 01-08-2012, 13:15
  28. 01-08-2012, 01:14
  29. 01-08-2012, 00:25
  30. 31-07-2012, 23:36
  31. 31-07-2012, 18:18
  32. 31-07-2012, 08:25
  33. 30-07-2012, 20:44
  34. 30-07-2012, 17:00
  35. 30-07-2012, 08:11
  36. 30-07-2012, 00:58
  37. 29-07-2012, 15:58
  38. 29-07-2012, 15:46
  39. 29-07-2012, 12:37
  40. 29-07-2012, 12:15
  41. 29-07-2012, 09:59
  42. 29-07-2012, 01:56
  43. 29-07-2012, 00:34
  44. 28-07-2012, 22:11
  45. 28-07-2012, 19:53
  46. 28-07-2012, 19:32
  47. 28-07-2012, 15:12
  48. 28-07-2012, 12:50
  49. 28-07-2012, 11:57
  50. 28-07-2012, 09:52

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •