Strona 32 z 44 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32 33 34 42 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 621 do 640 z 866
Like Tree386Likes

Wątek: OLT Express zawiesił loty i sprzedaż biletów. Bankructwo.

  1. #621
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez michastrain Zobacz posta
    Może mi ktoś łopatologicznie wytłumaczyć po co to wszystko?
    Pytanie jest kluczowe dla powiązania informacji w jakąkolwiek całość.

    Wbrew pozorom można doprowadzić do skutków prawnych dla MP choć technicznie to chyba przerasta możliwości naszej prokuratury. We wszystkich znanych mi sprawach o szkodzenie osobom prawnym prokuratorzy działali jak biznesowe przedszkolaki.

    Piotr

  2. #622

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    -

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PeK Zobacz posta
    We wszystkich znanych mi sprawach o szkodzenie osobom prawnym prokuratorzy działali jak biznesowe przedszkolaki.
    Żeby być prokuratorem czy sędzią, trzeba skończyć prawo, a potem aplikację . Za moich czasów na prawo był egzamin z historii lub geografii plus języki. Nie wymagano nawet podstaw matematyki, więc nie oczekuj od prawnika umiejętności obliczenia czegokolwiek. Przykre ale prawdziwe, obcuję z tym środowiskiem na codzień. Adwokaci, radcowie, notariusze i komornicy radzą sobie lepiej, muszą umieć policzyć należną taksę

    Z innej mańki: dotarło do mnie, że latanie po kraju jest możliwe wyłącznie w wykonaniu polskiej spółki. Jest to temat zbyt obszerny na tu i teraz, ale z faktu obciążenia przelotów krajowych podatkiem VAT wynika konieczność zarejestrowania się jako podatnik VAT czynny, czyli trzeba tu mieć przedstawiciela podatkowego. Żeby z kolei to zrobić sensownie, nie może to być spółka li tylko sprzedażowa, musi też rozliczać koszty. Musiałby powstać jakiś polski odpowiednik np. Wizz Air Ukraina (WizzAir Polska sp. z o.o.) A że polska spółka z miejsca podpadłaby pod polski ULC i byłaby skazana na LOT Catering, to nie widzę WizzAira u nas w najbliższej przyszłości. To samo z Ryanem.

    Więc jak już nie ma OLT, to już chyba tylko Sprint został Może Plichta ich kupi, jak sprawa przycichnie.

  3. #623

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Może być też sprzedażowa i rozliczać latanie u przewoźnika - operatora z zerowym VATem, pozwala na to prawo fiskalne UE. Nie wydaje mi się, aby FR czy W6 nie poradzili sobie z takimi operacjami w Polsce, jeżeli radzą sobie w innych krajach kontynentu.

    ULC nie taki zły jak go malują, przyznaje już AOC nawet aeroklubom, balonom na uwięzi itp. Jest to pośrednio efekt tego, że EASA kontroluje polski ULC na przestrzeganie przezeń prawa wspólnotowego. LOT Catering już od daaaaawna nie jest jedynym agentem posiadającym 11 kategorię.

    Sprint Air z tego co widzę ma się dobrze w wożąc paczki, ew. kontraktując czartery.

  4. #624

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Za moich czasów na prawo był egzamin z historii lub geografii plus języki.
    A teraz nawet i egzaminu nie trzeba zdawać...

    Po co rozwalać takie sumy, skoro cała kasa i tak poszła na zewnątrz?! (...) A jeśli oni wszyscy są stratni, to gdzie są pieniądze?
    Właśnie, czy poszła na zewnątrz - pierwsze pytanie, jeśli szła na zewnątrz - to do kogo szła, czy nie do "zaprzyjaźnionych podmiotów" etc

    A jaka jest rola spółki OLT Express Sp. z o.o. w tym wszystkim? Jej prezesem jest osobiście Plichta, pasażerowie z nią zawierali umowę, a nic się o niej w ogóle nie mówi...

  5. #625

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    "Jeśli kupowanie biletów poniżej kosztów jest grzechem to Ryanair jest dziełem szatana"

    To nie dzieło szatana, oto przykład:

    07.08.2012 Warsaw Modlin - Budapest 2
    19 PLN - 20 sprzedano
    30 PLN - 10 sprzedano
    124,20 PLN - 30 sprzedano
    157,20 PLN - 40 sprzedano
    193,20 PLN - 40 sprzedano
    250,70 PLN - 5 sprzedano

  6. #626

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    "To właśnie LOT, oprócz KNF, jest według Plichty winien upadki OLT Express. "Na samym początku działalności mieliśmy poważne problemy z LOT Catering, który nasze samoloty obsługiwał jako ostatnie, przez co były opóźnienia. Petrolot żądał wysokich depozytów jako przedpłatę, zresztą po cenach wyższych niż LOT-owi. Działaliśmy bez kredytów kupieckich, wszyscy żądali od nas przedpłat na wykonywanie prac..."ale OLT Express nie chcialo zawierać długoterminowych kontraktów...

  7. #627

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    "To właśnie LOT, oprócz KNF, jest według Plichty winien upadki OLT Express. "Na samym początku działalności mieliśmy poważne problemy z LOT Catering, który nasze samoloty obsługiwał jako ostatnie, przez co były opóźnienia.
    Może nie winien, ale w ten fragment teorii spiskowej - że spółki-córki LOTu świadcząc na rzecz OLTu usługi robiły co mogły aby (...) - to akurat jestem w stanie uwierzyć.

    -----------------

    Przeżyłem na własnym ciele odprawę na lot OLT w Warszawie w wykonaniu LS Services. To było żałosne i skandaliczne - wszyscy pracownicy - panie w check-in, obsługa przy gejcie, brygada sprzątająca, kierowca autobusu - wszyscy sprawiali wrażenie jakby celowo działali tak, żeby pasażerom i przewoźnikowi uprzykrzyć życie.

    Kiedyś tu o tym pisałem. Loty 051 i 031 odlatywały w godzinnym odstępie.

    Obydwa loty obsługiwało w sumie 5 stanowisk, ale osobno każdy. 3 stanowiska na lot 031 zostały otwarte dopiero, gdy odprawił się ostatni pasażer lotu 051.


    Lot 051 był pełen - 2 stanowska, wszystko szło megapowoli, ciągle się zacinały paski do bagażu, a to zły kod na przewieszce, a to skończył sie papier, a to to, a to tamto, takiej przewlekłości nie widziałem nigdy. Od 17:30 do 19:15 to wszystko trwało. Samolot odleciał z ponad 40 minutowym opóźnieniem.

    Wtedy dopiero otworzyli nasze check-iny, jakieś 45 minut przed planowym startem. Trochę szybciej szło, bo mieliśmy 1 stanowisko więcej.

    Przy gejtach loty 051 i 031 się pomieszały agentom przy zapowiedziach, skutkiem czego był kolejny bałagan. 051 boardował przez rękaw więc spox.

    031 autobusem, IAC po Hurghadzie. Pod niesprzątniętym samolotem staliśmy zamknięci w duchocie z 10 minut. Obok stał też samochód z pasażerem PRM.

    PRM wchodził przodem z asystą, więc wyłączyli przednie drzwi. Wszedł w końcu, ale nie przypominam sobie, żeby odblokowali innym dostęp do przednich drzwi. Boarding tylnymi drzwiami trwał i trwał.

    -------------------------

    W Gdańsku - no problem.

    ------------------------

    Nie wierzę, że OLT padł ofiarą czyjąkolwiek inną niż własnych głów, ale wierzę, że miał pod górkę ze strony niektórych providerów za to tylko, że był konkurencją dla LOTu.
    puerto.lumbreras and Luk@s like this.

  8. #628

    Dołączył
    May 2012
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Ani LS, ani LOT Catering nie są spółkami-córkami LOT-u - przestały nimi być na długo, zanim pierwsze ATR-y Jetaira pomalowano na czerwono z białymi strzałkami.

  9. #629
    Awatar vonMises

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    (...)A że polska spółka z miejsca podpadłaby pod polski ULC i byłaby skazana na LOT Catering, to nie widzę WizzAira u nas w najbliższej przyszłości. To samo z Ryanem.
    Może mały OT ale... po co ci catering na krajówkach, gdzie czas podróży nie przekracza 1 - 1,5h? Spokojnie wysiedzisz bez tego. Wg. mnie to jest jeden z "generatorów" dodatkowych kosztów, bez którego można się spokojnie obyć.... Podobnie za bagaż rejestrowany może być pobierana rozsądna opłata...
    Wg. mnie, jednym z "grzechów" OLT było to, że "udawali" LCC a de facto działali jak Eurolot czy Lot... m.in. to ich "zjadło"... choć trudno w tej całej sytuacji powiedzieć, czy coś ich "zjadło" czy zwyczajnie pozwolili się "zjeść"...

  10. #630

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marcoos Zobacz posta
    Ani LS, ani LOT Catering nie są spółkami-córkami LOT-u
    Sorry za nieścisłość - LS to nie córka a siostra, a LOT Catering to kuzynka

  11. #631
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    @Stoarn - OLT nie zbankrutował z braku pasażerów zniechęconych fatalną obsługą. Jakość obsługi poza samolotem (i także wewnątrz) nie miała tu żadnego znaczenia (nawet finansowego). Podobnie zresztą warunki płatności - to był raptem 4ty miesiąc projektu obliczonego na 2-letnie straty i gotówki powinno być w bród. Wywiad MP jest pod specyficzną publikę.

    Piotr

  12. #632

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Przeżyłem na własnym ciele odprawę na lot OLT w Warszawie w wykonaniu LS Services.
    W kodzie opóźnienia za każdym razem piszesz handling i od następnego tygodnia już obsługuje Cię WAS albo BGS. Jestem pewien, że zwłaszcza BGS jest teraz gotów obsługiwać samoloty za pół darmo, - jego sprzęt stoi, ludzie są zatrudnieni, to wszystko ogromne koszty, a oni obsługują 3(!)-7 rotacji pasażerskich dziennie.

    Problem nie tkwił w LS.

  13. #633
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez projetxpl Zobacz posta
    Straty kontrahentów i klientów OLT Express
    - sprzedane bilety nie 130.000 a ponad 300.000
    - Catering 100-200.000 PLN
    - Paliwa 2-3.000.000 PLN
    - lotnisko Okęcie ok. 10.000.0000 PLN
    - lotnisko Rzeszów - ok. 400.000 PLN
    - lotnisko Bydgoszcz - ok. 200.000 PLN
    - lotnisko Szczecin - ok. 400.000 PLN
    - lotnisko Poznań - ok. 1.000.000 PLN
    - lotnisko Wrocław - ok. 1.500.000 PLN
    - lotnisko Gdańsk - ok. 15.000.000 PLN
    - lotnisko Kraków - ok. 600.000 PLN
    - lotnisko Katowice - ok. 600.000 PLN
    - lotnisko Łódź - ok. 400.000 PLN
    Ale młodemu Tuskowi zapłacili
    Sam się wyspowiadał, że pracował dla Frankowskiego.

    Michał Tusk: Pracowałem dla OLT Express

    Fajnie, że w spółkach samorządowych można otwarcie dorabiać u klienta swojej własnej firmy i zarząd nie widzi konfliktu interesów.
    szczurwa likes this.

  14. #634

    Dołączył
    Jul 2012

    Domyślnie

    [QUOTE=aisle seat;796594]Ale młodemu Tuskowi zapłacili
    Sam się wyspowiadał, że pracował dla Frankowskiego.

    Michał Tusk: Pracowałem dla OLT Express


    Dostrzegałeś symptomy upadku?

    - Pierwszym był sam styl działania. Oni nie negocjowali nigdy żadnych zniżek, ani z lotniskami, ani np. z agencjami reklamowymi. W początkowej fazie działania można to było zrozumieć, ale po kilku miesiącach ponosili nadal ogromne niepotrzebne koszty. Symbolem tego był parking samochodów marki Mini pod lotniskiem, których nie wypożyczano. Drugim były informacje z połowy lipca, że nie płacą kontrahentom, wycofują catering...

  15. #635
    Awatar aisle seat

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Co nie przeszkodziło mi wystawić kilku faktur i przytulić 16,5 tysiaka minus CIT. Taka szkoda, że się rypło. W ciągu 12 miesięcy może bym się stołka w zarządzie dorobił.
    A jak ktoś widzi problem ten mocher.
    vonMises, Maggers, Jakubs and 2 others like this.

  16. #636
    Awatar pawi81

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    EPPL

    Domyślnie

    Konferencja prasowa Amber Gold: TVP.INFO na żywo
    Pozdrawiam, PAWi / www.lubiepodroze.eu - blog o podróżach i turystyce

  17. #637

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ale Prezes zdenerwowany, ale żal słcuhać - winni są wszyscy: Państwo, media, providerzy, klienci że żądają bezczelnie wypłaty...

    W kodzie opóźnienia za każdym razem piszesz handling i od następnego tygodnia już obsługuje Cię WAS albo BGS. Jestem pewien, że zwłaszcza BGS jest teraz gotów obsługiwać samoloty za pół darmo, - jego sprzęt stoi, ludzie są zatrudnieni, to wszystko ogromne koszty, a oni obsługują 3(!)-7 rotacji pasażerskich dziennie.

    Problem nie tkwił w LS.
    To mozna sobie tak zerwać umowę z LS bez kar umownych?

  18. #638

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Stoarn: niezależnie od wszystkiego zawsze mozna żądać właściwego wykonania zobowiązań jesli coś jest nie tak

  19. #639

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    To mozna sobie tak zerwać umowę z LS bez kar umownych?
    można o ile się ją podpisze, o ile się to kontroluje i zarządza obsługą. tym bardziej jeśli do SGHA podpisze się SLA (Service Level Agreement). wtedy można rozliczać handlera krok po kroku z każdego procesu, włącznie z wyciąganiem konsekwencji.
    poza tym zawsze można ją wypowiedzieć i wybrać innego handlera, co jak co, ale w WAW to jest najprostsze WAS/ BGS.
    zresztą przez jedną operację też nie ma co oceniać handlera, gorszy dzień - mniej ludzi, opóźnienia, etc. a potknięcie zdarza się najlepszym.

    Cytat Zamieszczone przez puerto.lumbreras Zobacz posta
    lotnisko bierze ca 60 zł od paxa. 300 tysięcy x 60 zł = 18 milionów raptem, zakładając że wszyscy by lecieli z Okęcia i to po stawkach międzynarodowych. Serio jest możliwe, że nikt ani grosza nie płacił od kwietnia? Nie wierzę.
    a opłata za lądowanie? hałasowa? parkingowa?
    jeśli nie płacili to lotniska i hanlderzy mieli naprawdę wielką cierpliwość i wiarę.

  20. #640
    PeK
    PeK jest nieaktywny

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    Ale Prezes zdenerwowany, ale żal słcuhać - winni są wszyscy: Państwo, media, providerzy, klienci że żądają bezczelnie wypłaty...
    Było żenujące. Trudno powiedzieć czy on ma taką mentalność czy z premedytacją mówi do określonej publiki, którą uznaje za swój rynek. "Zabicie OLT" w świetle informacji przez niego samego podanych to bajeczka dla dzieci.

    Piotr

Strona 32 z 44 PierwszyPierwszy ... 22 30 31 32 33 34 42 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 09-11-2012, 21:00
  2. 12-09-2012, 20:30
  3. 11-09-2012, 21:50
  4. 30-08-2012, 11:04
  5. 26-08-2012, 14:39
  6. 10-08-2012, 10:35
  7. 09-08-2012, 15:29
  8. 09-08-2012, 15:17
  9. 07-08-2012, 19:43
  10. 07-08-2012, 17:13
  11. 07-08-2012, 15:47
  12. 07-08-2012, 15:38
  13. 06-08-2012, 10:20
  14. 05-08-2012, 23:04
  15. 04-08-2012, 15:50
  16. 04-08-2012, 12:04
  17. 04-08-2012, 01:14
  18. 03-08-2012, 21:15
  19. 03-08-2012, 11:31
  20. 03-08-2012, 10:16
  21. 03-08-2012, 09:57
  22. 02-08-2012, 22:48
  23. 02-08-2012, 16:30
  24. 02-08-2012, 12:06
  25. 01-08-2012, 20:34
  26. 01-08-2012, 13:42
  27. 01-08-2012, 13:15
  28. 01-08-2012, 01:14
  29. 01-08-2012, 00:25
  30. 31-07-2012, 23:36
  31. 31-07-2012, 18:18
  32. 31-07-2012, 08:25
  33. 30-07-2012, 20:44
  34. 30-07-2012, 17:00
  35. 30-07-2012, 08:11
  36. 30-07-2012, 00:58
  37. 29-07-2012, 15:58
  38. 29-07-2012, 15:46
  39. 29-07-2012, 12:37
  40. 29-07-2012, 12:15
  41. 29-07-2012, 09:59
  42. 29-07-2012, 01:56
  43. 29-07-2012, 00:34
  44. 28-07-2012, 22:11
  45. 28-07-2012, 19:53
  46. 28-07-2012, 19:32
  47. 28-07-2012, 15:12
  48. 28-07-2012, 12:50
  49. 28-07-2012, 11:57
  50. 28-07-2012, 09:52

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •